Skocz do zawartości
LukaszZduny

Agregaty ścierniskowe polskiej produkcji

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Agregaty
LukaszZduny    0

Do żniw jeszcze długo ale trzeba juz myślec o agregacie podorywkowym bo te dwa miesiące miną i nie bedzie czym robic. Sporo jest ofert krajowych producentów więc chciałbym zaczerpnąć opini i doświadczeń użytkownikow. Spotkałem pare interesujacych mnie narzędzi:

http://www.allegro.pl/item368976521_agrega...ber_nowosc.html ten mi sie podoba i cena nie jest tragiczna

http://www.allegro.pl/item370504226_kultyw...am_kus2_2b.html

http://www.rolnicze-maszyny.pl/agregats.php rolmako tez niegłupi

http://www.allegro.pl/item364482335_agrega...aranc_raty.html ten szczególnie kusi cena lecz zastanawia mnie czy to zgrzebło nie bedzie sie zapychało przy poplonie? czy ktoś ma taki? http://www.allegro.pl/item364482335_agrega...aranc_raty.html wersja z tależami droższa o 1500zł jest jeszcze pare polskich gruberow..

 

Zależy mi na cenie ale także na jakości pracy agregatu. Czy ktoś mogłby mi cos polecić? jakis tani agregat?

ciagnik jaki z nim bedzie pracował ma 80KM a agregat jaki mnie interesuje to 5 łapowy 2,1-2,2m

czy kultywator z zabezpieczeniem lepiej pracuje i czy ma to znaczenie na długość eksploatacji elementow roboczych(chodzi o normalne zużycie nie o uszkodzenia bo to oczywiste) bo mysle ze drgajace łapy lepiej wynieszaja ściernie. czy tak jest w praktyce?

 

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi <_<

pozdrawiam Łukasz <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Z tych co przedstawiłes to polecam Mandam,jest poruwnywalny z Unia a reszta to napewno gorsze wykonanie i materiał. Ja rok temu miałem podobny problem,kupiłem Kosa Uni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Jeżeli potrzebujesz niedrogiego i lekkiego agregatu to ja proponuję Rolmako <_<

Mam ten sprzęt [szer. 2.1m i spokojnie mogę nim wykonywać podorywkę ciągnikiem o mocy 60KM- Ursusem 4514 <_< ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LukaszZduny    0

ja chce kupic do belarusa 920 i wlasnie 2,1 zeby szybko jezdzic. tez wlasnie mysle nad rolmako bo dosc tani jest i rama wyglada na solidna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz16    8

Jeśli masz kupić to kup z jakiejś firmy która specjalizuje się w takiej produkcji np. unia czy mandam bo od takich ludzi co robią takie agregaty po garażach to nie warto brać chociaż byłby sporo tańszy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Nowy zachodni jest jeszcze drozszy a uzywany nie bardzo ma sens bo kilku letni bedzie w podobnej cenie do nowego Uni lub Mamdamu a znowu za pare tys. to bedzie starostwo :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo75    1

Najlepiej coś co ma elementy robocze jak w Lemkenie (np. Kongskilde, Expom, Mandam) lub redlicy sercowej-najpopularniejsze elementy. Mandam-dla małego rolnika, po zakupie trzeba wszędzie założyć dodatkowe nakrętki z zabezpieczeniem- mocowanie grządzieli ma tendencję do rozkręcania się co później powoduje rozkalibrowanie wszelkich otworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

A nad agregatem POM Brodnica nie myslałeś? mam taką maszynę 3 metrową i nie mogę powiedziec złego słowa, mysle ze bedzie w podobnej cenie jak mandam a napewno bedzie tanszy od grudządza. U nas dużo tego pracuje (moze dlatego ze blisko do fabryki mamy) i wszyscy sa zadowoleni, poza tym Pom Brodnica jezdzi po wielu wystawach rolniczych i dostaja nagrody za swoje produkty...takze ja szczeze polecam agregat z Brodnicy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

O myslałem ze jest tanszy o wiecej...to mysle ze agregat z brodnicy bedzie sporo tanszy a wcale nie gorszy bo w testach wypada lepiej od unijnego agregatu...pozdro..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek25    0

Ja mam z Uni 2,6m na 6 łap, ciągam go Pronarem 82SA (80km) ale lekko to w nim nie ma, prędkość około 10km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557
O myslałem ze jest tanszy o wiecej...to mysle ze agregat z brodnicy bedzie sporo tanszy a wcale nie gorszy bo w testach wypada lepiej od unijnego agregatu...pozdro..

zebys sie nie zdziwił i to mocno,

ostatnio jak chciałem kupić agregat uprawowo siewny to róznica w cenie była całe 400zl, jak wziąłem pod uwage rabat jaki dostałem od dilera unii a rabat od dilera Brodnicy to wyszło na to ze 10zl tańszy się okazał ARES

oni sie dogaduja i podobne maszyny wystawiaja w podobnej cenie, z drugiej strony klasa maszyn tez jest bardzo zblizona, wiadomo ze jak wezmiesz pod uwage jakis agro-masz czy inne agrofactory to jest inna cena ale i jakosc sprzetu tez zupelnie inna, tak samo mozna przyrównac sprzet zachodni - porownaj sobie ceny kongskilde czy kverniego albo doloz tutaj lemkena:)

nie wiem jak sie zapatrujesz na uzywany sprzet ale mozna czasem wyrwac cos uzywanego w bardzo dobrym stanie za rozsadne pieniadze, nie tak dawno na któryms serwisie ogloszeniowym widzialem KOSa 2.1m bodajrze 2letniego za 5tys zl

popatrz poszukaj, przeciez takich maszyn nie kupuje sie jak bochenek chleba, jutro nie pojdziesz po nastepny agregat :lol:

pozdrawiam i zycze powodzenia w wyborze

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
Roznica w cenie miedzy Mandamem a Unia jest niewielka(800zł-1000).

To zależy gdzie, bo różnica może być jeszcze większa na korzyść produktu z Gliwic. Przewagą Mandama nad Unią jest większa masa, wyższe słupice, łapy Lemkena (kopia) i solidniej rozwiązany układ zawieszania na belce.

 

Co od reszty sie nie wypowiem bo przy wyborze dla siebie pod uwage brałem tylko Unie, Mandama i Kongskilde.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

O to nawet nie wiedziałem jak kupowalismy swojego grubera w lipcu 2005 to roznice byly wieksze unijny chyba był drozszy od brodnicy cos koło 1500zł no ale to było kiedys. A Agromasz czy innych takich to nie ma co porownywac z nimi tak jak brodnickiego z Kverem lub lemkenem :) ale cena robi swoje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1rajdzik    14

Posłuchaj @Miraska - sam jestem użytkownikiem Mandama i zgadzam się z każdym argumentem przekonującym do kupna maszyny z Gliwic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Bo masa agregatu jest większa no i ciągnik ma ciężej pociągnąć cięższy agregat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Ja mam na kołki agregat i po zrobieniu jakis 180ha dopiero sciąłem 4 kołki...gleby mam przewaznie dość zakamienione...przy orce są takie miejsca ze trzeba zwalniac bo cały pług skacze. Ale to juz zalezy od własnego uznania. ja wolałem kupic na kołki czyli tanszy. no i wcale tego nie załuje. Apracuje nim z predkością 11km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Zuzycie elementów roboczych zalezy od wilgoci w glebie i gleby.Czym ciezsza tym wieksze zuzycie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×