Skocz do zawartości
coolman111

Obrotomierz elektryczny (elektroniczny) do kombajnu.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
coolman111    54

Witam. Mam takie pytanie: czy jest możliwość podłączenia do kombajnu elektrycznego obrotomierza? Nie znam się za bardzo na tych sprawach, ale w silnikach benzynowych podłącza się to do cewki zapłonowej i ilość impulsów cewki przeliczana jest na ilośc obrotów. A co w przypadku silnika diesla, gdzie nie ma cewki zapłonowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Niektóre alternatory maja dodatkowe wyjscie które podłącza sie pod elektryczny obrotomierz.

Można także na koniec wału zamontować prądniczke tachometryczną, którą podłacza sie pod obrotomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Tak jak napisał poprzednik, lub na wale zamontować magnes i zastosować prędkościomierz od roweru ( niektóre modele mogą pokazywać obr/ min) lub na wale zamontować mini aparat zapłonowy który będzie podawał impulsy na obrotomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jeśli masz 24v w instalacji, to trzeba wziąć ( dolutować) sygnał z alternatora i założyć elektryczny obrotomierz(ten bez prądniczki) z kamaza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Dziękuje za pomoc. Wiem, że przy Bizonie też jest elektryczny obrotomierz, bo podpatrzyłem u sąsiada. Pytałem się go jak jest z podłączeniem, ale nie potrafił mi wytłumaczyć. @zorzyk2, w moim JD mam 12V.

Zobacze, czy mam możliwość podłączenia pod alternator.

Mam jeszcze jedno pytanie: czy można zastosować obrotomierz od Bizona do mojego kombajnu, bo od Bizona jest na 24V, a ja mam inst. 12V? Pewnie nie :). Bo mam w garażu nowiutki obrotomierz od Bizona, leży w kartonie i tylko się kurzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Dziękuje za pomoc. Wiem, że przy Bizonie też jest elektryczny obrotomierz, bo podpatrzyłem u sąsiada. Pytałem się go jak jest z podłączeniem, ale nie potrafił mi wytłumaczyć. @zorzyk2, w moim JD mam 12V.

Zobacze, czy mam możliwość podłączenia pod alternator.

Mam jeszcze jedno pytanie: czy można zastosować obrotomierz od Bizona do mojego kombajnu, bo od Bizona jest na 24V, a ja mam inst. 12V? Pewnie nie :). Bo mam w garażu nowiutki obrotomierz od Bizona, leży w kartonie i tylko się kurzy.

Wyszukaj na szrocie starą ładę, tam zegarek obrotomierza też był sterowany z alternatora i 12V w instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11
Dziękuje za pomoc. Wiem, że przy Bizonie też jest elektryczny obrotomierz, bo podpatrzyłem u sąsiada. Pytałem się go jak jest z podłączeniem, ale nie potrafił mi wytłumaczyć. @zorzyk2, w moim JD mam 12V.

Zobacze, czy mam możliwość podłączenia pod alternator.

Mam jeszcze jedno pytanie: czy można zastosować obrotomierz od Bizona do mojego kombajnu, bo od Bizona jest na 24V, a ja mam inst. 12V? Pewnie nie :). Bo mam w garażu nowiutki obrotomierz od Bizona, leży w kartonie i tylko się kurzy.

 

mozna zrobic prosta przetwornice podwyzszająca napiecie z 12 na 24V. Nie jest to drogie rozwiazanie ale nie wiem czy to sie bedzie opłacac bo po pierwsze to dodatkowa płytka zajmujaca miejsce a po drugie na samo wykonanie przetwornicy tez trezba poswiecic troche czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

W tym przypadku napięcie instalacji nie ma znaczenia bo nadajnik obrotów jest łączony równolegle z zegarem.

Więc nadajnik = prądniczka, zegar = woltomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
W tym przypadku napięcie instalacji nie ma znaczenia bo nadajnik obrotów jest łączony równolegle z zegarem.

Więc nadajnik = prądniczka, zegar = woltomierz.

Nie zawsze nadajnik występuje, przy obrotomierzy biorącym sygnał z alternatora do zegara trzeba dać zasilanie, przy niektórych układach z pradniczką też jestpotrzebne zasilanie zegara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450
Nie zawsze nadajnik występuje, przy obrotomierzy biorącym sygnał z alternatora do zegara trzeba dać zasilanie, przy niektórych układach z pradniczką też jestpotrzebne zasilanie zegara.

 

 

 

To co pisałem dotyczy kombajnu Bizon i tam nie jest potrzebne zasilenie.

 

Pisałeś o wlutowaniu przewodu do sygnału do alternatora, gdzie ????

 

Troszkę odbiegnę od tematu alternator bez podłączonych przewodów się nie uszkodzi???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jeżeli uruchomisz alternator, podłaczysz mu wzbudzenie a nie obciażysz go czyli nie podłaczysz pod główne wyjście akumulatora badz innego odbiornika to napiecie biegu jałowego może przekroczyć napiecie pracy diod prostowniczych, a co za tym idzie spalenie ich czyli uszkodzenie altka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
To co pisałem dotyczy kombajnu Bizon i tam nie jest potrzebne zasilenie.

 

Pisałeś o wlutowaniu przewodu do sygnału do alternatora, gdzie ????

 

Troszkę odbiegnę od tematu alternator bez podłączonych przewodów się nie uszkodzi???

Podaj adres na priv, to jutro zrobię fotkę i wyślę. Kto to wiedział, że chodzi o tego zwierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

własnie ja tez mam dwa nowe obrotomierze od bizka, i tak sobie myslalem co by go do mojej 40tki, niewstawic, na spodzie zegarow przy kostce jest symbol 12/24V , wiec pewnie 12 v wystarczy, tylkoskad wziac niedroga pradniczke tachometryczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Myslwe, ze najlepszym rozwiazaniem ale tylko do testow ( wytrzymalosc) bylo by przyklejenie na kole pasowym od 1 do 4 malych manesow. Nastepnie obok kola w zasiegu dzilania pol amagnetycznego magnesow zamontowac kontrakton. Ten kontrakton bedzie przelaczal kiedy zadziala na niego pole magnetyczne magnesu. A ilosc magnesow zalezna jest od typu obrotomierza. TZN ile impulsow na 1 obrot walu potrzebuje. Kiedys tak na probe sie bawilem z obrotomierzem od kantastycznego fiata i jakos dzialalo. Nastepnym krokiem moze byc wzkozystanie zamiast kontraktonu np. czujnika Hala. Nalzy jedynie okreslic na jaki sygnal bedzie reagowal nasz obrotomierz czy H, czy L (0, 1) i odpowiednio podpiac sygnal.

 

http://www.tme.eu/pl/katalog/czujniki-i-pr...1488f96490617db

 

Same czujniki to groszowe sprawy.

 

A i mysle, ze opdpiecie sie pod alternator to jednak nie najlepszy pomysl. Trzeba by dokladnie wiedziec w jaki sposob liczy obrotomierz. Benzyniaki na ogol 4 impulsy na obrot. Diesle biora z alternatora ale zgrac to ze soba moglby byc problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie będzie. Ale prądniczkę można zastąpić układem elektronicznego tachometru i dopasować sygnał wyjściowy do wskaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Można też na kole pasowym wału zamontować licznik rowerowy w funkcją obrotów na minutę (OBR/MIN - rotation per minute czy jakoś tak). Są nawet bezprzewodowe ale kosztują ok 80zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez problemu da radę, tylko jego trwałość nie będzie wysoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mkkk
      Moja ladowarka w czasie jazdy gaśnie. Przejrzałem cały układ paliwa, nowa pompka,filtr, czujnik na pompie wtryskowej,elektryk sprawdził instalację. Pozostała mi chyba pompa wtryskowa do sprawdzenia.Czy ktoś może mi poradzić?
    • Przez radek5314
      Czy ktos moze polecic dobra chemie do mycia ciagnikow i maszyn  przed zima, cos mniej zracego niz Dimer, chodzi tu o zaschniete błoto?
    • Przez wesolyzetor
      Problem dotyczy chłodni do mleka Wsk Krosno , dzieje się to od pewnego czasu chodzi o to że agregat w chłodni raz się sam włącza prawidłowo a nieraz nie (trzeba uruchomić samemu) co to może być ?
    • Przez patryk159
      Witam bardzo serdecznie wszystkich!
      Tak jak w temacie prosze wszystkich którzy mieli lub widzieli gdzies na stronie www wszelkiego rodzaju pomoce naukowe pomocne w nauce elektroniki ciągnikowej. prosze podawac linki/pliki pdf. Z góry dziekuje:D
       
    • Przez Krol295
      Witam od okolo tygodnia w new hollandzie 8560 ford wentylator nie chcial sie zalączać po zapaleniu ciagnika gdy sie uderzylo piescia gdzies pod wentylator zaczal chodzic . Jednak wczoraj podczas pracy ciagnika wentylator stanał, najpierw chodzil jak by nie mial sily i od tamtej pory nie da sie go uruchomic a jak da to zaraz znowu przestanie. Czy da rade to naprawic czy pozostaje kupno nowego ?
×