Piotr5314

Jak to jest naprawde z tym 5314...

Polecane posty

achim    0

witam wszystkich zadowolonych i tych mniej zadowolonych posiadaczy 5314. jestem tu nowy i należę niestety do tej drugiej grupy posiadaczy. mojego 5314 mam od nowości tj. 1998. mam na nim 2000mth, przeszedłem prawie wszystkie awarie jakie tu zostały opisane,no i niestety teraz przyszedł czas na tą bardziej poważną czyli hydraulika. więc proszę was pomóżcie. objawy takie jak u większości czyli nie potrafi podnieść

pługa 3-skibowy, obrotowy frost, nie dzwiga płynnie tylko szarpie, po wyłączeniu ciągnika momentalnie ramiona opadają. niektórzy piszą ze to pompa. pierwsze to sprawdziłem ciśnienie-na wolnych obrotach 16mpa czyli jak w katalogu, wymieniłem zawór przelewowy pod siedzeniem, wymieniłem tłok i tłoczysko i nic. a jak kipuje przyczepe na wolnych obrotach to muszę uważać zeby jej nie wywrócic bo pompa ciśnie jak głupia. prosze o jakąś rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

Czy ktoś może mi poradzić jak wyczyścić filtr oleju podnośnika hydraulicznego. Jeszcze nie czyściłem a teraz mam czas na to. No i potrzebuję numery porównawcze pompy pomocniczej hydrauliki zewnętrznej ( ta z prawej strony przy sprężarce). W moim nie ma a chciałbym domontować. Może ktoś wie gdzie to dostać i ile kosztuje.


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Żeby wyczyścić filtr musisz spuścić olej z tylnego mostu poprzez korek spustowy a następnie na pod spodem, na środku tylnego mostu jest klapka przykręcana na 3 śruby i pod nią znajduje się filtr hydrauliki.

Wyciągasz zabezpieczenie i odkręcasz nakrętkę i chyba już wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    1308

witam wszystkich zadowolonych i tych mniej zadowolonych posiadaczy 5314. jestem tu nowy i należę niestety do tej drugiej grupy posiadaczy. mojego 5314 mam od nowości tj. 1998. mam na nim 2000mth, przeszedłem prawie wszystkie awarie jakie tu zostały opisane,no i niestety teraz przyszedł czas na tą bardziej poważną czyli hydraulika. więc proszę was pomóżcie. objawy takie jak u większości czyli nie potrafi podnieść

pługa 3-skibowy, obrotowy frost, nie dzwiga płynnie tylko szarpie, po wyłączeniu ciągnika momentalnie ramiona opadają. niektórzy piszą ze to pompa. pierwsze to sprawdziłem ciśnienie-na wolnych obrotach 16mpa czyli jak w katalogu, wymieniłem zawór przelewowy pod siedzeniem, wymieniłem tłok i tłoczysko i nic. a jak kipuje przyczepe na wolnych obrotach to muszę uważać zeby jej nie wywrócic bo pompa ciśnie jak głupia. prosze o jakąś rade

Masz dodatkową pompę z boku silnka?,bo jeśli tak to do wywrotu olej idzie właśnie z niej.Co do podnośnika to kiedy zmieniałeś olej,one są bardzo czułe na te sprawy.Jeśli dawno to radzę zrobić to jak najwcześniej ,kup Agrol U ,albo jakiś lepszy zachodni tylko musi być hydrauliczno-przekładniowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
achim    0

Masz dodatkową pompę z boku silnka?,bo jeśli tak to do wywrotu olej idzie właśnie z niej.Co do podnośnika to kiedy zmieniałeś olej,one są bardzo czułe na te sprawy.Jeśli dawno to radzę zrobić to jak najwcześniej ,kup Agrol U ,albo jakiś lepszy zachodni tylko musi być hydrauliczno-przekładniowy.

 

mam dodatkową pompe i do wywrotu olej idzie z niej jak się ją włączy. możesz przecież wywracać korzystając z pompy co służy do podnośnika. po to jest rozdzielacz pod siedzeniem (wyjście 1, wyjście 2, podnośnik). dlatego wiem ze mierzone ciśnienie było właśnie z pompy z podnośnika. pompe zewnętrzną z boku używam tylko przy pługu obrotowym. a olej wymieniałem dwa lata temu już nie pamiętam na jaki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominator88    2

z tego co wyczytałem w waszych wypowiedziach można wywnioskować ze z niektórymi usterkami w 5314 sobie konstruktorzy nie poradzili np czujnik paliwa

ale wydaje mi się ze ciągniki po 2000 roku już nie były tak awaryjne a najbardziej wadliwe przypadły na okres 96-98r

Znajomy ma 5314 z 2001roku i mówi ze złego słowa na ten ciągnik nie może powiedzieć ma przepracowane 7tyś mtg i bez wahania kupił by go jeszcze raz...

sam jestem bardzo zainteresowany tym ciągnikiem i już do długiego czasu rozważam zakup ciągnika po 2000roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek5011    3

Dominator88 masz rację te po 2000 roku są już mniej wadliwe i prostsze w budowie . Chociaż czujnik paliwa nie jest poprawiony i nadal się psuje. Sam sprawdzam stan paliwa patykiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    1308

W którym miejscu te po 2000 roku są prostsze w budowie?,a co do czujnika paliwa to sam go robiłem z 5 razy i powiedziałem dość,teraz wywalę zegar paliwa i wstawię od ciśnienia silnika.I jeszcze jedno nie rozbierajcie od razu ciągnika jak hydraulika nawala ,tylko wymieńcie OLEJ I dobrze przemyjcie filtry.Ten typ pompy musi mieć sterylnie czysty olej,żadnego podczepiania do wywrotu nie swojej przyczepy z 10-cioma rodzajami oleju . :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cwajtek3    0

W którym miejscu te po 2000 roku są prostsze w budowie?,a co do czujnika paliwa to sam go robiłem z 5 razy i powiedziałem dość,teraz wywalę zegar paliwa i wstawię od ciśnienia silnika.I jeszcze jedno nie rozbierajcie od razu ciągnika jak hydraulika nawala ,tylko wymieńcie OLEJ I dobrze przemyjcie filtry.Ten typ pompy musi mieć sterylnie czysty olej,żadnego podczepiania do wywrotu nie swojej przyczepy z 10-cioma rodzajami oleju . :o

 

sprzedam 5314 i 4512

http://moto.allegro.pl/ursus-4512-i-5314-i1405239902.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bboyUrsus    10

Mam zamiar w niedalekiej przyszłości nabyć 4514 lub 5314 i z tego co tu piszecie to 5314 jest bardziej awaryjny <_< przydał by mi się taki do tura, kiedyś miałem okazje popracować w 5314 to bardzo mi się ten ciągnik spodobał tylko trochę głośno w kabinie :P a czy w kabinie w wersji Agro lub Agro bis(w Ursusach 4514 i 5314) jest ciszej niż w tych starszych z roczników np. 198x?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktorista    0

koledzy mam problem. Dzisiaj cofałem moim ursusem 5314 z przyczepą. Wyłączyłem ciągnik żeby załadować przyczepe, a po uruchomieniu wielkie było moje zdziwienie kiedy chciałem zmienić bieg,a ten sie chyba zacią. Gałka chodzi tak jak gdyby był na luzie, a ciągnik po puszczeniu sprzęgła jedzie do tyłu. Żadnego biega nie da się wrzucić. Ciągnik mam mniej więcej od roku (kupiłem używany z 98;2400mth) jak do tej pory nie narzekałem,niekiedy na wysokich obrotach nie chce dźwigać,i tak jak wszystkim paliwa nie pokazuje,ale ogólnie jestem zadowolony. Może ktoś pomóc z tymi biegami? Proszę o szybką pomoc, bo traktor poza domem a święta tuż tuż. Będę bardzo wdzięczny

Edytowano przez traktorista

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzipet    0

w mf255 jak cos takiego wystapilo trzeba bylo odkrecic korek co sie wlewa olej do skrzyni potem trzeba znalesc np odpowiedni dlugi pręt np śrubokręt i prubowac odkleszczyc bo pewnie to sie stało tylko nie wiem czy w tym twoim jest podobna skrzynia 8\2?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktorista    0

tak, 8/2 szukałem cały wieczór po tematach co to może dolegać temu mojemu traktorkowi i właśnie znalazłem przed chwilą, że w 3512 często tak sie robi i że ten śrubokręt pomaga. Więc mówisz,że u mnie też powinno zadziałać? Jutro z rana pójde sprawdzić albo jeszcze zaraz. możesz napisać jak to trzeba tym śrubokrętem manipulować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ja w 4514 robię tak:

Wyciągam dźwignię zmiany biegów- trzeba odchylić te mieszki i gumy i wysunąć sworzeń w kulce na dole, ale żeby go całkowicie wysunąć należy odkręcić korek od wlewu oleju [ale uważaj żeby Ci ten sworzeń nie wpadł do skrzyni bo ja taki przypadek miałem :rolleyes: ] i wtedy po wyciągnięciu dźwigni zmiany biegów mamy widok na wodziki i ten który jest zablokowany, należy przesunąć w pozycję neutralną [jeśli Ci się zakleszczyło na wstecznym to prawy wodzić należy posunąć do przodu aby wszystkie były w 1 lini].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktorista    0

.....Aż sie boje :D łatwo może spaść ten sworzeń? zrezygnowałem z kombinowania przy nim po nocy żeby mi się właśnie jakiś podobny wypadek nie przytrafił. Dzięki za rady. jutro z samego rana się za niego biore.

POZDRAWIAM!

 

Udało sie :D Nie taka trudna sprawa jak sie obawiałem. dzięki! ;)

Edytowano przez traktorista

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5314Tomek    0

Mam 5314 z 2008r jak narazie nie narzekam jedyna wada to podnośnik był ze ustawiony od nowości ale to mały problem.

chce zmienic w nim borygo tylko nie wiem gdzie jest zawór aby spuścić to co jest zalane?? prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

w prawym dolnym rogu chłodnicy masz korek spustowy a w bloku chyba koło pompy wtryskowej jest.... nie chce mi sie iść sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco16    0

Witam mam pytanie Czy myślał ktoś o uturbieniu 5314 takim lekkim. Z tego co wiem 0,4 bara nic nie szkodzi silnikowi a odczuwalnie podnosi parametry. A przy niskim doładowaniu nie trzeba ponoć nic zmieniać o ile silnik jest w dobrej kondycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    1308

Czy ktoś z Was ciągnie 5314 jakiś agregat uprawowo-siewny ,bo ja chcę do swojego Poznaniaka 3m ,kupić agregat Rolmako i jestem ciekawy ,czy da radę,może ktoś walnie fotkę w gallerii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Ursusa 5314. Kiedyś młóciliśmy rzepak i pożyczyliśmy 3-osiową przyczepę. Rzepak na przyczepie ważył ponad 25t a sama przyczepa nie wiem.Tym Ursusem pociągłe ją nawet pod stromą górkę. Mi nie psuł się tak jak wasze. Na swoje konie miał bardzo dużą siłę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco16    0

Witam mam pytanie moze ktos miał z tym doczynienia. Chce zakupic do 5314 agregat uprawowo-siewny i nie wiem jak z tym hydropakiem. Jedni mowia ze da rade drudzy ze nie i ze lepiej kupic zespolony famarol. Mam na oku agregat z hydropakiem grano vento 3m i siewnik agromasz 3m 550l czy da sobie rade z nim. Z przodu bedzie tur wiec przod dociaze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

I co kupiłeś ten agregat uprawowo-siewny ? Ja bym sie w takie rzeczy nie pakował... hydraulika padnie predzej czy później. te 2200kg udźwigu to na moje oko tylko w katalogu pisze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco16    0

Witam mam pytanie wie ktos jak podpiac sie w hydraulike z tura hydrometal albo hydromet 3 sekcyjny

 

Witam mam pytanie wie ktos jak podpiac sie w hydraulike z tura hydrometal albo hydromet 3 sekcyjny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj