Polecane posty

thug    236

Panowie czy wymiana samej pompy na nową podniesie trochę ciśnienie?Trzydziestka u mnie jest z 83 roku, góra była robiona jakieś 15 lat temu wał jest nie ruszany.Przy 1100 obrotów gasnie dopiero kontrolka ciśnienia oleju.Ciągnik jest używany tylko w opryskiwaczu ,cyklopie,przetrząsaniu siana,w lekkich robotach.Wiem ,że muszę mu robic kapitalkę,ale chciałem,zeby jeszcze ten rok moze jakoś przechodził.Czy nowa pompa podniesie ciśnienie?Czy wymiana panewek korbowodowych bez robienia szlifu coś by dała?

kolego masz identyczną sytuację jak ja tez założyłem pompę nową olejową i rzeczywiscie kilka dni było super ale niestety wał juz był na wykonczeniu i musiałem robić wszystko takze nie wiem czy nie warto zrobić kapitalkii miec swiety spokoj przeciez w c330 to nie tak duzo roboty


Thug

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomiks    0

Witam.

Jestem nowy na forum i od razu proszę o pomoc.Mam C 330 pół roku po generalnym remoncie silnika.Wczoraj postanowiłem delikatnie wyjechać w pole bo do tej pory traktor był odpalany w garażu i chodził na wolnych obrotach aby się docierał. Wczoraj po jakiś 20 minutach delikatnego orania na ok 400 obrotach zapala się kontrolka od oleju jak dodam gazu to gaśnie.odrazu pojechałem do mechanika który to robił i pierwsze co to zmierzył ciśnienie i na wolnych ma 2,5 a na wysokich prawie 7.więc zdjął miskę bo prawdopodobnie zaworek w pompie się zaciął.dziś go złorzył i nadal jest to samo.rozkłada ręce i mówi że to może być wina wału a konkretnie szlifu.Co mam dalej robić...;-((( Remont kosztował ponad 4 tyś a ciągnik nadal jest tak jakby niesprawny.Załamałem się totalnie.Pomóżcie mi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

moja rada to wymienić czujnik ciśnienia oleju, ja tak miałem z 360 3p w tym tygodniu, nie pierwszy raz zresztą, sprawdziłem zegarem i było ok, 2,5 na wolnych, a kontrolka zapalała mi się nawet na wysokich obrotach, wkręciłem nowy czujnik i jak ręką odjął

albo jak chcesz mieć pewność to załóż oprócz kontrolki jeszcze zegar i wtedy będziesz mógł na bieżąco sprawdzać jakie ma ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

@prometeusz ja miałem identycznie w 5211, po wymianie czujnika wszystko OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustang261    0

czujnik cisnienia powinnien zapalac sie pomizej 1 bara , kolega wyzej dobrze radzi sprawdz czujnik i zaluz manometr , czy mechanik wymienil pompe olej , zdarza sie ze robimy kapitalke a zapominamy o pompie , zmien tez olej , musisz rozgrzac silnik zaslon chlodnice i niech chodzi i wtedy obserwuj manometr , znajac zycie wymienisz czujnik i bedzie ok , 2,5 bara na wolnych to bardzo dobre cisnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolega @mustang261 ma jak najbardzij racje tylko jak mechanik miał odkręconą miskę to ja zamiast pompy olejowej wymienił bym tylko sam zawór bo trochę duży rozrzut tego cisnienia, prawie 7 at trochę dużo na wolnych 2,5 może być.Z silnikiem wszystko ok.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

zawór można wymienić, nowy silnik i dobrze zrobiony trzyma ciśnienie na poziomie od 3 do max 5, różnica nie powinna być większa niż te 1,5, to pamiętam ze szkoły i z własnych obserwacji, kiedyś oglądałem nowego autosana i ciśnienie miało wartość od 3 do 4 czy zimny czy ciepły, 3 na wolnych a na wysokich 4, jak zrobiłem silnik w kombajnie to trzyma podobnie, w 360 3p od 2,5 do 5 i nic więcej, czy zimny czy ciepły, jak trzyma więcej to zawór jest zużyty lub był tuningowany, takie rzeczy niektórzy robią na sprzedaż, za wysokie ciśnienie też nie jest dobre, ponieważ wyżłobi rowki w panewkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaboll    0

Witam:)

Mam mały problem z moja Mką:D a mianowicie niedawno miała swój 1 remont po 20 latach pracy na 15h została zregenerowana popma paliwa, regeneracja głowicy, nowe pierscienie , panewki. Problem polega na tym ze gdy silnik jest zimny po zgaszeniu go kontorolka od cisnienia zapali się po 20sekundach a gdy trochę mocniej popracuje zaraz po zgaszeniu się zapala . Ciągnik miał wymieniony nowy olej na Superol CC30 ADWA, Oraz nowy filetr oleju THM. Docierany był 10mtg . Proszę o pomoc gdyz boje sie troszke o niego:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie masz się czym martwić :rolleyes: ja mam tak od trzech lat, też po remoncie silnika. Po prostu jest teraz dobre ciśnienie, jak jest zimny olej to po zgaszeniu jeszcze przez chwilę ,,trzyma" a na gorącym gaśnie od razu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomiks    0

panowie dziękuje bardzo. dziś pojadę po czujnik i zobaczymy.a co do pompy to ten mechanik wymieniał bo byłem akurat u niego jak skręcał go do kupy.dziękuje serdecznie za dodanie otuchy;-)dziś zmienie ten czujnik i zobaczymy.

A tak poza tematem znacie jakiegoś dobrego mechanika od ursusów z woj. mazowieckiego,a najlepiej z okolic wołomina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

dla pewności to wkręcić manometr i popatrzeć jak się układa ciśnienie na pusto, pod obciążeniem, przy wysokich obrotach i przy niskich. Jak będzie dobrze to podpiąć czujnik co był i jeździć.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus328    2

docierany 10 mth to powodzenia przynajmiej 30 musi zrobić ! 30 mth to takie minimum i wtedy mozna spokojnie jeździć jak cisnienie za mało to zdejmuj miske olejowa i na pompie daj wieksza podkladke lub na głównej panewce śrube dokręć


--- URSUS C-328 ---

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus328    2

2,5 bardzo dobre cisnienie 7 za duże max to tak 5-6 nie wiecej bo po 2 latach panewki będą do wymiany moj c 328 na wolnych ma 0.3 na 1800-2000 ma 4-5 i tak na pompie zmiejszalem cisnienie bo bylo ponad 8 poza licznikiem wskazowka pokazywała na rozgrzanym silniku


--- URSUS C-328 ---

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Tato docierał C330M stoponiowo do stanu licznika 50 motogodzin. Belarus też był docierany do 50 godzin.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Książkowo czas docierania to 100mtg. Czas jest ważny i stopniowe zwiększanie obciążenia silnika jeszcze bardziej.

 

Docieranie silnika na wolnych obrotach to idiotyzm.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaboll    0

Ja nie widzę żadnych skutków ubocznych tego docierania przeciez to tylko nowe pierscienie byly załozone. silnik się nie grzeje chodzi super tylko to cisnienie mnie dobija... przy pompie olejowej nie bylo nic grzbane hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No to nie był remont tylko reanimacja. Próba ratowania dziadka jak najmniejszym kosztem,,, a może się uda. I tyle. Jak wymieniłeś tylko pierścienie to w ogóle nie przejmował bym się docieraniem. Tłoki są już wyrobione, nie grozi im nadmierne spuchnięcie i zatarcie a pierścienie i tak się ułożą. O ile wcześniej nie popękają.

 

Po prawdziwym remoncie zle dotarty silnik szybko da znać o tym. Spadek mocy po krótszym czasie niż powinno być i zmniejszony przebieg między remontami.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaboll    0

Nowe pierscienie nowe zawory, panewki i tyle . Więc nie ma chyba problemu ?

 

Aha a przed tym "remontem" na cylindrze 1 sprezanie było 28atmosfer o ile się nie myle wiec tłok i tuleja jak nowa na drugim było 13atm wiec to było przyczyna

Edytowano przez yaboll

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie jak nowa tylko stare pierścienie były dobrze dopasowane do tulei nie miały jeszcze dużego luzu na zamku. Lepiej było wymienić całe komplety. Dał byś mu drugie życie bo po wymianie samych pierścieni nie zrobi ten silnik nawet jednej trzeciej tego co powinien. Tłok, tuleja, pierścienie, szczelna głowica i sprawna instalacja paliwowa to podstawa.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomiks    0

witam ponownie.

Zmieniłem czujnik i niestety nic to nie dało...

doradzie mi czy może lepiej bedzie zamontować na stałe jakiś zegar i obserwować na beżonco ciśnienie w kabinie.

a drugie pytanie czy tak jak teraz jest to wpływa jakoś bardzo na żywotność silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem te same objawy w C-330 odkręciłem misę olejową i okazało się że smok jest odkręcony , gęsty (zimny) olej zasysał a na rzadkim (gorącym) robiła się piana w misce . Zakręciłem solidnie i do tej pory chodzi bez zarzutu :rolleyes:

Tylko myślę że mechanik odkręcając misę zauważyłby, że smok jest luźny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Yaboll jesteś jakiś przewrażliwiony na początku wyrzuć ten czujnik i kup se nowy ,poza tym nie wiem jak mierzyłeś to ciśnienie jak ci wyszło 28 atm , niewiem mam kaca i nie chce mi sie myśleć ale to nie możliwe z pkt widzenia fizyki, a poza tym pierścienie się nie docierają tylko układają ,zawory dociera się przy montażu, a później mają chodzić, jeżeli nie zrobiłeś szlifu tylko same panwie to też nie ma zbytnio co się docierać. Także przypinaj drapacyk i w pole

 

ursus328 tę śrubke to se możesz w 28 dokręcić to jest 330m


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez uator
      Panowie, przekopałem te działy i podobnego tematu nie znalazłem. Czy ktoś się z tym uporał? Nie mogę za Boga uszczelnić tej miski. Dorobiłem fest uszczelkę pod tą misę, jestem w trakcie rozbierania, zdjąłem tą uszczelkę, i nie widać nigdzie żeby pod nią była nieszczelność, a jednak jakimś cudem olej ucieka mi do skrzyni. Nie mam ochoty kolejny raz robić dochodzenia i za 2 tygodnie znowu rozbierać. Chciał bym aby mój ciapek brał olej ze skrzyni. Niby prosty temat, puścić od pompy rurkę w dół, ale dawać filtr na końcu? Gumową czy stalową? Tam nawet nie ma jej jak zamocować, boję się żeby z czasem nie przespacerowała się w stronę któregoś z trybów. Czy ktoś robił podobną modyfikacje?
    • Przez blake17
      Pany ile powinno byc oleju wspomagania w zbiorniku obok chlodnicy i filtra powietrza?
      https://i.imged.pl/zbiornik-zbiorniczek-oleju-wspomagania-ursus-zetor.jpg

    • Przez DariuszRobertWasilewski
      wycinka drzew nie wiedząc gdzie granicą
       
      Woj lodzkie
      Lodzkie
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj