Skocz do zawartości
Piotras

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piotras    2

słyszałem że jest możliwość ale pytanie jak? napędzany jest podobno póżniej silnikiem elektrycznym dużą wydajność ma podobno <_<

Jeżeli ktoś wie jak to się robi to proszę o opis potrzebuje kompresor o dużej wydajności do piaskarki a sądzę że to by zdało egzamin.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

chyba szczelnie przymontowac rurke do kolektora wylotowego, naped do walu i juz. wartaloby by chyba przerobic walek rozrzadu zeby z kazdym suwem tlok pompowal. zrobil ktos cos takiego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

jedyne wyscie to tak jak beorn pisze i do tego jeszcze jakiś spory zbiornik na powietrze. ew możesz poszukać sprzęzarki od jakiesc ciąezarówki np tatry czy cosw tym stylu tam są 2 tłokowe spręzarki. można je zmontować w duecie i mniej kominowania...a jakiej wydajności potrzebujesz do tej piaskarski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

no w końcu ktoś założył taki temat <_<

a więc ja też potrzebuję sprężarki do piaskowania imam pewien pomysł.

 

silnik z malucha bez głowicy a zamiast niej płyta grubości około 15mm z wstawionymi zaworami zwrotnymi od wody ( tylko chyba trzeba im wstawić dorobić metalowe bebechy bo podejrzewam że te plastikowe sie stopią). ssące razem i do filtra a wydechowe do butli. do pracy takiej sprężarki sądzę że wystarczy silnik około 2kW zakładając że będzie pracować cały czas a w obwód wstawimy zbijak np. z autosana. można zastosować specjalny zawór elektromagnetyczny który przy starcie sprężarki przy około 8 atm. w butli da jej sie rozkręcić bez sprężania a dopiero po kilku sek. przełączy na butlę - ale takie coś jest jak dla mnie za drogie :angry: . w silniku musi zostać wałek rozrządu aby napędzał pompę olejową.

 

zaletą takiej sprężarki będzie jej duża wydajność przez to że wyeliminujemy komorę spalania i powietrze będzie wydmuchiwane prawie do zera z cylindra , natomiast jej wadą będzie to że w maluchu dwa tłoki pracują razem i będzie to powodowało że nasza sprężarka będzie "chodziła" po warsztacie. ale można to jakoś złagodzić np mocując ją na jakichś sprężynach lub czymś podobnym do ramy.

 

i mam pytanie czy butla od gazu z samochodu wytrzyma ciśnienie około 10 atm. :lol: ??? bo tak myślę że dwie lub trzy takie po 60l starczyło by do takiej sprężarki. :P

 

no napisałem sie teraz wy powiedzcie co o tym myśłicie. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Butle weź z ciężarówki, pełno tego na szrotach - tam gdzie kasują samochody, większe maja po ok. 40l pojemności np. w kamazie 5320, w innych mogą być większe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

i taka butla z ciężarówki wytrzyma 10 atm.???

 

a niewie nikt ile można nabić do butli od gazu z samochodu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Przecież normalne ciśnienie w układzie hamulcowym ciężarówki jest w okolicach 8atm. W niektórych jest wyższe, na zbiornikach powietrza powinny być tabliczki znamionowe, zobacz w jakiejś nowej ciężarówce i będziesz wiedział .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

jak 8 wytrzyma to z pewnoscią ma jakis zapas to do 10 powinien wytrzymac <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras    2
Witam sąsiad ma zrobiona sprężarkę z silnika od stara.

 

Ja mam od jelcza dwu tłokową i do piaskarki jest za słaba a od stara to nawet nie sprawdzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras    2

Owy silnik który chce przerobić jest od opla corsy 1,4 jednym z pomysłów to zamiast świec zapłonowych wstawiś redukcje i zawory jednokierunkowe żeby powietrze się nie cofało połączyć 4 przewody w jeden i do butli jeszcze dobrze by było unieruchomić zawór wydechowy poprzez wyciągniecie dźwigienki i popychacza.

Proszę o kolejne wpisy pomysły i własne wynalazki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

ja mam zrobioną sprężarke z silnika z malucha i zamiast orginalnej głowicy mam wsadzone 2 głowiczki z sprężarki od c330 i tak już chula ponad rok <_< ale mysle że lepszym rozwiązaniem bylo by przerobienie przełożenia rozrządu żeby 1 obrut wału=1 obrut wałka rozrządu i zostawienie orginalnej głowicy samochodowej wtedy silnik miałby tylko tak jakby 2 ssuwy ssanie i wydech bez sprężania i pracy czyli działał by poprostu jak zwykła sprężarka <_<

a jesli jestem w błędzie to niech ktos mnie poprawi pozdro :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Owy silnik który chce przerobić jest od opla corsy 1,4 jednym z pomysłów to zamiast świec zapłonowych wstawiś redukcje i zawory jednokierunkowe żeby powietrze się nie cofało połączyć 4 przewody w jeden i do butli jeszcze dobrze by było unieruchomić zawór wydechowy poprzez wyciągniecie dźwigienki i popychacza.

Proszę o kolejne wpisy pomysły i własne wynalazki.

Na pierwszy rzut oka wygląda rozsądnie ale przy suwie praca nie będzie nic w cylindrze a podciśnieniem zaworu ssącego raczej nie otworzy. Co wtedy będzie się działo - tłok będzie ssał przez pierścienie z komory korbowej powietrze z olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
ja mam zrobioną sprężarke z silnika z malucha i zamiast orginalnej głowicy mam wsadzone 2 głowiczki z sprężarki od c330 i tak już chula ponad rok :lol: ale mysle że lepszym rozwiązaniem bylo by przerobienie przełożenia rozrządu żeby 1 obrut wału=1 obrut wałka rozrządu i zostawienie orginalnej głowicy samochodowej wtedy silnik miałby tylko tak jakby 2 ssówy ssanie i wydech bez sprężania i pracy czyli działał by poprostu jak zwykła sprężarka :D

a jesli jestem w błędzie to niech ktos mnie poprawi pozdro :D

Wydajność spadnie o połowę, idealnym rozwiązaniem byłoby zmiana wykorbienia wału jak w dwucylindrowym dwusówie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1
ja mam zrobioną sprężarke z silnika z malucha i zamiast orginalnej głowicy mam wsadzone 2 głowiczki z sprężarki od c330 i tak już chula ponad rok :lol: ale mysle że lepszym rozwiązaniem bylo by przerobienie przełożenia rozrządu żeby 1 obrut wału=1 obrut wałka rozrządu i zostawienie orginalnej głowicy samochodowej wtedy silnik miałby tylko tak jakby 2 ssówy ssanie i wydech bez sprężania i pracy czyli działał by poprostu jak zwykła sprężarka :D

a jesli jestem w błędzie to niech ktos mnie poprawi pozdro :D

skoro juz nie masz glowicy to problem z rozrzadem jest rozwiazany skoro w ogole nie ma zaworow;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

a ja dalej jestem zdania że najlepiej zamiast głowicy przykręcić płytę metalową i otworami na szpilki i wstawionymi zaworami zwrotnymi i wtedy przez brak komory spalania powietrze jest usuwane do zera. w taki sposób sprężarka z silnika malucha będzie wydajniejsza od nawet starowskiej a może i od kamazowskiej bo na jeden obrót wału korbowego będzie w stanie wtłoczyć do butli około 650 cm3 powietrza (wiadomo że nie tyle bo miałaby sprawność 100% - ale mało mniej)

a ten pomysł z silnikiem corsy może być dobry ale sprężarka nie będzie mocno wydajna podejrzewam że do piaskowania za mała ale gdyby do takiego silnika dorobić główicę z blachy to możnaby śmiało podpinać dwa pistolety na raz :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450
Ja mam od jelcza dwu tłokową i do piaskarki jest za słaba a od stara to nawet nie sprawdzam

 

Kolego dobrze przeczytaj temat!!!

 

Chodzi o zrobienie sprężarki z silnika a nie wykorzystanie sprężarki istniejącej w samochodzie Star, Jelcz, Kamaz, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras    2
Kolego dobrze przeczytaj temat!!!

 

Chodzi o zrobienie sprężarki z silnika a nie wykorzystanie sprężarki istniejącej w samochodzie Star, Jelcz, Kamaz, itp.

 

Kolego ja ten temat założyłem i chyba dobrze wiem o co chodzi wiec nie rozumiem o co Tobie chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras    2
Na pierwszy rzut oka wygląda rozsądnie ale przy suwie praca nie będzie nic w cylindrze a podciśnieniem zaworu ssącego raczej nie otworzy. Co wtedy będzie się działo - tłok będzie ssał przez pierścienie z komory korbowej powietrze z olejem.

 

nio dobrze ale podczas sprężania ciśnienie uchodziło by poprzez zawór jednokierunkowy umieszczony w miejscu świecy zapłonowej wiadomo że do pewnego momentu tzn uzyskania wysokiego ciśnienia w zbiorniku trzeba by było zamontować włącznik/wyłącznik żeby silnik elekt napęczający silnik ( sprężarkę) włańczał się przy niskim ciśnieniu i wyłańczał przy wysoki. Możliwe że się myle wiec proszę o kolejne odpowiedzi podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

Piotras nie mylisz się. wyłącznik można zastosować ale tylko wtedy jak będziesz miał wystarczająco mocny silnik, który da radę rozkręcić sprężarkę jak w bytli będzie duże ciśnienie. pisałeś że potrzebna ci do piaskowania ta sprężarka to minimalne ciśnienie w butli będzie około 8 atm. jak nie więcej. to do takiego ciśnienia trzeba spory silnik podejrzewam że 4 kW może być mało. :lol:

A w tym silniku corsy to trzeba by tak przerobić rozrząd żeby przy każdy suwie tłoka w dół otwierał się zawór ssący a przy ruchu tłoka do góry zamykał się. ale wątpię aby taka sprężarka wystarczyła do piaskowania. zależy jeszcze jak umieścisz te zaworki zwrotne. ^_^ .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450
Kolego ja ten temat założyłem i chyba dobrze wiem o co chodzi wiec nie rozumiem o co Tobie chodzi.

 

Piszesz że masz od jelcza a od stara nawet nie sprawdzałeś. A kolega w poście napisał że jego sąsiad ma sprężarkę zrobioną z silnika od stara ( i ja to rozumiem że ma silnik 6 cylindrowy wykorzystany jako sprężarkę, a nie sprężarkę która jest przy silniku).

 

Ogólnie pomysł jest dość ciekawy i uważam że jest to do zrobienia tylko strata jednego suwu, a dobrze kolega podpowiada o blasze zamiast głowicy i zaworkach w niej a chłodzenie było by super jak by była głowica..

 

A jeżeli chodzi o napęd to można silnik elektryczny dużej mocy lub napęd od ciągnika WOM. Wiadomo jeśli do piaskarki to nie używamy tego codziennie .

 

Odbiegając od tematu jaką masz piaskarkę???? Własny wyrób czy nie jeżeli własny to jakie przewody zastosowałeś i jaka dysza. Bo Ja zrobiłem ze zbiornika powietrza od przyczepy i przewód PEX 15 jest twardy a dysza z korka 1/2" i otwór 6 mm, wszystko jest ok tylko sprężarka jest za słaba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras    2
Piotras nie mylisz się. wyłącznik można zastosować ale tylko wtedy jak będziesz miał wystarczająco mocny silnik, który da radę rozkręcić sprężarkę jak w bytli będzie duże ciśnienie. pisałeś że potrzebna ci do piaskowania ta sprężarka to minimalne ciśnienie w butli będzie około 8 atm. jak nie więcej. to do takiego ciśnienia trzeba spory silnik podejrzewam że 4 kW może być mało. :lol:

A w tym silniku corsy to trzeba by tak przerobić rozrząd żeby przy każdy suwie tłoka w dół otwierał się zawór ssący a przy ruchu tłoka do góry zamykał się. ale wątpię aby taka sprężarka wystarczyła do piaskowania. zależy jeszcze jak umieścisz te zaworki zwrotne. ^_^ .

Zawory zwrotne musiał bym umieści przy każdym wyjściu tzn przy redukcji po świecy zapłonowej a simonik elektr to nawet 7 KW można zastosowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

czyli najpierw redukcja a dopiero zawory. tylko pamiętaj że im większa komora nad tłokiem (kiedy tłok jest w GMP czyli górnym martwym położeniu) tym mniejsza sprawność sprężarki a co za tym idzie jej wydajność. a przy moim projekcie powietrze z cylindra jest usuwane prawie do zera.

stosując zbijak i zakładając że sprężarka będzie pracować cały czas sądzę że wystarczy silnik 3kW. to jest różnica 4000W mmiędzy silnikiem 7kW. jeżeli zamierzasz pracować tą piaskarką dłuższy czas to ta różnica będzie bardzo widoczna na liczniku energii elektrycznej.:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras    2

nio owszem najpierw redukcja póżniej zawory chyba że wykombinuje jakieś przejście czas pokaże a co do silnika elektr. to zawsze można wymienić. stosowana raczej żadko przyczepe wypiaskować itd. Teraz właśnie mam niemiecką 16 tonową czyszczenie boszką czy szczotką odpada farba miejscami trzymie się niesamowicie w końcu niemiecka :lol:. A chce ją ładnie zrobić piaskarka już jest tylko sprężarkę zrobić jeszcze. a ceny śprężarek śrubowych są okrótne ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez witek
      panowie mam problem jestem w trakcie robieni warsztatu...hehe takie małe porzadki nowe blaty szafki itp zastanawima sie nad nowa spawarka co sadzicie o tych MIGOmatach ?? mam ktos z was taka ?? jakie sa ceny jakis firmy polecacie ipt
    • Przez XTRO
      Witam.
      Jaką polecacie pompę do zasysania RSMu z baniek 1000l ? 
      Pompa musi być samozasysająca i jak najtańsza 
    • Przez Belaruss820
      Witam. Mam problem z wałkiem przekaźnika mocy. Cofnął się tak że nie da rady go zdjąć z walka rozrzutnika. Ten zatrzask się wysunął i wałek poszedł za kanał. Jakiś prosty sposób jest na to aby go zdjąć?
    • Przez ROLNIK7
      Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem prostownika z możliwością rozruchu, o takiej mocy abym mógł zapalić na nim każdy ciągnik o każdej porze roku! Jeśli ktoś wie jaki byłby najodpowiedniejszy( ile amperowy) i z jakiej firmy oraz z jakimi wiąże się to kosztami, byłbym bardzo wdzięczny! Liczę na wasze porady!
    • Przez witek
      witam mam takie pytanko własie stoje prze zakupem myjki...jak polecacie na allegro jest tego pełna cena tez sa rózna teraz mam KARCHER o mocy 150bar i sie zastanawim czy szukac czegos podobnego czy czegos wiekszego lub jeszce z jakies innej firmy ??
×