Skocz do zawartości
kaazior

12245 rozpala komin i kolektor wudechowy do czerwoności. Co to może być?

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Kolektor

kaazior    0

Tak jak w temacie. Stało się to gdy Zetor chodził przy pompie deszczowni. Pompa wtryskowa była sprawdzana na stole diagnostycznym i wszystko jest dobrze. Zawory w głowicy trzymają, tuleje i tłoki też są w porządku (przechodziły dwa sezony). Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie. Mierzyłem ciśnienie w cylindrach i maja po ok 12 Bar z tym, że było to mierzone na sucho bez oleju. Co może być przyczyną tej usterki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina    9

Duża dawka paliwa, pompiarz ustawił za mocną dawkę i dlatego tak się dziej. A ciągnik jak tam gwizdek pewnie ma niezły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to samo miałem napisać. zbyt dużą dawke dostaje przez co część ropy może być spalana dopiero w kolektorze a co z kolei będzie skutkowało drastycznym wzrostem temperatury w układzie wydechowym. A ogień nie leci ci z komina jak mu mocniej depniesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


MECHANIZATOR    156

kolega pisał ze ciagnik jest przy deszczowni wiec wnioskuje ze dłuższy czas (kilka godzin) chodzi na wysokich obrotach bez przerwy - pytanko czy tylko przy deszczowni jest takie zjawisko czy cały czas sie gzeje układ wydechowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

A ile Ci osiaga obrotów silnik? Moze z obrotami tez przegięte i Ci wali w kolektor ogniem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

A czy silnik rozwija pełną moc? (wiem że to dość subiektywne odczucie)

 

Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie

Dla pewności sprawdził bym jeszcze raz kąt wtrysku, ewentualnie nieco przyspieszył początek wtryskiwania, tak eksperymentalnie bo wygląda na to że spalanie w cylindrach zaczyna sie zbyt późno. Jeśli nie będzie poprawy zawsze możesz wrócic do poprzedniego ustawienia i gdzie indziej szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kaazior    0

Przy deszczowni wcale nie ma ciężko (nowa pompa deszczowni nie stawia tyle oporu co stara a rura deszczowni ma przekrój 100mm). Porozbierałem ciągnik i doszedłem do tego, że jest malutki luz na kole rozrządu, które napędza pompę paliwa. Napisze czy poskutkuje ta naprawa jak wszystko złoże. Dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukaszP    2

Kolego @kaazior chyba pomyliłeś się co do ciśnienia na cylindrach - 12 Bar? Ja bym dał na mszę do kościoła bo to jest cud, że to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

...jak wyżej, nie zwróciłem uwagi bo z benzyniakiem mi sie skojarzyło. Chyba coś pomyliłeś... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


sebe1033    62

pewnie zawory nie trzymają zdejmij kolektor i w nocy zapal i napisz co widziałeś .A ssące to też zdejmij kolektor alpo szybciej i mniej robotniej rurę przed kolektorem i przyłóż papier -kawalek kartki wielkoości 1/3 przekroju rury i na małych obrotach silnika ma ją tylko ciągnąc jeżeli będzie latac w dwie strony to zawory słabe.A może ktoś je przerególował ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kaazior    0

Co do ciśnienia to fakt pomyliłem sie.Mierzyłem to w niewłaściwy sposób.Po właściwych pomiarach mają ok 26 Bar.Na razie zostały wymienione wszystkie pierścienie na tłokach bo na pewno się przegrzały.Zawory od tej temperatury też nie wyglądają najlepiej i zostaną wymienione. Głowica po niedzieli zostanie zawieziona do planowania.

 

 

edit:

Zetor już złożony. Chodzi jak pszczółka. Tak jak mówiłem najwyraźniej była to wina obluzowanego koła napędzającego pompę.

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
Tak jak mówiłem najwyraźniej była to wina obluzowanego koła napędzającego pompę.

Czyli jednak niewłaściwy kąt wtrysku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×