Skocz do zawartości
łukasz

częsta blokada skrzyni biegów w mf235

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mf235
Wojtek    3

mi sie kilka razy w roku zdaza juz biegi zblokowac jest z 79 roku , od kilku lat jzu sie biego blokuja bo ma sporo motogodzin, najczesciej mi sie blokuje 1 i wsteczny a zreszta inne tez czasem, a odblokowac je to nic prostrzego wystarczy odkrecic korek od wlewu oleju i stuknac jakim s pretem w odpowiedni wodzik :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mazowszanin    2

Ja ma MF255 z 90r. , u nas najczesciej sie blokuje biegi 1 i wstek,odblokujemy przez wlew leju, dyzurna w ciagniku szparnogo od widel przez ruszenie odpowiedniego wodzika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coolman111    55

Jak chodziłem do technikum, to na praktyce w szkole jeździliśmy Ursusem 3512. Czesto mieliśmy przypadki zakleszczenia skrzyni. Ale nasz nauczyciel był fakowiec od tego <_<. Tak mocno szarpał dźwignią, że zawsze udawało mu sie go odkleszczyć (bez zaglądania do wodzików przez wlew oleju B)). Pamiętam, że robił to zawsze na półsprzęgle- tzn. jak ciągnik już prawie chciał ruszyć to on odkleszczał. Niezły to był technik B).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

tak ale poco szarpac jak ja np korka mocno nie dokrecam zeby szło go rekoma odkrecić i zawsze cos sie znajdzie w skrzynce na narzędzia cos czym mozna łatwo odblokowac, minuta i bez wysiłku odblokowane, a od takiego szarpanai to wkoncu dzwignia biegów lub cos w srodku moze peknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancarol    0

@coolman111 mi czasem też się uda na poł sprzegle wyszarpać, ale tylko czsem B) a tak to wlew oleju.Ale jak na razie to 1-2 w ciagu roku troche sie wyrobiło wszystko.Mf z 87r. złoto jak dla mnie <_<


Rolnictwo to sztuka współżycia z naturą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    55

Ja też uważam, że lepiej odblokować skrzynie przez korek, niż szarpać za dźwignie- w końcu coś się zepsuje i całkiem bedzie lipa. Ten nasz szkolny 3512 to nie była taka zła maszyna, ale wiadomo jak chłopaki jeździli <_<. Ja jak robiłem nim to tylko raz mi się zakleszczył. Ogólnie to dobry sprzęt, ale angielska wersja (czyli MF) na pewno jest lepiej wykonana. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

Ja ostatnio widziałem w grene jakiś specjalny smar czy coś z 35zł. i to sie wlewało do skrzyni biegów i niby ciagnik sie nie zakleszcza ale czy to naprawde działa?? Testował to ktos??


Moje Filmiki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ    3

Mi sie zdarza zablokować jak za szybko chcę wyrzucić bieg na półsprzęgle. Dzwignia wyskoczy a tryb się jakoś odbije i wróci. Jak tak sie dzieje to znaczy że wodziki są podjechane. Ja odkleszczam przaz wyciągnięcie wajchy i umieszczenie jej w odpowiednim miejscu. Kiedyś też próbowałem przaz korek ale za długo to było. Jak przez wajchę to tylko wybijam taki kołek i za moment można znów jechać.


The Truth Is Out There

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

to widcznie nie wiedziałes w co stuknąc dokłądnie przez korek, mi to zajmuje min na maxa odblokować,a w c 360 to juz na perfekt potrafie odblokowaywać killa sekun srubokret dobry i odblokowane <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy <_< jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

ja, jak zakleszczą się biegi w 3512, podciągam tą gumę, która jest u nasady dźwigni do przerzucania biegów, następnie wybijam taki mały bolczyk, który blokuje dźwignię biegów i ową dźwignię ustawiam w pozycji wstecznego i jak wpadnie wrzucam na luz i już skrzynia jest odblokowana. Po wszystkim wbijam bolczyk spowrotem i nie ma problemu. Dosłownie pół minuty pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    16

Mi sie jeszcze nigdy nie zdarzylo zablokowac skrzynki biegow :rolleyes: a dziadkowi w C-330 zdarzylo sie raz, to 4 srubki wykrecic ustawic wodziki zakrecic i po robocie :lol:


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

blokują się najczęściej jak zbyt szybko przeskakujesz z iegu na bieg, mi się czasami zdaża, zwłaszcza przy orce jak przerzucam z 4polowej na wstecny szosowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

to ty na 4 orzesz?? ja na 1 a czasem nawet na 2 jechałem. Ja rozkleszczam przez korek wlewu oleju. wystarczy przesunąć wodzik lub tryb i już.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniomax    1
ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy B) jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

...dobrze wiedzieć...ja kiedyś cały dzień prawie na jedynce jeżdziłem...woziłem ziemie z wykopów>akurat mi sie zblokowała skrzynia i zanic niedawało rady...przez korek niewiele można zrobić..ale odblokowywałem i tak...ale to tylko fuksem chyba mi sie udało(niezblokowane było tak mocno)...a wodziki już wymieniałem.owszem>od wymiany(4-5 lat tylko raz mi sie zblokowała(za szybka zmiana>i za szybkie puszczenie sprzęgła) .aa> to w MF 255 dla jasności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
A spobujcie odblokowac skrzynie w Zetorze 7211

MASAKRA!!!!!!!

Wiem coś na ten temat B)

 

A co do blokowania w MF 255 to zauważyłem że skrzynia przestała mi sie zakleszczać gdy wstawiłem nową wajche zmiany biegów bo stara sie ułamała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

A czy ma ktoś może schemat biegów do ursusa 3512 ? bo mi tez się czasami blokuje i nie wiem jak odblokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

wiem dlaczego był wyciety na tzw listwie lub miał luzy bo był po wyrabiany tak jak w starych c-360 lub c-4011 co bez odkrecania delikatnie kombinowali liwarkem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badyl321    0

Panowie mam bardzo poważny problem po remoncie skrzyni biegów dzieje się coś dziwnego ze skrzynią mianowicie jadąc z góry jakiś tryb wskakuje chyba na wałek głowny i blokuje poprostu silnik samo z siebie wystarczy wcisnąć sprzegło i już jest dobrze tyle że gdy puszcze dusi się silnik biegi normalnie wszystkie wchodzą tylko cały czas dusi silnik i wtedy stawiam go na podjeździe przodem do góry i po szarpe wtedy cos wyskakuje i jest dobrze ale tak nie można robić. Mam odnośnie tego jedno pytanie czy pod tymi sprenzynkami które są pod deklem nie powinno być jakichś kulek ten kto robi te żeczy wie o co chodzi bardzo prosze o pomoc.;/bo wiosna;d

Edytowano przez badyl321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daniel002d
      Witam. czy ktoś wie do czego slużą te dwie zawleczki, które są tak jakbyw misie olejowej i korpusie przez które ucieka mi olej silnikowy?
    • Przez rolnik31
      Witam, mam problem z podnośnikiem gdy podnoszę np, agregat z siewnikiem wyrażnie słychać pracę pomy a na rozgrzanym oleju jeszce bardziej i odczuwalne są drgania. Stan oleju jak i sam olej jest w porządku.
      Czy to świadczy o wypracowaniu pompy czy to może inny problem. Proszę o pomoc.
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez wojran
      Brak mocy podczas prac polowych  oraz bardzo kopci. ( i pali ponad 10 l na ha w orce czy to normalne )? :
      Podczas tegorocznej orki ciągnik nie dawał sobie rady a orka na 20-28 cm (3-4-5) kl ziemi prędkość ok 6-7 km/h (na wolniejszy biegach to samo )pług 3 unia a z 2 też miał problemy oczywiście przedni napęd włączony oraz tur z łyżką  z przodu ktoś wie co może byc nie tak?
      Moc ciągnika 62 km pracę wykonywane na 1600-1900 obrotów 
    • Przez kubaursusmf
      Potrzebny katalog czesci do mf 565 licze na wasza pomoc!!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.