Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Panowie właśnie szukam przedniego do U1012 i tak dla pewności chciałbym się poradzić czy niezależnie od jakiego ursusa (4 czy 6 tłokowy) kupię to będzie pasować? Jak skrócić wał, można go po prostu obciąć? Jak ktoś miałby jakiś namiar na przodek to chętnie bym skorzystał. Jeszcze jedna sprawa czy mogę wykorzystać obecny serwomechanizm czy nie warto i od razu na orbitolu zakładać?

Opublikowano

Wał można skrócić, ale robi się to w firmach które się w tym specjalizują, bo trzeba go wyważyć. Inaczej go wyrwie. Ja tak przedłużyłem i po 2 latach wyrwało mi, urywając filtry i cały olej poszedł i żółw się spalił.

Orbitrol jest o wiele lepszy.

Napęd różni się między 4 a 6 pochwą i wałkiem atakującym, ale można wł przerobić. Widziałem w oryginale 1014 z napędem z 1224 z krótkim wałem.

Opublikowano

Witam

Kupiłem 1204 z napędem z czwórki. Ciągnik jest bez wału, widocznie komuś się nie zgrywał napęd i go odłączył. Szukam kogoś kto chciałby zamienić koła 12,4 (30-40% bieżnika) na 14,9 i pochwe i krótki wałek na długi. Mój tel 606-413-695

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem przedni napęd i tak jak się spodziewałem wspornik ma straszne luzy. Ma ktoś może namiary na jakiś zakład zajmujący się regeneracją takich rzeczy w okolicy woj. opolskiego? Ewentualnie przerzucę całą oś na aktualny wspornik od miękkiej osi - ten raczej wygląda znacznie lepiej u mnie. Druga sprawa to sworzeń w osi ma lekki luz tzn ok 0.5 - 1mm. Jak go włożę tylko w jedną ściankę osi - ok 5-7 cm to wystająca część rusza się tak ok po 4 cm w każdą stroną. Lepiej to regenerować czy dać sobie spokój? Z drugiej strony (od przodu) sworzeń wchodzi twardo tak jak powinien więc ten luz jest tylko z jednej strony. I czy w ogóle da się to gdzieś zrobić?

Edytowane przez feniks
Opublikowano

Wsporniki osi są inne i inne są sworznie.Musisz ten od napędu zregenerować.Ja to robilem w zakładzie gdzie tokarę mają taką wielką.To mi rozwiercili i tulejkę wstawili i zaspawali :)

Opublikowano

Dla sprostowania, rozebrałem wspornik od miękkiej osi i po porównaniu z tym od tej napędzanej, to jedyna różnica jaką znalazłem, to grubość śrub mocujących serwomechanizm, poza tym obydwa wyglądają identycznie. Ten z miękkiej osi jest o 4 kg lżejszy, więc teoretycznie może być nieco cieńszy. Oba sworznie są identyczne. Ale i tak mam tam luzy wiec muszę regenerować, to wezmę ten co kupiłem z przednim napędem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie mogłem znaleźć odpowiedzi w poprzednich postach więc zapytam wprost. Powiedzcie mi koledzy jakie powinny być tryby do tylnego mostu jeżeli chciałbym założyć napęd od ursusa 1204 który ma opony 14.9 r 24. zarówno Ursus 1204 jak i mój 902 mają tylne koła 18.4 r 34. Mam możliwość zakupu z trybami które były tam założone oryginalnie.

Opublikowano

Nie mogłem znaleźć odpowiedzi w poprzednich postach więc zapytam wprost. Powiedzcie mi koledzy jakie powinny być tryby do tylnego mostu jeżeli chciałbym założyć napęd od ursusa 1204 który ma opony 14.9 r 24. zarówno Ursus 1204 jak i mój 902 mają tylne koła 18.4 r 34. Mam możliwość zakupu z trybami które były tam założone oryginalnie.

W sumie też to mnie interesuje bo takie kółka mam w Z10145 i może przy jakimś remoncie skrzyni bym sobie posprawdzał czy są dobre założone ;)

Opublikowano

Witam forumowiczów! Udaję się na forum z następującym problemem;

posiadam URSUSA 385 4W DRIVE w którym mam problem ze skrętem, jak go kupiłem to podczas pracy zdarzało się, że koła na moment lubiły się zaciąć, ale poważny problem pojawił się teraz gdyż nie mogę w ogóle skręcić w prawą stronę, w lewą skręcam do oporu a w prawą jak chcę to tylko do prostych kół i STOP dalej nie mogę... co może być tego powodem?! oczekuje pomocy z waszej strony :D dodam, że wyjąłem serwo, wymieniłem łożyska, kulki na ślimaku, przypuszczałem, że to ich wina bo powinno iść 40 szt. a jak rozebrałem to wypadło z 29 reszta wytarta i zmielona, serwo nigdy nie było rozbierane, wszystko tak jak należy złożyłem a problem został! POMOCY !!!

Opublikowano

Podnieś przód do góry by koła nie stały na ziemi i kręć.

Może coś nie tak ze zwrotnicami, rozsypane łożyska.

Ale te zacinające się na moment koła coś nie tak z mechanizmem różnicowym mostu, np. za duży luz miedzy wałkiem ataku a kołem talerzowym.

Opublikowano

problem rozwiązany, podczas składania nie trafiłem odpowiednio trybami tłoczyska w tryby zębatki znajdującej się na wąsie do którego przykręcony jest drążek kierowniczy i w lewą stronę mogłem skręcić 2 razy bardziej niż w prawą :) to taka przestroga dla składających.

Opublikowano

witam

mam mały problemw ciągniku c-385 mianowicie mi napęd ciągnie cały czas niewiem jak go wyłączyć.

przydał by mi się jakiś schemat dźwigni do tego ciągnika. albo dokładny opis.

 

Lub opis co jest zepsute - dźwignia pod siedzeniem - na wszystkich 3 pozycjach naped działa

Opublikowano

Dżwignia pod siedzeniem na trzech pozycjach działa? Z tego co wiem i pamiętam z użytkowania ursuów to napęd włącza i wyłącza się po lewej stronie siedzenia poprzez wyciągnięcie lub wciśnięcie linki od zaworu zakończonej taką gałką.

Opublikowano

lewą reką siegam do 2 dźwigni :

1 to taka kruciutka 3 cm - nieda sie jej wyciągnąć

2 to dłuższa dźwignia po której podniesieniu ciągnik przygasa (nie zatrzymuje się w 2 położeniu)

Opublikowano

przekaźnik, to (przynajmniej w moich stronach) potoczna nazwa na wał odbioru mocy. Pod siedzeniem właczasz go na stałe zębatkami i potem przy kierownicy obsługujesz sprzęgłem (dźwignia po lewej)

Opublikowano

ok a dźwignia z tyłu dźwigni podnośnika jak ją przesune to podnośnik sam sie podnosi do czego ona służy ? i w jakim powinna być położeniu żeby wszystko dobrze działało ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymczak
      Witam.
      Proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam problem z przednim napędem przy ciągniku SAME SILVER 110 2006r. Nie mogę wyłączyć przedniego napędu. Podobne tematy były już zakładane o Deutzach, ale nie mam pewności, że działanie układu jest takie samo. Opiszę po kolei "historię" awarii. Podczas jazdy bez przedniego napędu zaczęła mrugać kontrolka na włączniku (który nie był wciśnięty). Do tego co chwilę było słychać charakterystyczny dźwięk rozłączania przedniego napędu (takie trzaśnięcie). Po powrocie do domu kontrolka świeciła już światłem ciągłym, a przedni napęd od tego czasu jest już ciągle uruchomiony. Sam włącznik sprawdziłem przy pomocy probówki i prostownika i moim zdaniem działa prawidłowo. Podejrzane jest tylko napięcie na pinach dochodzących do włącznika (1 pin ma około 12V a pozostałe 0,5-1,5V). Według mojej wiedzy cewka/elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przedniego napędu jest z lewej strony ciągnika koło filtrów hydraulicznych. Ten układ działa w tej chwili w sposób następujący:
      1. przy odpalonym ciągniku tłoczek jest schowany
      2. podczas gaszenia ciągnika tłoczek wychodzi z cylindra
      3. przy ponownym uruchomieniu samego zapłonu (przekręceniu kluczyka) tłoczek znowu się chowa
      4. odpalenie ciągnika nie powoduje żadnej reakcji dopiero ponowne jego zgaszenie powoduje ruch tłoczka
      Zachowanie tej cewki/elektrozaworu jest takie samo bez znaczenia czy włącznik jest wciśnięty czy też nie. Domyślam się, że żeby przedni napęd został rozłączony tłoczek musi wyjść z cylindra. A skoro u mnie przy odpalonym ciągniku tak nie jest, jest to pewnie przyczyna nieprawidłowości w działaniu. Nie wiem oczywiście czy dobrze myślę, jeśli jestem w błędzie proszę o podpowiedź. Jakie są przyczyny takiej usterki? Czy ktoś miał coś podobnego?  Z góry dziękuję za odpowiedź:)
    • Przez artur04c
      Witam, potrzebuję przedni napęd lub układ planetarny przedniego napędu ewentualnie krótszą pochwę napędu (lewą) jak się nie znajdzie to chociaż 3x satelity i rozdzielacz hydrauliczny na 3 sekcje, najlepiej warmińsko-mazurskie, ewentualnie poza jak się nie znajdzie. W razie pytań proszę o pisanie pod tym postem lub pv. Pozdrawiam. 
      ps. co do rozdzielacza to mam pytanie, otóż czy w garażowych warunkach da radę samemu wymienić uszczelniacze? Ponieważ mam 2 sekcyjny i cieknie i został zakupiony 3 sekcyjny i tak samo się z niego cieknie. Nie z każdej sekcji, ale cieknie, Chciałem do 2 dołożyć 3 z 2 rozdzielacza, ale jest inny typ i nie pasuje. 
    • Przez AgroRol323
      Witam
      Pytanie z ciekawości. Robił ktoś sama 4x4 z innymi kołami z przodu a innymi z tyłu? Miałem pomysł na przedni most od uaza, a tylny od stara. Wie ktoś czy w ogóle da się to połączyć i jak to połączyć?
      Z góry dzięki
    • Przez ceston
      Witam ostatnio podczas jazdy wyskoczył mi napęd tak że się wcale nie włącza. Postanowiłem rozebrać skrzynkę rozdzielcza od napędu i poszukać tam usterki po zdjęciu okazało się że tam jest wszystko w porządku ale zauważyłem że wałek kardana mogę kręcić ręką a koła stoją w miejscu złożyłem skrzynkę nie podlaczajac do niej walka i faktycznie koła jadą wałek stoi. Podniosłem przód do góry i kręcąc kołem chciałem zobaczyć czy drugie będzie się kręcilo w drugą strone. Niestety zero reakcji kręcę kołem a drugie stoi. Os jest Krzyżakowa nie stozkowa. Macie pomysły co mogło pójść.
    • Przez wenicjusz
      Witam
      Czy ktoś spotkał się wcześniej z wersją C-385 lub Zetora 8011 z dodatkowymi bębnowymi hamulcami?
      To ponoć wersja transportowa, a na pewno exportowa.
      Zwolnica ma te same wymiary , przełożenie tylko jest na niej nadlewka do której przykręcone są hamulce dodatkowe.
      Proszę o info jak ktoś jakieś ma



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v