Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
balcerek1    91

ustawiłem teraz zapłon na czwartym cylindrze i chodzi dobrze.

No to masz coś z pompą nie tak ze na 4 pasuję a na pierwszym nie.Tak jak by był wydarta krzywka w pompie na 1 garku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kafar85    0

Witam. Jednak się okazało ze musiałem rozebrać ten przód i przestawić to koło rozrządu na pompie o jeden ząb w lewo. No i teraz niby mam tą regulację co mi była potrzebna. Czyli jak teraz maksymalnie daję pompę do silnika to zapłon jest ustawiony dobrze kreski się zgrywają. Ale co z tego jak po  zapaleniu słychać metaliczny głos. Wiec teraz prawie całkowicie oddaliłem pompę od silnika no i chodzi w miarę dobrze. Ale co z tego jak wtrysk jest na połowie miedzy tymi trzema kreskami a GMP. Czyli ciągnik będzie nieprawidłowo chodził i nie będzie miał całkowitej mocy. Macie jakieś pomysły dorady czego to może być wina.

metaliczny dźwięk to ewidentnie przyspieszony zapłon, czyli niepotrzebnie przestawiałeś rozrząd. A może masz koło zamachowe z 4011?

 

ustawiłem teraz zapłon na czwartym cylindrze i chodzi dobrze.

czemu nie na pierwszym?

 

a nie próbowałeś na 24 stopnie obrotu wału?

Tu znalazłem ciekawą dyskusję odnośnie twojego problemu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1593606.html

no ciekawa, też kiedyś czytałem, jedyny rozsądny tam to ten studniarz ma coś mądrego do napisania, reszta to jakieś "eksperty", a najlepszy jest ten co napisał, że koło miało jeden ząbek mniej, idąc jego rozumowaniem to po jednym obrocie wału pompa jest spóźniona o jeden ząbek, przy dwóch obrotach o dwa, a po dwudziestu o 20 itd, więc logicznie biorąc to tylko raz na trzydzieści obrotów silnika wszystko jest zgrane :)

 

z trzeciej strony sam tego doświadczyłem i ktoś to na forum potwierdził, jeżeli dobrze złoży się rozrząd, zgra sprzęgiełko, to trudno zmienić kąt pompy, niby się da, ale tu przewody trzymają, tu ogranicza blok i ani ruszyć czasem, pozostaje naprawdę niewielka możliwość przestawienia.

Edytowano przez Kafar85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No bo z pierwszą sekcja pompy widocznie coś jest nie tak. Raz pokazuje mi zapłon tak a raz tak. A na czwartej wszystko wyszło dobrze. A co do przestawiania rozrządu to musiałem to zrobić bo nie dało się cofnąć pompy o tyle by nie było tego metalicznego dzwięku, a teraz wszystko jest ok. A co do koła zamachowego to trudno wyczuć od czego ono jest. Jest ono mocowane na trzy śruby czyli jest z tych starszych. A czym się różni to od 4011 a 355 lub c 360? Mój w papierach jest c 355 chyba z 1976. Ale w większości przerobiłem go juz na c 360. Przynajmniej o te rzeczy które wiem. Jeśli ktos coś więcej wie o jakiś różnicach co mają wpływ na moc to chętnie posłucham i zastosuję , jeśli tego jeszcze nie zrobiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam 

 

Dziwne że na pierwszej sekcji różnie pokazuje  poczatek  tłoczenia( moze sekcja się zawiesza )  w każdym razie cos z pompą nie w porządku. 

 

Druga sprawa  przerabiałem temat  ustawiania  kąta wtrysku  w tych silnikach. 

 

Największe problemy zaczynaja się gdy zaczynamy wymieniać elementy rozrządu na nowe. 

 

Ja wymieniałem wszystkie koła rozrzadu na te z URSUS i sa ok  wg  starych  znaki się zgadzają. 

Następnie wałek napędzający pompę wtryskową  z ursus CHEŁMNO  był przesunięty wobec klina dokładnie nie pamiętam ale  albo o 1 lub pół freza.  są jeszcze wałki zetorowskie  tam różni się przesunieciem i 1 frez wobec tego z c 360.  

Następna sprawa  trzeba sprawdzić jakie mamy sprzęgiełko na pompie wtryskowej  . Oryginalnie powinno być 6,5 ząbka  licząc od klina.  

Zresztą w tym temacie dokładnie opisałem ten problem :    http://www.agrofoto.pl/forum/topic/82368-zetor-5748/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. przy jakich obrotach w c 360 1 mth =1 godzinie zegarowej? jak to można obliczać przy różnych obrotach i porównywać do godzin pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kafar85    0

Witam. przy jakich obrotach w c 360 1 mth =1 godzinie zegarowej? jak to można obliczać przy różnych obrotach i porównywać do godzin pracy?

przyłączam się do pytania :)

i dodaje:

ile powinno wynosić spalanie na mth? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Jedna nabita motogodzina to godzina zegarowa przy obrotach 1850 a spalanie tak 6 l na mtg zależy w jakiej pracy

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kafar85    0

Jedna nabita motogodzina to godzina zegarowa przy obrotach 1850 a spalanie tak 6 l na mtg zależy w jakiej pracy

dzięki dzięki w dokumentacji znalazłem takie stwierdzenie: "maksymalne spalanie na mth nie powinno przekroczyć 10,5 l" :)

 

 

 

 

 

 

inne pytanie mam

musiałem zdjąć czwartą głowicę, bo między nią a uszczelką pojawiła się piana, prawdopodobnie z wody lub paliwa, okazało się, że głowica nierówno się przykręciła, po zmianie uszczelek problem jedynie się ograniczył, a ciągnik zaczął dymić na biało, 

 

głowica zrobiona na równo, woziłem ją na reklamację i udowodnili mi to, tuleja wbita mocno, uszczelka nowa zamieniona na nowszą, może ktoś podpowie gdzie dalej szukać przyczyny przecieku i czemu ciągnik dymi na biało jak śnieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    889

Sprawdz głowicę płaskownikiem od góry czy nie wybrzuszona.

Mozesz mieć zwichrowany blat silnika,wody nie wybija przez korek chłodnicy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kafar85    0

Sprawdz głowicę płaskownikiem od góry czy nie wybrzuszona.

Mozesz mieć zwichrowany blat silnika,wody nie wybija przez korek chłodnicy?

blat i głowica były robione i sprawdzane więc mam pewność, że są równe

 

dym udało mi się zredukować, głupia sprawa: pompa się poluzowała i się sama skręciła, nowa uszczelka znacznie ograniczyła wyciek, więc powoli zaczyna grać wszystko

 

inne pytanie: na misce olejowej powinna być uszczelka korkowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jaka uszczelka powinna być pod miską to nie wiem. Ale zawsze jak kupuję to dają mi korkową, więc pewnie taka. I zawsze mam problem jak bym nie dokręcił to i tak mi po niej leje. Ty też masz taki problem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kafar85    0

No jaka uszczelka powinna być pod miską to nie wiem. Ale zawsze jak kupuję to dają mi korkową, więc pewnie taka. I zawsze mam problem jak bym nie dokręcił to i tak mi po niej leje. Ty też masz taki problem? 

do tej pory miałem taką niekorkową, a teraz dostałem korkową i w jednym miejscu cieknie, możliwe że jeden zerwany gwint powodował przeciek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Zależy w którym miejscu jak przy końcu misy olejowej  to może oznaczać że tylne pokrywa jest na odrzutnik i koło zamachowe wali olejem.Teraz tylko są korkowe innych nie widziałem a które lepsze to nie wiem,gdy jest zerwany gwint może powodować wyciek  śruba nie dokładnie  trzyma leci choć tam gęsto jest tych śrub 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Między końcem silnika a początkiem skrzyni biegów? Jeśli tak to jest co mówiłem wyżej skrzynia na początku ma małe wycięcie i z stamtąd sie sączy olej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kafar85    0

Zależy w którym miejscu jak przy końcu misy olejowej  to może oznaczać że tylne pokrywa jest na odrzutnik i koło zamachowe wali olejem.Teraz tylko są korkowe innych nie widziałem a które lepsze to nie wiem,gdy jest zerwany gwint może powodować wyciek  śruba nie dokładnie  trzyma leci choć tam gęsto jest tych śrub 

 

 

Między końcem silnika a początkiem skrzyni biegów? Jeśli tak to jest co mówiłem wyżej skrzynia na początku ma małe wycięcie i z stamtąd sie sączy olej 

 wiem, że jasno napisałeś, ale jakbyś mógł jeszcze raz i z polskiego na nasze :)

co do uszczelek to dziś widziałem w sklepie to są jeszcze klinkierowe, chyba że to do innego ciągnika :)

Edytowano przez Kafar85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tumek19    5

Chodzi mu o pokrywe która znajduje się za kołem zamachowym. Jest ona przykręcona 3 śrubami do miski olejowej i tam może wystąpić nierówność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Dokładnie o pokrywę chodzi mi że są 2 rodzaje pokryw  1 pokrywa wersja z odrzutnikiem a 2 Wersja na Uszczelniacz  tak samo z przodu  pokrywa rozrządu na odrzutnik i na uszczelniacz.Z wersją na odrzutnik  za pokrywą się sączy olej i kapie na koło zamachowe wyniku  siły od środkowej  olej jest wyrzucany a pod spodem skrzyni jest takie małe wycięcie żeby ten olej z stamtąd wyciekał gdyby tam nie było by żadnego ujścia  trochę by się nazbierało oleju i tarcze sprzęgłowe zostały by zaolejone.Wystarczy się przypatrzyć dokładnie

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Częściej będzie kapać olej z pokrywy z uszczelniaczem niż z odrzutnika.Nie rzadko też są przecieki na zaślepce wałka rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Kiepsko wykonane te pokrywki.  Często otwory pod śruby są tak wywiercone że po przykręceniu pokrywki wał nie jest osiowo w uszczelniaczu, naciąga go w jedną stronę i w krótkim czasie leje się z niego olej. Normalnie to powinno uszczelniać lata ale oczywiście coś spiepszyli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Niestety trzeba trafić na dobrą pokrywę  tak samo słyszałem z przednią pokrywą.Jak można sprawdzić że  jest dobrze centrycznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Chyba jedyny sposób to szablon zrobić na wzór bloki i po prostu przyłożyć do pokrywy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez dzik82lysy
      ILe może kosztować remont kapitalny do DF 4 cyl np. AGROTRON 4.85 .Wiadomo jak się kupi taką maszynę to nie jest nówka.Różnie to bywa.Takowa maszyna może wymagać remontu.W jakich granicach on może się mieścić???
      AA i jeszcze czy te ciągniki są wadliwe??
    • Przez RycerzNocy
      Chciałbym założyć felgi i opony 10/15 (takie jak są w rozrzutniku obornika) do c-360 i co muszę przerobić aby móc je założyć.
    • Przez stepek
      Witam,
       
      Nie jestem zbytnio doświadczony w mechanice dlatego postanowiłem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych znawców w tej dziedzinie.
       
      Otóż, ostatnio podczas pracy Ursusem C360 nieznacznie zaczął opadać gaz ręczny, z czasem ten problem się pogłębił do tego stopnia że obecnie rączka gazu ręcznego nie może w żaden sposób utrzymać się na ustawionej pozycji i opada do najniższego poziomu powodując wyłączenie silnika.
       
      Wydaje mi się, że jest to chyba nieskomplikowany problem, który mógłbym rozwiązać sam, bez konieczności wizyty mechaniki, jednak nie jestem pewien jak to zrobić.
       
      Dlatego zwracam się z prośbą do Was - jakie czynności muszę wykonać żeby rączka gazu ręcznego znowu mogła być ustawiana w wybranych pozycjach bez samoistnego opadania.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
×