Skocz do zawartości
pablo21

Żniwa 2008

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Żniwa
petes    0

ja wczoraj posłałem pod nóż 1ha pszenżyta ciotki ale że nie dawała długo nawozów ani nie opyliła plon 1t z 1ha żal ale sie skosił dziś chciałem wjechać do mojego przenżyta bo super wygląda będzie fajny plon ale wyjeżdżam z garażu i d*p pompa z hydrauliki jutro czeba dokupic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pasio    1

W mojej okolicy dzisiaj żniwa ruszyły pełną parą, niektórzy kończą już z rzepakami, ale wiekszość już kosi jęczmienie jare i zaczynają pszenice ozime.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

Niestety mi skoszenie 3,8 żyta zajęło prawie 6 godzin nakosiłem 14 pełnych zbiorników od bizona Z056 , czyli chyba nieźle ;)

Dzisiaj właśnie skończyłem jedne żniwa ozime . Jeszcze 15 ha jarych ale to może jeszcze z tydzień bo dzisiaj roundapowałem pszenicę i jęczmień , ale plonów z tego nie będzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Żniwa zaczęte i skończone 28-29.07.2008. Ale co tu się dziwić w końcu tylko nieco ponad 12 ha pszenicy ozimej było. Dla mnie żniwa zaczną się dopiero na jesieni bo jest ponad 40 ha kukurydzy na ziarno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

My w sobote skończyliśmy młócić całe 44 ha rzepaku a dziś rano skończyłem gruberować pola na którym był ten rzepak. Wczoraj wjechaliśmy w pszenice ale była zbyt mokra (14.9% i 15.5% wilgotności) więc zjechaliśmy. Dziś sąsiad młócił właśnie pszenice i miał wilgotność 12.6%, 12.8% i 12,9% więc my jutro chcemy zrobić drugą próbę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
twardy12    1

Dzisiaj mój znajomy kosił żyto, to plon z hektara był coś około 4,7 tony przy wilgotności 9%. To dobrze czy źle, jak myślicie?? ;) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Właśnie skączyliśmy młócić przężyto i z 1.40ha wyszło nam 9t to nawet ładny wynik co ? A jak tam u was ze słomą u nas jest od licha i troche co rok to więcej w tym roku nam na styki starczyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidMalw    1

My zaczęliśmy 27.07(kosił ponad 4 godziny żyto) i jutro tj 30.07 będzie nam młócił na plaży 10 ha-owe pole żyta.

W niedzielę było tyle ludzi na plaży,że ludzie parkowali przed plażą,to policje wezwali i zarobili parę tysiączków.Ale na szczęście są pola skoszone to idzie przejechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid727    18

nie no u nas to masakra jest.... gdzie lepsza ziemia, 4-5 ton z hektara, gdzie troche gorsza nawet nie tona.... a 3 lata tameu na tej samej ziemi sypalo 4 tony.... mowa o pszenzycie... susza wszystko zjarała... heh.... tragiczny rok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolejorz    3

Ja pokosiłem lecz jest nie poprasowane bo łożysko w prasie się zapaliło a prasa to JD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

wczoraj pękło 16hektarów pszenicy plon około 6,5 pozdrawiaki i za robote się brać a nei przed kompem siedzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Tragedia zmarł znajomy miał 26lat położył się o 1 w nocy a o 1.15 już nie żył chyba miał zawał podobno ludzi do 30lat sie nie wyratuje jak dostanie dostanie zawału. Miał 300ha i 44ha rzepaku zdążył skosić 4ha. Taka tragedia i taki młody człowiek ;/ Co tera sie robi. Położył sie spać a za 10min dostał zawału ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vdan    5

Ja dzisiaj zaczynam żyto, wygląda nieźle, ciekawe tylko jaki plon, myśle że min. 5t z ha, mamy do skoszenia 16ha.

Spadam na pole.

pozdro dla wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    6

No ja w poniedziałek zmłóciłem swoją pszenice. Wilgotność w okolicach 11% a plon koło 5,5-6 T/Ha. ;) Także jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
celeronik    4

Żniwa prawie zakończone, tylko bele zwieść z pola. Ogólnie rok słaby, no ale wszystko przez ta suszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidMalw    1

Niby rok słaby,a jednak dużo osób na Af.pl nie narzeka na plony.My mamy nie za dużo zboża,ale jest za to dość grube jak na ten rok...

Sąsiad nam wczoraj sprasował ponad 8 ha słomy żytniej w czasie 3h 40min.I jest duuużo słomy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1059

Ja jeszcze nie zaczołem żniw a miałem zacząć dzisaj ale znajomemu kombajn nawalił i po części pojechał do Przemyśla.Jutro powinienem zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

juz 60 hektarów pszeniczki wykoszone. dzisiaj tuareg nas zasypał na amen i pobił rekord 15 hektarowego kawałka w gospodarstwie wszystkie przyczepy pełne. Jutro 6 rano trzeba dmuchać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sambao
      Jeżeli ktoś ma doświadczenia jakiekolwiek na temat uprawy uproszczonej zapraszam do podzielenia się uwagami i spostrzeżeniami.
    • Przez tomek2201
      Witam. Chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat mierników pH gleby. Czy posiadacie takie urządzenia? Jeśli tak to jakie? Zakupiłem niedawno za niewielkie pieniądze takie urządzenie.  Jeszcze go nie testowałem ale jestem ciekaw czy ktoś ma taki miernik i czy według niego jest on wiarygodny?
      http://allegro.pl/miernik-ogrodniczy-kwasomierz-ph-gleby4-funkcyjne-i5013208473.html

    • Przez mtz_820
      jakie zboze radzicie posiac na baaaardzo slabej ziemi normalnie piasek mialem tam juz jeczmien i owies i nakosilem tyle co na swoim z 3ha (tamto ma powierzchnie 5ha) z jednej strony jest ok ale na srodku i pod lasem niema nic normalnie jakby ktos powyrywal na wiosne bylo ok ladnie sie zapowiadalo przyszlo lato zniwa niema nic
       
      wujek chce tam posiac żyto jak myslicie dobry wybor na takie zimie? tam jarego nie bedzie za chiny
    • Przez zielu781
      Witam wraz z tatą posiadamy gospodarstwo o powierzchni 20 ha plus okołu 4 ha nieużytków jest to pole na którym tata kiedyś próbował uprawiać zboże ale niestety z marnym skutkiem bo pole to jest podmokłe i nie posiada melioracji  i nie ma możliwości  jej zrobienia. Jako ze w niedługim czasie przejmę to gospodarstwo chciałbym coś zrobić aby ta ziemia przynosiła dochody. Wpadłem na pomysł wykopania dość dużego rowu o głębokości 2 metrów jednak problem w tym ze woda z tego rowu nie miała by żadnego ujścia bo po prostu  nie ma gdzie dodam ze pole jest dość krótkie ale za to bardzo szerokie i raczej równe rów miałby długość około 200 metrów czy myślicie ze ten rów zdałby egzamin  i umożliwił mi normalną uprawę woda stoi tam tylko na wiosnę po roztopach i posiane rośliny nie dają sobie rady jest to ziemia IVa i  IVb klasy czyli przepuszczalne.
      Rów miałby znajdować się na środku długości pola. Proszę o jak najwięcej odpowiedzi może ktoś ma coś podobnego napiszcie czy takie rozwiązanie przynosi jakieś efekty z góry dzięki
    • Przez Sqowron
      Witam, co posiać wiosną na hektarze pola? Nie chce siać kukurydzy klasa ziemi 4-5 teraz dwa lata z rzędu była posiana pszenica ozima co można posiać oprócz zboża? a jak już zborze to jakie ? Myślałem na pszenżytem jary? 
×