Boniar

Ropa w oleju - 7245

Polecane posty

Boniar    8

Czołem.Mam problem z wysokim poziomem oleju w misie - bagnet jest czyściutki,olej kapie z bagnetu jak woda.Ewidentnie jest rozpuszczony przez ropę.Zetor 7245 - centralne smarowanie pompy paliwa.

Pierwsza diagnoza to lejące wtryski i sekcje na pompie.Wszystko wylądowało u pompiarza z dobrą opinią w okolicy. Wymienił końcówki wtrysków,wyregulowal (w zasadzie były ok).W pompie wymienił jedną sekcję i wszystkie możliwe uszczelnienia.Sprawdzał na stole.Ręczy za swoją robotę i pompę.

Po złożeniu traktor (nowy olej, motor pracuje dobrze,równo,nie kopci ) popracował ok 12 - lekkie prace - ładowanie big - bagów,przetależowanie łąki u sąsiada. Dzisiaj rano na bagnecie sporo powyżej górnego poziomu.Przeźroczysta olejo-ropopodobna ciecz,rzadka.

Po weekendzie sprawdzę ciśnienie na wszystkich tłokach.

 

Szykować się na wymianę pierścieni ? Co jeszcze może być?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Żeby paliwo przedostało się przez pierścienie do miski olejowej to musi się tam pojawić a pojawi się tylko i wyłącznie poprzez lejące końcówki wtryskiwaczy.

 

Wtryski łatwo sprawdzić samemu. Wykręć je i wyciąg z silnika, następnie podłącz ponownie pod przewody od pompy wtryskowej, daj do końca gaz ręczny i zakręć rozrusznikiem. Zobacz, jak wygląda wtrysk paliwa (chmurka)? Druga sprawa: Czy otworem nadmiarowym z każdego wtryskiwacza wydobywa się paliwo?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

u mnie lała pompa z uszczelnienia. a może z pompki paliwa ci leje? mówię to co sam sprawdzałem u siebie. u mnie jest w pompce membrana. nie wiem jaka jest u ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

Wtryski sprawdzane na stole 12mtg temu.Wymienione końcówki.Wyregulowane chyba na 170 bar.Pompiarz robił to przy mnie.

Jedna rurka nadmiarowa na wtrysku lekko puszczała,niedokręcona, więc chyba tak - przelewa się.

Pompka jest taka

W pompie wymienił wszystkie uszczelki na oryginały czeskie.Dlatego jestem w szoku że nadal przybywa paliwa w misie.

 

Ale paliwo z pompki dochodzi do sekcji i przez sekcję musiałoby się lać do pompy i dalej poprzez centralne smarowanie do misy.Więc nadal nie do końca rozumiem co z pompką? Jeśli nawet nie trzyma to spuszcza paliwo z poziomu sekcji do niżej położonego zbiornika.

 

"u mnie lała pompa z uszczelnienia. a może z pompki paliwa ci leje?" - w sensie uszczelki na sekcjach wymieniłeś?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

chodzi mi o pompe wtryskowa w renault 103.14 pompa boscha jest uszczelnienie simering i on odziela ropę od oleju. a druga sprawa to chodziło mi też o pompkę paliwa u mnie może tez z niej lać to silnika bo jest wkręcna w blok i jak membrana pęknie to leje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

W zetorze są dwa albo trzy simeringi na każdej sekcji wtryskowej i to one utrzymują szczelność.

Pompiarz mi wymienił wszystkie na nowe,zetorowskie i ręczy głową za nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

A z pompką zasilającą coś robił? Pompka może przepuszczać na trzpieniu,który opiera się o krzywkę, tam nie ma uszczelnienia, tylko jest spasowane jak sekcja wtryskowa i tam może przeciekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

Nie była zupełnie ruszana.Ściągałem całość z pompą wtryskową i tak wiozłem do pompiarza.

Co nie zmienia faktu że jeśli nie ma tam uszczelnienia to może przepuszczać.Jutro odkręce ją i obejrzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

też bym obstawiał pompę zasilającą skoro sekcje i wtryski pewne a przybywa aż tak szybko

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie wiem dokładnie co i jak , ale u znajomego w 6211 za coś takiego była odpowiedzialna pompka zasilająca .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dakota    112

Ja również potwierdzam, miałem u siebie też taki przypadek, wina była po stronie pompki zasilającej, jest taki mały oring na bolcu co dochodzi do krzywki, tamto obejrzyj dokładnie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1127

Oczywiście że pompka zasilająca, przerobiłem ich ostatnio jakieś 5 sztuk, wszystkie przepuszczają nawet czeska motorpal choć ta chyba najmniej, takie goowna teraz robią. Można to łatwo sprawdzić, musisz wymontować pompkę zaślepić jeden otwór a na drugi podać ciśnienie ze sprężarki ok 3 bar, psiknij na popychacz pianką do gazu abo czymkolwiek co się pieni i zobaczysz jak puszcza bańki.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

Pompka zasilająca wymieniona - na nową Motorpal.Zalałem nowym olejem, zaorałem 2ha na zimę.Po wyjęciu bagnetu dosłownie wylewa się przez otwór olej z ropą.

Już nie mam pomysłów,okoliczni fachowcy już nie chcą ze mną gadać.Ciągnik stoi bezużyteczny a pogoda jest jaka jest.

Nowa pompa wtryskowa?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Uuuu , nie do pozazdroszczenia , sam jestem ciekaw co za czort .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj