Skocz do zawartości

Polecane posty

artek1981    0

pompa (nowa) nie podaje oleju na klawiature(sucha) i na zegar - przy odlaczeniu przewodu do zegara nie"bije olejem" co moze byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jaskier    0

Jestem nowy na af i mam pytanko jakie musi być ciśnienie oleju w ursusie?.Jest taki problem.Po szlifie wału i po założeniu zegara ciśnienie jest tak wysokie że wychodzi poza skale w zegarze (wyskalowany do 6 Mpa).I po pewnym czasie padł czujnik ciśnienia oleju.Czy może być tak duże ciśnienie oleju i czy on może prowadzić do uszkodzenia tego czujnika-zostały wymieniane już kilka razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmech    1

jeżeli skala jest w MPA to ponad 6 to jest coś nie tak bo to 60 atmosfer czy też kg/cm i raczej napewno uszkodzi czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmech    1

jak dobrze pamiętam to raczej powinno być do 0,6mpa mówimy oczywiście o ciśnieniu oleju w silniku

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiekh    0

witam!

cisnienie nie powinno wynosic więcej niz 5atm.

w moim traktorku na panewce głównej środkowej wału korbowego jest wkręt ze śrutem i spręzyną do regulacji cisnienia.Nie wiem natomiast jak to jest rozwiązane w C330

powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

1 MPa = 1 000 000 Pa = 106 (milion) Pa = 10,19716 at = 10,19716 kG/cm2

 

Taki przelicznik jak by ktoś nie wiedział ciśnienie to około 5 at to raczej max. Chłopie skąd by ci 60 atmosfer wzięło ta zastanów sie co piszesz prędzej ju 0,6 Mpa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Ja przerabiałem ten sam problem, musisz sobie obniżyć ciśnienie smarowania na pompie oleju do poziomu ok. 0,5MPa przy 2200obr/min a przy ok. 600obr/min manometr powinien wskazywać ok. 0,4MPa, takie wartości są optymalne dla silnika po kapitalce. Aby zmniejszyć ciśnienie na pompie oleju, musisz zmniejszyć siłę nacisku wywieraną przez sprężynę na tłoczek, który pracuje jako zawór ciśnieniowy, musisz trochę pokombinować ja obciąłem sprężynę ok.15mm i uzyskałem wartości powyższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

a może wystarczy kupić nowy zawor albo cała pompe koszt zaworu to ok 20 zł i mieć spokój i ciśnienie juz na nim ustawione takie jak powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturo111    0

witam.

mam ten sam problem. przed kapitalką c 330 ciśnienie przekraczało czerwoną strzałkę. teraz po kapitalnym remoncie silnika (pompa oleju silnikowego nic nie ruszana) też znacznie przekracza ta czerwoną strzałkę. czy to podwyższone ciśnienie może być powodem "brania" oleju przez silnik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gorgo    0

Witam. Mój problem polega na tym iż na początku nagle spadło ciśnienie oleju w silniku.Po rozebraniu okazało się że ściął się klin mocujący koło zębate przy pompie oleju. Założyłem koło , wbiłem kołek rozprężny , złożyłem pompę , poskręcałem wszystko , zalałem świeżym olejem , odpaliłem ciągnik i niestety brak ciśnienia oleju. Powiem tylko że to nie jest wina czujnika ani filtra oleju gdyż po odkręceniu czujnika i rozebraniu filtr oleju odpaliłem ciągnik na chwilę i niestety olej ledwo,ledwo dopływał do filtra.Wiem że przy pompie jest coś w rodzaju regulatora ciśnienia który skłąda się z 3 elementów - zawór, sprężyna i kołek zabezpieczający który posiada trzy otwory - chyba do regulacji tego ciśnienia.Ciągnik ma już swoje lata i nie wiem czy warto bawić się w naprawę tej pompy czy lepiej kupić nową - tylko czy to jest aby na pewno wina pompy????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Mogą puszczać panewki na wale, albo wałek rozrządu - ale to raczej mniejszy spadek ciśnienia. Ja bym obstawił na pompę, bo raczej panewki jakby się kończyły to ciśnienie nie spadłoby od razu na zero. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielony33    0

z tego co piszesz wychodzi na to iż pompa już swoje wychodziła. po złożeniu nie jest w stanie zassać oleju z misy, chcąc się upewnić należy uprzednio sprawdzić zawór ciśnieniowy lecz trzeba zdjąć misę, wkręcić śrubę na zaworze i sprawdzić czy jest ciśnienie na filtrze. nowa pompa kosztuje w granicach 170zł, tak więc nie wiem czy warto się bawić w ustawianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

I tutaj się mylisz co do ceny, bo jeżeli ma blok od C-328 to tam nie pasuje oryginalna pompa, ponieważ jest podwójna. Jeden obieg od smarowania, a drugi do napędzania ośrodkowego filtra oleju. Pompa dobra z Hylmetu Tuchola do C-328 kosztuje około 300zł. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Ostatnio robiłem silnik w C328 i powodem spadku cisnienia oleju było zerwanie klina na zębatce w pompie olejowej i silnik się zatarł, za pompe Hylmetu dałem 270zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gorgo    0

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.Jak się okazało pompa się skończyła , ale co ciekawe po założeniu nowej pompy nadal nie było ciśnienia i z ciekawości odkręciłem ponownie filtr oleju.odpaliłem ciągnik i ciśnienie było . wyjąłem filtr (bączek) i okazało się jeszcze że filtr się rozłożył czyli wypadł pierścień zabezpieczający. Po skręceniu wszystkiego ciśnienie powróciło - nawet przy niskim poziomie oleju. Dla informacji podam że nowa pompa kosztowała 230 zł, a skręcenie wszystkiego to czas około 20-30 minut z przerwą na fajkę.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

A mnie ciekawi dlaczego u mnie ten klin wyleciał. Teraz założyłem zawleczkę to może nie wyleci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
harpagan    0

Witam wszystkich forumowiczow,zarejestrowalem sie na tym forum gdyz chcialem sie dowiedziec od was drodzy uzytkownicy 30-tek kilka informacji na temat prawidlowego cisnienia oleju w ursusie C328,otoz moj ciagnik jest skladakiem,czujnik jaki posiadam od cisnienia oleju silnika to ten zwykly standardowy,istatnio zamontowalem zamiast niego zegar,skala w MPa i zastanawia mnie jedno czy aby silnik nie posiada zbyt nieskiego cisnienia gdy jest bardzo rozgrzany,na wolnych obrotach cosnienie to wynosi ok 0,2 MPa,na wiekszym gazie ok 0,5MPa,gdy go odpale to na zimnym silniku tez jest ok 0,5MPa,pytanie brzmi czy mam powod sie martwic jak cisnienie na rozgrzanym i na wolnych obrotach tak spada?nie jesy zbyt nieskie? Bardzo prosze o wasze rady pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czego tu się martwić jak już kontrolka się świeci na dużych to już się trzeba martwić ale jak na wolnych 2 a na dóżych 5 to spoko nic złego się nie dzieje choć odpowiednie ciśnienie pracy silnika jest 4,5 bar.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trebor33    0

W instrukcji do c-330 jest napisane, że ciśnienie oleju podczas pracy w całym zakresie obrotów powinno wynosić 275kPa do 539kPa.

Ja mam ok 5,5 atm na zimno i 5 atm na gorąco przy obrotach pow 1200 obr/min. Silnik ma 1500mth po remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
harpagan    0

Dzieki wielkie chlopaki za pomoc,mysle ze chyba narazie niema powodu do paniki,pozdrawiam.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×