Skocz do zawartości
c330ursus

Jak sprawdzić czy prądnica działa?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
c330ursus    1

Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator :)

 

Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Kontrolka od ładowania świeci się??

Nie musiała paść pradnica, mógł sie tak samo dobrze popsuc regulator, lub zurzyc się szcotki.

Do prądnicy doprowadzone są 3 przewody. Dwa mocowane na boku prądnicy a jeden z tyłu powiedzmy koło łożyska. Odkreć go i zaizoluj końcówke przewodu. A w jego miejsce przykręć sobie jakiś przewodzik, który podłacz pod jakąś żarówke. Zapal traktor i drugi styk żarówki dotknij do masy ciągnika. Jeśli żarówka zaświeci to prądnica działa, jesli nie to wiadomo.

Tak czy tak radził bym ci zamontowanie alternatora, nie koniecznie nowego, jakiegos używanego kupisz za 50zł,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

jeśli prądnica jest ok to po podłączeniu prądu pod styki kółko pasowe powinno się kręcić (oczywiści sprawdzamy na zdemontowanej prądnicy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Zgadza sie ale nie trzeba jej demontować całkowicie bo gdy okaże sie że jest sparawna trzeba ponownie ją montować. Wystarczy zdjąć pasek i poodczepiać przewody i można ją testować. Dobrze jest zapisać sobie który przewód gdzie był, oraz przed rozpoczęciem wyjąć kluczyk ze stacyjki.

Test taki wykonujemy łacząc przewodem dwa styki na prądnicy. Śrubke na końcu prądnicy z pierwsza śrubką na korpusie pradnicy( styki 16 i 18).

Jeżeli prądnica jest nadal zamontowana to + mamy juz podany przez mase. Wystarczy doprowadzic - z akumulatora, najbliżej bedzie z pod rozrusznika. Przewodem podłaczonym pod - dotykamy do srubki na koncu pradnicy. kółko w pradnicy powinno sie zacząc obracać.

Jeśli praca pradnicy jest właściwa podłaczamy wszystko z powrotem.

Tym którzy nadal maja prądnice zalecał bym oczyścic wszystkie styki a zwłaszcza połaczenie masowe, czyli miejsce przykrecenia prądnicy. Przy niskim prądzie ładowania jakie daje pradnica ważny jest najmniejszy niepotrzebny opór na drodze prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Dzięki za wszystkie rady :)

 

Prądnice sprawdziłem według waszych rad i wyszło na to że prądnica nie działa. Wymontowałem ją i dzisiaj zakładam alternator :)

 

Temat można zamknąć, lub zostawić gdyby ktoś miał podobny problem :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    12

Chciał bym się dowiedzieć czy można sprawdzić w ten sposób alternator tzn. prądem z akumulatora i podłączenie go do alternatora jest to stary alternator bez regulatora wbudowanego ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    534

Tym sposobem nie sprawdzisz alternatora.

 

Aby sprawdzić alternator podaj na szczotki napięcie przez żarówkę 21W do zacisku 31 podłącz akumulator (+)a (-) do obudowy i podaj napęd na kółko i powinno ładować (wskazanie zastosowanie amperomierza na przewodzie (+) lub woltomierza na zaciskach (+/-)).

 

Sprawdzenie dotyczy standardowego sprawdzenia alternatora typu Fiat/Polonez/Ursus itp.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    7

Trzeci raz dzis wykręcałem prądnicę. Czyściłem, sprawdzałem styki, nic - kontrolka ciągle świeci. Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

Ogólnie z tym ładowaniem to dziwna rzecz bo zanim całkiem go zabrakł to jakiś czas było tak, że jednak kontrolka czasami gasła. Teraz juz ciągle się świeci.

Z oznaczeń odszukałem na prądnicy 16 (to koło łożyska tylnego) 18 do którego zamocowany jest kabel do uzwojenia wzbudzenia i 10 które jest jakby masą bo to śrubka wychodząca z obudowy prądnicy (nigdy do tego wyjścia nie był zamocowany żaden kabel, czy było ładowanie czy go nie było)

 

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

 

Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Sprawdź regulator.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko nie wiem czy dobrze wszystko posprawdzałem. Czytałem artykuł z TopAgrar ale słabo znam się na elektryce i zrozumiałem tylko część ;)

To przeczytaj jeszcze raz. Tylko odpuść sobie sprawdzanie prądnicy żarówką na 230V. Za takie "porady" powinna być kara więzienia.

Jedynie po czym wnoszę że prądnica nie ładuje jest brak jakiegokolwiek prądu na mierniku gdy jednym koncem miernika dotknę wyjścia 16 lub 18 i masy na bloku ciągnika.

To co Ty w końcu tam mierzysz? Prąd czy napięcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henry25    0

Akumulator jak nic. Jeżeli chcesz kupić nie drogi a konkretny tester do alternatora to mogę z czystym sumieniem zaproponować ci https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Tester-do-akumulat.i-alternatorow-sam./311120050701.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/ Mam już drugi rok. Przed zakupem poczytałem trochę w sieci na ten temat i warto. Dobra firma, służy. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
    • Przez emsi
      Wigan pomoglby ktoś podłączyć ten alternator 
      http://www43.zippyshare.com/v/5NWLnVmJ/file.html
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.