zdzinek123

nowy ciagnik 6 cyl. do 360 tys. netto

Polecane posty

zdzinek123    0

w nastepnym tygodniu pojade do claasa czy zechca udostepnic na pokazy tego ariona. a jak ze spalaniem bo tam jest silnik z johna a te silniki oszczedne nie sa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Wejdź na stronę claas polska tam możesz wypełnić formularz oraz chęć jazdy próbnej sami się zgłoszą. Przy okazji możesz poprosić na stronie o darmowe katalogi. Pamiętaj że silnik to silnik ale ustawienia i całe oprogramowanie to każdy producent ma swoje. Ja na spalanie nie narzekam pali mniej jak mój 135 konny NH. Wg mnie skrzynia cmatic ma mniejsze straty mocy niż zwykły hexashift.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Wypala się raz na 100-110 mth praktycznie jak pracujesz w polu to nawet nie zauważysz.
Nie wiem jak twój diler ale mój zostawił mi ciągnik na testy na 4 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AS2    199

Lipno podlega pod Kalchem czy jakiegoś innego dilera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Nie kombinuj z Cllasem, ciągnik fajny ale jakby nie było składak, ja jestem zwolenniekiem JD, wcale dużo nie pali tyle samo co NH w mniej wiecej tym samym przedziale mocy, a uciag niebo a ziemia.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Lipno podlega pod Kalchem czy jakiegoś innego dilera?

Tak większość kujawsko-pomorskiego podlega pod kalchem.

 

Problem polega na tym że gdy ktoś jest zwolennikiem czegoś automatycznie traci obiektywizm.

Tym bardziej że kolega chce skrzynie bezstopniowa a sami przedstawiciele JD odradzaja ja. Większość bezstopniowych skrzyń to wyrób Zf a claas tutaj sam wprowadził swója własną konstrukcje.

Sam mam Jd i grzechem byłoby stwierdzenie że są to złe ciągniki. Nie pala dużo tylko więcej niż ciągnik podobnej mocy konkurencji i druga sprawa że jest sporo droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalsoft    22

ja mialem VAltre na testach i mega zadowolony t144 Activ 155 km za ok 360 k netto to juz bogata wersja  no i oddzielne oleje , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie kombinuj z Cllasem, ciągnik fajny ale jakby nie było składak, ja jestem zwolenniekiem JD, wcale dużo nie pali tyle samo co NH w mniej wiecej tym samym przedziale mocy, a uciag niebo a ziemia.

 

dokładnie tak, dziś orka na 20-25 cm prędkość 10.6km/h spalanie 11.5 litra na hektar, 5x45 

pole długość 700m. to jest cos moim zdaniem, dobry uciąg, z przodu 1100 kg, obroty 1780 i ogień. idzie jak szalony, ziema nie taka cięzka, orka poplonu - łubiń, jutro może będzie zdjęcie ze spalania, jesli ktoś nie wyczyścił danych. obciążenie silnika ok 80-110 % w zalezności od ukształtowania terenu, bo powierzchnia pole nie jest płaska, jest wzniesienie. 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzinek123    0

A claas ma oddzielne oleje?
Co to za orka na 20 cm :P u mnie się ora 29/30 cm ciekawe ile wtedy by spalil
Inne ukształtowanie terenu u mnie niestety góry pagórki do pluga 5 skibowego to 200 km minimum. Byłbym zadowolony jakby spalanie było mniejsze jak 20 l/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

Dodatkowo w claasie masz przeglądy co 500mth co obniża koszty serwisu. Większość ma co 300mth.

W CNH przeglądy są co 600 mth więc jeszcze więcej niż w claasie. Co do tych wartości przeglądów podawanych przez ich producentów to wszytko jest ok jeżeli maszyna chodzi i jest wykorzystywana w 100% (więcej pracuje niżeli jest bez przerwy odpalana i gaszona). My z uwagi na fakt, że nasz ciągnik w roku przepracuje ok 350 mth, przeglądy wykonujemy co ok 200-250 mth.

 

 

 Większość bezstopniowych skrzyń to wyrób Zf a claas tutaj sam wprowadził swója własną konstrukcje.

Swoje skrzynie bezstopniowe produkuje jeszcze AGCO i CNH. Co do Claasa to z tego co widzę to swoją przekładnię wykorzystuje tylko w serii Arion 600. W seriach Axion 800 i 900 bezstopniówki są ZF (odpowiednio ZF Terramatic i ZF Eccom), zaś pozostałe skrzynie dla Claasa produkuje GIMA.

 

Wg mnie skrzynia cmatic ma mniejsze straty mocy niż zwykły hexashift.

Co do strat mocy to każda bezstopniówka będzie miała większe straty mocy niżeli zwykły powershift.

 

Ze swojej strony mogę polecić Case Puma cvx. Posiadany konkretnie Puma 170 cvx (~ 1250 mth) i jak narazie maszyna służy bezawaryjnie. W okolicy trochę tych ciągników pracuje i nikt póki co nie narzeka.

Edytowano przez sz2p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Claas ma oddzielenie oleje w skrzyni hexashift w bezstopniowej jest jest jeden.
U mnie NH ma Range Command
skrzynie.
Gdy chciałem kupić ciągnik interesował mnie też case cvx 145 i przedstawiciel wyraźnie mi powtarzał że mają przeglądy co 300mth.
Claas od nie dawna ma swoją skrzynie która na początek poszła w najpopularniejsze serię czyli 500/600 z tego co wiem ma także być w większych axionach. Case'a przekresliło u mnie kilka rzeczy drogie finansowanie fabryczne coś ok.6 procent mi oferowane na 5 lat. Słabo rozmieszczone przyciski przyciski mało intuicyjne. Częste, drogie przeglądy i najważniejsze ciągnik poległ u mnie na teście. Pokaz trwał może 2,5 godziny. U mnie ciągnik robi ok 750/800 mth rocznie.
Case cvx to też skrzynia Zf.

Edytowano przez Tetsuya

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ernst98    62

Kolego ty chyba sobie jaja robisz. ZF I CVX(puma) to ma być to samo?
Żarty na bok

Edytowano przez Ernst98

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

Jeśli chodzi o rozmieszczenie przycisków to wg mnie są bardzo dobrze rozmieszczone. Oczywiście jest to kwestia gustu. Dużym plusem jest to że jest przesuwna dźwignia do zadawania prędkości z danego dostępnego zakresu czego nie masz w żadnym innym. Co do skrzyni to jest to opracowane w 100 % przez CNH. Pomyliłeś ze starą serią maszyn  Case CVX które były produkowane do ok 2007 roku. W serii Puma CVX jest skrzynia CNH. Co do ceny przeglądów to napewno tańsze niżeli w Claas, ponieważ mam kilka maszyn tego producenta a ich serwis nie należy do najtańszych

Edytowano przez sz2p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

To chyba u mnie przedstawiciel case'a jest nie douczony bo mi mówił że to Zf. Mniejsza z tym. Tak zgodzę się dźwignia jest świetna. U mnie na 1 miejscu był MF 7615 ale korbanek dawał mi oferty które kompletnie mnie nie interesowały. Albo bardzo drogo albo 2 letnie ciągniki z placu które nie były wyposażone tak jakbym chciał.
Case cvx 145 okazał się słabszy od 135 konnego NH stąd odpadł po 2 godzinach pokazu.
1 serwis kosztował mnie 2800zł drugi 1200 trzeci będzie w środę.

Edytowano przez Tetsuya

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

No nie wiem mam NH do którego części kupowałem w perkozie ( pozdrawiam was środkowym palcem) i ceny były inne na telefon inne w sklepie a jeszcze inne w internecie w ich sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ernst98    62

Koszt serwisu w dużym stopniu zależy od firmy, może dlatego nie przepadam za claasem. U mnie często jak potrzebowałem części, to na magazynie nie mieli, albo ich cena była bardzo wysoka.Dla mnie było to dziwne, jak dzwoniłem,a oni mi mówią, że nie mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Mimo że moim dilerem NH jest perkoz to na podwórku od razu jak widzę to wywalam. Jak mam kupować części kupuje u innych dilerów NH. Prawda jest że 1 ciągnik sprzedaje przedstawiciel każdy następny serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

Poszukałem fakturę z pierwszego przeglądu i wyniosła dokładnie 2 083,12 zł więc taniej niżeli w Twoim przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Ale za co? Jaki ciągnik? I co robione? Odległość? Roboczogodziny? Ile cie kosztował następny i co było robione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

Ciągnik Case Puma 170 cvx, pierwszy przegląd na 50 mth, na fakturze mam wyszczególenione:

- filtr oleju silnikowego

- filtr paliwa wstępny

- filtr paliwa

- filtr hydrauliczny wstępny

- bańka 20 l oleju silnikowego

- bańka 20 l oleju przekładniowego

Jako że był to pierwszy przegląd koszty dojazdu nie są uwzględniane (robocizna także) --> 2 083,12 zł

 

Jak znajdę fakturę z drugim przeglądem to napiszę

Edytowano przez sz2p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sz2p    2

2 przegląd wykonany na 300 MTH:

- bańka 5l oleju przekładniowego

- bańka 20 l oleju silnikowego

- filtr powietrza zewnętrzny

- filtr oleju silnikowego

- filtr paliwa wstępny

- filtr paliwa

- usługa serwisowa

- dojazd (50km)

 

Łącznie 1490,23 zł tylko zauważ że za każdym razem była kupowana bańka oleju (zostało z przeglądów  ok 10 litrów na 3 przegląd), a nie tyle ile potrzeba. Pierwsze 2 przeglądy wykonywała firma, natomiast resztę wykonujemy we własnym. Olej silnikowy i filtr oleju silnikowego wymieniamy co 250 MTH, natomiast filtry paliwowe i powietrzny co 2 przeglądy.

Edytowano przez sz2p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mily123pl
      Witam,jaki ciagnik wybrać do 80 tys od 100 do 120 koni ?
    • Przez slawus
      Złożyłem wniosek na modernizację i teraz zastanawiam się jaki ciągnik wybrać. We wniosku napisałem ciągnik o mocy 80-90 KM i jeszcze zastawiam się jaki sprzęt do takiego ciągnika (pług, agregat, siewnik...) Czytając posty widzę, że są tu znawcy tematu. Dodam, że będzie to podstawowy ciągnik na razie na 15 ha, ale zamierzam powiększyć areał w niedalekiej przyszłości.
    • Przez bobcat2250
      Tak jak w temacie. Liczę na wskazówki i opinie bezpośrednio o traktorach, jak i podejściu serwisu. Do czego warto dopłacić, co lepiej odpuścić. Ciągnik minimum 150 km, choć nie ukrywam że bardziej patrzę na moment obrotowy, oczywiście 6 cylindrów. Raczej bez przedniego Tuza (nie będzie potrzebny - myślę, że rezygnacja z niego pokryje amortyzację przedniej osi), przedni obciążnik nie z walizek, tylko jeden odlew na stałe. Skrzynia nie jestem zdecydowany czy bezstopniowa, czy może same półbiegi w automacie. Zadania dla ciągnika: agregat talerzowy 4m ciągany (będzie kupiony razem z ciągnikiem), transport przyczepami 2x 8 ton, pług 4 skibowy obrotowy, agregat uprawowy i raz w roku rozrzutnik Warfama 13 ton. Biorę pod uwagę tylko marki, które mają blisko serwis:
      1) Steyr Impuls 6150 CVT
      2) New Holland T7.175 AC lub jeśli nie automat to może postawić na większy gabaryt T7.195S, który powinien być sporo tańszy.
      3) John Deere 6155M lub 6175M (nie mam pojęcia czy ten większy jest realny w tej cenie)
      4) Case Puma 150 CVX lub Multicontroller
      I raczej wybór byłby z tej czwórki, a blisko jest jeszcze to:
      5) Deutz 6170 RCshift (widziałem jakąś promocję na ten model, jednak nigdy nie było mi blisko do tej marki traktorów z powodu negatywnych opinii krążących w sieci, aczkolwiek nie było okazji porozmawiać z użytkownikiem takiego traktora)
      6) Massey Ferguson 7S.155 (tutaj również raczej przyciągnęła mnie reklamowana promocja, gdyż serwis tej marki nie ma dobrych opinii)
      7) Claas Arion 630 (również nie mam pojęcia czy to realne sidła cenowe, do tego dealer jest dopiero od niedawna)
      Dodam, że jeśli byłby to Steyr, NH lub Deutz to wtedy traktor byłby kupiony razem z broną talerzową od jednego dealera, a to może zawsze byłoby trochę taniej, albo możnaby wytargować jakieś dodatkowe wyposażenie.
      Grupa CNH raczej pokusiłbym się o bezstopniowa przekładnię, natomiast JD to kiedyś pracowałem na modelu 6820, gdzie było 5 biegów + 4 półbiegi w guzikach i w miarę spoko się to obsługiwało, choć jak czytam forum to każdy pisze o autoquad. Na youtube są komentarze pod filmami bodajże agrofoto.pl że użytkownicy nie są zadowoleni z przekładni w JD jednak nie są to doprecyzowane komentarze. 
      Przy takiej kwocie nie będzie robiło różnicy 20 tyś w tą czy w tamtą, jednak zależy mi żeby 500 tyś nie przekroczyć, bo zaraz pewnie Zaczniecie pisać że JD 6R albo i Fendt od razu. Traktor będzie robił 250 - 500 godzin rocznie z tendencją wzrostową w miarę powiększania parku maszynowego o opryskiwacz i siewnik.
      Na którą opcję Byście postawili i o czym warto pamiętać przy zakupie? Może ktoś proponuje wydłużenie gwarancji, może dopytywać o koszty pierwszych serwisów? Jeszcze nigdy nie kupowałem nowego ciągnika i nie chcę na dzień dobry dać się wydymać. Napiszcie jeszcze jak Rozmawiacie ze sprzedawcami, czy Mówicie że konkretny model chcecie wyceniać, a może że np co za 420 netto Mogą zaoferować? Najlepiej to pewnie jak ciągnik z placu i wtedy wiadomo jaka cena wyjściowa i można Im proponować po 60-70 tyś mniej niż Oni chcą?
      A i jeszcze mi się przypomniała kwestia: czy w ciągniku 150-160 km mają sens koła 42 cale? Za nie z reguły też jest dobre 20 tysięcy dopłaty.
    • Przez Mateusz_105
      Cześć i czołem!
      Przychodzę z pytaniem co wybrać a może coś innego w podobnym przedziale cenowym i moczowym 
      -Nowy solis 60
      -New Holland td5010 2010r 2200mth
      -Kubota m6060 2014r 2400mth
      -Farmtrac dt 675 2011r 2000mth 
      Będzie chodził z agregatem 2,4m,  pługiem 3 i jeździł z przyczepą 3,5t
       
    • Przez ddw2
      Witajcie!
      Szukam ciągnika do różnych prac ale przede wszystkim do rozładunku palet (1500kg)  i odśnieżania drogi utwardzonej kamiennej zimą. Aktualnie robię to C360 ale to mordęga dla mnie i sprzętu który ledwo zipie przy takich pracach.
      Chciałbym wydać maksymalnie 35 tysięcy na ciągnik i 15 na tura. Czego szukać najlepiej? Myślałem nad Ursusem c385 ale boje się że brak przedniego napędu będzie utrudnieniem. Z drugiej strony myślałem nad MTZ 82 ale chciałbym usłyszeć opinię bardziej doświadczonych czy jest jeszcze jakaś inna opcja.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj