Skocz do zawartości
łukasz

częsta blokada skrzyni biegów w mf235

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mf235
Wojtek    3

mi sie kilka razy w roku zdaza juz biegi zblokowac jest z 79 roku , od kilku lat jzu sie biego blokuja bo ma sporo motogodzin, najczesciej mi sie blokuje 1 i wsteczny a zreszta inne tez czasem, a odblokowac je to nic prostrzego wystarczy odkrecic korek od wlewu oleju i stuknac jakim s pretem w odpowiedni wodzik :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mazowszanin    2

Ja ma MF255 z 90r. , u nas najczesciej sie blokuje biegi 1 i wstek,odblokujemy przez wlew leju, dyzurna w ciagniku szparnogo od widel przez ruszenie odpowiedniego wodzika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coolman111    55

Jak chodziłem do technikum, to na praktyce w szkole jeździliśmy Ursusem 3512. Czesto mieliśmy przypadki zakleszczenia skrzyni. Ale nasz nauczyciel był fakowiec od tego <_<. Tak mocno szarpał dźwignią, że zawsze udawało mu sie go odkleszczyć (bez zaglądania do wodzików przez wlew oleju B)). Pamiętam, że robił to zawsze na półsprzęgle- tzn. jak ciągnik już prawie chciał ruszyć to on odkleszczał. Niezły to był technik B).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

tak ale poco szarpac jak ja np korka mocno nie dokrecam zeby szło go rekoma odkrecić i zawsze cos sie znajdzie w skrzynce na narzędzia cos czym mozna łatwo odblokowac, minuta i bez wysiłku odblokowane, a od takiego szarpanai to wkoncu dzwignia biegów lub cos w srodku moze peknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancarol    0

@coolman111 mi czasem też się uda na poł sprzegle wyszarpać, ale tylko czsem B) a tak to wlew oleju.Ale jak na razie to 1-2 w ciagu roku troche sie wyrobiło wszystko.Mf z 87r. złoto jak dla mnie <_<


Rolnictwo to sztuka współżycia z naturą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    55

Ja też uważam, że lepiej odblokować skrzynie przez korek, niż szarpać za dźwignie- w końcu coś się zepsuje i całkiem bedzie lipa. Ten nasz szkolny 3512 to nie była taka zła maszyna, ale wiadomo jak chłopaki jeździli <_<. Ja jak robiłem nim to tylko raz mi się zakleszczył. Ogólnie to dobry sprzęt, ale angielska wersja (czyli MF) na pewno jest lepiej wykonana. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

Ja ostatnio widziałem w grene jakiś specjalny smar czy coś z 35zł. i to sie wlewało do skrzyni biegów i niby ciagnik sie nie zakleszcza ale czy to naprawde działa?? Testował to ktos??


Moje Filmiki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ    3

Mi sie zdarza zablokować jak za szybko chcę wyrzucić bieg na półsprzęgle. Dzwignia wyskoczy a tryb się jakoś odbije i wróci. Jak tak sie dzieje to znaczy że wodziki są podjechane. Ja odkleszczam przaz wyciągnięcie wajchy i umieszczenie jej w odpowiednim miejscu. Kiedyś też próbowałem przaz korek ale za długo to było. Jak przez wajchę to tylko wybijam taki kołek i za moment można znów jechać.


The Truth Is Out There

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

to widcznie nie wiedziałes w co stuknąc dokłądnie przez korek, mi to zajmuje min na maxa odblokować,a w c 360 to juz na perfekt potrafie odblokowaywać killa sekun srubokret dobry i odblokowane <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy <_< jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

ja, jak zakleszczą się biegi w 3512, podciągam tą gumę, która jest u nasady dźwigni do przerzucania biegów, następnie wybijam taki mały bolczyk, który blokuje dźwignię biegów i ową dźwignię ustawiam w pozycji wstecznego i jak wpadnie wrzucam na luz i już skrzynia jest odblokowana. Po wszystkim wbijam bolczyk spowrotem i nie ma problemu. Dosłownie pół minuty pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Mi sie jeszcze nigdy nie zdarzylo zablokowac skrzynki biegow :rolleyes: a dziadkowi w C-330 zdarzylo sie raz, to 4 srubki wykrecic ustawic wodziki zakrecic i po robocie :lol:


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

blokują się najczęściej jak zbyt szybko przeskakujesz z iegu na bieg, mi się czasami zdaża, zwłaszcza przy orce jak przerzucam z 4polowej na wstecny szosowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

to ty na 4 orzesz?? ja na 1 a czasem nawet na 2 jechałem. Ja rozkleszczam przez korek wlewu oleju. wystarczy przesunąć wodzik lub tryb i już.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniomax    1
ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy B) jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

...dobrze wiedzieć...ja kiedyś cały dzień prawie na jedynce jeżdziłem...woziłem ziemie z wykopów>akurat mi sie zblokowała skrzynia i zanic niedawało rady...przez korek niewiele można zrobić..ale odblokowywałem i tak...ale to tylko fuksem chyba mi sie udało(niezblokowane było tak mocno)...a wodziki już wymieniałem.owszem>od wymiany(4-5 lat tylko raz mi sie zblokowała(za szybka zmiana>i za szybkie puszczenie sprzęgła) .aa> to w MF 255 dla jasności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
A spobujcie odblokowac skrzynie w Zetorze 7211

MASAKRA!!!!!!!

