Polecane posty

Pszkot    436

Trafił się i mnie problem z silnikiem w postaci dymienia na wysokich obrotach i czegoś co można by nazwać "parskaniem" (to brzmi jakby paliwo dopalało się jeszcze w układzie wydechowym) . Śledzę temat od początku więc orientuję się co i jak. W związku z tym, że wyjąłem silnik z kombajnu chciałbym zapytać Was czy te objawy występują od razu po odpaleniu silnika, czy dopiero po rozgrzaniu i czy jest to niezależnie od obciążenia?

Chodzi o to, że po wyjęciu silnika wymontowałem i sprawdziłem wtryskiwacze. Dwa lały, wszystkie miały za niskie ciśnienie otwarcia (~180 atm zamiast 208). Sprawdziłem przy okazji sprężanie w cylindrach. Po zamontowaniu wtrysków uruchomiłem silnik, rozgrzałem go (około 30 minut pracował na różnych obrotach) po czym kilkukrotnie wprowadzałem go na obroty właściwe dla pracy przy koszeniu. Dymienia ani "parskania" nie ma.

Nie za bardzo mam ochotę instalować silnik gdyby miało się okazać, że pod obciążeniem albo pod dłuższej pracy objawy znowu wystąpią. Macie jakieś spostrzeżenia albo uwagi w tej sprawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9201

mam 6.354 turbo w moim MF - claasa już sprzedałem

parska na wolnych obrotach poniżej 1000obr, powyżej chodzi równo, nie ma gdakania

najgorsze dla ucha jest to gdakanie na wysokich obrotach, w claasie wymieniłem pompę wtryskową na te z dodatkowym regulatorem na zewnątrz pompy (grzybek) i pracował znacznie równiej

trzeba zacząć od przejrzenia szczelności linii zasilania w paliwo oraz samej pompy wtryskowej

jeśli jest jakaś nieszczelność, to kombajn odpala po kilku obrotach wału, jak jest OK to powinien po nocy palić już od pierwszego cylindra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Dzięki @jahooo . Z tym nie ma problemu. Odpalał zawsze, nawet pod miesiącach stania, po najwyżej kilku obrotach silnika, ciepły czy zimny. Ale po wyjęciu silnika i tak wymieniam wszystkie węże paliwowe, bo są sztywne. Pompę mam z regulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Przyczyną pyrkotania na wysokich obrotach w tych silnikach jest nadmierny luz w przekładni kątowej napędu pompy jak i sama pompa starego typu bez przyśpieszacza kąta wtrysku. Wszystkie inne silniki z nowszą pompą np w MF chodzą idealnie. U siebie dołożyłem przyśpieszacz i tym sposobem zazegnalem pyrkotanie.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

No dobra, po zdjęciu pompy i jej podstawy jest widoczne coś takiego (na zdjęciu). Co dalej rozebrać żeby dostać się do napędu, który może mieć luzy? Przy okazji zdjęcie pompy, która poszła do sprawdzenia. Czy to jest pompa z przyspieszaczem?

 

20230612_131304[1].jpg

20230612_131322[1].jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9201

Tak, to jest pompa z przyśpieszaczem

Aby rozebrać napęd pompy, trzeba wyciągnąć najpierw poziomy wałek, ja zdejmowałem pokrywe rozrządu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Załóż z powrotem ta flansze skręć nakrętki i złap za ten wieloklin jakimiś kombinerkami i ruszaj nim góra dół. Powinien tylko lekko się ruszać. Jak jest znaczny luz to musisz to rozebrać zaczynając od pokrywy rozrządu a później wyjąć wałek że slimakiem, a na końcu dopiero tą ślimacznice którą widać na zdjęciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Jak opisałem wcześniej, remont mojego silnika zakończył się jedynie na wymianie dwóch końcówek wtryskiwacza (lały), ustawieniu ciśnienia wtrysku wszystkich wtryskiwaczy i remoncie pompy wtryskowej. Pompę ustawiłem dokładnie na znak na na jej obudowie i znak na podstawie (wcześniej ustawiona była znakiem na pompie przesuniętym w lewo o jakieś 1 cm od znaku na podstawie). Silnik pracuje równo w całym zakresie obrotów i całkowicie ustało dymienie i parskanie. Przy okazji zmalało zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez klakiergsi
      Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.
       
       
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj