c330ursus

Jak sprawdzić czy prądnica działa?

Polecane posty

c330ursus    2

Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator :)

 

Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kontrolka od ładowania świeci się??

Nie musiała paść pradnica, mógł sie tak samo dobrze popsuc regulator, lub zurzyc się szcotki.

Do prądnicy doprowadzone są 3 przewody. Dwa mocowane na boku prądnicy a jeden z tyłu powiedzmy koło łożyska. Odkreć go i zaizoluj końcówke przewodu. A w jego miejsce przykręć sobie jakiś przewodzik, który podłacz pod jakąś żarówke. Zapal traktor i drugi styk żarówki dotknij do masy ciągnika. Jeśli żarówka zaświeci to prądnica działa, jesli nie to wiadomo.

Tak czy tak radził bym ci zamontowanie alternatora, nie koniecznie nowego, jakiegos używanego kupisz za 50zł,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

jeśli prądnica jest ok to po podłączeniu prądu pod styki kółko pasowe powinno się kręcić (oczywiści sprawdzamy na zdemontowanej prądnicy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadza sie ale nie trzeba jej demontować całkowicie bo gdy okaże sie że jest sparawna trzeba ponownie ją montować. Wystarczy zdjąć pasek i poodczepiać przewody i można ją testować. Dobrze jest zapisać sobie który przewód gdzie był, oraz przed rozpoczęciem wyjąć kluczyk ze stacyjki.

Test taki wykonujemy łacząc przewodem dwa styki na prądnicy. Śrubke na końcu prądnicy z pierwsza śrubką na korpusie pradnicy( styki 16 i 18).

Jeżeli prądnica jest nadal zamontowana to + mamy juz podany przez mase. Wystarczy doprowadzic - z akumulatora, najbliżej bedzie z pod rozrusznika. Przewodem podłaczonym pod - dotykamy do srubki na koncu pradnicy. kółko w pradnicy powinno sie zacząc obracać.

Jeśli praca pradnicy jest właściwa podłaczamy wszystko z powrotem.

Tym którzy nadal maja prądnice zalecał bym oczyścic wszystkie styki a zwłaszcza połaczenie masowe, czyli miejsce przykrecenia prądnicy. Przy niskim prądzie ładowania jakie daje pradnica ważny jest najmniejszy niepotrzebny opór na drodze prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Dzięki za wszystkie rady :)

 

Prądnice sprawdziłem według waszych rad i wyszło na to że prądnica nie działa. Wymontowałem ją i dzisiaj zakładam alternator :)

 

Temat można zamknąć, lub zostawić gdyby ktoś miał podobny problem :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    16

Chciał bym się dowiedzieć czy można sprawdzić w ten sposób alternator tzn. prądem z akumulatora i podłączenie go do alternatora jest to stary alternator bez regulatora wbudowanego ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Tym sposobem nie sprawdzisz alternatora.

 

Aby sprawdzić alternator podaj na szczotki napięcie przez żarówkę 21W do zacisku 31 podłącz akumulator (+)a (-) do obudowy i podaj napęd na kółko i powinno ładować (wskazanie zastosowanie amperomierza na przewodzie (+) lub woltomierza na zaciskach (+/-)).

 

Sprawdzenie dotyczy standardowego sprawdzenia alternatora typu Fiat/Polonez/Ursus itp.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

Trzeci raz dzis wykręcałem prądnicę. Czyściłem, sprawdzałem styki, nic - kontrolka ciągle świeci. Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

Ogólnie z tym ładowaniem to dziwna rzecz bo zanim całkiem go zabrakł to jakiś czas było tak, że jednak kontrolka czasami gasła. Teraz juz ciągle się świeci.

Z oznaczeń odszukałem na prądnicy 16 (to koło łożyska tylnego) 18 do którego zamocowany jest kabel do uzwojenia wzbudzenia i 10 które jest jakby masą bo to śrubka wychodząca z obudowy prądnicy (nigdy do tego wyjścia nie był zamocowany żaden kabel, czy było ładowanie czy go nie było)

 

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

 

Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Sprawdź regulator.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

To przeczytaj jeszcze raz. Tylko odpuść sobie sprawdzanie prądnicy żarówką na 230V. Za takie "porady" powinna być kara więzienia.

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

To co Ty w końcu tam mierzysz? Prąd czy napięcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henry25    0

Akumulator jak nic. Jeżeli chcesz kupić nie drogi a konkretny tester do alternatora to mogę z czystym sumieniem zaproponować ci https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Tester-do-akumulat.i-alternatorow-sam./311120050701.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/ Mam już drugi rok. Przed zakupem poczytałem trochę w sieci na ten temat i warto. Dobra firma, służy. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

sprawdziłem napięcie na aku i jest 15,60V na dużych obrotach , napięcie wzrasta proporcjonalnie z obrotami, czyli jest ok z prądnicą w c360.

Tylko nie zaświeca mi się wogóle kontrolka ładowania  po włączeniu stacyjki, co się stało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

jakby był układ z alternatorem to by przerwał się obwód od wzbudzenia +D i nie było by ładowania jakby się spaliła żarówka , dobrze myślę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj