Skocz do zawartości
c330ursus

Jak sprawdzić czy prądnica działa?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
c330ursus    1

Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator :)

 

Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Kontrolka od ładowania świeci się??

Nie musiała paść pradnica, mógł sie tak samo dobrze popsuc regulator, lub zurzyc się szcotki.

Do prądnicy doprowadzone są 3 przewody. Dwa mocowane na boku prądnicy a jeden z tyłu powiedzmy koło łożyska. Odkreć go i zaizoluj końcówke przewodu. A w jego miejsce przykręć sobie jakiś przewodzik, który podłacz pod jakąś żarówke. Zapal traktor i drugi styk żarówki dotknij do masy ciągnika. Jeśli żarówka zaświeci to prądnica działa, jesli nie to wiadomo.

Tak czy tak radził bym ci zamontowanie alternatora, nie koniecznie nowego, jakiegos używanego kupisz za 50zł,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

jeśli prądnica jest ok to po podłączeniu prądu pod styki kółko pasowe powinno się kręcić (oczywiści sprawdzamy na zdemontowanej prądnicy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Zgadza sie ale nie trzeba jej demontować całkowicie bo gdy okaże sie że jest sparawna trzeba ponownie ją montować. Wystarczy zdjąć pasek i poodczepiać przewody i można ją testować. Dobrze jest zapisać sobie który przewód gdzie był, oraz przed rozpoczęciem wyjąć kluczyk ze stacyjki.

Test taki wykonujemy łacząc przewodem dwa styki na prądnicy. Śrubke na końcu prądnicy z pierwsza śrubką na korpusie pradnicy( styki 16 i 18).

Jeżeli prądnica jest nadal zamontowana to + mamy juz podany przez mase. Wystarczy doprowadzic - z akumulatora, najbliżej bedzie z pod rozrusznika. Przewodem podłaczonym pod - dotykamy do srubki na koncu pradnicy. kółko w pradnicy powinno sie zacząc obracać.

Jeśli praca pradnicy jest właściwa podłaczamy wszystko z powrotem.

Tym którzy nadal maja prądnice zalecał bym oczyścic wszystkie styki a zwłaszcza połaczenie masowe, czyli miejsce przykrecenia prądnicy. Przy niskim prądzie ładowania jakie daje pradnica ważny jest najmniejszy niepotrzebny opór na drodze prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Dzięki za wszystkie rady :)

 

Prądnice sprawdziłem według waszych rad i wyszło na to że prądnica nie działa. Wymontowałem ją i dzisiaj zakładam alternator :)

 

Temat można zamknąć, lub zostawić gdyby ktoś miał podobny problem :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    12

Chciał bym się dowiedzieć czy można sprawdzić w ten sposób alternator tzn. prądem z akumulatora i podłączenie go do alternatora jest to stary alternator bez regulatora wbudowanego ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    478

Tym sposobem nie sprawdzisz alternatora.

 

Aby sprawdzić alternator podaj na szczotki napięcie przez żarówkę 21W do zacisku 31 podłącz akumulator (+)a (-) do obudowy i podaj napęd na kółko i powinno ładować (wskazanie zastosowanie amperomierza na przewodzie (+) lub woltomierza na zaciskach (+/-)).

 

Sprawdzenie dotyczy standardowego sprawdzenia alternatora typu Fiat/Polonez/Ursus itp.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    6

Trzeci raz dzis wykręcałem prądnicę. Czyściłem, sprawdzałem styki, nic - kontrolka ciągle świeci. Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

Ogólnie z tym ładowaniem to dziwna rzecz bo zanim całkiem go zabrakł to jakiś czas było tak, że jednak kontrolka czasami gasła. Teraz juz ciągle się świeci.

Z oznaczeń odszukałem na prądnicy 16 (to koło łożyska tylnego) 18 do którego zamocowany jest kabel do uzwojenia wzbudzenia i 10 które jest jakby masą bo to śrubka wychodząca z obudowy prądnicy (nigdy do tego wyjścia nie był zamocowany żaden kabel, czy było ładowanie czy go nie było)

 

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

 

Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Sprawdź regulator.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

To przeczytaj jeszcze raz. Tylko odpuść sobie sprawdzanie prądnicy żarówką na 230V. Za takie "porady" powinna być kara więzienia.

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

To co Ty w końcu tam mierzysz? Prąd czy napięcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henry25    0

Akumulator jak nic. Jeżeli chcesz kupić nie drogi a konkretny tester do alternatora to mogę z czystym sumieniem zaproponować ci https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Tester-do-akumulat.i-alternatorow-sam./311120050701.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/ Mam już drugi rok. Przed zakupem poczytałem trochę w sieci na ten temat i warto. Dobra firma, służy. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×