carmine2812

Bizon i awarie z nim związane

Polecane posty

wojtii    9

a skąd ty to wykręciłeś , :P nie spotkałem tego w moim... więc mnie to bardzo ciekawi:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiian    0

Mi w tamtym sezonie ukręcił sie wałek odrzutnika :P .Dobrze ze wtedy w nocy popadalo to zrobilismy my to z ojcem na spokojno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    3

Wojtii---- to jest zawór ciśnienia oleju w silniku znajduję się koło filtra oleju

A co do tej podkładki to powinna być tam gdzie narysowałeś :P:D:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Unas poważniejsza awaria to chyba skrzynia biegów, tzn mechanizm różnicowy sie zepsół i łozysko na odrzutniku i młocarni czas wymienić bo juz bylo je slychac w tamte zniwa:d


Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    3

to poważne awarie ja skrzynie to tak co 2 lata , a łożysko na odrzutniku to co roku wymieniałem ale teraz powierciłem otwory w kołach pasowych odrzutnika skręcam na śruby i trochę poluzuję łożysko tzn. jeden obrót korbką od zmniejszania obrotów chodzi już dwa sezony bez awaryjnie :P:D:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    38

u mnie 3 lata temu skrzynia poszala , ale w nocy sie zrobilo i rano znowu mozna bylo w pole smigac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

U nas w zeszłym roku w bizonie poszedł, mechanizm różnicowy i trzeba był skrzynie rozbierać, a kto już to robił to zna ten ból, wogóle niema dojść, według mnie to z tyłu szkrzyni powinła być pokrywa którą można by był odkrećić :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7
U nas w zeszłym roku w bizonie poszedł, mechanizm różnicowy i trzeba był skrzynie rozbierać, a kto już to robił to zna ten ból, wogóle niema dojść, według mnie to z tyłu szkrzyni powinła być pokrywa którą można by był odkrećić :P

 

U nas zawsze jak przychodzi do rozbierania czegoś w Bizonie to lecą teksty typu :

 

,,... kur*@ widać że to Polska maszyna i te je**ne dojścia... " :D


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Moja awaria buła łatwa, ale wtedy ojciec świeżo kupił kombajn ( pierwszy w życiu) i nie wiedzieliśmy, czego to jest wina. A chodziło o to ze pas jezdny m się rwał. Okazało sie, ze to koło pływające miało luzy. jak go poprzedni właściciel z 10 lat nie smarował to go do mnie przyprowadził. A jak u mnie dostał smaru to się luzy pokazały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U kolegi ukręciła się półoś wychodząca z mechanizmu różnicowego. Całą noc robiliśmy ale na drugi dzień wyjechał w pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

W Bizonie mojego przyszlego tescia 2 lata temu 3 razy urwal sie wal odrzutnika i to w ciagu 3 dni. Pogoda byla jak marzenie a kombajn zepsuty. Wina lezala po stronie 'fachowca' co to zakladal jedno kolo przesowne nowe a drugie stare bo nie wiedzial ze jedno jest cienkie a drugie grubsze.Ogolnie to nielubie tego goscia bo ciagle sie przechwala jaki to on nie jest fachowiec ,jak to on w kolku rolniczym nie naprawial Bizonow a lipe taka robil ze pozal sie boze. No w sumie zawsze robote mial :angry: Jak sie dowiedzialem za kola maja rozna grubosc pojechalem do tescia i wygonilem tego''pseudo-mechanika'' z garazu i zlozylem na dwa nowe kola i nowy pas.Najgorsze ze po tym pogoda sie zepsula i nie moglismy dokonczyc zniw. Do dzisiaj smiga bez zadnych problemow. W okolicy mowia na niego 'gwarancyjny' bo zawsze jest reklamacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

u mnie zawsze w sezonie padają łożyska na napinaczu pasa młocarni raz po przejechani 5ha się rozleciało aż strach pomyśleć co by się stało gdyby kulki spadły na ściernisko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

U nas niedaleko jak gostek wjechał do rowu Bizonem to przyjechało dwóch takich mądrych 60-tkami zaczepili za tylną oś i dawaj ciągnąć. Wyciągneli 5 metrów do tyłu ale samą oś i to dopiero był cyrk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

ja po ubiegłorocznym sezonie okupionym ciągłymi awariani, drobnymi i poważniejszymi w tym roku, rozebrałem swojego bizonka na czynniki pierwsze (procz silnika bo jest igielka :D ) wymienione zostały wszystkie łożyska wszystkie obudowyw łożysk, podajniki obudowy + łańcuchy podsiewacz odbudowałem kosz sitowy i sita nowe nowy wal bębna mlucacego Ogolnie remont kapitalny podzespołów, ale sezon byl ok


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

no to u mnie cała lista bedzie tego prosze sie zaopatrzyc w cierpliwosc

-prawa opona

-lewa opona i detka

-silnik strzelił piersien pod koniec zniw ale silnik dochodził

-pasy jezdne pare razy

-skrzynia pare razy

-wariator

- lewe łozysko młocarni+ czujik obrotów

-bagnety nozyki itd


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

to kolego nie jest jeszcze tak Dluga ta twoja lista :D nie liczac silnika, opony i tej skrzyni, to reszta awarii według mnie standard jak na bizona :D u mnie w 7 letniej karjerze bizona pasy jezdne poszly tak ze 4, łożysk na beben nie licze, wymieniane tarcze napędu bedna komplet i komplet na odrzutnik, wymieniana przekładnia bezstopniowa jazdy i ogrom łożysk ale niechce zadnego innego TYLKO BIZON


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

u mnie podobnie ale mi sie nie chciało juz wymieniac tarcze hamulcowe to po 2 razy na sezon muss wymienic

przeguby u kosy tak samo trzeba wymianiac


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

takie uroki tych naszym :D a co do największych awarii to przytocze dwie, pierwsza to gdy gardziel wypiela sie z lewego mocowania i spadla razem z hederem na glebę trzymając sie tylko na przewodach hydrauliki pogiela sie gardziel os duzo stali a druga to jak puściło mocowanie sit i wyjechały do tylu popękały i rozerwały kosz sitowy, w obu przypadkach jeden dzien postoju i dobry tysiąc na czesci...

 

Posta piszemy tylko w oknie "białym"

Edytowano przez krolikNH

Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286
-pasy jezdne pare razy

-wariator

- lewe łozysko młocarni+ czujik obrotów

-bagnety nozyki itd

 

Skoro pasy jezdne siadały to zapewne wina wariatora, bo u mnie pasy jak kupiłem kombajn nie były zmieniane, a minęło już 7 lat.

Bagnety i nożyki to też takie bardziej awarie mniej zauważalne, bo kamień zawsze może podejść i bagnet się złamie czy stalka urwie.

Łożysko na młocarni siadło mi na ostatnim hektarze w tym roku i niestety go nie dokosiłem. W przeciągu 7 lat będzie wymieniane drugi raz.

 

 

przeguby u kosy tak samo trzeba wymianiac

 

Zdarzały się sytuacje, że przeguby u kosy to się wymieniało 3 na dzień... :) Od tamtej pory zawsze jeżdżą zapasowe w skrzynce w kombajnie...


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5340    0

mi scieły sie sruby w skrzyni a teraz facet walnął samochodem w moj bizon samochod do kasacji a bizon do roboty tylnia os sie wgieła w sita wentylator sie skrzywił oba slimaki do podajnikow "kłosowego i zbozowego" wycenili go na 8.500 juz kupiona jest os kosztowała 1.000zł jesli wiecie gdzie mozna tanio kupic czesci do supra to piszcie jak porobie zdjecia to zobaczycie jak ta os wyglada:D:D

 

a jeszcze te czesci to w mazowieckim najlepiej

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDIT, poza tym posta piszemy tylko w oknie "białym"!

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek7G    1

Pierwszy sezon koszenia:

 

- silnik do roboty - obróciło panewkę na wale

lipne części:

panewki - indie

tuleje - Chiny

wał - 6 szlif

 

- pas młocarni - koszenie w Niedzielę

- półoś lewa - koszenie w Niedzielę

- Piasta lewego koła - j.w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez koyack
      Witam wszystkich serdecznie. Szukam pomocy od kogoś kto być może miał taki sam problem jak ja. Mianowicie jestem posiadaczem ładowarki teleskopowej jcb 531 70 agri z 2010r z silnikiem 74.2 kw. Pompa wtryskowa rotacyjna delphi. Ładowarka nie chce wchodzić na obroty. Dochodzi do max 1500 i nic więcej. Ale do tych obrotów chodzi normalnie czyli ma siłę równo pracuje i prawidłowo zapala. Jakiś czas temu miala tylko problem z gasnieciem ale po wyczyszczeniu zaworu od gaszenia było ok. Co może być przyczyną nie wchodzenia na obroty?? Dodam że filtr paliwa nowy. Sprawdzone wszystkie węże czy nie łapie powietrza.  Brakuje mi pomysłu co to może być a jak wiadomo wyciąganie pompy z tej maszyny nie należy do najłatwiejszych. Za wszystkie rady serdecznie dziękuję. 
    • Przez ONA77
      Jak w temacie.  New holland td 5030 pali bezpiecznik od gniazda zasilania. Ktoś ma jakiś pomysł w którym miejscu szukać??
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj