kaazior

12245 rozpala komin i kolektor wudechowy do czerwoności. Co to może być?

Polecane posty

kaazior    0

Tak jak w temacie. Stało się to gdy Zetor chodził przy pompie deszczowni. Pompa wtryskowa była sprawdzana na stole diagnostycznym i wszystko jest dobrze. Zawory w głowicy trzymają, tuleje i tłoki też są w porządku (przechodziły dwa sezony). Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie. Mierzyłem ciśnienie w cylindrach i maja po ok 12 Bar z tym, że było to mierzone na sucho bez oleju. Co może być przyczyną tej usterki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Duża dawka paliwa, pompiarz ustawił za mocną dawkę i dlatego tak się dziej. A ciągnik jak tam gwizdek pewnie ma niezły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztafek#8482;    249

to samo miałem napisać. zbyt dużą dawke dostaje przez co część ropy może być spalana dopiero w kolektorze a co z kolei będzie skutkowało drastycznym wzrostem temperatury w układzie wydechowym. A ogień nie leci ci z komina jak mu mocniej depniesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

kolega pisał ze ciagnik jest przy deszczowni wiec wnioskuje ze dłuższy czas (kilka godzin) chodzi na wysokich obrotach bez przerwy - pytanko czy tylko przy deszczowni jest takie zjawisko czy cały czas sie gzeje układ wydechowy


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

A ile Ci osiaga obrotów silnik? Moze z obrotami tez przegięte i Ci wali w kolektor ogniem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

A czy silnik rozwija pełną moc? (wiem że to dość subiektywne odczucie)

 

Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie

Dla pewności sprawdził bym jeszcze raz kąt wtrysku, ewentualnie nieco przyspieszył początek wtryskiwania, tak eksperymentalnie bo wygląda na to że spalanie w cylindrach zaczyna sie zbyt późno. Jeśli nie będzie poprawy zawsze możesz wrócic do poprzedniego ustawienia i gdzie indziej szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaazior    0

Przy deszczowni wcale nie ma ciężko (nowa pompa deszczowni nie stawia tyle oporu co stara a rura deszczowni ma przekrój 100mm). Porozbierałem ciągnik i doszedłem do tego, że jest malutki luz na kole rozrządu, które napędza pompę paliwa. Napisze czy poskutkuje ta naprawa jak wszystko złoże. Dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Kolego @kaazior chyba pomyliłeś się co do ciśnienia na cylindrach - 12 Bar? Ja bym dał na mszę do kościoła bo to jest cud, że to chodzi.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

...jak wyżej, nie zwróciłem uwagi bo z benzyniakiem mi sie skojarzyło. Chyba coś pomyliłeś... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

pewnie zawory nie trzymają zdejmij kolektor i w nocy zapal i napisz co widziałeś .A ssące to też zdejmij kolektor alpo szybciej i mniej robotniej rurę przed kolektorem i przyłóż papier -kawalek kartki wielkoości 1/3 przekroju rury i na małych obrotach silnika ma ją tylko ciągnąc jeżeli będzie latac w dwie strony to zawory słabe.A może ktoś je przerególował ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaazior    0

Co do ciśnienia to fakt pomyliłem sie.Mierzyłem to w niewłaściwy sposób.Po właściwych pomiarach mają ok 26 Bar.Na razie zostały wymienione wszystkie pierścienie na tłokach bo na pewno się przegrzały.Zawory od tej temperatury też nie wyglądają najlepiej i zostaną wymienione. Głowica po niedzieli zostanie zawieziona do planowania.

 

 

edit:

Zetor już złożony. Chodzi jak pszczółka. Tak jak mówiłem najwyraźniej była to wina obluzowanego koła napędzającego pompę.

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Tak jak mówiłem najwyraźniej była to wina obluzowanego koła napędzającego pompę.

Czyli jednak niewłaściwy kąt wtrysku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj