Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SipmaZ224    72

Przerabialem i ja ten temat w swoim. U mnie jedyny luz jaki był to gora dol na kole napedzajacym pompe ,jakieś 2.5mm. Na początku podlozylem podkładki dystansie na 2.3 mm. Wszystko wydawało się ok lecz tak nie było. Po dojechaniu na pole zatarlo się to wszystko i nadlew kola z brązu przesunął się względem piasty kola. Wymieniłem wałek i koło z brązu na używane prawie idealne. Pyrkanie na wysokich obrotach ustalo lecz pojawiło się na średnich.... Nie mogłem ustawić początku wtrysku, bo w serwisowce nie ma mojego numeru pompy i nie wiedzialem jak ustawić wal korbowy (na ile mm opuścić tłok).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1442

Nie wiem co masz za serwisowe, ale w mojej pisze wyraźnie, że pierwszy cylinder ustawia się w gzp, sprzegielko pompy wycięciem do znaku na kołnierzu a pompę na znak na kołnierzu. Wówczas po zdjęciu dekielka rewizyjnego pompy znak F dla silnika 6cio cylindrowego ma się zgrywać z zamkiem pierścienia segera. Ot i cała polityka. W tym ustawieniu silnik powinien poprawnie pracować. Jeśli ustawienie z segerem się nie zgrywa to dopiero wówczas wykonuje się delikatna korektę pompy na otworach fasolkowych

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    72

Co to jest gzp? Ja korzystam z service manual pdf. Tam jest napisane ze ustawia się tłok w górnym martwym punkcie rozpina się zawór na pierwszym tłoku, zczytuje się numer pompy paliwa i odszukuje się daną wartosc w mm dla tej pompy i o tą wartość opuszcza się tłok. Potem składa się napęd pompy paliwa tak by zgraly się te dwa znaki na kole i korpusie. Dalej tak samo jak Ty piszesz z tą pompa z tym że najpierw podłącza się pod pompe maszynkę do wyryskow pompuje w krociec pierwszego cylindra 30bar i kręci się pompa aż stanie. Wtedy ustaiwia się seger na znak F. Tak przygotowana pompa się montuje na miejscu i zgrywa idealnie seger ze smakiem F.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    1442

W angielskiej instrukcji jest to opisane prościej i bez tych komplikacji, tłok na 1 - 6 cylindrze ma być w TDC (po naszemu GZP, górne zwrotne położenie), znaki na kołach rozrządu mają się pokrywać, a tu poniżej jak ustawić pompę

timings.jpg Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    72

Jak tlok jest w GMP a znak na pompie F pokrywa sie z segerm to zaczyna sie tloczenie paliwa na pierwszym wyryskiwaczu, to powiedz mi jak taki silnik ma odpalic jak tak późno dostanie paliwa? Przeczytaj dalszą czesc tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1442

Nie wiem, u mnie jest tak ustawione u silnik działa, pali na dotyk, nie grzeje się, ma moc. Cud ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1442

wyjmując wtryskiwacz, miałem zdjętą pokrywę klawiatury i zdjętą pokrywę rozrządu, więc nie było trudno.

w zasadzie napisałem jeden błąd, bo w instrukcji pisze, że litera F w pompie pod otworem rewizyjnym służy do weryfikacji  prawidłowości ustawienia rozrządu i oznacza początek tłoczenia

w skróconej wersji jest tylko info o ustawieniu rozrządu na znaki, ustawieniu wałka pompy na otworach fasolkowych tak, aby wycięcie na sprzęgiełku pokrywało się ze znakiem na flanszy i potem zamocowanie pompy , aby znak się pokrywał ze znakiem na flanszy - i ja tak zrobiłem.

To, co napisał kolega wyżej, służy do weryfikacji, czy seger w pompie nie jest przestawiony, czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony (bez ściągania pokrywy)

W zależności od wersji pompy wtryskowej trzeba opuściś tłok odpowiednią liczbę mm przed TDC/GMP i dokonac weryfikacji zgodnie z procedurą.

U mnie silnik pracuje tak, jak na 50-cio latka nie jest źle

https://drive.google.com/open?id=12a2YWZSev7Vma7I-FmLYH4sEfIjKpMj_

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    72

No i właśnie mojejego numeru pompy nie ma i ustawiłem około 11mm tłok poniżej gmp. Moja pompa jest jakaś inna bo nawet jak mam ustawione tę dwa nacięcia naprzeciwko siebie to montujac pompe i zaglądając w okienko znak F jest jakieś 6mm przed zegarem i brakuje fasolek żeby to zgrać. Muszę jakoś odnalez dane dla mojej pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7
Dnia 14.08.2019 o 20:03, jahooo napisał:

W angielskiej instrukcji jest to opisane prościej i bez tych komplikacji, tłok na 1 - 6 cylindrze ma być w TDC (po naszemu GZP, górne zwrotne położenie), znaki na kołach rozrządu mają się pokrywać, a tu poniżej jak ustawić pompę

291 kB · 0 pobrań

291 kB · 0 pobrań

291 kB · 0 pobrań

Witam

Trzeba to tak rozumieć, że w TDCM sprawdza się po wyjęciu pompy czy znak na wałku napędu pompy i znak na flanszy pompy się zgrywa, jeśli nie to trzeba to wyregulować na kołach rozrządu. Tak jak przyznałeś w następnym poście. Potem po montażu pompy cofa się wałem o odpowiednią wartość i ustawia się na oznaczenie literowe pod pokrywką. Ewentualnie można sprawdzić poprawność ustawienia segera za pomocą próbnika wtryskiwaczy. Pisałem kiedyś na agrofoto o ustawieniu kąta wtrysku w perkinsach na seger i mało kto w to wierzył, ale cieszę się że ludzie zaczynają to stosować. Szkoda że zakłady naprawcze olewają te ustawienie segera względem oznaczenia literowego, na 3 zakłady w Białymstoku tylko 1 ustawiał tak jak trzeba.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1442

Ja tę informację najpierw znalazłem na AF, a potem zweryfikowałem z instrukcją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    64

Koledzy kupiłem silnik Perkins-a 6.354 do swojego Mercatora od Matadora Giganta, i powiem że chodzi idealnie nie dymi nie strzela tak na pełnych jak i różnych obrotach i pomimo że też nie jest ostatniej młodości to bardzo zadbany ,mam zamiar w celu sprawdzenia silnika w kombajnie, bo mi jakoś nie pasuje jego praca, bo jest nie miarowa na pełnym gazie-(strzela jakby kłebami dymu) ,zamontować pompę wtryskową do tego co w kombajnie od tego kupionego silnika i zobaczę jak będzie wówczas pracował na tej  drugiej pompie, będzie wiadomo czy wina leży w tej przystawce pompy czy to wina pompy tej co jest w kombajnie.Kupiłem okazyjnie w dobrych pieniądzach moim zdaniem, i miał być na zapas w razie awarii, ale być może będę go montował do kombajnu.

Edytowano przez wieslaw16
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1442

Silniki w matadorach miały tylko 85-90KM. Prawdopodobnie wynika to z nastaw pompy wtryskowej. Ja bym też sprawdził wtryskiwacze czy któryś nie leje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    64

Wtryski sprawdzane i nowe końcówki założone,pompa była kilka lat temu w naprawie i niewiele to raczej pomogło,ciśnienie dałem najpierw na 180bar. ale po konsultacjach z dobrym mechanikiem ustawiłem na 220 barów zmniejszyło się to kopcenie, ale to zapewne jest spowodowane lepszym rozpylaniem paliwa, jestem bardzo właśnie ciekaw jak będzie pracował silnik na tej pompie od Matadora Giganta ,teraz nie mam czasu ale niebawem pewnie to zrobię.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    64
4 godziny temu, jahooo napisał:

Silniki w matadorach miały tylko 85-90KM. Prawdopodobnie wynika to z nastaw pompy wtryskowej. Ja bym też sprawdził wtryskiwacze czy któryś nie leje.

Jeśli jest jakaś różnica w mocy jak podajesz ,to myślę że tylko w różnicy wtryskiwaczy albowiem różnią się korpusy wtryskiwaczy kształtem w tych silnikach, poza tym są identyczne silniki, a zatem mogą być mniej wydajne wtryski i stąd ta być może różnica, ale to tylko moja subiektywna opinia, a powiem że nie zagłębiałem się w tym temacie z braku czasu, tak samo jak jest różnica w silnikach VW 90 KM a 110 wynika to z różnicy wtryskiwaczy z tego co mi wiadomo.     Edit: Znalazłem jednak w necie dane techniczne Matadora Gigat i inaczej podają dane o mocy tegoż silnika od tego co podałeś, i tak: dla silnika podana moc to, 89-106 KM , jak też podają że dla silnika 6.354 Perkins w Mercator 60,moc silnika 95KM. niby te same silniki a różne moce.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    72

Są perkins 6.354 które przekładnie kątowa od napędu pompy mają lozyskowane na lozyskach tocznych a nie slizgowych i tam nie występuje luz osiowy wałków i dlatego "nie gubią zaplonu". Z tego co zaobserwowalem łożyska te występują w starszych blokach tych takich blado zielonych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    7

Panowie mam problem w swoim Claasie Perkins 6 że idzie olej z silnika do paliwa i ropa robi się czarna i prawdopodobnie przez to ubywa olej z silnika bo tak przez dzień pracy musiałem litre dolać. W pompce zasilającej wymieniłem oring ale nie pomogło. Pytałem fachowców i mówili że do pompy wtryskowej nie ma możliwości puszczać olej do paliwa. Jedynie na odwrót że ropa szła by do silnika. Może ktoś już przerabiał taki temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    64

Uważam że problem jednak jest w pompce zasilającej, może gdzieś coś pęknięte w pompce lub podrobione i olej dostaje się do pompki, bo wtryskowa raczej by nie ciągnęła oleju, bo do niej tłoczy paliwo zasilająca a wtryskowa dalej tłoczy na wtryski odwrotnie taka możliwość by była aby paliwo wtryskowa do oleju puszczała.Obejrzyj dobrze zasilającą pompę,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    7

Oglądałem ją ale nie widać żadnych rys czy pęknięć. Luzów też nie ma. Pewnie zaryzykuje i kupię nową pompkę bo chyba innej możliwości nie ma żeby olej szedł do paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1442

Olej do pompki zasilającej nie pójdzie pod cisnieniem, raczej jest zasysany. Olej musiałby iść po stronie ssawnej pompki, bo po tłocznej szedł by ON do oleju silnikowego. Raczej słabo to widzę, ale nie jest niemożliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    7

Wymontowałem pompkę zasilającą i nie ma tam możliwości żeby przez nią olej szedł do paliwa. Oring jest dobry nic nie jest porysowane nie pęknięte i nie ma ani grama luzów. Chyba jednak pozostane pompa wtryskowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1442

Dziwne, bo pompa wtryskowa jest smarowana tylko paliwem, a wewnątrz niej panuje nadciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemekk800i
      witam
      chciałbym sie dowiedziec dokładnie jakie sa róznice miedzy tymi modelami wiem ze rc jest zmocniona czy to tylko taka róznica? a jaka jest róznica miedzy 360 a 365?  
      i jeszcze jedno jak jest z serwisem tej presy skąd bierzecie czesci z serwisu? i jak wygląda cenowo cześci do niej jakis przykład.
    • Przez gameplayakiho
      Witam.
      Zastanawiam się na zakupem ciągnika i mam problem z wyborem między Claasem Arion 430 oraz Valtra A114 lub N104
      ewentualnie New Holland T5.
       To będzie mój główny ciągnik więc zależy mi na wytrzymałości tego ciągnika dlatego moje pytanie który ciągnik był by najlepszy  w przedziale 100-120 KM
    • Przez koyack
      Witam wszystkich serdecznie. Szukam pomocy od kogoś kto być może miał taki sam problem jak ja. Mianowicie jestem posiadaczem ładowarki teleskopowej jcb 531 70 agri z 2010r z silnikiem 74.2 kw. Pompa wtryskowa rotacyjna delphi. Ładowarka nie chce wchodzić na obroty. Dochodzi do max 1500 i nic więcej. Ale do tych obrotów chodzi normalnie czyli ma siłę równo pracuje i prawidłowo zapala. Jakiś czas temu miala tylko problem z gasnieciem ale po wyczyszczeniu zaworu od gaszenia było ok. Co może być przyczyną nie wchodzenia na obroty?? Dodam że filtr paliwa nowy. Sprawdzone wszystkie węże czy nie łapie powietrza.  Brakuje mi pomysłu co to może być a jak wiadomo wyciąganie pompy z tej maszyny nie należy do najłatwiejszych. Za wszystkie rady serdecznie dziękuję. 
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Bonex157
      Cześć, 
      Zastanawia mnie czy silnik 3p od mf 255 bedzie pasował bez wiekszych przeróbek do MF tea 20. Ogólnie na 1 rzut oka nie widze różnicy. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj