Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
stasek2    0

silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.

 

pomóżcie co to za przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Mój sąsiad też tak ma ale przy Dominatorze 86. Miał coś z tym zrobić ale nie wiem czy to ruszy. Sam nie wiem od czego to jest. Może go podpytam to mi coś powie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Moze to banalna odpowiedz ale filtr powietrza masz czysty??Taki objaw jakby powietrza za mało dostawał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

stasek2    0
Moze to banalna odpowiedz ale filtr powietrza masz czysty??Taki objaw jakby powietrza za mało dostawał.

 

też mysłałem że ma za mało powietrza , więc odłączyłem filtr powietrza od samego kolektora ssącego czyli chodził z samym kolektorem i też dymi, dziwne jest to że na wolnych obrotach i tak do połowy gazu nie dymi a od połowy do pełnych dymi, gdyby dymił podczas koszenia to bym rozumiał bo jest obciążony ale on dymi nawet na postoju jak mu dam cały gaz.

 

nie wiem może na rozrządzie jest źle ustawiony, tylko nie mam żadnej instrukcji ani katalogu do tego silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    2

Pewnie Ci to nie pomoże, bo to troszkę inna usterka, ale w moim byłym merkatorze z 6 cylindrowym perkinsem nie mogłem ustawić równych obrotów i zawsze chodził "kulawo". Mówili mi, że to przez stojącą pompę wtryskową, która łatwo się zapowietrza z powodu minimalnych nieszczelności instalacji. Przy Twoich objawach stawiałbym też na pompę, ewent. regulator obrotów ( może dotychczasowi "ustawiacze" nie umieli jej wyregulować) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Te "pyrkanie" t o standart w mercatorach z silnikiem Perkinsa .W jednych mniej w innych więcej.Mi w moim też troszkę "pyrka"

na pompie regenerowanej ale na starszej było jeszcze gorzej.Jeśli mówisz że robiłeś silnik to po mojemu też mi się wydaje że to coś z pompą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasek2    0
Te "pyrkanie" t o standart w mercatorach z silnikiem Perkinsa .W jednych mniej w innych więcej.Mi w moim też troszkę "pyrka"

na pompie regenerowanej ale na starszej było jeszcze gorzej.Jeśli mówisz że robiłeś silnik to po mojemu też mi się wydaje że to coś z pompą .

 

pompa jak pamiętam to jest chyba już 7 . nawet na wymianę brałem a teraz w zeszłe żniwa zrobiłem całą włącznie z wymianą tej głowiczki czy turbinki jak sie nazywa . Na każdej pompie jest to samo więc może to nie jest wina pompy. kolega ma dominatora 85 i taki sam silnik i mu chodzi super. pyrkanie to jeszcze by było nic tylko on pyrka czarnym dymem , z tyłu wygląda tak jakby się kombajn palił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Nie wiem gdzie tkwi przeczyna tych nie równych obrotów .Mówie Ci ja na prawdę osłuchałem się kilkanaście Mercatorów i w każdym jest te "prykanie "-miejsze lub większe ale nie kopciły na czarno.Gdzie robiłeś swoją pompę .Bo tak naprawdę

do takich pomp trzeba laboratorium a te wszystkie pseudo warsztaty to kicha i oni Ci tego porządnie nie zrobią tylko kasę skasują.Pompa rotacyjna to nie rzędowa .Ja soją wymieniałem w Niemczech bo wiedziałem do czego są zdolni nasi "fachowcy".

Podobno w Iławie zakupili takie "Laboratoruim" i najnowszy stół pobierczy Bosch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Jeśli nie pompa to wtryski ale jeśli one są ok to zostaje tylko rozrząd.Luz na kołach zebatych lub wałku rozrządu.Na wysokich obrotach moga wypadac fazy i silnik bedzie kulał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasek2    0

pompa i wtryski są zrobione. dzięki za pomoc jeszcze sprawdzę rozrząd. jak składałem silnik to sobie poznaczyłem rozrząd bo nie mogłem znaleźc znaków na rozrządzie, byc może jest przestawiony. albo na tej przekładni ślimakowej co napędza pompe jest gdzieś luz. Czy rozkręcał ktoś z Państwa rozrząd? Bo nie wiem jak wyciągnąć napęd pompy wtryskowej. Czy ma może ktoś jakieś dane jak ustawić w nim rozrząd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas    0
silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.

 

pomóżcie co to za przyczyna

 

Mam pytanko

Ile kosztował remont takiego silniczka perkinsa ??? Prawdopodobnie tez mnie to czeka i chciałbym sie zorientować ile to bedzie kosztować!!!???

Z góry dzięki pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

według mnie pompka zasilająca podaje za mało paliwa na pompę wtryskową,spróbuj na obrotach gdy dymi podpompować go ręcznie,prawdopodobnie dymienie ustanie i wyrówna się bieg silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

@stasek2

I jak tam kolego twoje boje z tym silnikiem .Próbowałeś to co ci poradził bimladentoja.

 

Niestety mam ten sam problem w moim Dominatorze 88.

Silnik Perkins 150 km .Filtry czyste (nowe),końcówki wtrysku nowe,odpala na zimnym jak i ciepłym od kopa ,Przez cały sezon

żniwny oleju prawie nic nie ubyło a objawy mam podobne jak u ciebie .Na wolnych i do powiedzmy 1900 obrotów chodzi idealnie

a na 2200 -2300 (maksymalne obroty robocze) prych ,szczela nieregularnie czarnym dymem .Po sezonie cały tył mam czarny.

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasek2    0

nie wiem co to za przyczyna. U mnie jak opisałem na wstępie nic się nie poprawiło całe żniwa dymil i też mam cały czarny kombajn. Może ktoś na forum nam pomoże. Może ma ktoś namiary na dobry zakład naprawy silników lub mechanika który się na tym zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

Ja mam to samo w moim dominatorze 98, identyko, Kopci jak diabeł, a chodzi dobrze, Czasami tylko gdzies się zapowietrza troche i słabnie. Wymieniałem wtryski, i nadal kopci. Oleju nie bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

A może ktoś zna porządne forum dla mechaników-google za dużo nie wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

WITAM.

Po przeczytaniu waszych postów bardzo mnie zaciekawił problem z tymi silnikam i zadzwoniłem do znajomego mechanika który w żniwa jeżdzi CLAASEM w firmie FLORA PRASZKA. Mają tam minn. MEGE 208 z sinikem perkinsa i mówił że w ubiegłe żniwa silnik w niej miał podobne objawy.Pamięta jak między soba na radiu CB żartowali że chodzi jak WISTULA.Tak więc najpierw robione były wtryski, niestety objawy się powtarzały i po ściągnięciu głowicy okazało się że USZCZELKA BYŁA PRZEDMUCHANA POMIĘDZY TŁOKAMI.Na tą chwilę tyle mogę pomóc, a ten mój znajomy obiecał że jak coś jeszcze by mu przyszło do głowy (oczywiście w tej sprawie) to się odezwie.

POZDRAWIAM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasek2    0

sprawdzałem rozrząd i wszystko jest ok , ta przekładnia na pompie wtryskowej ma delikatny luz ale międzyzębny musi być przecież. Wydaje mi się że jak dymi tak na czarno to są dwie przyczyny: albo za mało ma powietrza żeby to spalić (odpada bo paliłem go bez kolektora ssącego i też dymił) albo ma za dużą dawkę paliwa. Mam zatem pytanie czy znacie jakiegoś dobrego fachowca od pomp wtryskowych w okolicach Kraków, Kielce ewentualnie Mielec. Uszczelkę jak mi wybiło to miałem inne objawy tzn odmą dymił i kołem pasowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    2

W woj. podkarpackim, koło Frysztaka jest zakład, do którego wozi wszystkie pompy "mój" mechanik samochodowy. Byłem tam kiedyś i wiem, że robią wszystkie pompy, począwszy od C-330 do skomplikowanych pomp VW, BMW, i.t.p. łącznie ze sterowanymi komputerowo. Mają do tego dobry sprzęt i do tej pory nie pieprzyli roboty. Jeśli to może Ci pomóc, napisz na PW a postaram się zdobyć do nich numer tel. do nich. Mógłbyś zadzwonić i zapytać, czy takie pompy robili i czy się podejmą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hiniu23    0

Witam

Mam ten sam problem w moim mercator , strasznie pryka. Mechanik który go oglądał powiedział że to za wczesny zapłon i faktycznie gdy zapłon cofnęliśmy na maks łyszką silnik chodził normalnie. Tylko, że nie mogę przestawić zapłonu w takie położenie jak to zrobiliśmy przy pomocy łyżki.

Dzisiaj gdy wyjołem pompę i tai statyw pod pompą przykręcany na trzy śruby zauważyłem że na statywie jest wcięcie i w środku tam gdzie włada się wałeczek łączący pompę z napędem. Czy te dwa wcięcia mają się pokrywać ?? Bo u mnie one się nie pokrywają i to o jakieś 15 stopni jest różnica. Mam kombajn 1 sezon i nie wiem czy ktoś wcześniej nic w nim nie grzebał i może źle coś złożył. Dajcie znać jak to powinno być i jak u was wygląda z silnikami czy poradziliście sobie z tym pyrkaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasek2    0

witam

sprawdzałem pompę tydzień temu i dalej dymi na pełnych obrotach. Jeśli chodzi o wycięcie jak się wykręci pompę wtryskową to wygląda to tak:

-----pierwszy tłok powinien być w GMP (można to sprawdzić na kole pasowym jest wycięcie na obwodzie i na pokrywie rozrządu jest przykręcona taka blaszka i gdy się te znaki obracając wałem pokryją to wtedy tłok jest w górnym martwym punkcie, można też wykręcić wtryskiwacz z pierwszego tłoka i sprawdzić np elektrodę wkładając)

-----gdy ustawiony mamy już GMP wtedy wycięcie na o napędzie pompy obracającym się i wycięcie w pokrywie tej na 3 śruby co jest pod pompą powinny być ustawione na siebie a nie mijać się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

to sprawdź wtryski

bo to one sa raczej powodem kopcenia

a co do pyrkania jak pompa jest ustawiona dobrze to nie powinien pyrkać

ja w 3p jak kupiłem też miałem pyrkanie

ale to zraz pompe przestawiłem i lalka

był za wczesny początek tłoczenia paliwa

znaki maja sie pokrywać

ja nigdy nie patrzyłem na jakieś położenia tłoka w GMP

znaki to znaki

tak samo narozrządzie ma być tak jak są koła oznaczone

i tyle

fabryka nie była głupsza jak my ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pino93    0

witam. właśnie założyłem pompe (po regeneracji wymianie głowicy czy jakto sie tam w niej nazywa)i ganc nowe wtryski i kompletnie nic to nie dało. jak na wolnych obrotch chodzi dobrze tak na duzych "pyrka" i dymi. wtryski mnie kosztowały ok 300zł a pmpe to juz chyba do 4 mechanika woziłem. kompletnie nie wiem co to moze być. czy silnik jest wadliwy a moze mechanicy nie umieja ustawić mojej pompy?moze nie maja odpowiedniego sprzetu?ale jak ktos zna namiary na dobrego machanika od pomp w okolicach podkarpacia i lubelszczyzny to prosze o kontakt

o jeszcze jedno wiecie moze czy w mielcu jeszcze roia te pompy w tym zakłdzie?bo tam jeszcze nie jest tak daleko.

jakktoś naprawi te pyrkanie to prosze o kontakt.

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

Kopcenie i nierówna praca może być efektem przedmuchanej uszczelki między cylindrami.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×