Wiem coś na ten temat B)

 

A co do blokowania w MF 255 to zauważyłem że skrzynia przestała mi sie zakleszczać gdy wstawiłem nową wajche zmiany biegów bo stara sie ułamała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

A czy ma ktoś może schemat biegów do ursusa 3512 ? bo mi tez się czasami blokuje i nie wiem jak odblokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

wiem dlaczego był wyciety na tzw listwie lub miał luzy bo był po wyrabiany tak jak w starych c-360 lub c-4011 co bez odkrecania delikatnie kombinowali liwarkem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badyl321    0

Panowie mam bardzo poważny problem po remoncie skrzyni biegów dzieje się coś dziwnego ze skrzynią mianowicie jadąc z góry jakiś tryb wskakuje chyba na wałek głowny i blokuje poprostu silnik samo z siebie wystarczy wcisnąć sprzegło i już jest dobrze tyle że gdy puszcze dusi się silnik biegi normalnie wszystkie wchodzą tylko cały czas dusi silnik i wtedy stawiam go na podjeździe przodem do góry i po szarpe wtedy cos wyskakuje i jest dobrze ale tak nie można robić. Mam odnośnie tego jedno pytanie czy pod tymi sprenzynkami które są pod deklem nie powinno być jakichś kulek ten kto robi te żeczy wie o co chodzi bardzo prosze o pomoc.;/bo wiosna;d

Edytowano przez badyl321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez darek18055
      witam mam taki problem chce kupić takiego mfa i on ma tylko jedną wajche do zmiany biegów i przycisk w gałce podobno do pólbiegów . jaka to jest skrzynia ,ile ma biegów , czy to jest skrzynia podobna jak w seri 30xx . nie posiada rewersu.
    • Przez arkady12
      Panowie mam problem cieknie mi z osłony gumowej cięgła hamulca ręcznego w mf 255 olej wyjąłem tą starą i chce założyć nową ale nie chce wejść za żadne skarby tamta ładnie wyszła pod płaskim śrubokrętem 
      czy wiecie może jak to zrobić, czemu się nie chce wsunąć może ktoś już kupował i po prostu to jest wina produktu dodam że, na kołnierzu metalowym osłony zdziera się ta guma.
      osłona wygląda tak :
      https://www.farmexpert.pl/pl/p/Mieszek-oslona-hamulca-MF3MF4-1860959M1/57313
      jest to pozycja nr 9 w katalogu 
      https://e-ursus.pl/pl/i/Hamulce-tylne-MF-255-katalog-czesci/215
    • Przez przemar
      Witam serdecznie użytkowników zacnego forum, czy ktoś z Was może przybliżyć mi temat tego ciągnika?. O 135 można znelezć sporo informacji a o 145 nic. Wiem że ma silnik AD3 152 jak sporo MF, ale nie znalazłem żadnych informacji czy to następca 135, czy inna linia?, jak z jego użytkowaniem, częściami itp. Będę wdzięczny za informację, gdyż rozważam jego zakup.
      Pozdrawiam.
    • Przez ibanezrg1
      Witam Serdecznie Ludzi z Forum
       
      Mam pytanie odnosnie Massey Ferguson 165 z lat 1967 w zwyz
      1. Traktor mialby mi sluzyc sporadycznie bardzie w teren lesny ,przywiezsc jakies drewno na opal lub w klocu , a takze koszenie 3 hektarow trawy rotacyjna, i do takich robot przydomowych ,czesem cos przewiesc- co myslicie o tym ciagniku czy warto inwestowac w takiego staruszka dodoam ze jestem tez przygotowany na wklad finansowy tylko czy nie ma problemu z czesciamy do nich i czy sa duzo drozesz jak do C330 czy 360
      2.Zastanwiam sie czy zamisat takgiego MF-165 nie kupic C330 czy 360 .Sam nie wiem bo ma okzaje kupic MF165 za jakies 7500zl na chodzie zaresjtrowany zniszczony wizulanie do wymiany opony wszytskie 4 sztuki skrzynia dziala 3.Czytalem tez natomiast ze w tym modelu 165 tez sa hamulce tak jak w C330 i 360 i ze to nie rewelacja ale jedzilem troszku C330 i tak tragicznie nie bylo
       
      Prosze o wyczerpujace odpowiedzi i wszelkie informacje o tym modelu MF165 mile widziane .Chyba ze ma ktos jakies inne porpozycje co do C330 czy C360 ale z tego co patrzylem po internecie to za C330 do remontu trzeba dac od 9tys zl w zwyz a to dalej taki pachpajek tyle ze zgrabny bo mniejszy chyba od 165
    • Przez miniek2
      Witam posiadam massey ferguson 590 i mam problem z z podnosnikiem szarpie i wolno podnosi i jak się rozgrzeje to na wolnych obrotach podnosi a jak się doda gazu to slabo. był wymieniony olej oraz filtr hydrauliki.  Na filtrze byly złote opilki czy to może być pompa i ktora to jest. Pomóżcie. 

×