Skocz do zawartości
damik

problem alternator c360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kielbasa    1

Woltomierz, bądź zwykły miernik. Ustawiasz zakres na napięcie prądu stałego i wartość gdzieś najczęściej 20(chyba, że automatyczny wybór zakresów). Napięcie winno wynosić 13.8-14.4V przy całym zakresie prędkości obrotowej.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jak masz miernik masz dwa przewody: czerwony i czarny. Czarny wpinasz pod COM, a czerwony jak mierzysz napięcie powinno być V albo Voltage. Następnie przekręcasz pokrętło na V --- albo V ciągła linia, i zakres 20. Jeżeli masz dwa akumulatory 6V przykładasz jeden przewód czerwony do plusa jednego akumulatora, a drugi czarny do minusa. Ot co, cała filozofia.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

jak masz miernik nawet z Biedronki nic sie nie stanie-ma automatyczna polaryzacje wskaze napiecie dodatnie bądz ujemne -znak minus nie grozi uszkodzeniem -automatyczna konwersja napiecia . Przedział na 2 baterie ok po 2x7,2V -naładowane jesli jest duzo wiecej np powyżej 14,7 grozi uszkodzeniem baterii-gazowanie cel...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Skoro swieci sie kontrolka ladowania- to raczej szczotki beda ok. Przeplyw pradu jest.

 

Konieczny pomiar napiecia.

 

W takim przypadku moge powiedziec ze na 90% popsuty jest regulator napiecia. Na ogol w 90% przypadkow regulator ma uszkodzenie polegajace na zwarciu tranzystora wykonawczego.. Powoduje to podawanie PLUSA na wirnik= max napiecie ladowania.

 

Ale zdazaja sie awarie gdzie tranzystor nie daje sie zalaczyc. I wtedy wlasnie jest taka sytuacja jak u ciebie. Kontrolka sie swieci caly czys, a napiecia ladowania calkowicie brak.

 

Taki przypadek mialem w zeszlym tygodniu w Seacie. Wykonany test regulatora napiecia dawal wlasnie takie objawy. Nie bylo napiecia na szczotkach. Zalozony nowy regulator ( 120 zl) i wszystko wrocilo do normy.

 

Polecam wykonanie prostego testu regulatora napiecia. To daje 99% pewnosci co do poprawnosci jego dzialania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Długo ciągnik stał nieodpalany? Może wystarczy wstępnie pobudzić alternator, tj zewrzeć na chwile szczotkę prądową z plusem, jak kontrolka zgaśnie to ok, jak dalej będzie się świecić to do sprawdzenia reg napięcia i diody, mam nadzieję że nie podpiąłeś odwrotnie akumulatorów


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Najprościej to musiałbyś mieć zasilacz regulowany 0-16V i na zacisk 15 podajesz napięcie z zasilacza a na 67 zapinasz żarówkę, podczas zwiększania napięcia przy ok 14.5V żarówka powinna zgasnąć i dalej z wzrostem napięcia nie powinna się zapalić, w przypadku braku zasilacza pozostaje pomiar napięcia ładowania na alternatorze


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

Kup regulator i po sprawie -parę groszy bo tak to temat woda..wielokrotnie wałkowany - jesli po wymianie bedzie to samo wtedy bierzemy się za diody w alternatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bawidamek    1

Witram chcilem sie zapytac jaki jest dobry alternator do C-360 Bo kupilem Expom Kwidzyn i po roku czsu padl Byl u elektryka ale nic mu nie pomoglo(Kontrolka od ladowania na malutkich obrotach nie swieci a jak dodaje gazu to coraz mocniej swieci byla wymienianne diody )Wiec jeszcze raz sie pytam jakiej firmy jest dobry aleternator czy sa do C-360 firmy Magneton??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napewno jakiegoś MAGNETON-a byś dobrał do C-360, problem może być jedynie z mocowaniem. Poszukaj czy produkują z gotowym mocowaniem do tego ciągnika. Co do Expom-u Kwidzyn, to kolejny raz potwierdziły się moje doświadczenia z kiepską jakością tych alternatorów. Z polskich polecam A-124 ELMOT-u, (obecnie DELCO REMY) stara, sprawdzona konstrukcja, nie sprawiająca problemów. Jeżeli masz trochę umiejętności to możesz wybrać się na złom, kupić alternator od żuka, wymienić łożyska i szczotki, założyć elektroniczny regulator RNc-12 i za około 100 zł masz to samo co nowy alternator ELMOT-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Dokładnie, sam nawet dziś w C360 montowałem altek z poloneza z kółkiem pasowym żuka,jak potrzebujesz altek po regeneracji to pisz na gg


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Lucas też jest znaną firmą. Jednak ich alternatory mają wiele wymyślnych rozwiązań konstrukcyjnych (choćby łożysko pod pierścieniami ślizgowymi, co uniemożliwia jego wymianę bez demontażu pierścieni). Mam osobiste uprzedzenie do tych alternatorów. Oczywiście ich jakość jest dobra i przy odpowiedniej obsłudze pracują bezawaryjnie przez wiele lat. Jest jeszcze Iskra, Bosch, też nie sprawiają problemów. Wszystkie pozostałe są wynalazkami, którymi nie warto zawracać sobie głowy (włączając w to wszystkie "japończyki" takie jak Mitsubishi czy Hitchi, jednak nie ze względu na ich słabą jakość, tylko drogie części i skomplikowaną budowę). Pisz do kolegi @vcc, dostaniesz sprawdzony alternator za niewielkie pieniądze. Jak dobrze zagadasz to może jeszcze dostaniesz jakiś rabat po znajomości. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Dla ludzi z forum zawsze się promocję zrobi :rolleyes:

Jak możesz to zapodaj foto alternatora, w tej chwili nawet altki elmotu podrabiają


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Zerknij na komentarz neutralny sprzedawcy, co do alternatora to lucas, osobiście mam do takowego uprzedzenie bo po montażu w ciągniku jedna dioda prądowa po 5 min odleciała a koszt mostka był dosyć drogi, 2 to tylne łożysko jest igiełkowe w niektórych typach, dałem klientowi z elmotu alternator, do dziś jeździ.

Jeżeli interesuje cię alternator do ciągnika to pisz na GG, jakąś promocję się zrobi :D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Podzielam opinię Elektrotechnika. Dodam tylko że, w alternatorach Elmotu często padają diody wzbudzenia, montuję wtedy mocniejsze 3A 1000V i po problemie. Niestety potwierdzam słabą jakość alternatorów z Expomu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli nie jestem sam w twierdzeniu o jakości alternatorów z Expomu. Co do diod wzbudzania to nie uszkadzają się aż tak często, jednak osobiście też montuję diody 3A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Polecam do c360 lub c330 alternator Bosch 90A od Audi 80 i 100 http://allegro.pl/alternator-bosch-typ-01200469011-audi-b4-100-a6-i1282508460.html, lub http://allegro.pl/alternator-90-amper-do-audi-80-90-100-200-i1288458335.html, kupiłem taki na szrocie za 60zł, do tego założyłem kółko pasowe fi 60 od gościa z Allegro http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternatora-c-360-i1271833547.html, mała przeróbka mocowania tak żeby pasował oryginalny pasek - ładuje od 400 obr/min i pełne napięcie osiąga już po 2-3 min ładowania, nie ma problemu słabego ładowania nawet przy częstym odpalaniu. Alternatory od poloneza 40-55A nie radzą sobie z doładowaniem przy częstym rozruchu silnika (za mało Amper) zwłaszcza przy dużym akumulatorze a koszt zakupu podobny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał. Przy sprawnych akumulatorach dobrze radzi sobie nawet alternator 35A. Ale jeżeli ktoś założy odbiorniki o mocy przekraczającej moc alternatora to już jest inna sprawa. Więc nie wprowadzaj użytkowników w błąd, pisząc że alternator A 124 sobie nie radzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

@AF7018

Głupoty opowiadasz kolego. Przy zdrowym silniku i sprawnym układzie ładowania nawet prądnica sobie poradzi z doładowaniem akumulatorów, żeby ponownie odpalić ciągnik, a co dopiero alternator o wydajności 45A. Sam mam zamontowany alternator od Poloneza 55A i wystarczy kilka minut po odpaleniu, by akumulatory były doładowane, i napięcie wynosi wtedy już ponad 13,9V, czyli akumulatorom nic złego się nie dzieje. A alternator o zbyt dużej wydajności czasami może wyrządzić więcej szkód niż taki o mniejszej wydajności np. gdy akumulatory są rozładowane prawie do zera i zostaną doładowywane prądem o zbyt dużym natężeniu, co w konsekwencji może doprowadzić do ich uszkodzenia.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Dopisuję się do kolegów wyżej, nie pamiętam ile już zamontowałem alternatorów, będzie ok 50 i wszędzie to był elmot, co do wzbudzenia to wiele zależy o jakiej mocy założona jest żarówka, u siebie mam 2W i wzbudza się od ok 600obr, alternator polonez, kółko od żuka


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×