Skocz do zawartości
Lukas85

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach

Polecane posty

tommy66692    10

Z tego co słyszałem, a raczej przeczytałem na forum to gdy tak sie załozy opony to sie tak szybko nie zuzywają natomiast nie następuje samoczyszczenie i błoto sie oblepia- w polu sie to nie sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

igorass    31

Osobiście uważam takie zakładanie za kolejny, niczym nie potwierdzony "zabobon" Zawuważyłem natomiast, że nasi południowi sąsiedzi bardzo często zakładają tak opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Wg mnie to o wyjeżdżania pod góre tyłem, tak zaałożone opony lepiej ciągną np w turze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Gdy założy odwrotnie opony to się wolniej zużywają, ale za to ciągnik ma mniejszy uciąg i może sie ślizgać. @Brzozak chyba w którymś z ciągników ma tak opony założone. Jak ciągnik jest używany do transportu to można tak zrobić, ale jak pracuje w polu z cięższymi maszynami to niezbyt dobre rozwiązanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236
powiedz mi co tak na prawde daje obrócenie przednich koł?

mam juz troszke kijowy bierznik na przodzie i mysle co by zrobic z tymi moimi oponami.

 

nie rzuca ci kierownica przy tak obróconych oponach?

 

pozdrawiam

YacentY

nie ma zadnej roznicy w komforcie jazdy, nie rzuca kierownica, ani nie wykonuje zadnych nieprzewidzianych ruchow.

daje bardzo duzo w transporcie po utwardzonych nawierzchniach, w kazdej innej pracy dziala tylko na minus, tzn przy pracy w mokrym w polu opony nie maja tendencji do oczyszczania sie, wiec zmniejsza sie ich przyczepnosc.

musisz sie zastanowic, czy ciagnik jezdzi na tyle duzo po drogach, zeby sie to oplacalo. bo widac roznice naprawde tylko przy duzych przebiegach, badz gdy jest tur zamontowany ;)

moge ci przedstawic sytuacje u mojego ojca w gospodarstwie:

- MF przez 3 zimy robil sporo w transporcie (gdzies pisalem dokladniej, ale juz nie pamietam, musialbym w kwity znow popatrzec) ale zdaje sie nawet do 200 km tygodniowo, wiec tutaj wiadomo nie mial nikt dylematu, od poprzedniego roku moglismy w zasadzie zrezygnowac z tego, bo robil glownie w polu. teraz bedzie znow jezdzil w transporcie bo w polu bedzie axion sie meczyl

- U1614 z uwagi na TUR, w zwiazku z czym wystepuja wieksze nacisk na przednia os i duzo jezdzi po hali

- same, do momentu kupienia axiona, caly transport plodow w zniwa byl na jego barkach, teraz bedzie mial MF do pomocy. poza tym wykonuje tylko lekkie prace, a z uwagi na dosc duza odleglosc pol od domu, przy pracach z opryskiwaczem, rozsiewaczem, siewnikiem tez sporo km nastuka

- w axionie nie beda zamieniane kola :)

pod tym zdjeciem to byl komentarz: http://www.agrofoto.pl/forum/MF-8240-image36297.html

takze u mnie tylko 1 ciagnik nie ma zamienionych kol :) to wszystko o czym pisalem powyzej ma odzwierciedlenie na tym zdjeciu: http://www.agrofoto.pl/forum/nowy-nabytek-image20553.html gdzie ciagnik po 6 sezonach i 5000 mth ma tak samo zdarte opony przednie jak i tylne, jesli mialbym normalnie zamontowane, przod musialby byc wymieniony juz 2 lata wczesniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

Jeszcze przed kupnem Belarusa, byłem u takiego gościa co miał na sprzedaż Zetora 8145 którym woził pomidory, i też miał tak opony przełożone i mówił że o wiele dłużej one wytrzymują w transporcie ( już nie pamiętam o ile lecz wiem iż tak było)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tobiasz912    0

Mój znajomy tak miał i mówił że do transportu są ok. bo się długo zużywają ,ale w pole to już nie bo ciągnik ma ch***** uciąg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

to ja już nie wiem co myśleć ;) w książce ze starej szkoły rolniczej kiedyś czytałem że na ziemie lekkie zakłada się opony tak jak wszyscy zakładają , a na ziemie ciężkie zakłada się opony odwrotnie :) co o tym powiecie ??

czyżby od tamtego czasu coś się zmieniło, książka była z roku 197? dokładnie nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Można sobie tak założyc na żniwa albo jak jest dużo jazdy po asfalcie bo w polu nie ma uciągu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3
to ja już nie wiem co myśleć ;) w książce ze starej szkoły rolniczej kiedyś czytałem że na ziemie lekkie zakłada się opony tak jak wszyscy zakładają , a na ziemie ciężkie zakłada się opony odwrotnie :) co o tym powiecie ??

czyżby od tamtego czasu coś się zmieniło, książka była z roku 197? dokładnie nie pamiętam.

 

Nie możliwe. Przecież ciągnik ma ciężej na dobrej ziemi z daną maszyną co na słabej ziemi. Jak już to odwrotnie można założyć na słabą ziemie a nie na ciężką przecież ciągnik by się ślizgał, że szok, ale i tak wydaje mi się, że można tak przekładać opony jak ciagnik jest w większości prac wykorzystywany do transportu a nie prac polowych ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

a moim zdaniem nie ma mozliwosci przeprowadzenia tak dokladnych badan (stworzenie 2 identycznych warunkow pracy) by mozna ocenic mniejsza sile uciagu przy odwroconych oponach, gdy jest sucho (gdy opony nie oblepiaja sie blotem) - wiec przyjmujemy ze jest tak samo.

a gdy jest mokro, naturalnie opony odwrocone ciagna gorzej, bo nie maja tendencji do samooczyszczania sie - wg mnie prosta sprawa.

 

teraz jesli ktos chce rozwazyc czy przekladac czy nie, musi sie zastanowic ile jezdzi po drogach i ile prac o wysokiej sile uciagu przeprowadza w mokrych warunkach. praktycznie cala orka pozniwna, gruberowanie, a tymbardziej uprawa jest przeprowadzana gdy jest sucho. jedynie zabiegi poznojesienne wykonuje sie na mokrych polach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

ja w swoim 12045 też mam odwrotnie założone opony, były już tak jak my go kupili ;) niewiem, ale według mnie poprzedni właściciel, załozył je tak ponieważ z jednej strony był gorszy bieżnik. Opony już są do wymiany i jak będe nowe zakładał to napewno tak jak powinły być

 

http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-12045-K...image67200.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

ja o tym czytałem w jakiejś starej książce rolniczej to jest jak tam pisało ze jak opony zakładają odwrotnie na glebach lekkich a normalnie na glebach cięzkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik2222    0
ja w swoim 12045 też mam odwrotnie założone opony, były już tak jak my go kupili ;) niewiem, ale według mnie poprzedni właściciel, załozył je tak ponieważ z jednej strony był gorszy bieżnik. Opony już są do wymiany i jak będe nowe zakładał to napewno tak jak powinły być

 

http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-12045-K...image67200.html

no to prawda, my chyba musimy założyć opony na odwrót bo mamy zdarty bieżnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Ja w swoim pronarze odwróciłem przednie lacze

po prawie 1700mth zdarła sie środkowa ich część, teraz jak zmieniłem to zedrze sie zewnętrzna część ;)

po odwróceniu zauważyłem ze na łąkach na zakrętach (np. przetrząsanie siana) ze przy prędkości ~15km/h i skręceniu na maxa kół nic nie zrywa, a wcześniej do darniny tylko latały :)

uciągu mi w zupełności wystarczy jak na 80KM -szerokość przednich opon to 360mm a tylnych to 480mm

 

Słusznie użytkownicy pisali ze odwracanie opon jest dobre wtedy gdy ciągnik pracuje z turem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

A co na to wszystko przepisy prawa??? Przecież opony rolnicze są kierunkowe (strzałka na boku). Sam miałem kiedyś kontrolę Drogówki i pan Władza sprawdzał czy są zgodnie ze strzałką zamontowane opony w moim samochodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236
Mój znajomy odwrócił przednie oponki w MF 2640 i podczas orki przód nie ciągnoł praktycznie nic ;)

to nie zalezy od tego jak mial kola zalozony tylko widocznie os byla niedociazona i nie gadaj czasem glupot, ze jak zamienil to bylo ok.

 

z policja nigdy nie mialem problemow, z reszta skad oni maja wiedziec takie szczegoly?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

JA pytalem kolesia kiedys co mial przy jd z turem opony przednie odwrotnie i on mowil ze to dlatego ze jak na blocie itp. cofa to lepiej idzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dante    7

Moim zdaniem koła zakłada się odwrotnie po to aby ciągnik miał większy uciąg i żeby bieżnik równo się zdzierał .

Patrząc w 80 od przodu lewa opona zdziera się szybciej od prawej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Opony zakłada się odwrotnie żeby dłużej wytrzymywały.Normalnie zdziera się 2 komplety z przodu i jeden z tyłu albo i nie.Przy założeniu odwrotnym zwiększa się żywotność przednich dużo.

Co do uciągu to koło mnie w spółdzielni nie zauważyli specjalnych różnic.Oni od razu w nowych ciągnikach obracali.Bo w używanych to nie zdaję egzaminu bo opona jest już ułożona i po odwróceniu

przód skacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Spróbuj cofnąć w pełni załadowaną przyczepą np po mokrym polu i zobacz czy do przodu nie ciągnie lepiej... Odwrotne założenie opona ma bardzo duży wpływ na uciąg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×