Skocz do zawartości
c330ursus

Jak sprawdzić czy prądnica działa?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
c330ursus    1

Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator :)

 

Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Kontrolka od ładowania świeci się??

Nie musiała paść pradnica, mógł sie tak samo dobrze popsuc regulator, lub zurzyc się szcotki.

Do prądnicy doprowadzone są 3 przewody. Dwa mocowane na boku prądnicy a jeden z tyłu powiedzmy koło łożyska. Odkreć go i zaizoluj końcówke przewodu. A w jego miejsce przykręć sobie jakiś przewodzik, który podłacz pod jakąś żarówke. Zapal traktor i drugi styk żarówki dotknij do masy ciągnika. Jeśli żarówka zaświeci to prądnica działa, jesli nie to wiadomo.

Tak czy tak radził bym ci zamontowanie alternatora, nie koniecznie nowego, jakiegos używanego kupisz za 50zł,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

jeśli prądnica jest ok to po podłączeniu prądu pod styki kółko pasowe powinno się kręcić (oczywiści sprawdzamy na zdemontowanej prądnicy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zgadza sie ale nie trzeba jej demontować całkowicie bo gdy okaże sie że jest sparawna trzeba ponownie ją montować. Wystarczy zdjąć pasek i poodczepiać przewody i można ją testować. Dobrze jest zapisać sobie który przewód gdzie był, oraz przed rozpoczęciem wyjąć kluczyk ze stacyjki.

Test taki wykonujemy łacząc przewodem dwa styki na prądnicy. Śrubke na końcu prądnicy z pierwsza śrubką na korpusie pradnicy( styki 16 i 18).

Jeżeli prądnica jest nadal zamontowana to + mamy juz podany przez mase. Wystarczy doprowadzic - z akumulatora, najbliżej bedzie z pod rozrusznika. Przewodem podłaczonym pod - dotykamy do srubki na koncu pradnicy. kółko w pradnicy powinno sie zacząc obracać.

Jeśli praca pradnicy jest właściwa podłaczamy wszystko z powrotem.

Tym którzy nadal maja prądnice zalecał bym oczyścic wszystkie styki a zwłaszcza połaczenie masowe, czyli miejsce przykrecenia prądnicy. Przy niskim prądzie ładowania jakie daje pradnica ważny jest najmniejszy niepotrzebny opór na drodze prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Dzięki za wszystkie rady :)

 

Prądnice sprawdziłem według waszych rad i wyszło na to że prądnica nie działa. Wymontowałem ją i dzisiaj zakładam alternator :)

 

Temat można zamknąć, lub zostawić gdyby ktoś miał podobny problem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    12

Chciał bym się dowiedzieć czy można sprawdzić w ten sposób alternator tzn. prądem z akumulatora i podłączenie go do alternatora jest to stary alternator bez regulatora wbudowanego ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Tym sposobem nie sprawdzisz alternatora.

 

Aby sprawdzić alternator podaj na szczotki napięcie przez żarówkę 21W do zacisku 31 podłącz akumulator (+)a (-) do obudowy i podaj napęd na kółko i powinno ładować (wskazanie zastosowanie amperomierza na przewodzie (+) lub woltomierza na zaciskach (+/-)).

 

Sprawdzenie dotyczy standardowego sprawdzenia alternatora typu Fiat/Polonez/Ursus itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    6

Trzeci raz dzis wykręcałem prądnicę. Czyściłem, sprawdzałem styki, nic - kontrolka ciągle świeci. Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

Ogólnie z tym ładowaniem to dziwna rzecz bo zanim całkiem go zabrakł to jakiś czas było tak, że jednak kontrolka czasami gasła. Teraz juz ciągle się świeci.

Z oznaczeń odszukałem na prądnicy 16 (to koło łożyska tylnego) 18 do którego zamocowany jest kabel do uzwojenia wzbudzenia i 10 które jest jakby masą bo to śrubka wychodząca z obudowy prądnicy (nigdy do tego wyjścia nie był zamocowany żaden kabel, czy było ładowanie czy go nie było)

 

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

 

Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

To przeczytaj jeszcze raz. Tylko odpuść sobie sprawdzanie prądnicy żarówką na 230V. Za takie "porady" powinna być kara więzienia.

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

To co Ty w końcu tam mierzysz? Prąd czy napięcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×