Polecane posty

rafal13113    144

mam małe pytanie gdyż chcemy założy napęd do ursusa ale tak żeby z przodu były koła 24" a z tyłu 38" taka sama kombinacja jest e nowym 1614 tylko nie wiem jakie koła zębate dobra żeby to wszystko zgrac . I jeszcze jedno pytanie czy wałek ataku a kosz satelitów w przednim moście we wszystkich napędach tego typu mają takie same przełożenia czy są różnice w przełożeniach też w tym miejscu. dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Hej! Kupie z wielka checia przedni naped do Ursusa 912 Jesli wiecie kto ma i za ile to dajcie znac! Aha i mam jeszcze jedno pytanie... Czy do czworki mozna zalozyc naped od szostki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

mam małe pytanie gdyż chcemy założy napęd do ursusa ale tak żeby z przodu były koła 24" a z tyłu 38" taka sama kombinacja jest e nowym 1614 tylko nie wiem jakie koła zębate dobra żeby to wszystko zgrac.....

weź katalog od zetora - taki niebieski lub w pierwszej lepszej agromie obejrzyj ten od ursusa ciężkiego i tam będzie tabela co ma być gdzie wstawione aby mieć takie koła jakie ty chcesz tylko pamiętaj jakie opony chcesz tam założyć bo na felgę 24 można wsadzić 12,4 i 14,9 a na 38 można założyć chyba 16,9 i 18,4.

numery katalogowe dla przykładu: 80 184 000 + 80 184 001 daje 14,9x24 na przodzie i 18,4x38 na tyle.

no chyba że coś pomieszałem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawloursus    0

siemka po co kombinowac z przednim napendem jak mozna kupic sobie ursus 385A a po co kupywac 380 i kombinowac z przednim napedem .Moim zdaniem tostrata czasu szukania tego napedu i pieniedzy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

napędów jest pełno na allegro, a kolego @ Nikita_Bennet u mnie była większa kombinacja z kołami ale ciągnik już jeździ i jest git :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

lepiej kupić gotowy ciągnik taniej będzie bez roboty naprawdę orginalny cały tylny most jest grubszy masywniejszy kosz satelitów jest wzmocniony 6 napęd pasuje do 4 można go założyć na dwa sposoby kupić krótki wał napędowy lub zmienić i wyregulować koło talerzowe wałek atakujący i pochwę zęmbatki dobierasz do kół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

jeśli nie wierzysz postaw orginalne 912 i 914 ściągnij siedzenie blachy i porównaj mówimy tu o ciągnikach orginalnyh w dokumentacji bo napęd założy do każdego o tym nie wie 90% mechaników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

z tego to ja wiem to brak różnic nawet części są takie same, pierwsze słyszę o takich różnicach jak mówisz może niech ktoś to jeszcze potwierdzi albo zaneguje, a swoją drogą jak masz możliwość to rzuć jakieś foty tych różnic bo ciekawi mnie to co piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

jak ściągniesz blachy to zobaczysz żebrowania w napędzie w złykłej tego nie ma jeszcze są różnice w środku ale najlepiej mieć oby dwa przed sobą może być jeszcze że to były wersje produkowane do danego roku ja porównywałem do roku 1985 ale słyszałem to samo od ludzi którzy rozbierali te ciągniki i sprzedawali je na części a z układem różnicowym się chyba zgodzisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

Ciągnik z napędem nie różni się od ciągnika bez. Nawet nie ma różnic między 4 a szóstką bez turbo. A różnice to są typu chłodnica oleju lub jej brak albo kolejna modernizacja których w cięzkich ursusach było mnóstwo. Ktoś kto naprawiał je wie ile było modeli i serii różniących się drobnostkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

zwolnice i skrzynia pośrednia różnice między 4 i 6 wyjścia na napęd mają wszystkie dlaczego jest 6 tarcz sprzęgłowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Witam kolegów! Dziś zakupiłem kompletną oś napędową z nowymi oponkami 12,4 R24 i obciążnikami do mojego ursusa 912. Dałem za ten komplet 11 tys... Jest 'niby' po regeneracji ładnie przesmarowany i pomalowany. Nie ma luzów a cały mechanizm różnicowy chodzi tak jak ma.

 

Okazało się tylko, że w wyjściu do przystwki (w traktorze) nie ma zębatki napędzającej wał... Dużo z tym roboty jest? Podobno trzeba rozebrac cały tył...

 

Pomóżcie...

 

Po zamontowaniu postaram się porównać uciąg traktora i jego zwrotność z przodem i bez przodu... Myślę, że za ok 10-12 tys warto zamontować napęd do traktora typu 912, 1012 itp jednak musisz mieć konkretny traktor! A nie wiem jaki sens ma kupno starego c385a z krótkimi wajchami zmiany biegów, bez rozbudowanej hydrauliki i bez wzmocnionego podnośnika...

 

Myślę, że pomocne dla kupujących może być krótkie przybliżenie typów napędów w ursusach...

 

-'stary typ' zwykły napęd, bez blokady mostu, skręcanie- serwo (ok 8 tys)

-'nowszy typ' trochę inne mocowania do felg, skręcanie orbitrolem + siłownik do skręcania, bez blokady (ok 10-12 tys)

-'nowy typ' blokada mostu, orbitrol, siłownik do skręcania... (W przypadku montażu tego napędu np w ursusie 912 trzeba przerabiać górną pokrywę skrzyni biegów pod podłogą, gdyż potrzebne są dodatkowe wyjścia na elektrohydrauliczną blokadę mostu) (nawet 15 tys ;p )

 

Od szóstki można zamontować do czwórki ,jednak długość wału jest inna. No i 6 ma wzmocniony most i trochę szersze felgi z przodu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

musisz rozjechać mostem od skrzyni i założyć zęmbatki ,przy czym musisz sprawdzić czy masz dobre zęmbatki. Chodzi o dobranie zembatek do kół według katalogu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Kolego Godlech912 a możesz mi powiedzieć gdzie kupileś ten przedni naped bo ja tez poszukuje przedniego napedu!!!;)

 

Najlepsze źródło to allegro.pl. Tam masz dość duży wybór. Ja kupiłem z miejscowości Bartołdy koło Przasnysza... Znajdziesz ich na allegro.

 

Drodzy koledzy napęd już założony wszytko śmiga aż miło :) Nie ten traktor dosłownie! Skręca się dużo lepiej na śliskim podłożu a uciąg też jest nieporównywalnie lepszy. Nie wspomnę już o samym efekcie wizualnym. Tutaj możecie obejrzeć filmik na youtube z zakładania napędu do Ursusa który skręciłem:

 

http://www.youtube.com/watch?v=l8aRaiimvs

 

Trochę się boję podawać linków bo ostatnio dostałem za to 30 dniowego bana! Dopiero dziś mi odblokowali konto. Ale myślę, że linki do yt można podawać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Witam kolegów z Warmii i nie tylko. Kolego zacznijmy od tego że przedni naped jest trochę inny i różni się od tego w 1014 nie pamiętam czym dokladnie ale na pewno opony z przodu są mniejsze. Musisz się bazować na ursusie C-385A bo mogą się przełożenia nie zgadzać potem. Kto ma nie wiem. http://www.serwo.yoyo.pl/C-385a.html - ten ursusik. Pozdro i miłego zakładania. ;)

 

siemka po co kombinowac z przednim napendem jak mozna kupic sobie ursus 385A a po co kupywac 380 i kombinowac z przednim napedem .Moim zdaniem tostrata czasu szukania tego napedu i pieniedzy...

 

 

Zgadzam się z Tobą. Totalna strata czasu i kasy. Za 10tyś moza już dostać c385 trochę dołożyć i spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

No ciekawe czy jakbyś miał traktor, w który wsadziłeś kupe kasy, który ma nowy oryginalny wał Ursusa i wszystkie tłoki z korbowodami i tulejami, w którym skrzynia biegów chodzi idealnie a z hydrauliką nie ma żadnego problemu, traktor, który używasz od 15 lat, któremu ufasz i wiesz co masz i ciekawe czy byś go sprzedał za bezcen bo za 912 nawet ci 20 tys nie dadzą i kupił jakiś stary badziew c385a z 70 roku! Ciekawe bardzo! Co innego gdybyś miał grata! Wtedy się z tobą zgodzę.

 

Jeśli masz dobry traktor zakładaj napęd. Poczujesz różnice. A nigdy nie wiadomo co kupisz!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak bede zakładał naped to moje pieniadze moja sprawa!

Nie po to rok temu zakładełem silnik 115km zeby teraz go sprzedawac i kupowac z przednim napedem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Właśnie! Jak najbardziej popieram! A skąd masz silnik 115 koni 2 Ursusie? Bo 1014 ma ok 95 a 1224 chyba 116 albo 117...

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

A to kiedyś widziałem na allegro chyba 1224 z takim silnikiem. I jak się sprawuje? Pasuje wszytko? mógłbyś podesłać mi jakąś fotkę jak to wygląda? Godlech912@interia.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szymczak
      Witam.
      Proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam problem z przednim napędem przy ciągniku SAME SILVER 110 2006r. Nie mogę wyłączyć przedniego napędu. Podobne tematy były już zakładane o Deutzach, ale nie mam pewności, że działanie układu jest takie samo. Opiszę po kolei "historię" awarii. Podczas jazdy bez przedniego napędu zaczęła mrugać kontrolka na włączniku (który nie był wciśnięty). Do tego co chwilę było słychać charakterystyczny dźwięk rozłączania przedniego napędu (takie trzaśnięcie). Po powrocie do domu kontrolka świeciła już światłem ciągłym, a przedni napęd od tego czasu jest już ciągle uruchomiony. Sam włącznik sprawdziłem przy pomocy probówki i prostownika i moim zdaniem działa prawidłowo. Podejrzane jest tylko napięcie na pinach dochodzących do włącznika (1 pin ma około 12V a pozostałe 0,5-1,5V). Według mojej wiedzy cewka/elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przedniego napędu jest z lewej strony ciągnika koło filtrów hydraulicznych. Ten układ działa w tej chwili w sposób następujący:
      1. przy odpalonym ciągniku tłoczek jest schowany
      2. podczas gaszenia ciągnika tłoczek wychodzi z cylindra
      3. przy ponownym uruchomieniu samego zapłonu (przekręceniu kluczyka) tłoczek znowu się chowa
      4. odpalenie ciągnika nie powoduje żadnej reakcji dopiero ponowne jego zgaszenie powoduje ruch tłoczka
      Zachowanie tej cewki/elektrozaworu jest takie samo bez znaczenia czy włącznik jest wciśnięty czy też nie. Domyślam się, że żeby przedni napęd został rozłączony tłoczek musi wyjść z cylindra. A skoro u mnie przy odpalonym ciągniku tak nie jest, jest to pewnie przyczyna nieprawidłowości w działaniu. Nie wiem oczywiście czy dobrze myślę, jeśli jestem w błędzie proszę o podpowiedź. Jakie są przyczyny takiej usterki? Czy ktoś miał coś podobnego?  Z góry dziękuję za odpowiedź:)
    • Przez artur04c
      Witam, potrzebuję przedni napęd lub układ planetarny przedniego napędu ewentualnie krótszą pochwę napędu (lewą) jak się nie znajdzie to chociaż 3x satelity i rozdzielacz hydrauliczny na 3 sekcje, najlepiej warmińsko-mazurskie, ewentualnie poza jak się nie znajdzie. W razie pytań proszę o pisanie pod tym postem lub pv. Pozdrawiam. 
      ps. co do rozdzielacza to mam pytanie, otóż czy w garażowych warunkach da radę samemu wymienić uszczelniacze? Ponieważ mam 2 sekcyjny i cieknie i został zakupiony 3 sekcyjny i tak samo się z niego cieknie. Nie z każdej sekcji, ale cieknie, Chciałem do 2 dołożyć 3 z 2 rozdzielacza, ale jest inny typ i nie pasuje. 
    • Przez AgroRol323
      Witam
      Pytanie z ciekawości. Robił ktoś sama 4x4 z innymi kołami z przodu a innymi z tyłu? Miałem pomysł na przedni most od uaza, a tylny od stara. Wie ktoś czy w ogóle da się to połączyć i jak to połączyć?
      Z góry dzięki
    • Przez ceston
      Witam ostatnio podczas jazdy wyskoczył mi napęd tak że się wcale nie włącza. Postanowiłem rozebrać skrzynkę rozdzielcza od napędu i poszukać tam usterki po zdjęciu okazało się że tam jest wszystko w porządku ale zauważyłem że wałek kardana mogę kręcić ręką a koła stoją w miejscu złożyłem skrzynkę nie podlaczajac do niej walka i faktycznie koła jadą wałek stoi. Podniosłem przód do góry i kręcąc kołem chciałem zobaczyć czy drugie będzie się kręcilo w drugą strone. Niestety zero reakcji kręcę kołem a drugie stoi. Os jest Krzyżakowa nie stozkowa. Macie pomysły co mogło pójść.
    • Przez wenicjusz
      Witam
      Czy ktoś spotkał się wcześniej z wersją C-385 lub Zetora 8011 z dodatkowymi bębnowymi hamulcami?
      To ponoć wersja transportowa, a na pewno exportowa.
      Zwolnica ma te same wymiary , przełożenie tylko jest na niej nadlewka do której przykręcone są hamulce dodatkowe.
      Proszę o info jak ktoś jakieś ma



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj