Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maxi93    2

Witam , chce skosić facelie na pokos i  kiedy bedzie odpowiedni momet na co mam zwrocic uwage ? Jestem poczatkujacy  i nie mam zadnego doswiadczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    1

Cześć

 

Dzisiaj byłem na polach obejrzeć facelie. Od dołu na niektórych roślinach zaczynają obsypywać się nasiona, na niektórych są koloru kawy z mlekiem a na innych jeszcze białe.

Czy już pryskać dosuszaczem czy jeszcze poczekać parę dni??

Czy po opryskaniu nasiona które są białe i miękkie uschną???

 

Załączam kilka zdjęć

post-6762-0-13096500-1467572273_thumb.jpg

post-6762-0-06207900-1467572469_thumb.jpg

post-6762-0-16890300-1467572478_thumb.jpg

post-6762-0-64847700-1467572483_thumb.jpg

post-6762-0-95274200-1467572489_thumb.jpg

post-6762-0-99684600-1467572495_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adrian3005    45

Możesz już opryskac, My pryskaliśmy jak 1 rząd od dołu był prawie brązowy.

troszhę już oczywiście poleciało na ziemię niestety . Na dodatek ją zmoczył deszcz a jutro chciałem kosic  ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

Panowie przejrzałem cały temat ale nigdzie nie znalazłem wystarczających informacji na temat uprawy Facelii w poplonach. Ile jej wysiać? 10-12kg/ha? Kiedy ją najlepiej siać, kiedy likwidować? Czym lepiej wysiać, mam rozsiewacz i siewnik, ale bez kół do drobnonasiennych - nie mam pojęcia nawet czy uda mi się ustawić siewnik na 10kg, natomiast boje się o wysiew rozsiewaczem że wyjdzie zbyt gęsto. Co doradzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

rozsiewaczem nie rozsiejesz nigdy 10 kg, ktoś wspominał że ustawiał siewnik na zwykłych kółkach i wychodziło mu 10 kg

 

zlikwidowac ją najlepiej przed kwitnieniem, bo jak zakwita traci liście, czyli masę zieloną

 

A posiej ją po żniwach , skoś zboże, potem zapnij talerzówkę i siewnik i siej w ściernisko  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panol    1

Wlasnie...tez skropilismy pole desykantem w sobote...a tu dzisiaj deszcz...20 min, nie gigant ale jednak. Myslelismy zeby jutro kosic...ale teraz po deszczu...jak myslicie czekac jeszcze dzionek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

ok dzięki za szybką odpowiedź, myślałem o siewie siewnikiem ale to sie okaże czy uda mi się go ustawić na te 10 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    1

W takim razie jutro pryskam. A czy nasiona które są jeszcze białe dojdą do koloru?? Po ilu dniach od oprysku można kosić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

zależy czym będziesz pryskał  :P

 

U mnie pryska się glifosatem i po 8-10 dniach się kosi

 

jutro 11 dzień i kurdę deszcz przeszkodził, pewnie coś wyleci..

 

Oby już nie padało przez tydzień żebym suchą skosił, bo ciężko się ja suszy  ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    1

Będę pryskał Reglone. A powiedz mi jeszcze czy te białe niedojrzałe dojdą po oprysku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

Powinny dojśc  :)

 

Po opryskaniu roślina już nie rośnie, dojrzewa i podsycha, a że dzieje się to powoli i roślina posiada w sobie wodę do dojrzewają białe nasionka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

Zapytam jeszcze, może ktoś z forumowiczów ma na sprzedaż nasiona facelii? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panol    1

Obawiam sie, ze jak po 6 bedzie to bedzie super..., niestety...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
onyks    2

zależy czym będziesz pryskał  :P

 

U mnie pryska się glifosatem i po 8-10 dniach się kosi

 

jutro 11 dzień i kurdę deszcz przeszkodził, pewnie coś wyleci..

 

Oby już nie padało przez tydzień żebym suchą skosił, bo ciężko się ja suszy  ;[

 

a czemu glifosatem pryskasz ? nie wpłynie to na siłę kiełkowania?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

a czemu glifosatem pryskasz ? nie wpłynie to na siłę kiełkowania?

 

Jak się mądra dawkę leje to nie wpływa

Kosił już ktoś?

Wczoraj 40 ha z pnia poszło

Dziś deszcz także musieliśmy skosic

I sąsiadów facelia leży w pokosach i deszcz ja już donziemi dobił więc fajnie będzie im się zbierać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekviki2    0

Jak się mądra dawkę leje to nie wpływa

 

Wczoraj 40 ha z pnia poszło

Dziś deszcz także musieliśmy skosic

I sąsiadów facelia leży w pokosach i deszcz ja już donziemi dobił więc fajnie będzie im się zbierać

I jakie plony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
onyks    2

Jak się mądra dawkę leje to nie wpływa

 

Wczoraj 40 ha z pnia poszło

Dziś deszcz także musieliśmy skosic

I sąsiadów facelia leży w pokosach i deszcz ja już donziemi dobił więc fajnie będzie im się zbierać

 

mądra dawka tzn jaka ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

desykować juz czy czekac, bede desykował reglone, to chyba szybciej działa niz glifosat

 

post-21379-0-85827200-1468006056_thumb.jpg

post-21379-0-38175100-1468006073_thumb.jpg

post-21379-0-28931600-1468006085_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

koście już bo trzeba na poplony kombinować  :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krencus90
      Witam Forumowiczów,
       
      Piszę z prośbą o doradzenie w kwestii uprawy facelii, a mianowicie, chciałbym na glebie po ugorze posiać facelię na nasiona. Z racji tego, że jeszcze nigdy (w tamtym roku ale w poplonie) nie siałem tej roślinki na nasiona, więc potrzebuje troche pomocy w tej uprawie. 
      Na powierzchni ok. 10 ha chciałbym posiać ta facelie, jak już pisałem na tej ziemii był ugór, klasa tej ziemi- V.
      I teraz pytania, jakie opryski proponujecie na ta uprawe i kiedy je wykonać oraz jak z nawożeniem pod ta roślinke?
      Za każdą pomocną odpowiedź serdecznie dziękuje
    • Przez kosma
      Witam.
       
      Bardzo chętnie nawiążę współpracę z rolnikami, plantatorami czy leśnikami.
      Szukam miejsc i roślin dla swoich pszczół.
      Rośliny letnie typu:GRYKA, FACELIA,AKACJA, LIPA.
      Mogę postawić ok. 100 szt uli.
      Oferuję za to pyszny miód oraz inne produkty pszczele z mojej pasieki.
      Szukam miejsc w województwach:POMORSKIM, KUJAWSKO-POMORSKIM LUB WARMIŃSKO-MAZURSKIM.
       
      Zapraszam i proszę o kontakt wszystkich chętnych i doceniających działalność pszczół.
      Mój tel. 698 537 643 lub mail: swan.malb@wp.pl

    • Przez DawidSakowski
      Mam na sprzedanie 70kg facelii błękitnej na kilogramy odmiany Stala. 
      Zbiór 2016,nie pryskana na dojrzewanie,wschody ok.95%
      Możliwość wysyłki za pobraniem jak i odbioru osobistego
      Dla zainteresowanych więcej w ogłoszeniu.
      https://www.olx.pl/oferta/facelia-blekitna-stala-na-kilogramy-CID757-IDjJtRt.html
×