Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Ferdek07

Nowy skręt do przyczepy rolniczej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ferdek07    63

Witam!

mam fajną przyczepę do bel lekka konstrukcja długa szeroka, jest to była przyczepa do przewozy bydła z obciętą budą jeśli ktoś kojarzy, zalety to bardzo szerokie osie ale mam problem z już dawno rozwalonym skrętem powypadały rolki a przyczepa trzyma się przedniej osi w ten sposób że wrzyna się w ramę już skręt ciężko się skręca i wogóle.

 

Cały pierścień ma średnicę 1,5m i jest jużnie do naprawienia bo jest zdeformowany i połamany,więc musze gdzieś znaleźć najlepiej nowy pierścień na którym przednia oś skręca się czy da się to dokupić? na złomach pyatłem ciężka sprawa gdzieś tam był ale już nie ma itd

 

szukać dalej nowego czy spróbować zrobić coś samemu, może jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    96

wydaje mi się że ciężko znależć takie coś nowe


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej626    0

Wykonać samodzielnie cały skręt do przyczepy to może być trudna sprawa. Ale jak remontowałem swoją D47 to wpadł mi w oko nowy właśnie od takiej więc napewno można kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rozal22    17

nie wiem,

może wykombinuj coś?

zakup nowy pierścień i dopasuj go w tamten stary popsuty. (odciąć stary i wspawać nowy)

trochę pracy

ewentualnie zakupić wszystkie rolki z tego pierścienia (to będzie chyba duży wianek) i zamontować go

tylko nie wiem z kąt to wziąć,

albo poszukać podobny zaczep z bardziej uszkodzonej przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63
nie wiem,

może wykombinuj coś?

zakup nowy pierścień i dopasuj go w tamten stary popsuty. (odciąć stary i wspawać nowy)

trochę pracy

ewentualnie zakupić wszystkie rolki z tego pierścienia (to będzie chyba duży wianek) i zamontować go

tylko nie wiem z kąt to wziąć,

albo poszukać podobny zaczep z bardziej uszkodzonej przyczepy.

nic nie wpasuje bo ten pierścień ma 1,5m średnicy a w zwykłych jest dużo mniejszy ma około 1m średnicy, pozatym jest pokrzywiony, mam taki pomysł żeby zrobić pierścień dębowy naspamrować towotem i wpasować w to połowe pierscienia wyrzynając motorówką koło po odrysowanej drugieł połowie pierscienia, tzn żeby ślizgało sięto metal o drzewo a nie metal o metal tak jak jest teraz, pierścień jest ogromny więc poinno to wszystko być stabilne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

My z ojcem w naszej D50 regenerowaliśmy całą obrotnicę bo tak to się fachowo nazywa. Kółka były dorabiane, nity także. Pierścienie napawane i szlifowane. Po tym zabiegu i dbaniu o smar, na prostym można ręcznie skręcić dyszel załadowanej przyczepy.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    17

@ferdek07

a może załatw sobie pierścień od innej i przespawaj.

Może to będzie tez dobrym rozwiązaniem.

Trzymam kciuki jak to zrobisz z drewnem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

tak właśnie kombinuje poszukać nowy pierścień i przyspawać, problem w tym że orginalny jest bardzo duży i dużo przerabiania, a z drewnem kusi mnie spróbować, bo połowa pierścienia ma próg i jest okrągła że jak bym na dębowych balikach przkykręconych do ramy odbił to koło i wyrżnoł motorówką taki okręgw ktrórym by chodził ten pierścień od skrętu przesmarował towotem to nie ma bata żeby chodziło, tylko jeszcze jakoś zabespieczyć zeby nie wyskakiwał skręt z tego pierścienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Wybacz, ale jak dla mnie ten pomysł z drewnem brzmi przedpotopowo... Pierza tym woził nie będziesz, więc ten drewniany pierścień będzie wystarczał na bardzo krótko. Poszukaj obrotnicy z przyczepy D50 (około 700 zł kosztowała 2 lata temu) średnica ponad metr więc jak pokombinujesz to na pewno coś z tego wyjdzie.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez Papina
      Czy te przyczepy dobrze zdają wam egzamin ? Jak sprawa wygląda z ramą ? siłownikami ? Nie ciekną ? Blacha czy jest dobrze zabezpieczona przed eksploatacją ? Czy ceny są dość przystępne ?
    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez sinyou135
      Witam, czy ma ktoś foty takich przyczep, zachowały się jakieś egzemplarze? Na stronie autosana, jest zdjecie pewnie do folderu, z burtami tłoczonymi w koperty, ostrosłupy? Daję linka bo nie wiem jak to nazwać fachowo, widział ktoś z forumowiczów  takie poszycie? Trzeba na sam dół zjechać, 1957 rok produkować zaczeli. Następna strona to foty jej, w wersji wywrotki i też są takie burty dziwne.
      http://autosan.cba.pl/historia/historia05.html
      http://autosan.cba.pl/historia/historia06.html
    • Przez stiwi6
      Witam
       
      Zakupiłem przyczepe marki Pronar postawiłem w garażu i spuściłem hamulec zasadniczy. Teraz gdy chciałem ruszyć przyczepa ma zaciągnięte hamulce. Podłączyłem ciągnik nabiłem powietrze do przyczepy i hamulce niechcą puścić. Może ktoś z użytkowników miał taki problem i może mi podpowiedzieć co zrobić
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.