wojtek8045

ZETOR 5211 sprzęgło 5minutowe ręczne to jedyne do wałka ?

Polecane posty

wojtek8045    0

Witam nabyłem owego zetora 5211z 91 roku  i mam pytanie odnośnie tego sprzęgła 5 minutowe czy ta ręczna wajcha jest jedyna możliwość do wciśnięcia 2 stopnia czy pedałem też można to zrobić?

 

bo jak wcisnę sprzęgło nożne do końca to nie mogę  pocisnąć wajchy do wałka nawet te cięgno pod kabiną nie drgnie  a  ręczna wajchą chodzi    nie wiem jak to tam działa czy jest coś oberwane czy tak ma być w instrukcji nie jest to jasno opinasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik87    14

u mnie tez tylko tym recznym sprzeglem można załaczyć wałek. Ponoć w niektórych zetorach idzie i sprzeglem nożnym i recznym a w innych tylko tym 5 minutowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorek95    6

ja w swoim 3320 z 93r muszę mieć załączoną sprężarkę aby działało sprzęgło 5minutowe i mogę rozłączyć wałek pedałem sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romek6340    207

Pedał sprzęgła steruje sprzęgłem 1 stopnia od jazdy

Dźwignia jak od ręcznego struje 2 stopniem sprzęgła tj. sprzęgłem WOM.

W opcji czy na niektóre rynki wychodziły dodatkowo ze sterowaniem pneumatycznym przez siłownik i wtedy jest potrzebna sprężarka. Włączniki były montowane przy pedale od 1 stopnia i przy dźwigni ręcznej. Rozłączało się w zależności co użyłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kody12    41

u mnie w 7711 te ręcznym działa i jak ma bardzo niskie obroty to waha bez sprzęgła chociaż wtedy zgrzyta a mam tez to na powietrze ale nie dziala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

dzięki za wyjaśnienie   a może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć bo pod kabiną wisi mi kabel ze wsówką  w sumie takie 2 połaczone razem wsówką  jak przemierzyłem to pojawia się tam prąd po zaciągnięciu wajchy od sprzęgła  nie wiem czy to jest poprostu wiązka przystosowana do tego pneumatycznego włączania czy coś tam było tylko poprzedni właściciel amputował       do kontrolki niestety prąd nie dochodzi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    8

jeśli masz pneumatyczne to może to właśnie steriwanie pneumatyczne jeśli nie to sygnał od włączenia.A na obu masz napiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    8614

up. No jak połączone razem to trudno o napięcie tylko na jednym B) . Tak , to z pewnością kabel do siłownika sprzęgła .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

może uporządkujmy fakty . Po pierwsze nożna dźwignia sprzęgła powinna działać niezależnie od ręcznej i to co Kolega Wojtek 8045 opisuje na wstępnie nie powinno się dziać -wzajemne blokowanie dźwigni ( zajrzyj pod spód i sprawdź czy wszystko chodzi bez oporów .

Po drugie ; jest możliwość sterowania WOM-em przez pedał sprzęgła jak jest zamontowany cały mechanizm do tego służący - siłownik pneumatyczny ,włącznik przy sprzęgle i zawór powietrzny . Jest też możliwość wspomagania tym siłownikiem działania dźwigni ręcznej bo działa on po uruchomieniu  włącznika elektrycznego  pod dźwignią .

Kable z wsuwkami , o których piszesz  służą właśnie do uruchamiania siłownika powietrza poprzez zawór elektromagnetyczny  i są montowane niezależnie od tego czy powietrzne sterownie było zamontowane czy nie - jak dobrze popatrzysz to są te same przewody idące do włącznika pod ręczną dźwignią


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    8614

Wojtkowi nic się nie blokuje , nie dokładnie przeczytałeś początek wypowiedzi  B)  , napisał że wajchy do wałka nie może wcisnąć przy sprzęgle nożnym (pierwszy stopień) , to normalne jak drugi stopień nie włączony .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

aż 3 razy przeczytałem ,żeby zrozumieć sens :D . Nie mógł wcisnąć wajchy od wałka to zrozumiałem to myślałem,że chodziło o ręczną dźwignię


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez 1994kuba1994
      Kilka pytań bo nie znalazłem na forum co mnie interesuje . 
      1. Czy zetor 7340 a mniejsze tej serii np 6340 to to samo oprócz silnika mocy ? Bo można kupić instrukcję napraw ale od 3340 do 6340 tak jakby do 7340 była inna a nic nie można znaleźć .
      2. Czy 7340 ma ta sama skrzynie i most sprzęgło co serii 7745? Bo może tamta instrukcja by się nadała.
      3. Jaka ma być odległość łożyska oporowego na sprzęgłe zetora 7340? Ale proszę o pewna informacje a nie że ktoś tam na oko tak mi ustawił.   
      Czy ktoś może mi odpowiedzieć ?
    • Przez BARTOLA
      Witam jaka powinna być odległość łapki od koła zamachowego na 1 stopniu? 
    • Przez prorok
      Witam
       
      Panowie potrzebuję szybkiej pomocy
       
      Sąsiad przyjechał do mnie odśnieżać zetorem 5211 i zakleszczyła mu się skrzynia biegów.Odblokowaliśmy na dwóch wodzikach ale wodzik odpowiedzialny za bieg 4 i 5 nie można za nic odlbokować. Tzn jest włączony 5 bieg i nie można wrzucić na luz...Ściągnęliśmy lewarek i próbowaliśmy pchnąć wodzik montówką ale za nic nie chce iść.Po założeniu lewarka w pozycji biegu 5 też nie da się go wrzucić na luz. Co się mogło stać? Ciągnik na 5 normalnie jedzie.Reduktor też działa.. Gdzie szukać przyczyny? Panowie proszę o szybką pomoc.
       
      Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję. Patrzyłem czy nie ma podobnego tematu ale nie mogę znaleźć,jeśli jest to proszę Moderatora o wyrozumiałość
    • Przez Radek000111
      na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj