Skocz do zawartości
Przemek62432

Jak wykręcić wałek z przedniego napędu MF 3065

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wałek

Chciałbym aby mi ktoś pomógł i wytłumaczył jak wykręcić z napędu przedniego wałek(to jest ten wałek na zdjęciu) ponieważ zdarły się na nim frezy przy łączniku. Czy muszę wykręcać cały przedni most, czy tylko tą pokrywę od wałka, czy może jakoś inaczej? Chciałbym także informacje o tym gdzie mogę ją kupić i ile kosztuje ta część. Proszę o pomoc i odpowiedzi gdyż jest to pilne. Z góry dziękuję

post-8312-1214141031_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Chciałbym aby mi ktoś pomógł i wytłumaczył jak wykręcić z napędu przedniego wałek(to jest ten wałek na zdjęciu) ponieważ zdarły się na nim frezy przy łączniku. Czy muszę wykręcać cały przedni most, czy tylko tą pokrywę od wałka, czy może jakoś inaczej? Chciałbym także informacje o tym gdzie mogę ją kupić i ile kosztuje ta część. Proszę o pomoc i odpowiedzi gdyż jest to pilne. Z góry dziękuję

 

żeby go wymontować musisz wyjąc najpierw całą przednia oś. Później odkręcasz koła, wybijasz sworznie z łożyskami przy zwrotnicach (sa one pod tymi dekielkami na górze, jeżeli nikt ich jeszcze przed tobą nie wybijał to będziesz miał spory problem najlepiej dorobić do nich ściągacz na wzór tego oryginalnego) po wybiciu sworzni wyciagasz zwolnice razem z półosiami (przed tym zabiegiem spuść olej z mostu) dopiero teraz możesz odkręcić ten dekiel w którym jest wałek. Po jego wyjęciu rozbierasz mechanizm różnicowy, dokręcasz nakrętkę z wałka i po tym zbiegu możesz już go wybić (za nakrętką będzie taka duża podkładka dość mocno spasowana nie wyjmuj jej bo to z dużo roboty ona spadnie z wałka przy jego wybijaniu. Co do samego wałka to ostatnio jak wymieniałem go u klienta bo był ukręcony to woził go do siedlec a tam do obcinali rozwiercali i dospawali ukręcona część z frezami i wzieli za to chyba 600 zł nowy wałek sprzedają tylko w komplecie z kołem i chcą za niego o ile dobrze pamietam 2000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

Własnie mam ten sam kłopot, Rafik może mi pomożesz, ja mam obrobione frezy w 3080 i tez musze coś z tym zrobić, nie wiesz czy ten patent z dospawywaniem zdał egzamin? w sensie czy nie ukręcił się na nowo? bo w serwisie zyczą sobie za wałek wraz z tym kołem talerzowym 3800 zł

wiec mnie to nie świerzbi zabardzo. odezwij sie do mnei proszę gg 5486825

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

trys    0

rafik jak wygląda ściągacz o którym piszerz wyżej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolega ostatnio caly przodek od 3050 do regeneracji i tam gdzie zawozil tez zajmuja sie regeneracja tych walkow, tak jak kolega rafik pisze ze odcinali i dospawywali ta czesc pozniej jakos to jeszcze naweglali i utwardzali czy cos takiego 300-400 zl ponoc to kosztuje. Ale gdzie dokladnie to jest to musial bym sie dowiedziec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Ja niedawno wysyłałem ten wałek do regeneracji koszt 250zł został obcięty i dorobiony kawałek z frezami i gwintem i zahartowany na razie chodzi ok na dłuższą metę zobaczymy przy ciężkich pracach w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sokolam    5

Witam. Mi w MF 3065 ten wałek zaraz za frezami się urwał.... jest opcja wstawienia tego kawałka jakos ? Czy zostaje kupno nowego ? ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Jest opcja naprawy tego mam kontakt do człowieka co regeneruje to i bez problemu ci to zrobi za niewielkie pieniądze rzędu 300zł +/- tylko musisz wyjąć i mu wysłać jak nie zapomnę to wieczorem dam namiar na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sesk    0

Mi sie ukręcił raz ten wałek bo odkręciła sie obudowa od tej dlugiej ośki i mam takiego tokarza co mi zrobił nowy wałek koszt około 300 zł ściągać do tych tuleji też mi zróbił moge wyslać fotki jak by ktoś  potrzebował : P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    121

A luzy na przedniej osi usunięte?

W wsporniku?

Jak nie to każdy będzie miał powtórkę z rozrywki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    32

mikruss dobrze radzi ja 3 razy robiłem ten wałek i dalej się urywał. Dopiero po przetoczeniu pokrywy i spasowaniu nowej tulei na wymiar mam spokuj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Napiszcie proszę gdzie robiliście lub wasi znajomi robili regenerację przedniego mostu. Dużo piszecie o Siedlcach ale konkretnych inf. nie ma. Chcieliśmy zrobić to kompleksowo razem z łożyskami zwrotnic, krzyżakami, czopami mostu i wałkiem ataku. Z góry dzięki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    121

wszystko zrobis samemu w domu lub jak masz dobrego mechanika, nie ma tam wielkiej filozofi, jedynie atak do regeneracji i czopy.

Co do wymiany krzyżaków itp to bez sensu wymiana wszystkich, wymiana tylko uszkodzone lub te co sie podejrzewa ze juz dogorywaja, dobre zostawiamy bo przezyją pewnie więcej jak te nowe .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

no właśnie gdzie atak i te czopy to najgorsza robota którą chcielibyśmy aby zrobiłby to ktoś kto ma doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Regeneracja wałka 784056742 zakład ślusarski Zenon Owczarek mi zrobił i jest ok a o czopy możesz przy okazji zapytać bo robią dużo nawet koła zębate do wałków ataku i uleje mostu robią czyli niemal wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    3
Dnia 1.12.2014 o 19:41, sznajdik napisał:

Regeneracja wałka 784056742 zakład ślusarski Zenon Owczarek mi zrobił i jest ok a o czopy możesz przy okazji zapytać bo robią dużo nawet koła zębate do wałków ataku i uleje mostu robią czyli niemal wszystko

 

Witam . Czy Nadal ta firma prowadzi regenerację  wałków ataku?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    3
1 godzinę temu, sznajdik napisał:

cały czas

Nie wiesz jak wygląda ściągacz do zwrotnicy. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147
Napisano (edytowany)

Kawałek z 10cm profila albo rury średnicą większy od otworu łożyska za deklowany z jednej strony blachą 10mm i otwór po środku blachy i tyle

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.