Polecane posty

yaboll    0

28atm to cisnienie na 1 cylindrze przed remontem heheh

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thug    236

kolego kup sobie zegar manometr taki jak idzie do c 385 ja tak mam zrobione wężyk dobry dwójnik i bedziesz miał na czujnik elektryczny i mechaniczny również mam po kapitalnym remoncie silnik i nową pompę wstawioną nowe pompy nie mają juz takiej regulacji jak te starsze można coś kombinować oczywiście z podkładkami lub skracaniem spręzyny ale po co pompa nowa powinna smigać po dotarciu zawsze ciśnienie sie obniża pózniej u mnie narazie jest miedzy 4.5 a 5.5 atm i kontrolka zapala sie ponizej 1 atm takze wszystko wskazywałoby na czujnik ale skoro twierdzisz ze wymieniełeś i to samo więc załóż ten dodatkowy zegar i zobacz jakie bedzie ciśnienie na zegarze kiedy zapala sie kontrolka elektryczna jezeli bedzie za niskie a powinno być 1.2- 5.5 góra w pełnym zakresie oczywiscie na poczatku po remoncie bedzie wyzsze ale jezeli bedzie ponizej dolnej wartości to posprawdzaj jeszcze raz pompę olejową łaczenia ssaka itd jezeli to wszystko bedzie ok to raczej stawiałbym cos nie tak z wałem szlif może zle dobrane panewki no sam nie wiem bo zakładam ze filtr masz wymnienny i czysty


Thug

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomiks    0

panowie lipa jak nie wiem...założyłem ten zegar i powiem tak mechanik zrobił mnie w ch..a bo cos spieprzył. na zimnym silniku jest prawie 6 na 800 obrotach.a jak sie rozgrzeje to niecałe 2 atmosfery przy 1200 obrotach.czyli na wolniejszych obrotach wskazówka opada do zera i zapala sie kontrolka.

Normalnie ręce mi opadły.Gadałem z tkim dziadkiem który w latach 90 jeszcze naprawiał ciągniki i on twierdzi że to możę być wał źle stoczony i paneki źle dobrane,lub przyczyna też w wałku rozrządu.generalnie trzeba rozbierać silnik jeszcze raz,bo na takim ciśnieniu to go zajerzdżę w rotacyjnej.

Moje ostatnie pytanie w tym temacie to czy wie ktoś czy można kupic nowy silnik gdzieś..?

Edytowano przez atomiks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15370

Ja bym Ci radził kupić MOBIL DELVAC 15W40, bo superol to najgorszy szajs, jak zimny to jak kit a jak się nagrzeje to rzadki jak ropa. Ja to przerabiałem w rusaku na superolu miałem 3 na zimnym i 1.5 na gorącym. 5 lat na mobilu i czy zimny czy ciepły to 3.5 - 4 trzyma. Może być wadliwy remont, ale olej też ma znaczenie. Już do superolu nie wrócę. Mobil to do ciężarówek ten.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomiks    0

dzięki kolego,sprubuje ale wątpie czy to pomorze.wcześniej przed remontem jeździłem na superolu,silnik ciągnął nosem po ziemi ale kontrolka nigdy mi sie nie paliła chyba że jak się zgasiło go ale to dopiero po jakiś 5 sekundach sie zapalała.a tu kurde po remoncie i taka lipa.No ale spróbuję bo nic mi więcej nie pozostało.

A tak pozatym to nie wiesz czy można kupić nówkę silnik jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15370

O i jeszcze jak masz filtr oleju FILTRON o go wyrzuć bo ma ciężki przepływ oleju. Sędziszów, albo zagraniczny zamiennik. Były akcje z filtronem i lampką świecącą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

dzięki kolego,sprubuje ale wątpie czy to pomorze.wcześniej przed remontem jeździłem na superolu,silnik ciągnął nosem po ziemi ale kontrolka nigdy mi sie nie paliła chyba że jak się zgasiło go ale to dopiero po jakiś 5 sekundach sie zapalała.a tu kurde po remoncie i taka lipa.No ale spróbuję bo nic mi więcej nie pozostało.

A tak pozatym to nie wiesz czy można kupić nówkę silnik jeszcze

Wymiana oleju nic nie da, ja bym jednak kupił mu do pompy nowy zawór, jesli mechanik zakładał nową pompę to powinien być nowy razem z pompą tylko cos tu mi się nie zgadza nowe zawory są ustawiane fabrycznie na 4,5at a u Ciebie jest 6 at po drugie jesli był nowy to dla czego mechanik wiedząc o tym przy nim grzebał.Jesli blok jest dobry to już lepiej weż dobrego mechanika i ewentualnie niech co nieco poprawi nawet jak by mu założył nowy wał i będzie ok,wszystkiego chyba nie z piepszył nie wiem czy gdzies dostaniesz kompletny nowy.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15370

To dlaczego jak zimny to ma ciśnienie, a ciepły niema. Olej robi się zbyt rzadki i taka opcja też może być. Gdyby były luzy to by takiej rozbieżności nie było. Tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Rolnik 1973 masz racje , ale założyciel tematu powinien wkręcić naprawde dobry zegar, jeżeli wskazówka do ok 4-4.5 atm nie będzie podskakiwała tylko równo stała a powyżej tego ciśnienia zacznie skakać ale nie zatrzyma się niżej niż na 4 tzn że zaworek redukcujny działa prawidłowo, jeżeli skaka od zera to jest zły zaworek, a jeżeli wogóle nie skaka tylko płynnie się podnosi i opada tzn że mechanik skopcił,coś się odkręciło itp. Jak dla mnie jest za duża amplituda ciśnienia powinno być 4-5atm niezależnie od temp . Stawiam na zaworek źle ustawiony i radze kup lepszy olej


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Każdy olej jak ciepły to robi się woda i od tego jest zawór żeby regulował cisnienie, kiedys Superol był jeszcze gorszy od dzisiejszych i jak był silnik ok to cisnienia nie gubił co nie znaczy że twierdze że Superol jest dobry ja zalewam Turdusem.@bobytempelton nie przesadzaj gdzie widziałes silnik żeby trzymał stale jednakowe cisnienie czy zimny czy gorący? Może być nie zbyt duża różnica ale zawsze, nawet instrukcja podaje od - do,jeżeli była nowa pompa z zaworem to nie powinien przekroczyć 4,5 at bo tak są ustawiane, tylko mechanik wiedział że cos z j....ł i na pewno próbował ratować sytuacje zaworem.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

mat912 gdy układ smarowania jest szczelny i dobra pompa ,oraz nalejemy lepszego oleju to zaworek redukcyjny można ustawić na amplitudę do 1.5bara, mi się zazwyczaj udaje w c330 3,5-5: 4-5,bar , na gorącym spadnie max o 0.5bara ale dalej trzyma różnice te 1.5 a czasami nawet 1bar ,ale to naprawdę musi być wszystko nowe. Tylko trzeba się pobawić przy składaniu ,powolutku dokładnie niekiedy trzeba dwa razy miskę zdjąć i regulować. Czasami ludzie jak widzą jak składam to się drą co ze mnie za mechanik bo niekiedy składam później rozbieram i reguluje np wyżej wymienione zaworki ,czy dyferencjały w mostach dwa czy trzy razy , ale później naprawdę chodzi...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie pacz na to co mówią ludzie, ludziom nigdy nie dogodzisz ale tak jak Ty robisz poznaje się dobrego mechanika bo złożyć byle jak to lepiej wcale nie ruszać. Nie wiem czy się dobrze rozumiemy jeżeli mówisz o małej różnicy cisnienia zimnego silnika czy gorącego ale na wysokich obrotach to się zgadzam że dobry silnik nie wykazuje dużej różnicy natomiast na gorącym silniku ustaw 400 obr to zobaczysz czy nie spadnie cisnienie oczywiscie nie na tyle żeby się kontrolka paliła.C-330 ma krótki wał nie zapominaj o tym a wydajnosć pompy pewnie jak np. C-360 :D Ale ogólnie nie powinno być w dobrym silniku między biegiem jałowym a obrotami nominalnymi więcej niż około 2 at różnicy na gorącym.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomiks    0

panowie wymiana oleju nic nie dała.na zimnym jest prawie sześć a jak sie rozgrzeje na pełnych obrotach to znaczy 1200 -1600 nie dociąga nawet do 2 atmosfer.a wskazówka na tym zegarze chodzi płynnie nic nie skacze.był ten mechanik i w środę ma go zabrać i rozbierać.ma zacząć od wału i panewek.zobowiązał się że do przyszłej niedzieli to zrobi...zobaczymy.Bendę pisał na bierząco o postępach.

A co do silników to można kupić w Mińsku Mazowieckim dwie wersjie.Pierwsza to cały kompletny z z całym osprzętem ale kosztuje prawie 10 tyś. a druga to cały dół bez głowicy,czyli blok wał tłoki wałek rozrządu,no wszystko poza górą i to kosztuje 5200zł

Pozdrawiam wszystkich i życzę dobrej pogody...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Silnik z osprzętem za 10 kafli :blink: ty weź się zastanów bo to się nie opłaca ty 2 razy swój wyremontujesz a jak dołożysz to kupisz ciapka w dobrym stanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ostatnie c330 które robiłem to w w silniku oprócz bloku oddanego do regeneracji,pompy wtryskowej po reg., starej klawiatury, jednego korbowodu też spr.i kół rozrządu, wszystkie bebechy włożyłem nowe, koszt zamknoł się oczywiście za części ok 3400zł. Nie wiem skąd 10000 ty chcesz składaka z nowych części? :blink: :blink: :blink: :blink:


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

panowie wymiana oleju nic nie dała.na zimnym jest prawie sześć a jak sie rozgrzeje na pełnych obrotach to znaczy 1200 -1600 nie dociąga nawet do 2 atmosfer.a wskazówka na tym zegarze chodzi płynnie nic nie skacze.był ten mechanik i w środę ma go zabrać i rozbierać.ma zacząć od wału i panewek.zobowiązał się że do przyszłej niedzieli to zrobi...zobaczymy.Bendę pisał na bierząco o postępach.

A co do silników to można kupić w Mińsku Mazowieckim dwie wersjie.Pierwsza to cały kompletny z z całym osprzętem ale kosztuje prawie 10 tyś. a druga to cały dół bez głowicy,czyli blok wał tłoki wałek rozrządu,no wszystko poza górą i to kosztuje 5200zł

Pozdrawiam wszystkich i życzę dobrej pogody...

A co ja mówiłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomiks    0

ja niem€wię że bendę kupywał ten silnik tylko z ciekawości się pytałem ile kosztuje.narazie zobaczymy co ten mechanik zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15370

A jaki wpływ ma rozgrzany silnik na ciśnienie oleju? Toż i wał i panewki się nagrzewają to co luzy się większe robią? Tu mi wyglądało na olej, bo on najbardziej za to odpowiada. Ja jeszcze w niczym remontów nie robiłem, na orginałach wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz430    0

witam wszystkich uzytkowników agrofoto mam do was wielka prosbe ponieważ nie znalazłem nic na agrofoto.pl na ten temat wiec tak kupiłem manometr do cisnienia oleju i chce go założyc tylko nie wiem gdzie zamonotwać zegar to znaczy wiem gdzie wkrecić co i jak tylko gdzie przykrecić sam zegar bo mam ciapka bez kabiny i duzo jedzi sie po lesie i pasuje założyc w takim miejscu zeby go nie urwac porsze o wasze pomysły z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

To szkoda, że kolega dopiero teraz się odzywa. Trzena było wymienić zegar w desce z 330 na 328, bo na tym drugim jest ciśnienie oleju zinegrowane. Wyglądałoby ładnie i bez kombinacji.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez uator
      Panowie, przekopałem te działy i podobnego tematu nie znalazłem. Czy ktoś się z tym uporał? Nie mogę za Boga uszczelnić tej miski. Dorobiłem fest uszczelkę pod tą misę, jestem w trakcie rozbierania, zdjąłem tą uszczelkę, i nie widać nigdzie żeby pod nią była nieszczelność, a jednak jakimś cudem olej ucieka mi do skrzyni. Nie mam ochoty kolejny raz robić dochodzenia i za 2 tygodnie znowu rozbierać. Chciał bym aby mój ciapek brał olej ze skrzyni. Niby prosty temat, puścić od pompy rurkę w dół, ale dawać filtr na końcu? Gumową czy stalową? Tam nawet nie ma jej jak zamocować, boję się żeby z czasem nie przespacerowała się w stronę któregoś z trybów. Czy ktoś robił podobną modyfikacje?
    • Przez blake17
      Pany ile powinno byc oleju wspomagania w zbiorniku obok chlodnicy i filtra powietrza?
      https://i.imged.pl/zbiornik-zbiorniczek-oleju-wspomagania-ursus-zetor.jpg

    • Przez DariuszRobertWasilewski
      wycinka drzew nie wiedząc gdzie granicą
       
      Woj lodzkie
      Lodzkie
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj