Skocz do zawartości
kissmy...

Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej

Polecane posty

janusz20    105

A coś takiego jak magazyn chłodniczy? budynek już stoi tylko na adaptacje go jako magazynu chłodniczego by wziąć kase. ma taki pomysł jakieś realne szanse na realizacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

przeciez pisąłem ze transport i transport specjalistyczny. Wes chłopie poczytaj sobie troche na stronie agencji i bedziesz wszytko wiedział ! jakby transport mozna było podciagnac pod róznicowanie to pewnie u mnie na podwórku juz by stał zestawik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

semos    11

jaki wybieracie sposób rozliczenia z fiskusem w różnicowaniu

- księgi rachunkowe

- podatkowa księga przychodów i rozchodów

- ryczałt

 

jak kupujecie sprzęt to na fakturze jest: ,,Jan Kowalski" czy na np: "Usługi rolnicze Jan Kowalski"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy333    0

koledzy ja mam takie pytanko jak kolega wyżej, czy mógłby ktoś dokładnie opisać jak to jest z zakupem kombajnu zbożowego, czy da radę, jak to wygląda wszystko?

w moim woj.czekajac w kolejce przy skladaniu wnioskow to prawie polowa to byly na zakup kombajnu zbozowego ,takze wypelnic wniosek i skladac !!!gozej z kasa bo tylko dadza 100 tys.a najtanszy kombajnik to 270 tys netto.wiec trzeba wybolic 170 tysiakow.plus vat ktory mozna odzyskac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Kto może zostać Beneficjentem działania Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej?

O pomoc może ubiegać się rolnik lub jego domownik w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, lub małżonek tego rolnika:

który jest obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej,

który jest pełnoletni i nie ukończył 60 roku życia,

który ma miejsce zamieszkania w miejscowości należącej do:

gminy wiejskiej, lub

gminy miejsko-wiejskiej, z wyłączeniem miast liczących powyżej 5 tys. mieszkańców, lub

gminy miejskiej, z wyłączeniem miejscowości liczących powyżej 5 tys. mieszkańców,

który nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o przyznanie pomocy na podstawie przepisów rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz. Urz. UE L 277 z 21.10.2005, str. 1, z późn. zm.), oraz przepisów Unii Europejskiej wydanych w trybie tego rozporządzenia lub przepisów odrębnych,

Uwaga: Wykluczeniu ze wsparcia w ramach tego samego działania w danym i następnym roku kalendarzowym podlega Beneficjent, w przypadku, którego w trakcie procesu przyznawania i wypłacania pomocy stwierdzi się umyślne złożenie fałszywego oświadczenia.

który nie wystąpił o przyznanie lub nie przyznano mu renty strukturalnej w ramach PROW 2004-2006 lub PROW 2007-2013,

który jest nieprzerwanie ubezpieczony w pełnym zakresie na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników przez okres co najmniej ostatnich 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy,

który nie będzie realizował operacji1 jako wspólnik spółki cywilnej,

 

jeżeli za rok poprzedzający rok złożenia wniosku o przyznanie pomocy, do gruntów rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego posiadanego przez tego rolnika, przyznano płatność do gruntów rolnych.

 

Rolnik mogący ubiegać się o pomoc w ramach PROW 2007-2013 jest to pełnoletnia osoba fizyczna, zamieszkująca i prowadząca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osobiście i na własny rachunek, działalność rolniczą w pozostającym w jej posiadaniu gospodarstwie rolnym, w tym również w ramach grupy producentów rolnych, a także osoba, która przeznaczyła grunty prowadzonego przez siebie gospodarstwa rolnego do zalesienia.

 

I PROSZĘ O WYTŁUMACZENIE TEGO:

Domownik jest to osoba, która:

jest bliska rolnikowi,

ukończyła 16 lat,

pozostaje z rolnikiem we wspólnym gospodarstwie domowym lub zamieszkuje na terenie jego gospodarstwa rolnego albo w bliskim sąsiedztwie,

stale pracuje w tym gospodarstwie rolnym i nie jest związana z rolnikiem stosunkiem pracy.1

Rozumiem, ze taki domownik też może się ubiegac, i nie ma tu nic o skłądce KRUS

Edytowano przez pic2ek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122
Rozumiem, ze taki domownik też może się ubiegac, i nie ma tu nic o skłądce KRUS

 

Minimum 1 rok ubezpieczenia w KRUSie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

dzowniłem do arimr-u, w II połowie roku znów bedzie nabór, i to w każdym województwie. dużo z was z tego skorzystało tak naprawdę? przeczytałem 3/4 tego wątku co prawda, i sam chciałbym skorzystać z tego, co prawda kupić sam tylko ciągnik, ale mimo wszystko mam jakieś obawy :( nie skorzystałem z programu modernizacji gosp. i dlatego wlasnie z tego bym chciał skorzystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkol8    0

Witam. Panowie mam pytanie odnośnie tego Różnicowania.

Od listopada 2010 posiadam 11 ha gospodarstwo. Skorzystałem z programu MR. Nie dostałem dotacji na MGR. Wiem, że środki własne z MR nie mogą być przeznaczone na Różnicowanie. Chciałbym środki własne przeznaczyć z osobistych funduszy. Chciałbym zakupić prasę i pług. Posiadam ciągnik. KRUS płacę od listopada. Przykładowo nabór byłby w sierpniu przez kilka dni. Czy mógłbym złożyć wniosek?

A może dałoby radę w trakcie poprawek i uzupełnień zrobić taki myk, że donieść to zaświadczenie z KRUS, że jestem płatnikiem 12 miesięcy. A może MR tego nie dotyczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy333    0

Witam. Panowie mam pytanie odnośnie tego Różnicowania.

Od listopada 2010 posiadam 11 ha gospodarstwo. Skorzystałem z programu MR. Nie dostałem dotacji na MGR. Wiem, że środki własne z MR nie mogą być przeznaczone na Różnicowanie. Chciałbym środki własne przeznaczyć z osobistych funduszy. Chciałbym zakupić prasę i pług. Posiadam ciągnik. KRUS płacę od listopada. Przykładowo nabór byłby w sierpniu przez kilka dni. Czy mógłbym złożyć wniosek?

A może dałoby radę w trakcie poprawek i uzupełnień zrobić taki myk, że donieść to zaświadczenie z KRUS, że jestem płatnikiem 12 miesięcy. A może MR tego nie dotyczy?

tylko jest jeden problem,trzeba zarejestrowc dzialalnosc gos.ale zeby byc na ,,podwojnym krusie" to trzeba podlegac co najmniej 3 lata...(oplacac skladki) a tak to zus i tylko 800 zl miesiecznie

 

tylko jest jeden problem,trzeba zarejestrowc dzialalnosc gos.ale zeby byc na ,,podwojnym krusie" to trzeba podlegac co najmniej 3 lata...(oplacac skladki) a tak to zus i tylko 800 zl miesiecznie

aby skorzystac z tego programu to 12 mies.trzeba byc ubezpieczonym w krusie/ale zeby zostac na podwojnym to 3 lata.takie sa przepisy..wiec musisz sie zastanowic czy to sie oplaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    9

Ja w wlkp miałem numer 3XX i we wtorek 8.3.2011 przysłali mi wniosek z różnicowania do weryfikacji. Brakuje mi tylko odpisu ksiąg wieczystych i już wysyłam spowrotem. Ciekawe jak oni (arimr) długo sie beda z tym bawić zanim dojdzie do podpisania umowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroslaw    0

Ja mam panowie pytanie odnosnie samej umowy. Czy sa w niej jakies zapisy o tym, ze powierzchnia gosp nie moze sie zmniejszyc przez jakis czas od wyplaty, tak jak to ma miejsce w modernizacji gosp.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalk    22

panowie pytanie zamierzam zkladac na roznicowanie i wszystko wiem jak jest a jesli moi rodzice sa na ryczalcie i tez by chceieli korzystac z roznicowania ale na Vat nie zamierzaja przechodzic to w jaki sposob bedzie comiesieczne rozliczanie sie rodzicow z US a druga sprawa co z amortyzacja i czy beda miec dodatkowe koszty jesli sa na ryczalcie?? bardzo prosze o odpowiedz kompetentnej osoby??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

jesli chcesz odzyskac vat to dziłalnosc musi byc na vat, a zeby amortyzowac maszyny musisz byc na ogólnych z dochodowego. gospodarstwo nie bedzie miało nic wspólnego z dziłalnoscia gospodarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasia24    0

Koledzy a czy ktoś z was podpisuje już umowy.., bo ja złożyłam w grudniu i nic sie nie odzywają..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi29    0

Witam !!! Panowie czy orientujecie sie co bedzie dalej z osobami dla ktorych w naborze 2010 moze nie wystarczyc kasy ??? czy beda jakies przesuniecia czy juz raczej klapa?? Jestem z wlkp i nr 11** ! w tej chwuili wiecej sie mowi o nowym naborze ale jaki jest sens nowego naboru jak przeciez jest juz masa wnoiskow zlozona gdzie w tej chwili nie dla wszystkich starczaa kasy ??? pozdrawiam serdeczne i spokojnej wiosny zycze :))))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalk    22

jesli chcesz odzyskac vat to dziłalnosc musi byc na vat, a zeby amortyzowac maszyny musisz byc na ogólnych z dochodowego. gospodarstwo nie bedzie miało nic wspólnego z dziłalnoscia gospodarcza.

 

wiem ze nie moge odzyskac vatu bdac na ryczalcie i rodzice by vat przelkneli tylko czy moga taka dzialaalnosc na roznicowanie zalozyc nie przechodzac na vat??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo324    5

Mam pytanie ponieważ mieszkam w miejscowości powyżej 5 tyś mieszkańców więc nie mogę składac wniosku na różnicówke czy mogę sie zameldować u brata na wiosce do 5 tyś i tam założyć działalność dodam że na MGR podałem aktualny adres czy jrdno zdrugim niema nic wspulnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

wiem ze nie moge odzyskac vatu bdac na ryczalcie i rodzice by vat przelkneli tylko czy moga taka dzialaalnosc na roznicowanie zalozyc nie przechodzac na vat??

Można założyć działalność bez przechodzenia na Vat, ale wtedy zapomnij o amortyzacji maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalk    22

ok wiec powiedzcie mi jak by wygladaly wszystkie koszty zwiazane z ta dzialalnosci dodam ze nie chce zadnego vatu po prosty rodzice byli by na ryczalcie i vat by wplacili. a teraz kwestia taka czy moja mama majac gospodarstwo rolne na ryczalcie moze zalozyc dzialalnosc na vat dodam ze dochodow by nie miala bo ciagnik pracowal by tylko w gospodarstwie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrass    2

Koledzy mam takie pytanie jak to jest ze mój kolega złożył wniosek 2tyg później ode mnie i dostał juz poprawki tydzień temu a ja jeszcze nic nie dostałem. A podobno zróżnicowanie jest rozpatrywane kolejnoscią składania wniosków. dodam ze jestem z łódzkiego a mój wniosek był skladany w pod koniec listopada..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Koledzy mam pytanie przyszły poprawki do wniosku i pani prowadząca wniosek chce oświadczeń potencjalnych klientów. Jak takie oświadczenie ma wyglądać? Czy ktoś spotkał się z czymś takim?

Edytowano przez Z7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Vinci007
      Witam!
       
      Zakładam nowy temat "Inwestycje w gospodarstwach położonych na obszarach Natura 2000  w ramach Prow 2014-2020"
      Na ten temat jest mało wiadomośći w necie, a program rusza już w I kwartale 2017 roku. 
      Każdy niech pisze co wie? Jakie wymagania, na jakie maszyny można dostać itp.
       
    • Przez karolr2
      Witam chcę założyć nowy temat poświecony modernizacji małych gospodarstw na terenach południowowschodniej części Polski.Słuchałem dzisiaj ministra Kalemby i podobno sie szykuje jakaś dla nas pomoc.Jeśli ktoś coś wie to proszę niech się wypowie w tym temacie. Z tego co wiem ja to ma być pomoc dla gospodarstw o wielkości średniej wojewódzkiej ilości posiadanych ha
    • Przez rolnik22
      Czy już coś wiadomo jak będą wyglądały nabory na PROW 2014-20? Na jakich zasadach będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie z UE? Co z Młodym Rolnikiem i Rentami Strukturalnymi na kolejne lata?
    • Przez misiekbz2
      Witam. Byłem dziś w ODR i od marca podobno ma być nowy nabór. Województwo świętokrzyskie zna ktoś kogoś dobrego do zrobienia i prowadzenia biznesplanu? Gość z ODR od razu kazał przyjść po nowym roku i że zrobi ale nie wydaje mi się żeby był bardzo "obity flakami".  I jakie są ceny za prowadzenie i zrobienie biznesplanu?
    • Przez kamil1985
      Młody rolnik w 2017. Jak skorzystać, kiedy nabór? Ciąg dalszy dyskusji z wątku 
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/88807-m%C5%82ody-rolnik-2016/
      Szukasz więcej informacji o programie Młody Rolnik? Rozwiązania wszystkich problemów znajdziesz w wątku
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/2868-m%C5%82ody-rolnik-nowe-zasady/page-1590?view=getlastpost
       
      dlaczego przecież w pierwszym kwartale 2017 roku będzie nabór a pula znowu została zwiększona

       
×