Skocz do zawartości
łukasz

częsta blokada skrzyni biegów w mf235

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mf235
Wojtek    3

mi sie kilka razy w roku zdaza juz biegi zblokowac jest z 79 roku , od kilku lat jzu sie biego blokuja bo ma sporo motogodzin, najczesciej mi sie blokuje 1 i wsteczny a zreszta inne tez czasem, a odblokowac je to nic prostrzego wystarczy odkrecic korek od wlewu oleju i stuknac jakim s pretem w odpowiedni wodzik :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mazowszanin    2

Ja ma MF255 z 90r. , u nas najczesciej sie blokuje biegi 1 i wstek,odblokujemy przez wlew leju, dyzurna w ciagniku szparnogo od widel przez ruszenie odpowiedniego wodzika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coolman111    54

Jak chodziłem do technikum, to na praktyce w szkole jeździliśmy Ursusem 3512. Czesto mieliśmy przypadki zakleszczenia skrzyni. Ale nasz nauczyciel był fakowiec od tego <_<. Tak mocno szarpał dźwignią, że zawsze udawało mu sie go odkleszczyć (bez zaglądania do wodzików przez wlew oleju B)). Pamiętam, że robił to zawsze na półsprzęgle- tzn. jak ciągnik już prawie chciał ruszyć to on odkleszczał. Niezły to był technik B).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

tak ale poco szarpac jak ja np korka mocno nie dokrecam zeby szło go rekoma odkrecić i zawsze cos sie znajdzie w skrzynce na narzędzia cos czym mozna łatwo odblokowac, minuta i bez wysiłku odblokowane, a od takiego szarpanai to wkoncu dzwignia biegów lub cos w srodku moze peknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancarol    0

@coolman111 mi czasem też się uda na poł sprzegle wyszarpać, ale tylko czsem B) a tak to wlew oleju.Ale jak na razie to 1-2 w ciagu roku troche sie wyrobiło wszystko.Mf z 87r. złoto jak dla mnie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Ja też uważam, że lepiej odblokować skrzynie przez korek, niż szarpać za dźwignie- w końcu coś się zepsuje i całkiem bedzie lipa. Ten nasz szkolny 3512 to nie była taka zła maszyna, ale wiadomo jak chłopaki jeździli <_<. Ja jak robiłem nim to tylko raz mi się zakleszczył. Ogólnie to dobry sprzęt, ale angielska wersja (czyli MF) na pewno jest lepiej wykonana. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

Ja ostatnio widziałem w grene jakiś specjalny smar czy coś z 35zł. i to sie wlewało do skrzyni biegów i niby ciagnik sie nie zakleszcza ale czy to naprawde działa?? Testował to ktos??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ    3

Mi sie zdarza zablokować jak za szybko chcę wyrzucić bieg na półsprzęgle. Dzwignia wyskoczy a tryb się jakoś odbije i wróci. Jak tak sie dzieje to znaczy że wodziki są podjechane. Ja odkleszczam przaz wyciągnięcie wajchy i umieszczenie jej w odpowiednim miejscu. Kiedyś też próbowałem przaz korek ale za długo to było. Jak przez wajchę to tylko wybijam taki kołek i za moment można znów jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

to widcznie nie wiedziałes w co stuknąc dokłądnie przez korek, mi to zajmuje min na maxa odblokować,a w c 360 to juz na perfekt potrafie odblokowaywać killa sekun srubokret dobry i odblokowane <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy <_< jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

ja, jak zakleszczą się biegi w 3512, podciągam tą gumę, która jest u nasady dźwigni do przerzucania biegów, następnie wybijam taki mały bolczyk, który blokuje dźwignię biegów i ową dźwignię ustawiam w pozycji wstecznego i jak wpadnie wrzucam na luz i już skrzynia jest odblokowana. Po wszystkim wbijam bolczyk spowrotem i nie ma problemu. Dosłownie pół minuty pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Mi sie jeszcze nigdy nie zdarzylo zablokowac skrzynki biegow :rolleyes: a dziadkowi w C-330 zdarzylo sie raz, to 4 srubki wykrecic ustawic wodziki zakrecic i po robocie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

blokują się najczęściej jak zbyt szybko przeskakujesz z iegu na bieg, mi się czasami zdaża, zwłaszcza przy orce jak przerzucam z 4polowej na wstecny szosowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

to ty na 4 orzesz?? ja na 1 a czasem nawet na 2 jechałem. Ja rozkleszczam przez korek wlewu oleju. wystarczy przesunąć wodzik lub tryb i już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniomax    1
ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy B) jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

...dobrze wiedzieć...ja kiedyś cały dzień prawie na jedynce jeżdziłem...woziłem ziemie z wykopów>akurat mi sie zblokowała skrzynia i zanic niedawało rady...przez korek niewiele można zrobić..ale odblokowywałem i tak...ale to tylko fuksem chyba mi sie udało(niezblokowane było tak mocno)...a wodziki już wymieniałem.owszem>od wymiany(4-5 lat tylko raz mi sie zblokowała(za szybka zmiana>i za szybkie puszczenie sprzęgła) .aa> to w MF 255 dla jasności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
A spobujcie odblokowac skrzynie w Zetorze 7211

MASAKRA!!!!!!!

Wiem coś na ten temat B)

 

A co do blokowania w MF 255 to zauważyłem że skrzynia przestała mi sie zakleszczać gdy wstawiłem nową wajche zmiany biegów bo stara sie ułamała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

A czy ma ktoś może schemat biegów do ursusa 3512 ? bo mi tez się czasami blokuje i nie wiem jak odblokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

wiem dlaczego był wyciety na tzw listwie lub miał luzy bo był po wyrabiany tak jak w starych c-360 lub c-4011 co bez odkrecania delikatnie kombinowali liwarkem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badyl321    0

Panowie mam bardzo poważny problem po remoncie skrzyni biegów dzieje się coś dziwnego ze skrzynią mianowicie jadąc z góry jakiś tryb wskakuje chyba na wałek głowny i blokuje poprostu silnik samo z siebie wystarczy wcisnąć sprzegło i już jest dobrze tyle że gdy puszcze dusi się silnik biegi normalnie wszystkie wchodzą tylko cały czas dusi silnik i wtedy stawiam go na podjeździe przodem do góry i po szarpe wtedy cos wyskakuje i jest dobrze ale tak nie można robić. Mam odnośnie tego jedno pytanie czy pod tymi sprenzynkami które są pod deklem nie powinno być jakichś kulek ten kto robi te żeczy wie o co chodzi bardzo prosze o pomoc.;/bo wiosna;d

Edytowano przez badyl321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×