Lukas85

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach

Polecane posty

Lukas85    36

Na zdjeciach w aukcjach internetowych wiele razy widzialem ze ciagniki maja założone opony z przodu odwrotnie tak jak np w linku ponizej:

http://www.allegro.pl/item382280655_mf_3065.html

czy ktos z Was wie dlaczego tak ludzie zamieniają opony zakładając ja bieżnikiem odwrotnie?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

Z tego co słyszałem, a raczej przeczytałem na forum to gdy tak sie załozy opony to sie tak szybko nie zuzywają natomiast nie następuje samoczyszczenie i błoto sie oblepia- w polu sie to nie sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Osobiście uważam takie zakładanie za kolejny, niczym nie potwierdzony "zabobon" Zawuważyłem natomiast, że nasi południowi sąsiedzi bardzo często zakładają tak opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Wg mnie to o wyjeżdżania pod góre tyłem, tak zaałożone opony lepiej ciągną np w turze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Gdy założy odwrotnie opony to się wolniej zużywają, ale za to ciągnik ma mniejszy uciąg i może sie ślizgać. @Brzozak chyba w którymś z ciągników ma tak opony założone. Jak ciągnik jest używany do transportu to można tak zrobić, ale jak pracuje w polu z cięższymi maszynami to niezbyt dobre rozwiązanie


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
powiedz mi co tak na prawde daje obrócenie przednich koł?

mam juz troszke kijowy bierznik na przodzie i mysle co by zrobic z tymi moimi oponami.

 

nie rzuca ci kierownica przy tak obróconych oponach?

 

pozdrawiam

YacentY

nie ma zadnej roznicy w komforcie jazdy, nie rzuca kierownica, ani nie wykonuje zadnych nieprzewidzianych ruchow.

daje bardzo duzo w transporcie po utwardzonych nawierzchniach, w kazdej innej pracy dziala tylko na minus, tzn przy pracy w mokrym w polu opony nie maja tendencji do oczyszczania sie, wiec zmniejsza sie ich przyczepnosc.

musisz sie zastanowic, czy ciagnik jezdzi na tyle duzo po drogach, zeby sie to oplacalo. bo widac roznice naprawde tylko przy duzych przebiegach, badz gdy jest tur zamontowany ;)

moge ci przedstawic sytuacje u mojego ojca w gospodarstwie:

- MF przez 3 zimy robil sporo w transporcie (gdzies pisalem dokladniej, ale juz nie pamietam, musialbym w kwity znow popatrzec) ale zdaje sie nawet do 200 km tygodniowo, wiec tutaj wiadomo nie mial nikt dylematu, od poprzedniego roku moglismy w zasadzie zrezygnowac z tego, bo robil glownie w polu. teraz bedzie znow jezdzil w transporcie bo w polu bedzie axion sie meczyl

- U1614 z uwagi na TUR, w zwiazku z czym wystepuja wieksze nacisk na przednia os i duzo jezdzi po hali

- same, do momentu kupienia axiona, caly transport plodow w zniwa byl na jego barkach, teraz bedzie mial MF do pomocy. poza tym wykonuje tylko lekkie prace, a z uwagi na dosc duza odleglosc pol od domu, przy pracach z opryskiwaczem, rozsiewaczem, siewnikiem tez sporo km nastuka

- w axionie nie beda zamieniane kola :)

pod tym zdjeciem to byl komentarz: http://www.agrofoto.pl/forum/MF-8240-image36297.html

takze u mnie tylko 1 ciagnik nie ma zamienionych kol :) to wszystko o czym pisalem powyzej ma odzwierciedlenie na tym zdjeciu: http://www.agrofoto.pl/forum/nowy-nabytek-image20553.html gdzie ciagnik po 6 sezonach i 5000 mth ma tak samo zdarte opony przednie jak i tylne, jesli mialbym normalnie zamontowane, przod musialby byc wymieniony juz 2 lata wczesniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Jeszcze przed kupnem Belarusa, byłem u takiego gościa co miał na sprzedaż Zetora 8145 którym woził pomidory, i też miał tak opony przełożone i mówił że o wiele dłużej one wytrzymują w transporcie ( już nie pamiętam o ile lecz wiem iż tak było)


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tobiasz912    1

Mój znajomy tak miał i mówił że do transportu są ok. bo się długo zużywają ,ale w pole to już nie bo ciągnik ma ch***** uciąg


Praca rolnika godna jest szacunku !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

to ja już nie wiem co myśleć ;) w książce ze starej szkoły rolniczej kiedyś czytałem że na ziemie lekkie zakłada się opony tak jak wszyscy zakładają , a na ziemie ciężkie zakłada się opony odwrotnie :) co o tym powiecie ??

czyżby od tamtego czasu coś się zmieniło, książka była z roku 197? dokładnie nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Można sobie tak założyc na żniwa albo jak jest dużo jazdy po asfalcie bo w polu nie ma uciągu.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3
to ja już nie wiem co myśleć ;) w książce ze starej szkoły rolniczej kiedyś czytałem że na ziemie lekkie zakłada się opony tak jak wszyscy zakładają , a na ziemie ciężkie zakłada się opony odwrotnie :) co o tym powiecie ??

czyżby od tamtego czasu coś się zmieniło, książka była z roku 197? dokładnie nie pamiętam.

 

Nie możliwe. Przecież ciągnik ma ciężej na dobrej ziemi z daną maszyną co na słabej ziemi. Jak już to odwrotnie można założyć na słabą ziemie a nie na ciężką przecież ciągnik by się ślizgał, że szok, ale i tak wydaje mi się, że można tak przekładać opony jak ciagnik jest w większości prac wykorzystywany do transportu a nie prac polowych ;]


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

a moim zdaniem nie ma mozliwosci przeprowadzenia tak dokladnych badan (stworzenie 2 identycznych warunkow pracy) by mozna ocenic mniejsza sile uciagu przy odwroconych oponach, gdy jest sucho (gdy opony nie oblepiaja sie blotem) - wiec przyjmujemy ze jest tak samo.

a gdy jest mokro, naturalnie opony odwrocone ciagna gorzej, bo nie maja tendencji do samooczyszczania sie - wg mnie prosta sprawa.

 

teraz jesli ktos chce rozwazyc czy przekladac czy nie, musi sie zastanowic ile jezdzi po drogach i ile prac o wysokiej sile uciagu przeprowadza w mokrych warunkach. praktycznie cala orka pozniwna, gruberowanie, a tymbardziej uprawa jest przeprowadzana gdy jest sucho. jedynie zabiegi poznojesienne wykonuje sie na mokrych polach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

ja o tym czytałem w jakiejś starej książce rolniczej to jest jak tam pisało ze jak opony zakładają odwrotnie na glebach lekkich a normalnie na glebach cięzkich


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik2222    0
ja w swoim 12045 też mam odwrotnie założone opony, były już tak jak my go kupili ;) niewiem, ale według mnie poprzedni właściciel, załozył je tak ponieważ z jednej strony był gorszy bieżnik. Opony już są do wymiany i jak będe nowe zakładał to napewno tak jak powinły być

 

http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-12045-K...image67200.html

no to prawda, my chyba musimy założyć opony na odwrót bo mamy zdarty bieżnik


Ursus jest najepszym traktorem,każdy to wie.Żaden traktor przy nim nie liczy się.Zapraszam do obejrzenia moich filmików na You Tube.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Ja w swoim pronarze odwróciłem przednie lacze

po prawie 1700mth zdarła sie środkowa ich część, teraz jak zmieniłem to zedrze sie zewnętrzna część ;)

po odwróceniu zauważyłem ze na łąkach na zakrętach (np. przetrząsanie siana) ze przy prędkości ~15km/h i skręceniu na maxa kół nic nie zrywa, a wcześniej do darniny tylko latały :)

uciągu mi w zupełności wystarczy jak na 80KM -szerokość przednich opon to 360mm a tylnych to 480mm

 

Słusznie użytkownicy pisali ze odwracanie opon jest dobre wtedy gdy ciągnik pracuje z turem :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

A co na to wszystko przepisy prawa??? Przecież opony rolnicze są kierunkowe (strzałka na boku). Sam miałem kiedyś kontrolę Drogówki i pan Władza sprawdzał czy są zgodnie ze strzałką zamontowane opony w moim samochodzie.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Mój znajomy odwrócił przednie oponki w MF 2640 i podczas orki przód nie ciągnoł praktycznie nic ;)

to nie zalezy od tego jak mial kola zalozony tylko widocznie os byla niedociazona i nie gadaj czasem glupot, ze jak zamienil to bylo ok.

 

z policja nigdy nie mialem problemow, z reszta skad oni maja wiedziec takie szczegoly?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

JA pytalem kolesia kiedys co mial przy jd z turem opony przednie odwrotnie i on mowil ze to dlatego ze jak na blocie itp. cofa to lepiej idzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Opony zakłada się odwrotnie żeby dłużej wytrzymywały.Normalnie zdziera się 2 komplety z przodu i jeden z tyłu albo i nie.Przy założeniu odwrotnym zwiększa się żywotność przednich dużo.

Co do uciągu to koło mnie w spółdzielni nie zauważyli specjalnych różnic.Oni od razu w nowych ciągnikach obracali.Bo w używanych to nie zdaję egzaminu bo opona jest już ułożona i po odwróceniu

przód skacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Spróbuj cofnąć w pełni załadowaną przyczepą np po mokrym polu i zobacz czy do przodu nie ciągnie lepiej... Odwrotne założenie opona ma bardzo duży wpływ na uciąg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj