Skocz do zawartości

Polecane posty


TheEnd    4

Znaczysz sobie stopy wału i stopy korbowodów, najprościej zrobić małe nacięcia przecinakiem, ja sobie jeszcze nabiłem punkty obok jednej śruby  żeby ich potem odwrotnie nie założyć. Najlżej wyciągać wszystko po kolei, odkręcić wał i korbowody i wyjąć po kolei wszystko. Śruby jak śruby, solidny klucz nasadowy i przedłużka 120cm i idą lekko. Tłoków też nie pomyl, wyciągasz jeden i zakładasz stopkę korbowodu, i nic się nie pomyli.

 

Z mojego bloku ewidentnie coś uciekło kiedyś :lol: :lol: https://drive.google.com/open?id=0Bx5mXxSgKw_5LTY5YWplYmpIdzA

 

Czym blok w środku wymyć? w oleju były fragmenty panewek więc pewnie gdzieś jeszcze siedzą

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marioboss    28

Karcher i płyn do mycia silników.Najlepiej Tenzi Green,albo Bival 3M, najmocniejsze znane mi płyny.Myjka o dużym ciśnieniu załatwi sprawę.Blok w środku będzie zasyfiony i ciężko go domyć słabym sprzętem, bo odlew ma dużo chropowatości, do których olej z sadzą przywiera bardzo dobrze.Ja swój blok raz myłem cały dzień, ale fakt, że myjką z biedronki.

Edytowano przez Marioboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TheEnd    4

Myjka odpada, nie mam do dyspozycji aż takich ilości wody niestety, może jakiś inny stary sposób? z wierzchu też był cały w oleju ale umyłem po staremu, pędzel i ropa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Adi96    865

Myjka tyle wody nie bierze  tylko tak się wydaje  jutro sprawdze ile weźmie na cała godzine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marioboss    28

Szkoda się bawić ropą i pędzelkiem, bo to już nie te czasy.Jak popryskasz płynem i psikniesz myjką, to sam zobaczysz, ile brudu zejdzie i szybko to domyjesz bez zbędnego pierdo*enia.Poza tym, to nie znam fachowca,który by wziął do roboty blok cały uwalany w oleju i sadzy.Oni przeważnie chcą mieć rzeczy wymyte.A przecież będziesz blok zawoził do sprawdzenia, nie? Ja myję dużo myjką i naprawdę tej wody nie idzie nie wiadomo ile.Dużo by poszło, gdybyś mył jakimś większym modelem z grzaniem wody, bo to już jest krowa i wody pobiera sporo.a mam karchera K3 i wody idzie niewiele, a ciśnienie jest całkiem niezłe.Takim gównem z biedronki wymyłem usyfiony blok, więc taki tym bardziej robi robotę.Ten Tenzi, to było chyba to, bo już nie pamiętam.Zajebiści mocny był, nawet można rozcieńczać z wodą.Do bardzo silnych zabrudzeń można czystym, to wtedy rozpuszcza w sekundzie.

http://tenzi.sklep.pl/tenzi-super-green-specjal-10-l-p-49.html

Tyle oczywiście Ci nie potrzeba, wystarczy litr ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KULAWA_KOZA    88

Ja do mycia silników uzywam zawsze DIMER-a .Jest niezawodny .

Na cały ciągnik idzie mi 2l-koszt 30zł .

Bez rozcieńczenia .

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TheEnd    4

Faktycznie dobry środek ten Dimer tylko, wszystko rdzewieje w kilka minut, dosłownie w oczach :blink: :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jahooo    257

Bo do mycia trzeba go rozcieńczać tak, jak piszą na opakowaniu. Jak umyjesz samym dimerem, to nawet gumowe przewody zeżre w oczach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


jahooo    257

1:3 ale już rozrobionego DIMER-a, a rozrabia się go do ciężkich zabrudzeń 1:10 z tego co pamiętam. Do mycia samochodu 1:50. A rdzewieje, bo ma bardzo agresywny skład. Aluminium robi się szare. Jak nie opłukałem gumowego weża od paliwa, to spękał z wierzchu w tydzień tak, jakby miał ze 30 lat. Konieczne opłukanie solidne, najlepiej z jakimś neutralizatorem. Ci, co robią to profesjonalnie, mają cały zestaw środków.

Ja blok silnika po myciu po prostu wycieram szmatą do sucha, części też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateuszt    0

Witam,

Koledzy, czeka mnie remont mojej 360. Z tematu wynika że dobry zestaw naprawczy to Chełmno premium plus. Jest on dosyć drogi(w sklepie internetowym 1600 za komplet). Znajdę gdzieś taniej? Warto tyle wydawać. czy lepiej kupić zwykły zestaw Chełmno premium, który de facto jest sporo tańszy? Oprócz tego do wymiany będą wtryski, jakiej produkcji szukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adi96    865

Nigdzie nie znajdziesz taniej bo sam tłok gorzycki kosztuje  200 zł plus tuleja 100 coś i pierścienie prima najlepszy zestaw na rynku jakościowo.Jak chcesz żeby ciągnik chodził minimum 15 lat dobre to tylko takie zestawy decyzja należy do ciebie.Po 2 primo  nie wtryski tylko końcówki wtrysków całą obudowę się wymienia jeśli główki są wyrobione lub jest pęknięta.Końcówki wtrysków  Wuzetem taki szedł na pierwszy montaż kupujesz  i niesiesz z razem wtryskiwaczami do zakładu zajmującego regeneracją pomp i wtrysków mówisz żeby ustawili  ci na 160 bar lub 165 radzę 160.Jakbyś trochę poszperał  to sam byś znalazł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

toek    1

Teraz najlepszym i najpewniejszym zestawem jest Chełmno,ostatnio u wujka załozylismy Waryński i nawet chodzi , złych objawów nie zauważyłem.

Pojechaliśmy na Agrome po Chełmno ale wybrali to zostało Mahle Zetor THM i Waryński, noto wzieliśmy Waryński w ciemno, z opini wynika ze dobre zestawy noi zaryzykowaliśmy.Na razie pracuje ciągnik ok.

Mahle to już bubel , THM też a do Zetora jakoś nie mam przekonania.

Chełmno nigdy mnie nie zawiodło, moim zdaniem najlepsze zestawy, tak samo dobre jak PDC.

 

Jeśli o mnie chodzi to uważam, że Mahle naprawdę dobre części, nie wiem skąd ta opinia. 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TheEnd    4

Temat remontowy ogólny więc tutaj napiszę :P

Regeneracja części silnika w toku, co nowe to kupione więc czas pogrzebać w skrzyni. sprzęgło spalone choć tarcze nie stare to olej zrobił swoje. taka skrzynia to dla mnie coś nowego więc krótki filmik bo ten luz i ogólne działanie mi nie pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jahooo    257

Krzywe łapki popychające łożysko ?

A luz zaiście spory, trzeba chyba zajrzeć do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TheEnd    4

Zacząłem składać ten silnik i się zastanawiam jak lekko ma się kręcić wał przy założonych wszystkich 4 tłokach bez głowic, teraz wał się obraca przy użyciu klucza z lekkim oporem. Z dużym oporem wchodził sworzeń jednego z tłoków po czym tłok dość sztywno siedzi na korbowodzie i teraz się zastanawiam czy to się dotrze czy rozbierać i kombinować coś z tym korbowodem?

 

stopy główne jak i korbowe dokręcałem kluczem mannesmann czyli tanim więc nie wiem czy bardziej nie dokręcić 140Nm dla głównych i 100 dla korbowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Jeśli posmarowałeś panewki i tuleje wewnątrz olejem silnikowym to teraz tylko podładuj akumulatory i powinno wszystko zagrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adi96    865

Sworzeń ma ciasno siedzieć  w tłoku i na pewno się obróci nawet jeśli się obraca z problem to siła wytworzona przez wybuch będzie obracała tłok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TheEnd    4

w takim razie odginam podkładki, zakładam zawleczki, montuję resztę, zostało w sumie najgorsze czyli rozrząd i pompa wtryskowa.

Na połączeniu pompy olejowej ze smokiem jest jakaś uszczelka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

traktor11    9

Zacząłem składać ten silnik i się zastanawiam jak lekko ma się kręcić wał przy założonych wszystkich 4 tłokach bez głowic, teraz wał się obraca przy użyciu klucza z lekkim oporem. Z dużym oporem wchodził sworzeń jednego z tłoków po czym tłok dość sztywno siedzi na korbowodzie i teraz się zastanawiam czy to się dotrze czy rozbierać i kombinować coś z tym korbowodem?

 

stopy główne jak i korbowe dokręcałem kluczem mannesmann czyli tanim więc nie wiem czy bardziej nie dokręcić 140Nm dla głównych i 100 dla korbowych

Wał z korbami powinien kręcić się bez zadznych zacięć , oporów czyli jednostajnie jak pisałeś wcześniej z lekim oporem  .

Sworznie tłokowe mają wchodzić lekko w główkę korbowodu palcami wsówa się je a w tłoku mają stać na sztywno .

Co do ponownego rozbierania to jak mocno spasowane może obrucić w tłoku .

 

w takim razie odginam podkładki, zakładam zawleczki, montuję resztę, zostało w sumie najgorsze czyli rozrząd i pompa wtryskowa.

Na połączeniu pompy olejowej ze smokiem jest jakaś uszczelka?

Uszczelka jest moędzu smokiem a pompą olejową coś w podobie jak do kolektora wodnego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jahooo    257

Silnik po złożeniu ma odpalić z akumulatora bez problemu, bez ciagania itp. Kilka obrotów wału żeby odpowietrzyć pompę wtryskową i ognia.

Dodam, że ułatwieniem może być przed montażem głowic rozprowadzić po tłokach naokoło po 1-2cm3 oleju silnikowegoaby lekko uszczelnić pierścienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


TheEnd    4

Wał z korbami powinien kręcić się bez zadznych zacięć , oporów czyli jednostajnie jak pisałeś wcześniej z lekim oporem  .

Sworznie tłokowe mają wchodzić lekko w główkę korbowodu palcami wsówa się je a w tłoku mają stać na sztywno .

Co do ponownego rozbierania to jak mocno spasowane może obrucić w tłoku .

 

Uszczelka jest moędzu smokiem a pompą olejową coś w podobie jak do kolektora wodnego 

Sworzeń lekko nie wchodził ani ten ani inne, wszystkie wbijane lekkim gumowym młotkiem każdy tak samo wchodził i tylko na tym lekki opór jest.

Zaryzykuję i to zostawię jak jest, może tylko za mało oleju dałem przy montażu tego sworznia .

 

Uszczelka faktycznie jest w zestawie uszczelek ale otwór przez który ma płynąć olej jest tak zrobiony że zasłania 1/4 światła rury więc myślałem że to nie ta.

 

Jutro po pracy skończę go składać i teraz pytanie czy może zaczekać tydzień na odpalenie bo na zjechanie całości czas będzie dopiero w sobotę

 

W którą stronę ma być miska olejowa? zdejmowałem ją w sierpniu i już nie pamiętam czy korkiem od strony filtra oleju czy pompy wtryskowej

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jahooo    257

Chyba odpowietrzy przy napełnianiu. Do odpowietrzenia wtryskiwaczy wystarczy kilka obrotów wału na poluzowanych przewodach, jeśli pompa jest napełniona pompką ręczną. Gorzej to wygląda w 3p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

traktor11    9

TheEnd można spokojnie poczekać z odpaleniem do soboty .

 

Miska idzie korkiem spuszczania oleju od strony filtra oleju .

 

Sforznie zabijałeś młotkiem gumowym w tłoka ? Czy tylko w korbowód  bo tłoka nagrzewa się razem z główką korbowodu a sworznia nie i wtedy leko wchodzi  .

Edytowano przez traktor11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez dzik82lysy
      ILe może kosztować remont kapitalny do DF 4 cyl np. AGROTRON 4.85 .Wiadomo jak się kupi taką maszynę to nie jest nówka.Różnie to bywa.Takowa maszyna może wymagać remontu.W jakich granicach on może się mieścić???
      AA i jeszcze czy te ciągniki są wadliwe??
    • Przez RycerzNocy
      Chciałbym założyć felgi i opony 10/15 (takie jak są w rozrzutniku obornika) do c-360 i co muszę przerobić aby móc je założyć.
    • Przez stepek
      Witam,
       
      Nie jestem zbytnio doświadczony w mechanice dlatego postanowiłem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych znawców w tej dziedzinie.
       
      Otóż, ostatnio podczas pracy Ursusem C360 nieznacznie zaczął opadać gaz ręczny, z czasem ten problem się pogłębił do tego stopnia że obecnie rączka gazu ręcznego nie może w żaden sposób utrzymać się na ustawionej pozycji i opada do najniższego poziomu powodując wyłączenie silnika.
       
      Wydaje mi się, że jest to chyba nieskomplikowany problem, który mógłbym rozwiązać sam, bez konieczności wizyty mechaniki, jednak nie jestem pewien jak to zrobić.
       
      Dlatego zwracam się z prośbą do Was - jakie czynności muszę wykonać żeby rączka gazu ręcznego znowu mogła być ustawiana w wybranych pozycjach bez samoistnego opadania.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
×