kaazior

12245 rozpala komin i kolektor wudechowy do czerwoności. Co to może być?

Polecane posty

kaazior    0

Tak jak w temacie. Stało się to gdy Zetor chodził przy pompie deszczowni. Pompa wtryskowa była sprawdzana na stole diagnostycznym i wszystko jest dobrze. Zawory w głowicy trzymają, tuleje i tłoki też są w porządku (przechodziły dwa sezony). Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie. Mierzyłem ciśnienie w cylindrach i maja po ok 12 Bar z tym, że było to mierzone na sucho bez oleju. Co może być przyczyną tej usterki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Duża dawka paliwa, pompiarz ustawił za mocną dawkę i dlatego tak się dziej. A ciągnik jak tam gwizdek pewnie ma niezły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztafek#8482;    219

to samo miałem napisać. zbyt dużą dawke dostaje przez co część ropy może być spalana dopiero w kolektorze a co z kolei będzie skutkowało drastycznym wzrostem temperatury w układzie wydechowym. A ogień nie leci ci z komina jak mu mocniej depniesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MECHANIZATOR    157

kolega pisał ze ciagnik jest przy deszczowni wiec wnioskuje ze dłuższy czas (kilka godzin) chodzi na wysokich obrotach bez przerwy - pytanko czy tylko przy deszczowni jest takie zjawisko czy cały czas sie gzeje układ wydechowy


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

A ile Ci osiaga obrotów silnik? Moze z obrotami tez przegięte i Ci wali w kolektor ogniem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

A czy silnik rozwija pełną moc? (wiem że to dość subiektywne odczucie)

 

Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie

Dla pewności sprawdził bym jeszcze raz kąt wtrysku, ewentualnie nieco przyspieszył początek wtryskiwania, tak eksperymentalnie bo wygląda na to że spalanie w cylindrach zaczyna sie zbyt późno. Jeśli nie będzie poprawy zawsze możesz wrócic do poprzedniego ustawienia i gdzie indziej szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaazior    0

Przy deszczowni wcale nie ma ciężko (nowa pompa deszczowni nie stawia tyle oporu co stara a rura deszczowni ma przekrój 100mm). Porozbierałem ciągnik i doszedłem do tego, że jest malutki luz na kole rozrządu, które napędza pompę paliwa. Napisze czy poskutkuje ta naprawa jak wszystko złoże. Dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Kolego @kaazior chyba pomyliłeś się co do ciśnienia na cylindrach - 12 Bar? Ja bym dał na mszę do kościoła bo to jest cud, że to chodzi.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

...jak wyżej, nie zwróciłem uwagi bo z benzyniakiem mi sie skojarzyło. Chyba coś pomyliłeś... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    307

pewnie zawory nie trzymają zdejmij kolektor i w nocy zapal i napisz co widziałeś .A ssące to też zdejmij kolektor alpo szybciej i mniej robotniej rurę przed kolektorem i przyłóż papier -kawalek kartki wielkoości 1/3 przekroju rury i na małych obrotach silnika ma ją tylko ciągnąc jeżeli będzie latac w dwie strony to zawory słabe.A może ktoś je przerególował ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaazior    0

Co do ciśnienia to fakt pomyliłem sie.Mierzyłem to w niewłaściwy sposób.Po właściwych pomiarach mają ok 26 Bar.Na razie zostały wymienione wszystkie pierścienie na tłokach bo na pewno się przegrzały.Zawory od tej temperatury też nie wyglądają najlepiej i zostaną wymienione. Głowica po niedzieli zostanie zawieziona do planowania.

 

 

edit:

Zetor już złożony. Chodzi jak pszczółka. Tak jak mówiłem najwyraźniej była to wina obluzowanego koła napędzającego pompę.

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11
Tak jak mówiłem najwyraźniej była to wina obluzowanego koła napędzającego pompę.

Czyli jednak niewłaściwy kąt wtrysku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aprzem
      Witam. To mój pierwszy temat na forum więc na początek chciałem się przywitać. A teraz do rzeczy. Chciałem zapytać czy jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie tego korektora pod względem jego sprawności. Pytam ponieważ wydaje mi się że coś z nim jest nie tak ponieważ pod obciążeniem nie zauważam aby zwiększał dawkę paliwa ( o ile da się to zauważyć?). Na razie tego nie ruszam ale patrząc w katalogu pod numerem 0093009258 jest przepona tylko w tym szkopuł, że nigdzie nie idzie jej dostać a zakup ewentualnie całego korektora to spory wydatek.
    • Przez slesh451
      Panowie macie jakiś sposób na urwane śruby w bloku silnika. Próbowałem rożnych sposobów ale żaden nie przyniósł efektu. PO]MOCY


    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 12145. Ostatnio w trakcie orki zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Chciałem się dowiedzieć gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju? Przepatrzyłem cały silnik i nie mogę go zlokalizować, czy ktoś może podpowiedzieć gdzie znajdę ten czujnik?  Oraz drugie pytanie co się mogło stać, że ta kontrolka świeci? Od czego zacząć weryfikację problemu?
    • Przez MichaSatta
      Witam ! Mam taki problem otóż po kupnie ciągnika ( zetor 8111 ) borykałem się z cieknącym olejem silnika , wreszcie po sianokosach wziąłem się za niego i rozpołowiłem ciągnik . Okazało się że olej leci z odrzutnika oleju który chcę zastąpić pokrywką z uszczelniaczem jest to bardziej pewne i żywotniejsze rozwiązanie tylko pojawił się problem na wale jest taki jakby pierścień i było u mnie 2 mechaników i twierdzą że ten pierścień trzeba zbić ponieważ uszczelniacz nie będzie spełniał swojego zadania .... Ja mam trochę inne zdanie iż wydaje mi się że tego nie pójdzie zdjąć bo jest to razem z wałem i teraz nie wiem co zrobić czy jednak trzeba wywalić ten pierścień czy może jednak się go zostawia ..
    • Przez Zetix
      Czołem!

      Muszę zdemontować wymiennik ciepła w zetorze 12011 ponieważ jest uszkodzony gwint wewnątrz wymiennika i sączy mi olej z korka no i muszę zwieźć do fachowca żeby przegwintował na większą śrubę Jak najszybciej i najprościej go zdemontować?
      Czy trzeba odkręcać belkę ramy silnika, czy może wykręcić filtr bąk i dostać się do wymiennika?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj