Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TheEnd    13

Znaczysz sobie stopy wału i stopy korbowodów, najprościej zrobić małe nacięcia przecinakiem, ja sobie jeszcze nabiłem punkty obok jednej śruby  żeby ich potem odwrotnie nie założyć. Najlżej wyciągać wszystko po kolei, odkręcić wał i korbowody i wyjąć po kolei wszystko. Śruby jak śruby, solidny klucz nasadowy i przedłużka 120cm i idą lekko. Tłoków też nie pomyl, wyciągasz jeden i zakładasz stopkę korbowodu, i nic się nie pomyli.

 

Z mojego bloku ewidentnie coś uciekło kiedyś :lol: :lol: https://drive.google.com/open?id=0Bx5mXxSgKw_5LTY5YWplYmpIdzA

 

Czym blok w środku wymyć? w oleju były fragmenty panewek więc pewnie gdzieś jeszcze siedzą

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Karcher i płyn do mycia silników.Najlepiej Tenzi Green,albo Bival 3M, najmocniejsze znane mi płyny.Myjka o dużym ciśnieniu załatwi sprawę.Blok w środku będzie zasyfiony i ciężko go domyć słabym sprzętem, bo odlew ma dużo chropowatości, do których olej z sadzą przywiera bardzo dobrze.Ja swój blok raz myłem cały dzień, ale fakt, że myjką z biedronki.

Edytowano przez Marioboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Myjka odpada, nie mam do dyspozycji aż takich ilości wody niestety, może jakiś inny stary sposób? z wierzchu też był cały w oleju ale umyłem po staremu, pędzel i ropa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Myjka tyle wody nie bierze  tylko tak się wydaje  jutro sprawdze ile weźmie na cała godzine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Szkoda się bawić ropą i pędzelkiem, bo to już nie te czasy.Jak popryskasz płynem i psikniesz myjką, to sam zobaczysz, ile brudu zejdzie i szybko to domyjesz bez zbędnego pierdo*enia.Poza tym, to nie znam fachowca,który by wziął do roboty blok cały uwalany w oleju i sadzy.Oni przeważnie chcą mieć rzeczy wymyte.A przecież będziesz blok zawoził do sprawdzenia, nie? Ja myję dużo myjką i naprawdę tej wody nie idzie nie wiadomo ile.Dużo by poszło, gdybyś mył jakimś większym modelem z grzaniem wody, bo to już jest krowa i wody pobiera sporo.a mam karchera K3 i wody idzie niewiele, a ciśnienie jest całkiem niezłe.Takim gównem z biedronki wymyłem usyfiony blok, więc taki tym bardziej robi robotę.Ten Tenzi, to było chyba to, bo już nie pamiętam.Zajebiści mocny był, nawet można rozcieńczać z wodą.Do bardzo silnych zabrudzeń można czystym, to wtedy rozpuszcza w sekundzie.

http://tenzi.sklep.pl/tenzi-super-green-specjal-10-l-p-49.html

Tyle oczywiście Ci nie potrzeba, wystarczy litr ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Ja do mycia silników uzywam zawsze DIMER-a .Jest niezawodny .

Na cały ciągnik idzie mi 2l-koszt 30zł .

Bez rozcieńczenia .

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Faktycznie dobry środek ten Dimer tylko, wszystko rdzewieje w kilka minut, dosłownie w oczach :blink: :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

Bo do mycia trzeba go rozcieńczać tak, jak piszą na opakowaniu. Jak umyjesz samym dimerem, to nawet gumowe przewody zeżre w oczach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

pianownica ustawiona zgodnie z instrukcją 1:3, po spłukaniu 10 minut i rdza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

1:3 ale już rozrobionego DIMER-a, a rozrabia się go do ciężkich zabrudzeń 1:10 z tego co pamiętam. Do mycia samochodu 1:50. A rdzewieje, bo ma bardzo agresywny skład. Aluminium robi się szare. Jak nie opłukałem gumowego weża od paliwa, to spękał z wierzchu w tydzień tak, jakby miał ze 30 lat. Konieczne opłukanie solidne, najlepiej z jakimś neutralizatorem. Ci, co robią to profesjonalnie, mają cały zestaw środków.

Ja blok silnika po myciu po prostu wycieram szmatą do sucha, części też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszt    0

Witam,

Koledzy, czeka mnie remont mojej 360. Z tematu wynika że dobry zestaw naprawczy to Chełmno premium plus. Jest on dosyć drogi(w sklepie internetowym 1600 za komplet). Znajdę gdzieś taniej? Warto tyle wydawać. czy lepiej kupić zwykły zestaw Chełmno premium, który de facto jest sporo tańszy? Oprócz tego do wymiany będą wtryski, jakiej produkcji szukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Nigdzie nie znajdziesz taniej bo sam tłok gorzycki kosztuje  200 zł plus tuleja 100 coś i pierścienie prima najlepszy zestaw na rynku jakościowo.Jak chcesz żeby ciągnik chodził minimum 15 lat dobre to tylko takie zestawy decyzja należy do ciebie.Po 2 primo  nie wtryski tylko końcówki wtrysków całą obudowę się wymienia jeśli główki są wyrobione lub jest pęknięta.Końcówki wtrysków  Wuzetem taki szedł na pierwszy montaż kupujesz  i niesiesz z razem wtryskiwaczami do zakładu zajmującego regeneracją pomp i wtrysków mówisz żeby ustawili  ci na 160 bar lub 165 radzę 160.Jakbyś trochę poszperał  to sam byś znalazł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toek    1

Teraz najlepszym i najpewniejszym zestawem jest Chełmno,ostatnio u wujka załozylismy Waryński i nawet chodzi , złych objawów nie zauważyłem.

Pojechaliśmy na Agrome po Chełmno ale wybrali to zostało Mahle Zetor THM i Waryński, noto wzieliśmy Waryński w ciemno, z opini wynika ze dobre zestawy noi zaryzykowaliśmy.Na razie pracuje ciągnik ok.

Mahle to już bubel , THM też a do Zetora jakoś nie mam przekonania.

Chełmno nigdy mnie nie zawiodło, moim zdaniem najlepsze zestawy, tak samo dobre jak PDC.

 

Jeśli o mnie chodzi to uważam, że Mahle naprawdę dobre części, nie wiem skąd ta opinia. 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Temat remontowy ogólny więc tutaj napiszę :P

Regeneracja części silnika w toku, co nowe to kupione więc czas pogrzebać w skrzyni. sprzęgło spalone choć tarcze nie stare to olej zrobił swoje. taka skrzynia to dla mnie coś nowego więc krótki filmik bo ten luz i ogólne działanie mi nie pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

Krzywe łapki popychające łożysko ?

A luz zaiście spory, trzeba chyba zajrzeć do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Zacząłem składać ten silnik i się zastanawiam jak lekko ma się kręcić wał przy założonych wszystkich 4 tłokach bez głowic, teraz wał się obraca przy użyciu klucza z lekkim oporem. Z dużym oporem wchodził sworzeń jednego z tłoków po czym tłok dość sztywno siedzi na korbowodzie i teraz się zastanawiam czy to się dotrze czy rozbierać i kombinować coś z tym korbowodem?

 

stopy główne jak i korbowe dokręcałem kluczem mannesmann czyli tanim więc nie wiem czy bardziej nie dokręcić 140Nm dla głównych i 100 dla korbowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Sworzeń ma ciasno siedzieć  w tłoku i na pewno się obróci nawet jeśli się obraca z problem to siła wytworzona przez wybuch będzie obracała tłok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

w takim razie odginam podkładki, zakładam zawleczki, montuję resztę, zostało w sumie najgorsze czyli rozrząd i pompa wtryskowa.

Na połączeniu pompy olejowej ze smokiem jest jakaś uszczelka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    131

Zacząłem składać ten silnik i się zastanawiam jak lekko ma się kręcić wał przy założonych wszystkich 4 tłokach bez głowic, teraz wał się obraca przy użyciu klucza z lekkim oporem. Z dużym oporem wchodził sworzeń jednego z tłoków po czym tłok dość sztywno siedzi na korbowodzie i teraz się zastanawiam czy to się dotrze czy rozbierać i kombinować coś z tym korbowodem?

 

stopy główne jak i korbowe dokręcałem kluczem mannesmann czyli tanim więc nie wiem czy bardziej nie dokręcić 140Nm dla głównych i 100 dla korbowych

Wał z korbami powinien kręcić się bez zadznych zacięć , oporów czyli jednostajnie jak pisałeś wcześniej z lekim oporem  .

Sworznie tłokowe mają wchodzić lekko w główkę korbowodu palcami wsówa się je a w tłoku mają stać na sztywno .

Co do ponownego rozbierania to jak mocno spasowane może obrucić w tłoku .

 

w takim razie odginam podkładki, zakładam zawleczki, montuję resztę, zostało w sumie najgorsze czyli rozrząd i pompa wtryskowa.

Na połączeniu pompy olejowej ze smokiem jest jakaś uszczelka?

Uszczelka jest moędzu smokiem a pompą olejową coś w podobie jak do kolektora wodnego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

Silnik po złożeniu ma odpalić z akumulatora bez problemu, bez ciagania itp. Kilka obrotów wału żeby odpowietrzyć pompę wtryskową i ognia.

Dodam, że ułatwieniem może być przed montażem głowic rozprowadzić po tłokach naokoło po 1-2cm3 oleju silnikowegoaby lekko uszczelnić pierścienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pompa się napełni przy odpowietrzaniu. Do wtryskiwaczy musi dojść paliwo. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Wał z korbami powinien kręcić się bez zadznych zacięć , oporów czyli jednostajnie jak pisałeś wcześniej z lekim oporem  .

Sworznie tłokowe mają wchodzić lekko w główkę korbowodu palcami wsówa się je a w tłoku mają stać na sztywno .

Co do ponownego rozbierania to jak mocno spasowane może obrucić w tłoku .

 

Uszczelka jest moędzu smokiem a pompą olejową coś w podobie jak do kolektora wodnego 

Sworzeń lekko nie wchodził ani ten ani inne, wszystkie wbijane lekkim gumowym młotkiem każdy tak samo wchodził i tylko na tym lekki opór jest.

Zaryzykuję i to zostawię jak jest, może tylko za mało oleju dałem przy montażu tego sworznia .

 

Uszczelka faktycznie jest w zestawie uszczelek ale otwór przez który ma płynąć olej jest tak zrobiony że zasłania 1/4 światła rury więc myślałem że to nie ta.

 

Jutro po pracy skończę go składać i teraz pytanie czy może zaczekać tydzień na odpalenie bo na zjechanie całości czas będzie dopiero w sobotę

 

W którą stronę ma być miska olejowa? zdejmowałem ją w sierpniu i już nie pamiętam czy korkiem od strony filtra oleju czy pompy wtryskowej

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

Chyba odpowietrzy przy napełnianiu. Do odpowietrzenia wtryskiwaczy wystarczy kilka obrotów wału na poluzowanych przewodach, jeśli pompa jest napełniona pompką ręczną. Gorzej to wygląda w 3p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    131

TheEnd można spokojnie poczekać z odpaleniem do soboty .

 

Miska idzie korkiem spuszczania oleju od strony filtra oleju .

 

Sforznie zabijałeś młotkiem gumowym w tłoka ? Czy tylko w korbowód  bo tłoka nagrzewa się razem z główką korbowodu a sworznia nie i wtedy leko wchodzi  .

Edytowano przez traktor11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, mam pytanie. Chcę zrobić remont rozsiewacza amazone.Nie wiem czy jest to model ZAE 601 czy ZAE 602. Jaka jest między nimi różnica? Problem polega na tym że zaczął mi lecieć olej ze skrzyni tak jak widać na zdjęciu. Gdzie można dostać części do tych rozsiewaczy?


    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez MariuszKlim
      Cześć.
      Ktoś spotkał się lub korzystał/korzysta z dotacji innych niż "Czyste Powietrze" na dom lub podwórko (a dokładnie ogrodzenie od ulicy).
      w Najbliższych latach planuję przeprowadzić parę większych remontów w domu i ogrodzenie, znacie jeszcze takie dofinansowania które są wart uwagi, zwłaszcza jeśli mają małe wymogi?
      Bo Prow to chyba tylko na rzeczy gospodarcze i trzeba mieć ukończoną szkołę?
       
      Pozdrawiam
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj