xsardas18

wspomaganie w zetorze- pomocy

Polecane posty

xsardas18    0

:) jest taka mała lecz wielka sprawa - POMOCY :)

 

w moim zetorze 6211 (tak jak w 5211,7211 itd)

ciężko skręca się kierownicą :) - moj Tata ma problem nie da rady kręcić kółkiem

problem jest taki, że w lewą stronę kierownica kręci się lekko a w prawo tak ciężko

jak by Zetor był z Turem zapakowanym na maxa !!! a jest bez tura !!!

był u nas hydraulik który powinien na tym się znać a nic nie zrobił !!! :)

 

u kolegi w zetorze 7211 kierownicą można kręcić w jedną i drugą stronę jednym palcem !!!

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> :) co jest ??? :) <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

jeżeli znacie odpowiedz będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam xsardas18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Ale w lewą stronę (czyli w tą co chodzi lekko) to jak puścisz kierownicę podczas jazdy to samo leci czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal26    12

Podejrzewam ze przestawiło ci sie na silowniku od wspomagania spróbuj popuścić opaske i kręcić powoli tłoczyskiem powinno dać rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    3

@ xsardas18

W moim 7211 tez mi się tak robiło...

- pomaga odkrecenie zabezpieczenia tłoczyska i wkrecanie / wykręcanie jego, poto by ustawić w srodkowej pozycji; tzn. tyle samo skrętu w lewo i prawo. A mi to robiło sie czasami samo tzn. jak zaprzesz mocno w 1 stronę przodem to potrafił przeskoczyć na gwincie na tym tłoczysku od wspomagania i wesoło.

Z czasem miałem tego dość i kupiłem całe nowe wspomaganie i spokój.


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Podnieś przód tak żeby koła nie dotykały ziemi i wyreguluj jak ktoś wspomniał pozycję środkową. W tej chwili przy dużych obrotach koła same powoli skręcają w jedną stronę, a gdy wyregulujesz powinny nie skręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na taki cyrk:

znajomy kupił zetora i trochę mu kapało z siłownika, postanowił wie rozebrać go i uszczelnić. Niestety z siłownika jeszcze bardziej cieknie a kierownica zaczęła odwrotnie działać, gdy szarpnie się kierownica w lewo to on zaczyna rwać ją w prawo i skręca w prawo, Co do wycieku, to oring się sciął , to już zrobiłem , ale kierownica dalej tak wariuje ;/ nie mam już pomysłów co by tam było nie tak poskładane, bo tego się przecież nie da inaczej poskładać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

 

Źle wyregulowane tłoczysko .Najprawdopodobniej za mocno wkręcone lub wykręcone dlatego ścięło oring.

Poluzuj tą opaskę i odkręć trochę tłoczysko tak aby było widać z 1-2 zwoje gwintu. Wtedy odpal i zobacz co sie dzieje. Dokładnie wyregulujesz na odpalonym ciągniku kluczem "żabką" ,tylko uwaga aby nie pokaleczyć gładzi siłownika. Koła nie mogą skręcać same w żadna stronę.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no już jestem w domu z tym, a propo wyregulowania , gdy jadę ,nie ciągnie kierownicy w żadną stronę , a jak stoi na miejscu , to , tak z 3/4 obrotu kierownica w lewo i zaczyna sama tak lekutko dobijać do lewa :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13

witaj tez miałem podobny problem , sprawdz czy dzigienka co otwiera zawór w serwomechanizmie wychyl asie tyle samo w kazdym kieruku, jesli nie to główka w sewo dostała luzów i trzeba je skasować, musiasz odkręcic widełki w tylniej czesci serwa 4 nakretki M 10 i końcówke co steruje serwem bedzie tam taki drucik który zabezpiecza nakręke trzeba go wyjąć i próbować dokrecić nakretke wewnątrz aż luz zniknie a jeśli skonczy sie gwint na niej a luz nie zniknie, to wtedy ą odkręcamy i dokładamy płaską podkładke M 14 i skrecamy, a potem troche smaru trzeba tam wtłoczyć i skręcamy wszystko niczego nie pomijając po drodze w sumie 20 minut roboty z tym pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

Koledzy czy przy kasowaniu luzu w główce serwomechanizmu od zetora 6211 olej będzie trzeba dolewać co i jak po kolei trzeba robić i czy coś później trzeba ustawiać? Chwili obecnej kierownica nie ucieka sama tylko są luzy na układzie i ciągnik pływa po drodze największy luz jest na elemencie zaznaczonym na zdjęciu proszę o pomoc

 http://pokazywarka.pl/lpjcuf/#zdjecie17949899

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

no to skasuj luz-z boku jest nakretka do tego.

olej bedzie sie lal do konca swiata i nawet dluzej, jak masz mozliwosci finansowe to wywal to dziadostwo i kup orbitrol. sa niby zestwy naprawcze do uszczelniaczy ale to pomoze jak umarlemu kadzidlo.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

Wycieków na tym siłowniku nie mam. Tylko jak skasować owy luz na elemencie który zaznaczyłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

nakretka przeznaczono wlasnie do tego celu :P .odkrec silownik i miedzy 4 srubami znajdziesz ja. tam nie ma juz oleju wiec nic nie trzeba dolewac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

a czy po dokręceniu będę musiał coś jeszcze regulować by np koła same nie skręcały teraz takich objawów nie ma ale czy po skasowaniu luzu jest możliwość pojawienia się takiego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

raczej nie -ale dzisiejsza mlodziez jest zdolna wiec rozne cuda moga sie zdazyc, mi wiele lat temu udalo sie tak ustawic silownik ze sam skrecal tam i z powrotem, myslalem ze mi kierownice i zwrotnice wyrwie :P


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj