Skocz do zawartości
pronarek

Wskaźnik pojemności akumulatorów.

Polecane posty

pronarek    2

potrzebuje jakis wskaznik który bedzie mi pokazywał ile pradu mam w akumulatorach pomózcie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

po opisie wioskuje ze chodzi ci o wskaznik stanu akululatora. W sumie mozna w bardzo prosty sposob wykonac takie urzadzenie. Stan naładowania akumulatora jest proporcjonalny do napiecia na jego klemach. Jakis czas temu zrobiłem taki układzik dla znajomego do samochodu. Wskaznik zawierał z tego co pamietam 10 diod i w zaleznosci od poziomu naładowania akumulatora swieciła sie odpowiednia ich ilosc w odpowiednim kolorze. Układ działa juz od ponad roku wiec pewnie i w ciagniku by sie sprawdził. Jezeli jestes zainteresowany moge zamiescic schemat i wzór płytki drukowanej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179
po opisie wioskuje ze chodzi ci o wskaznik stanu akululatora. W sumie mozna w bardzo prosty sposob wykonac takie urzadzenie. Stan naładowania akumulatora jest proporcjonalny do napiecia na jego klemach. Jakis czas temu zrobiłem taki układzik dla znajomego do samochodu. Wskaznik zawierał z tego co pamietam 10 diod i w zaleznosci od poziomu naładowania akumulatora swieciła sie odpowiednia ich ilosc w odpowiednim kolorze. Układ działa juz od ponad roku wiec pewnie i w ciagniku by sie sprawdził. Jezeli jestes zainteresowany moge zamiescic schemat i wzór płytki drukowanej

 

Jest to tak zwany wskaźnik wysterowania jak sie nie mylę. Sam taki robiłem ale nie udało mi sie dokończyć. Są gotowe kity do kupienia.

Np. cuś takiego: http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZEAJ0/ZEAJ0430.htm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    5

mały ,prosty woltomierz ,6 diód kolorowych,naładowany akuś to prawie 14 V, rozładowany niecałe 12,do kupienia w sklepie motoryzacyjnym ,lub na giełdzie samochodowej :) za kilka zł,mam taki w trucku,miałem problemy z ładowaniem, to założyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmech    1

jeżeli interesuje cię napięcie jakie jest w instalacji to może być to co proponują przedmówcy a jak wskaznik stanu naładowania akumulatora to niestety to nie to urządzenie.Stan naładowania mierzy się głównie aerometrem gęstość elektrolitu i dodatkowo testerem pod obciążeniem wtedy wynik można dokładnie określić stan akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11
jeżeli interesuje cię napięcie jakie jest w instalacji to może być to co proponują przedmówcy a jak wskaznik stanu naładowania akumulatora to niestety to nie to urządzenie.Stan naładowania mierzy się głównie aerometrem gęstość elektrolitu i dodatkowo testerem pod obciążeniem wtedy wynik można dokładnie określić stan akumulatora.

 

masz racje ze najlepszym wskaznikiem stanu naładowania akumulatora jest pomiar gestosci elektrolitu ale woltomierz dołączony do klem akumulatora tez pozwala na dosc precyzyjne okreslenie stanu jego naładowania poniewaz napiecie na jego wyjsciu jest zalezne od stopnia rozładowania - jest tak tylko w przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych i żelowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

Ja taki bajer mam w liczniku owijarki bel warfamy , i nie potrzebuje niczego innego , więc jak masz taką owijarke , to problem z głowy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71
mały ,prosty woltomierz ,6 diód kolorowych,naładowany akuś to prawie 14 V, rozładowany niecałe 12,do kupienia w sklepie motoryzacyjnym ,lub na giełdzie samochodowej :) za kilka zł,mam taki w trucku,miałem problemy z ładowaniem, to założyłem :)

Po pierwsze napięcie 14V to prawidłowe napiecie ładowania, a nie napiecie spoczynkowe akumulatora 12V. Napiecie naładowanego akumulatora bez jakiegokolwiek poboru prądu wynosi 12,6V. Ponieżej tej warości akumulator jest w słabszej kondycji. A gdy ma niecałe 12V to już rozładowany. Tylko Ten sposób kontroli naładowania akumulatora po pierwsze jest niedokładny, po drugie pomiary powinny byc dokonywane po odczekaniu pewnego czasu od ostatniego ładowania lub uzytkowania ciagnika, bo napiecie jakie będzie mierzone zaraz po zgaszeniu silnika bedzie wynosiło ponad 13V i bedzie powoli spadało aż do napięcia spoczynkowego.

Podany przez ciebie przrząd jest bardzo dobry do kontroli napiecia ładowania, a gdy wiemy że jest ono prawidowe to i aku jest w dobrym stanie.

Tak jak koledzy pisali najlepszy jest pomiar gęstości elektrolitu. Jest szybki i dokładny, a areometr kosztuje do 10zł

Natomiast test pod obciążęniem choć także dobry to jednka miernik jest droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

sorry ze dawno tu nie zagladałem a wkoncu to mój temat

a wiec co do waszych odp to to nie bedzie uzywane do ciąnika tylko do elektrycznego wózka do obróbki pomidorów i ja potrrzebuje cos takiego jak jest w widlakach a tak sa diody i ten licznik nazywa sie akumetr czy jakos tak tylko ze w sklepie powiedzieli mi za niego 200 zł ;( a ja potrzebuje 2 sztuki czyli 400 zł troche mi szkoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmech    1

jeżeli tak to kup sobie woltomierz analogowy ze skalą do 15v i pilnuj kiedy będzie w spoczynku poniżej 12.3v koszt takiego woltomierza to 10-20zł najlepiej to polski lub ruski z tych starych typów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

wiem że widziałem całkiem fajny czujnik naładowania akumulatorów na tym forum

bodajże elektrotech czy elektrotechnik sam takie coś wykonywał i sprzedawał na allegro za góra 80 zł

sam teraz tego tematu szukam bo chciałbym mieć taki tylko cyfrowy, wraz z pomiarem temperatury oleju, temperatury płynu i ewentualnie z ciśnieniem oleju

 

właśnie wymontowałem ze starego komputera wyświetlacz cyfrowy co wskazywał chyba obciążenie procesora i najwyższa wartość na nim to 199. Jeszcze wymontowałem 3 diody o kolorze żółtym, zielonym i czerwonym, przydadzą się.

scannedimage3.th.jpg

oto on, lecz potrzebował bym dodatkową płytkę drukowaną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mkkk
      Moja ladowarka w czasie jazdy gaśnie. Przejrzałem cały układ paliwa, nowa pompka,filtr, czujnik na pompie wtryskowej,elektryk sprawdził instalację. Pozostała mi chyba pompa wtryskowa do sprawdzenia.Czy ktoś może mi poradzić?
    • Przez radek5314
      Czy ktos moze polecic dobra chemie do mycia ciagnikow i maszyn  przed zima, cos mniej zracego niz Dimer, chodzi tu o zaschniete błoto?
    • Przez wesolyzetor
      Problem dotyczy chłodni do mleka Wsk Krosno , dzieje się to od pewnego czasu chodzi o to że agregat w chłodni raz się sam włącza prawidłowo a nieraz nie (trzeba uruchomić samemu) co to może być ?
    • Przez patryk159
      Witam bardzo serdecznie wszystkich!
      Tak jak w temacie prosze wszystkich którzy mieli lub widzieli gdzies na stronie www wszelkiego rodzaju pomoce naukowe pomocne w nauce elektroniki ciągnikowej. prosze podawac linki/pliki pdf. Z góry dziekuje:D
       
    • Przez Krol295
      Witam od okolo tygodnia w new hollandzie 8560 ford wentylator nie chcial sie zalączać po zapaleniu ciagnika gdy sie uderzylo piescia gdzies pod wentylator zaczal chodzic . Jednak wczoraj podczas pracy ciagnika wentylator stanał, najpierw chodzil jak by nie mial sily i od tamtej pory nie da sie go uruchomic a jak da to zaraz znowu przestanie. Czy da rade to naprawic czy pozostaje kupno nowego ?
×