Polecane posty

jacenty113    1

To że słychać (ktoś chyba kombinował bo oryginalnie przewody paliwowe są prześwitujące na przelewie) to nie znaczy że nie zapowietrza. A powietrze może ciągnąć nawet z zaworem...

Co to jest kuźwa "gaszak"?

 

"gaszak" to takie coś co jak przestawisz dźwignie tą drugą, nie od obrotów to odcina dopływ paliwa do pompy

zresztą awaria usunięta i pompa sprawdzona

narazie wszystko działa, reszta wyjdzie w praniu bo dziś myśle wyjechać kosić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Kolego. rozbawiłeś mnie to łez. Taką wiedzę to Ty przekazuj dzieciom z podstawówki to Ci może uwierzą.

 

To zaczyna być zabawne. Może nawet pobijecie tego kolesia co to do nowego Deutza lał Mixol :)

 

No więc może zacznę od końca.

Biały dym jest od tego że silnik nie pali paliwa. Nie koniecznie na wszystkich tłokach - wystarczy jeden, albo dwa i juz wybieramy papieża. Wersja dla melepetów. Przypomnij sobie jak wygląda dym z twojego ursusika kiedy w zimę rozrusznik kręci, ale silnik jeszcze nie złapał.

 

Biały dym to jest PARA WODNA, a nie niespalone paliwo.

 

Czarny dym? Olej dostaje się do komory spalania i spala się w mieszance z paliwem powodując sztucznie zbyt bogatą mieszankę. Taki sam efekt można otrzymać depcząć gaz w opór we wspomnianym ursusiku, kiedy ten ma co robić. Lejesz więcej paliwa do cylindra, ale silnik go nie spala w całości powodując (z chemi coś takiego jak półspalanie - wartopoczytać) zamiast tworzenia CO2 czyli dwutlenku węgla, CO czyli sadzę, która osadza się na układzie wylotowym, oprócz kwestii dymu jak z lokomotywy.

Przyczyn oleju w komorze jest dużo, ale stare perkinsy najczęsciej puszczją uszczelniaczami na zaworach.

 

To olej z paliwem czy samo paliwo?

Masło maślane.

Czarny dym to niespalone paliwo, koniec i kropka.

 

Niebieski dym? Kiedy wtrysiwacz jest uszkodzony (końcówka) to zamiast pylić paliwem, najnormalniej sika jak pistolet na wodę. Sęk w tym że diesle są silnikami z zapłonem samoczynnym więc potrzebują dobrej mieszanki paliwowo-powietrznej. Inaczej nie zapalą, albo po zapaleniu nie będą osiągać pełnej mocy. Wystarczy jeden uszkodozny wtryskiwacz, żeby paliwo w tym cylindrze zamiast spalać się w całości, odparowywało tworząc piękną niebieską chmurę. Byłbym zapomniał - przykład dla melepetów. Tym razem potrzebna jest nam WueSKa. Źle wyregulowany gaźnik i co zostawia za sobą dwusów?

 

No i znowu nie trafiłeś. Niebieski dym to tym razem spalony olej.

Jak silnik bierze olej to dymi na NIEBIESKO, a nie na czarno.

przykład: uszkodzone uszczelniacze zaworowe, puszczasz gaz z maximum na minimum, silnik puszcza niebieską chmurę dymu.

 

Z wueską też nie trafiłeś. Ten silnik puszcza niebieski dym bez względu na to jak ma ustawiony gaźnik, dlaczego? Ano dlatego że silnik spala mieszankę paliwa z olejem który służy do smarowanie komory korbowej (gaźnik nie ma nic z tym wspólnego).

 

No to jedno mam załatwione.

 

Teraz muszę ogarnąć co to jest dla was to "pyrkanie". Strzelanie w tłumnik? Wątpię. Może nierówna praca? No to tu byłaby winna pompa, bo albo zasilająca nie podaje dobrze na wtryskową i czasami się zapowietrza jedna sekcja, albo wtryskowa nie podaje jednakowego ciśnienia na wszystkie sekcje i jeden tłok zamiast odbijać to nawet hamuje, a kiedy już złapie to strzeli troszkę dymu w tłumnik.... kuźwa nie wiem....

Starzy ludzie, a urzywają terminu "pyrkanie". Co to k**wa jest pyrkanie? Może jakby ktoś był taki miły to by mi wytłumaczył bo nie ogarniam tego

 

 

Odpuść kolego już tą teorię tylko zajmij się praktyką.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Zrobiłem swoje wtryskiwacze, rozpylacze oryginał CAV-a, cztery przeszlifowane, dwa tylko wyregulowane ciśnienie.

Silnik dalej kulawo chodzi na średnich i wysokich obrotach.

Przestawiłem pompę w prawo, silnik chodzi jeszcze gorze. No to teraz w lewo prawię do samego końca no i widać dużą poprawę.

Chciałem ustawić jeszcze zawory, a tu okazuję się że jeden zawór jest rozpięty. Na szczęście chodzi bez zacięć więc się nie uszkodził.

Jutro będę miał nowy talerzyk i zabezpieczenie to dam znać jak chodzi po złożeniu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Jest takie powiedzenie: "Głupi nie zrozumie, a mądry pomyśli że tak trzeba"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markant5698    0

Witam panowie mam problem a mianowicie że robiłem szlif wału w silniku perkins 6 w protectorze i po założeniu nie odpala puści dyma a nie odpala mianowicie chyba źle ustawiłem rozrząd mógłby mi ktoś popdpowiedzieć jak ustawić ten rozrząd głównie na pompie?Prosze o bardzo szybką odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Szóstka w protektorze to zbytek łaski moim zdaniem, no ale do rzeczy. Jeśli przed szlifem chodził, to wystarczy dobrze ustawić znaki na kołach zębatych napędzających pompę wtryskową i po wszystkim. Moim zdaniem po prostu jest bardzo dobrze zapowietrzony i dlatego nie łapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Przeczytaj posty od 86 do 93 i wszystkiego się  dowiesz jak się ustawia i gdzie są znaki do ustawiania tam szczegółowo jest opisane w dodatku pokazane na zdjęciach bez sensu jest pisać w koło to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zitro    1

A jest jakiś sposób na ustawienie 1 tłoka na górze w kompresji bez zdejmowania pokrywy zaworów? Mam rozrząd rozebrany i to będzie podstawa do jego prawidłowego złożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk945    0

Witam koledzy.

Mam problem z moim mercatorem który pryka na wyszych obrotach.

Nie mam pojęcia co to może być, zrobiłem już pompe, wtryski i nic jak prykał tak pryka i niewiem jak to zwalczyć.

Prosze pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Co to kuźwa znaczy "pryka"? Język polski jest tak bogaty, a i tak zawsze ludzie wymyślą sobie nowe słowa których znaczenie tylko oni rozumieją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk945    0

Patrzeliśmy to nie tłumnik.

a jeśli chodzi o to ,że pryka to znaczy ,że nierówno pracuje.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Co to kuźwa znaczy "pryka"? Język polski jest tak bogaty, a i tak zawsze ludzie wymyślą sobie nowe słowa których znaczenie tylko oni rozumieją.

Obejż się Gustlika i jego powiedzenie: "Pyrkołsz, pyrkołsz, a nie jedziesz" U mie jakoś perkins (odpukać w niemalowane i w puste) chodzi równiutko jak autobana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

nie cmoka ci ??? albo pompa paliwa daje o sobie znać lub podkładka pod wtryskiem i będzie cmokał lub też pod głowicą może być wywalona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markant5698    0

pany prosze napiszcie mi jak ustawić wałek pompy wtrsykowej i na który wtrsyk ma pierwsze paliwo podać prosze o szybką odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

to może zmięcie tłumik to nie będzie prykać

Dziś w agrobiznesie był pokazany dyminator jak kosił i fukotał czarnym dymem to właśnie taka bolączla 6p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

pany prosze napiszcie mi jak ustawić wałek pompy wtrsykowej i na który wtrsyk ma pierwsze paliwo podać prosze o szybką odpowiedź

Jeśli ustawiłeś rozrząd zgodnie ze znakami i wałek pompy też jest zgodnie ze znakiem to po co Ci szukać momentu wtrysku którego kolwiek cylindra ,ustawiasz pompę wstępnie na znaki co są na pompie i poniżej na obudowie i odpalasz ,a potem w zależności od pracy silnika regulujesz kąt wtrysku jak jest potrzeba gdy silnik nie pracuje jak potrzeba, i mam nadzieję że znalazłeś znaki wałka pompy i znak na obudowie w wewnątrz, bo pewnie o to Ci chodzi jak wynika z tego co piszesz, jeśli dokładnie przeczytałeś posty które wskazałem i dokładnie obejrzałeś zdjęcia które tam są to musiałeś te znaki zobaczyć, bo tylko dziecko mało rozgarnięte by tego nie znalazło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Zastanawiacie się głupio co to znaczy "pyrka".

Jakby któryś z Was usłyszał tą prace silnika nie sadze że znalazłby inne określenie.

 

 

@patryk945 u mnie wtryskiwacze i regulacja zaworów nie pomogła, dopiero przestawienie pompy maksymalnie w lewo spowodowało dużo lepszą pracę silnika. Jeszcze nie jest idealnie ale już jest do zniesienia "strzelanie w tłumik".

 

Podejrzewam że ktoś źle zamontował pompę paliwa po regeneracji, istnieje w ogóle taka możliwość? Czy pompa może zazębić się z napędem tylko w jednym ustawieniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Pompy inaczej na wałek nie wstawisz na frezach ma specjalny jeden gruby frez ze nie sposób inaczej wstawić, a jeśli dałeś na maxa w lewo pompę czyli dałeś bardzo duży kąt wyprzedzenia wtrysku, a co za tym idzie głowica będzie się przegrzewać i będzie wypalać zawory i gniazda zaworów ,uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze na zaworach od temperatury momęnt diabli wezmą, wówczas zacznie pchać olej w tłumik i zanim zauwarzysz że jest olej w tłumiku to może już być za pużno na co kolwiek ,zostaje tylko porządna gaśnica aby ogień ugasić pod warunkiem że w porę go zauważysz tak może nierozważne majstrowanie może sie zakończyć mizernym skutkiem, jeśli do końca nie zna się pewnych regół pracy silnika,jeśli chodzi o to pyrkotanie to znam takie określenie i wiem o co chodzi może nie wszyscy są domyślni i trzeba wyłożyć kawę na ławę aby zrozumieli przyczyna tegoż objawu może mieć kilka powodów m.in.pompa do naprawy do dobrego warsztatu ,różnica ciśnień na tłokach w komorze spalania, ciśnienie wtrysków nie równe,luz zaworów itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markant5698    0

nie przestawiałem kąta wytrsyku ale na zębatce od wałka nie ma zadnego znaku na której pokrywie to jest tej od rozrządu?


wałek rorządu z wałem i kołem pośrednim są idealnie ustawione na znakach fabrycznych nie moge znaleść znaku na wałku od pompy wtryskowej i na deklu tak jak pisze wiesław 16

 

Edytowano przez Markant5698

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Post 92 ostatni obrazek masz pokazane znaki ustawienia wałka pompy i na obudowie,i Ty nie szukaj na zadnej pokrywie rozrządu bo tam nie ma i ich nie znajdziesz, tylko w podstawce pompy wtryskowej, w wewnątrz frezu i obudowie w wewnątrz podstawki, jakoś ciężko pojmujesz to co Ci piszę już jaśniej nie da się wytłumaczyć, chcę Ci pomóc ale jakoś ciężko to idzie napisz czy w końcu znalazłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markant5698    0

nie znalazłem nic.czyli musze pompe sciągnąć?Ale pompy do remontu nie sciągałem wyjmowałem tylko wałek i sciągałem wał korbowy i nic więcej

 

Edytowano przez Markant5698

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

 Tak pompe musisz zdjąć,jeśli pompy nie zdejmiesz zapomnij że zobaczysz znaki nastawcze,chyba ze jesteś jasnowidzem, przecież wyrażnie Ci pisze że w podstawce od pompy a pod pompą wtryskową w środku są znaki na obudowie podstawki i tulei frezowanej czy tak trudno to zrozumieć obejrzyj jeszcze raz obrazek o którym Ci piszę podłącz wyobrażnie i napewno z kumasz temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez klakiergsi
      Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.
       
       
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj