ZETOR0000

Zetor 3011 Major

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Radekk    157

Witam

 

Na początek ustaw odpowiedni luz na zaworach,na zimnym silniku zawór ssący 0,20mm,wydechowy0,30mm.

Co do końcówek wtryskiwaczy (rozpylaczy) ta rysa służy właśnie do odpowiedniego ustawienia rozpylacza względem obudowy wtrysku(na obudowie też jest w jednym miejscu taka rysa).Oba znaki muszą być ustawione w jednej lini. Ciśnienie 160atm

Jak to nie pomoże to może faktycznie głowice do regeneracji lub nowe (mocno nieszczelne zawory) Lub wypracowany tłok i cylinder i nie ma kompresji. Najlepiej było by zmierzyć ciśnienie sprężania miernikiem .

Co do pompy to dobry zakład zajmujący się regeneracją pomp wtryskowych na pewno ją zrobi.Te falowanie obrotów to spowodowane nierówną dawką paliwa na poszczególnych sekcjach,lub regulator obrotów sie kończy. Spróbuj na początek wymienić olej w regulatorze może jest za gęsty i też tak będzie się działo. Oleju wg instrukcji wchodzi 0,16 litra. Wyczyść filtr powietrza i wymień w nim olej.Niezaszkodziło by filtry paliwowe też wymienić. Jak posprawdzasz te najprostsze rzeczy wtedy będziesz wiedział co dalej robić.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

hm wyjąłem wtrysk i nie ma tam żadnego punktu tak jak na starym rozpylaczu a na nowym jest czy by te wtryski były nie orginalne .A można jakoś ustawić inaczej.a je oleju wlewa się do skrzyni [brak miarki]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Znaki na pewno są tylko trzeba oczyścić porządnie.Zerknij na foto będzie łatwiej zdjecie.jpg

Oleju do skrzyni leje się 23 - 27 litrów.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

fakt znalazłem ale na na starych rozpylaczach brak.Ale chyba wiem dlaczego bo to mogą być od stara 200 jutro pójdę do wujka to sprawdzę.jestem bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam po ponownym wyregulowaniu wtryskiwaczy i sprawdzeniu luzu zaworowego okazało się że jest brak luzu zaworowego ,zmieniłem olej w pompie paliwowej i teraz silnik pracuje dość równo ale mam jeszcze sporo pracy przy tym zetorku. bardzo dziękuje za rady jeśli mogę w czymś pomóc proszę pytać.

Edytowano przez sebastian84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam ponownie czy do zetora 3011 pasuje plecak podnośnika od c4011 a morze macie jakieś namiary na kogoś kto by miał za rozsądną cenę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam ,plecak od 4011 nie pasuje. W 3011 jest krótsza cała obudowa "plecaka" i inne wnetrzności. Szukaj używanego na popularnym serwisie aukcyjnym,zwracając uwagę ,że na pewno jest to do 3011. Jest kilku sprzedających co trudnią się sprowadzaniem starych zetorów i sprzedają je na części.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pasuje też "plecak" od Zetora 5011, ale trudno go kupić nawet wśród używanych części. W Czechach nie jest produkowany już od 10 lat. Bez problemu można kupić cylinder podnośnika do 3011/5011.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam właśnie robię hamulce wymieniłem cylinderki założyłem od c360 i mam takie pytanie czy jedna pompka hamulcowa od c360 da sobie rade z dwoma tłoczkami a jeśli tak to jak to podłączyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

Nie rozumiem w czym problem? Zetor 3011 oryginalnie miał jedną pompkę,płyn leciał do rozdzielacza na środku pomiędzy nogami traktorzysty i z niego płyn rurkami rozchodził się do cylinderków.

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam jak wyciągnąć wałek ze skrzyni biegów ten na który jest założona tarcza sprzęgłowa , czy było by tak jak w c 330 że muszę wyciągać do tyłu przez co trza rozebrać połowę skrzyni .proszę o pomoc

Edytowano przez sebastian84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam czy ktoś wie jak wyciągnąć ten wałek główny na którym jest założona tarcza sprzęgłowa w zetorze 3011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

Wałki od tarcz sprzęgłowych da się wyciągnąć.

Odkrecasz tą pokrywę "ósemkę" i zdejmujesz ją i następnie we wnętrzu jest obudowa łożyska na 3 śruby M8 odkręcasz je i wychodzą i oby dwa wałki sprzęgłowe.

W pomiedzy wałkami są łożyska igiełkowe na początku i na końcu ,uszczelniacz i simering w pokrywie , warto przy najmniej to wymienić.

Najlepiej poszukaj sobie katalog części i będziesz ładnie widział ,co i jak.

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam ponownie po wyjęciu wałków okazało się ze wałek drugiego stopnia i obudowa łożyska nadaje się na złom,pytałem w kilku pobliskich sklepach o te części i nigdzie tego nie mają.więc mam pytanie czy ten wałek pasuje od jakiegoś innego ciągnika albo gdzie mogę takiego dostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

627646770, 627667608 tam dzwoń. I szybciej pod ten drugi numer do Kalisza. Tam zawsze zamawiam części do majora.Ten pierwszy tez mam zapisany ale nie kojarzę gdzie to jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Ciekawe jak wygląda czop wałka głównego w skrzyni,po którym chodzi łożysko igiełkowe? Sądząc po tym ,że łożyska rozsypane i obudowa to nie za ciekawie.I może być problem jak się zużył.Trzeba było by go zmierzyć jaki ma wymiar.

A co do części to kręcił się niedawno na forum taki Pan z Kalisza Agrozeto ,ale jakoś ostatnio zamilkł,zniknął ,czy się zgubił :D .Wiem ,że oferował też bogaty asortyment części do starszych zetorów i pewnie ten numer co podał kolega wyżej to do niego.

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam.mam znowu mały problem po zjechaniu silnika ze skrzyniom okazało się że koło zamachowe doszło do samej obudowy silnika tej alu co to morze być czy wał by się przesunął do przodu ,a jeśli tak to czym by to było spowodowane .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Może faktycznie jest luz wzdłużny wału? Sprawdz czy wał sie przesuwa wzdłużnie . A przed rozbiórką też tak było? Jeżeli by tarło to pokrywa była by w tym miejscu wytarta pewnie. A pokrywę założyłeś tę samą co była czy kupiłes inną?Bo jak inną to może ona jest zła.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam .wał jakoś stoi w miejscu raczej się nie przesuwa ,pokrywa jest założona taka jak była tylko dałem tam uszczelkę ,nic nie było wcześniej widać ze tam coś trze .a tam między kołem a tom pokrywą ile tam ma być luzu tak plus minus,bo między kołem a wałem nic tam raczej nie powinno być chodzi o jakiś dystans na śrubach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam. jak ustawić sprzęgło w tym zetorze ,czyli ile kręcić tymi śrubami albo inny sposób z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam mam problem jak powinny być założone tarcze sprzęgłowe ,bo coś mi się pokręciło bo to dość dawno rozebrałem .i jak ustawić to sprzęgło z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobbi    1

Witajcie. Wie ktoś czy do majorka pasują błotniki od "40-tki" czy tam "60-tki"? Nie mam gdzie porównać, a po sklepach/ szrotach nie wiedzą/ nie powiedzą :wacko: . Chodzi o tylne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobbi    1

Dzięki za odpowiedź. Tak długo na nią czekałem, że postanowiłem zaryzykować- kupiłem, przymierzyłem, pomalowałem, zamontowałem. Rzeczywiście pasują :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj