Skocz do zawartości
wojtek8045

ZETOR 5211 sprzęgło 5minutowe ręczne to jedyne do wałka ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
wojtek8045    0

Witam nabyłem owego zetora 5211z 91 roku  i mam pytanie odnośnie tego sprzęgła 5 minutowe czy ta ręczna wajcha jest jedyna możliwość do wciśnięcia 2 stopnia czy pedałem też można to zrobić?

 

bo jak wcisnę sprzęgło nożne do końca to nie mogę  pocisnąć wajchy do wałka nawet te cięgno pod kabiną nie drgnie  a  ręczna wajchą chodzi    nie wiem jak to tam działa czy jest coś oberwane czy tak ma być w instrukcji nie jest to jasno opinasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik87    14

u mnie tez tylko tym recznym sprzeglem można załaczyć wałek. Ponoć w niektórych zetorach idzie i sprzeglem nożnym i recznym a w innych tylko tym 5 minutowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorek95    6

ja w swoim 3320 z 93r muszę mieć załączoną sprężarkę aby działało sprzęgło 5minutowe i mogę rozłączyć wałek pedałem sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romek6340    203

Pedał sprzęgła steruje sprzęgłem 1 stopnia od jazdy

Dźwignia jak od ręcznego struje 2 stopniem sprzęgła tj. sprzęgłem WOM.

W opcji czy na niektóre rynki wychodziły dodatkowo ze sterowaniem pneumatycznym przez siłownik i wtedy jest potrzebna sprężarka. Włączniki były montowane przy pedale od 1 stopnia i przy dźwigni ręcznej. Rozłączało się w zależności co użyłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kody12    40

u mnie w 7711 te ręcznym działa i jak ma bardzo niskie obroty to waha bez sprzęgła chociaż wtedy zgrzyta a mam tez to na powietrze ale nie dziala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

dzięki za wyjaśnienie   a może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć bo pod kabiną wisi mi kabel ze wsówką  w sumie takie 2 połaczone razem wsówką  jak przemierzyłem to pojawia się tam prąd po zaciągnięciu wajchy od sprzęgła  nie wiem czy to jest poprostu wiązka przystosowana do tego pneumatycznego włączania czy coś tam było tylko poprzedni właściciel amputował       do kontrolki niestety prąd nie dochodzi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    7

jeśli masz pneumatyczne to może to właśnie steriwanie pneumatyczne jeśli nie to sygnał od włączenia.A na obu masz napiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4659

up. No jak połączone razem to trudno o napięcie tylko na jednym B) . Tak , to z pewnością kabel do siłownika sprzęgła .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

może uporządkujmy fakty . Po pierwsze nożna dźwignia sprzęgła powinna działać niezależnie od ręcznej i to co Kolega Wojtek 8045 opisuje na wstępnie nie powinno się dziać -wzajemne blokowanie dźwigni ( zajrzyj pod spód i sprawdź czy wszystko chodzi bez oporów .

Po drugie ; jest możliwość sterowania WOM-em przez pedał sprzęgła jak jest zamontowany cały mechanizm do tego służący - siłownik pneumatyczny ,włącznik przy sprzęgle i zawór powietrzny . Jest też możliwość wspomagania tym siłownikiem działania dźwigni ręcznej bo działa on po uruchomieniu  włącznika elektrycznego  pod dźwignią .

Kable z wsuwkami , o których piszesz  służą właśnie do uruchamiania siłownika powietrza poprzez zawór elektromagnetyczny  i są montowane niezależnie od tego czy powietrzne sterownie było zamontowane czy nie - jak dobrze popatrzysz to są te same przewody idące do włącznika pod ręczną dźwignią


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4659

Wojtkowi nic się nie blokuje , nie dokładnie przeczytałeś początek wypowiedzi  B)  , napisał że wajchy do wałka nie może wcisnąć przy sprzęgle nożnym (pierwszy stopień) , to normalne jak drugi stopień nie włączony .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

aż 3 razy przeczytałem ,żeby zrozumieć sens :D . Nie mógł wcisnąć wajchy od wałka to zrozumiałem to myślałem,że chodziło o ręczną dźwignię


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez MarcinKdziak
      SMam problem ze swoim zetorem taki że podczas orki bratu stanoł na polu i niechciał jechać ,a biegi wchodziły bez sprzęgła.I sobie myślimy żepewnie sprzęgło,a dziś go rozjechaliśmy i co się okazało sprzęgło jak nowe ale łapki w docisku 3 z 6 stoją jak pień a tamte trzy są cofnięte maksymalnie. Te trzy co stoją jak pień to zaczeły się mocno ścinać a nafet na środku nich też widać ślady tarcia.
      Mam pytanie też czy wałek powinien chodzić leko jak się wbije bieg na rozpołowionym. Miłe sugestie widziane!!! 
      O odowiedzi bym prosił jak najszypciej!!!
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Luki1988
      Witajcie.
      Panowie szybkie pytanie. Czy żeby wymienić ta pompkę trzeba rozwalać cały kokpit i osłony czy da się tylko odkręcając cały pedał przykręcony na cztery śruby?
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.