SUCHY102

co lejecie do swoich baków, na czym jeździcie??

Polecane posty

qazi    61

a po ile kupujecie tą rope czy to z PKS czy ze wschodu czy opał???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

a co sądzićie o paliwie Bioester bo pierzwszy raz spotkałem się z tym jest o 50 gr tańszy od zwkłej ropy jak by było dobre to bym kupił do mf 3080 a jak nie to tylko do c330


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JA lepie olej napędowy (rope:D), opałówke to nie bo jak sprawdzą, a do ropy mam jak wszyscy doplaty, wiec nie jest zle, no cena troche przeraza bo wyzsza od benzyny :P


Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adeq15    6

ja do swoich ciągnikuw Leje robe zwykła i kupuje na Orlenie ze znajomym na pól bo biore na firme i sobie odpisuje VAT od podatku i na czysto wychodzimi za litr On 3,40, 3,50 na lewo nie kupuje paliwa bo niechce zeby ktos mnie podkablował tak i tak w mojej wiose sie utworzyła paliwówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja już jeżdże na ON są liczne kontrole w mojej okolicy ale zimą na redbulu mój t25 i 6ton miału szedł jak burza bo był jakiś specjalny zimowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz37    4

Do tej pory (4-5lat) u nas jeździ się na ukraińskiej obecnie po 3,7zł/l wszystkim tzn. C-330, C-360, MTZ, Rekordem, Bizonem no i w sumie Audi A4 od jakiś 2lat. Co do spalania to nie widać różnicy w spalaniu (w porównaniu do Orlenu). Tylko nigdy nie lejemy paliwa na stacji bezpośrednio do baku, zawsze paliwo musi odstać się jakieś 2dni w beczce tak żeby woda i cały syf siadł na dnie (bez różnicy czy polska czy nie, jest tyle samo syfu) i możecie wierzyć lub nie MTZ ma 18lat i ma oryginalny filtr paliwa i nie ma kompletnie żadnych problemów. I żadna z maszyn nie miała remontu silnika.

A zmieniając temat to tak się zastanawiam czy warto jeździć na oleju rzepakowym (nieprzerobionym na biodiesel) i wydaje mi się że to ma sens ale tylko w przypadku małej przeróbki ciągnika tzn. system dwuzbiornikowy z podgrzewaczem oleju. A dlatego że przeczytałem ten artykuł:

 

RAPORT Z BARAŃ NAD ZASTOSOWANIEM CZYSTEGO OLEJU RZEPAKOWEGO JAKO PALIWA W MASZYNACH ROLNICZYCH

Warto przeczytać, bo jest to oficjalny RAPORT Z BARAŃ NAD ZASTOSOWANIEM CZYSTEGO OLEJU RZEPAKOWEGO JAKO PALIWA W MASZYNACH ROLNICZYCH, wykonany przez Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin w Ożańsku

Co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

ON jest dobry,dobry opał lepszy,tak mi wychodzi jak naprawiam pompy klientom ,a najgorszy jest olej z supermarketów ,naprawiam takie silniki tyle nagaru że końcówki wtrysków nie idzie wyjąć tłoki z nagarem czasem spękane,i te zapieczone pierścienie-zgroza,może dla mnie to lepiej że na czymś takim jezdzicie ale czy dla was?Każdy kto ma próbnik ciśnienia niech zrobi doświadczenie założy prawidłowo działający wtrysk,wypróbuje go na ON lub opale,a następnie na mieszance nawet z niewielką ilością oleju nieważne czy rzepakowego czy miksolu,i spróbuje uzyskać prawidłową strugę rozpylanego paliwa ,brak podciekania i odgłos chrypienia charakterystyczny dla prawidłowo pracującego rozpylacza ,jeśli to was nie przekona to na pewno wizyta u mnie ,lub w innej firmie i rachunek za remont silnika,a najlepsze byłoby własnoręczne czyszczenie nagarów wysokotemperaturowych.mogą się co nie którzy obrazić ,ale za jakiś czas przyznają mi racje olej jadalny to paliwo dla idiotów.Pozdro z Media Mark :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Czytałem wiadomości zawarte w linku podanym przez @grzegorz37 i Olej roślinny ma wyższą temperaturę zapłonu większą o około 150O ... Czy to dobrze wpływa na żywotność silnika? Wydaje mi sie ze nie huhh:

 

 

Apropo @bimladentojaja to jak temp. zapłonu ma Olej opałowy?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Taka samą jak najzwyklejszy olej napędowy bo skład chemiczny mają identyczny i jedyna znacząca różnica to kolor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz37    4

Raport do którego zamiesciłem wyraźnie mówi że NIE MOŻNA stosować oleju rzepakowego odrazu do baku bo w konsekwencji powstawania nagarów zatrzemy silnik!! Jedynym rozwiazaniem jest zastosowanie systemu dwuzbiornikowego tak aby palić na ON i jakies 10-15min przed wyłaczeniem slilnika przełaczyc na ON w celu wypłukaniu oleju rzepakowego. A dlatego że w oleju rzepakowym są substancje przypominające pokost i na zimnym silniku lub juz stygnacym przywierają do silnika. To tak w skrucie czego dotyczy raport. A chodzi mi o to jak podchodzicie do takiego rozwiązania dwuzbiornikowego? W sumie w zetorkach coś takiego zaproponowali, a wydaje mi się że nieryzykowaliby gdyby to nie było bezpieczne dla silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Temp. zapłonu opału lekkiego ekoterm według deklaracji producentów wynosi rafineria Czechowice 56 stopni C.Rafineria Gdańsk i PKN podają62 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechaniki    5

U nas próbowaliśmy kilku paliw a to Czerwona ale to nie jest opłacalne nie dość że ciągnik więcej palił to jeszcze wtryski poszły i pompa wtryskowa w C-360 i wtryski w T-25, później jeździliśmy na ruskiej koleś przywoził nam na miejsce po 3zł ale teraz się mu urwało i nie ma tego źródła, ostatnio braliśmy ropę od kolesi co mają tiry ale teraz się to nie opłaca lepiej kupić w hurtowni większość ilość i można cenę negocjować i jeszcze vat sobie odliczamy więc wychodzi taniej niż ruska od tirów teraz po 4zł się cenią, obecnie latem próbujemy też biopaliwo z orlenu, lejemy pół na pół z ropą, trochę śmierdzi ale wychodzi tanio bo litr kosztuje 4,25 po odliczeniu vat wychodzi po 3,4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

My lejemy czystą napędówę z Rafinerii Gdańskiej stacja niedaleko nas, jak na razie nie było z tym paliwem problemów. Jeden był ale jak przywieżli cysterna to wody tyle, że ledwo ciągnik dyszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    65

ja jezdze na ON i OO do mtz tylko OO zadnej roznicy do 360 tez w bizonie to 50/50 do 914 ON i do JD tez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

ja do ciagnikow i kombajna leje diesla lotos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj