Skocz do zawartości
pablo21

Żniwa 2008

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Żniwa
JD1052    78

U mnie jęczmień szlak wziął, tak go zaatakowały mszyce, że jak się wykłosił to kłosy są puste. Oprysk był robiony, ale chyba zapóżno.. ;) Reszta zbóż jest w super stanie, rzepak będzie koszony za około 2,5-3 tygodnie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidMalw    1

U nas dzis w nocy byla taka burza,ze w pokoju nie musialo byc swiatlo zapalone(a mam rolety niebieskie),tyle,ze przeszla kolo nas naszczescie.Ale deszcz lub grad ostro w okna walil,az spac nie szlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gorzupiak    0

U nas przeszła burza w nocy nieźle popadało ;) Ale pewnie dzisiaj znów będzie z 30 stopni C i wszystko wyparuje :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody3320    6

A u mnie burza przeszla 2 godziny temu. Ostro popadało, na szczescie bez gradu i silnego wiatru, za to ostro pioruny walily.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz_820    0

u mnie tak kolo 8 przeszla burza gradu nie bylo ale deszcz ostro nawalal w parapet teraz jest strasznie duszno nie zdziwie sie jak bedzie jeszcze jedna burza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56
No i 4 ha. żyta leży , oj bizon będzie miął co robić , już widzę tą zapchaną młocarnię ;):) :) :)

 

A pryskałeś antywylegaczem???

U mnie praktycznie nic ze zbóż się nie pokładło, ale w nocy była niezła burza, teraz dopiero można powiedzieć, że to był deszcz z prawdziwego zdarzenia... Sądze, że to nie ostatnia taka burza ponieważ jest bardzo parno i w każdej chwili mogą się zbudować kakieś chmury burzowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

modus +CCC tylko że chyba było za zimno bo pryskałem przed tymi deszczami na wiosnę i coś słabo skruciło ma tak z 1,8m a teraz 0,7m tylko że kłos bardzo ładny zaraz wrzucę fotkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Aha, u mnie wszystko było pryśnięte antywylegaczem tylko teraz nie pamiętam jakim, ale zboża stoją ładnie, jedynie małe gniazdo w jęczmieniu jarym pochyliło się...

 

EDIT: Troszkę pszenżyta się pokładło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piochu    7

U nas wczoraj w nocy była burza, trochę popadało. Przed chwilą wróciłem z pola jęczmienia ozimego i doszedłem do wniosku że jeśli nie będzie padać do końca tygodnia to za tydzień wyjedziemy młócić. W mojej okolicy na słabszych glebach niektórzy już zaorali jęczmień jary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

to ja opiszę dokładniej sytuację w moim regionie, kuj-pom.

mam deszczomierz, może certyfikatu nie ma ale z zeszłym rokiem mogę porównać.

 

w tym roku od od 20 kwietnia do dziś spadło u mnie 9mm opadu i wczoraj podczas burzy 11mm razem 20mm.

 

w zeszłym roku spadło w kwietniu 12mm, w maju 29mm i w czerwcu 101mm, razem 142mm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    122

w warminsko mazurskim powiat iławski tez strasznie sucho. zimowe jako tako sie trzyma ale jare to tylko gdzie nie gdzie kłosy stercza. ogólnie to bardzo słabo. dobrze ze zostało troche starego zboza to moze jakos na kolejny rok wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piochu    7
Zaorali...i co teraz beda robic???bedzie tak lezec czy planuja cos posiac???

Raczej będzie leżeć, może zasieją poplony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26
Grad jak pinpongi i wszystko jasne ;)

Ciebie dotkną ten grad? Coś sie uratowało czy nic(rośliny)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gorzupiak    0

No i u nas(w mojej wsi) wczoraj pierwszy poszedł pod kose jęczmień ozimy ale to było chyba za wcześnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
Ciebie dotkną ten grad? Coś sie uratowało czy nic(rośliny)?

Nie ma tak że nic nie zostało, ziemniaki zciekane, w zbożu leżą kłóska ścięte gradem i troche połozone miejsca mi jest zboże. Wszystkiee jarzynki pociete, kwiatki itp, tragedii ze zbozem nie ma ale napewno bedzie niższy plon..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TumeK    9

hinco cale szczescie Gdow i okolice obeszlo jakis na okolo ale wlasnie slyszalem ze u was tam dopralo ostro wspolczucia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
hinco cale szczescie Gdow i okolice obeszlo jakis na okolo ale wlasnie slyszalem ze u was tam dopralo ostro wspolczucia

W domu mnie nie było-byłem w robocie-druga strona Bochni-jakieś 3-4 km w lini prostej i akurat byłem blisko drzwi i widziałem co sie działo-lał deszcz! dopiero wieczorem w domu sie dowiedziałem że byl u nas grad..

Jak nie susza na północy to grad na południu, musi sie jakoś wyrównać.. ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TumeK    9

a co u nas tez susza... nam 230 ha kukurydzy schnie... skolarusa wogole nie urosla ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
a co u nas tez susza... nam 230 ha kukurydzy schnie... skolarusa wogole nie urosla ...

Lol, u nas do połowy czerwca co chwile polewało nie obficie ale ziemia namokła i do tego zachmurzone niebo było, żniwa u mnie w okolicy beą raczej późno w tym roku..

Jesteś pewien że mieszkasz gdzie mieszkasz? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danex89    0

Okolo 95% ziarek w jeczmieniu ozimym juz krucha, jesli caly czas bedzie tak prazylo w sloncu jak wczoraj i dzis to w sobote moze sie go wytnie ;)

Rzepaków u nas nie ma, a reszta pewnie miedzy 20 a 25 lipca bedzie gotowa jak co roku.

 

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TumeK    9
Lol, u nas do połowy czerwca co chwile polewało nie obficie ale ziemia namokła i do tego zachmurzone niebo było, żniwa u mnie w okolicy beą raczej późno w tym roku..

Jesteś pewien że mieszkasz gdzie mieszkasz? ;)

 

 

 

hahaha tak jestem pewny ze mieszkam gdzie mieszkam xD jak bede w polsce to zrobie fotki ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×