Polecane posty

seweryn20    825

Przed wymiana luz na zamkach pierscieni byl 1,8 mm a po wymianie 0.30. Więc czemu niby to mialo nie mieć sensu? Pewnie kolego od razu powinienem kupić nowy silnik. 

Dla tego luz 1,8 jest w normie a po ułożeniu nowych pierścieni nie będzie wiele mniejszy.

Gdyby był z 3 mm na tulejach wykazujących niewielkie zużycie to miało by sens.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wymian pierścieni pomaga po przegrzaniu silnika ale nie po zużyciu.Dotarcie pierścienia do starej tulei to już nie jedna motogodzina pracy i nie jeden litr oleju pójdzie w komin.Zestawy nie są teraz takie drogie bo 520 czy 600 zł nie majątek i trochę roboty więcej. :P

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Tyle chińskie zestawy kosztują, dobry to minium po 200 zł za sztukę wychodzi 800 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozzborn   
Gość ozzborn

za zestaw zetora płaciłem po 190 zł  x 4 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9192

Ale robota w sumie jedna i spokój na dłuższy czas. Policz koszt spalonego oleju, uszczelki, robotę, to koszt wymiany zestawów to pikuś. Dodatkowo własne zdrowie - bo przecież ten spalony olej wdychasz. Ale każdy robi, jak chce.

Sprawny silnik  = większa moc, mniejsze spalanie oleju, mniejsze zużycie oleju, lepsze zapalanie.

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

No to byś się zdziwił bo ja zakładam obecnie THM sprawdzane moją metodom i nie mam z nimi problemu.Owszem wcześniej zakładałem machle ale obecnie nie ma z czego wybrać.Ostatni zestaw machle wyrwałem w Kłobucku do zetora i co 3 lata i oliwę chłapie i odmą wali .Z resztą kolega na forum na zestawach z chełmna ma też problem.Jak waryński ruszył z zestawami zakładałem do czkawki i 60 ale teraz do głuchy towar.Nawet z wałami do 60 jest ślizgi towar bo zakładłem 2 wały indyjskie produkowane pod korusa bo jak zakupili mi wał rzekomo z ostudy z panewkami na 1250 zł komplet to śmiechy warte.Szlifowany jak by papierem 60 tak zrysowany wymienili na tyczyn to masakra 1 szlif trzeba by robić bo krzywo wyszlifowany i w bloku po osiowaniu nie dało rady przekręcić.Zawiozłem do kumpla blok bo źle z osiowany wstawił wał świeżo z maszyny po szlifie i ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

To ja miałem chyba wyjątkowe szczęście, zestawy naprawcze od Waryńskiego po 180zł i wał Indyjski z Kłobucka za 700zł i wszystko hula jak ta lala.Oleju przez rok nie wziął wcale nawet na dotarciu nie brał.Olej leje Shell albo Mobil.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coiramc355    0

To kolega miał szczęście, mój przez te 90 mth wziął pewnie ze 3-4 l albo lepiej, juz przestałem liczyć tylko dolewam tak po setce, dwóch co kilka mth. Zestawy to Ursus Chełmno po 180 zł plus zmienione pierścienie na nowe Primy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Zobaczymy jak moje zestawy się spiszą zapasu jak założę do swego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    32

Ja wymieniałem same pierścienie do starych tulei. Olej brał jeszcze przed przegrzaniem, a jak popekały pierscienie to juz się z komina lało. Progów nie bbyło więc mechanik stwierdził żeby włozyć tylko nowe pierścienie ale koniecznie primy. 600mth po tym remoncie i praktycznie zerowe zużycie oleju, a silnik jest stale przeciążony i lekko nie ma u mnie. Takze to nie reguła, że tylko nowe pierścienie nic nie pomogą. Może co innego jakbym nie wymienił prowadnic zaworów bo przez stare też chlał olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Witam, zapytam w tym temacie, bo to powiązana sprawa.Rzuciły mi się w oczy na necie pierścienie tłokowe nadwymiarowe pirma, a skoro są pierścienie, to powinny być i tłoki.Wie ktoś coś na ten temat? Dawniej to było i normalnie się robiło szlif tulei i dawało nowe tłoki na odpowiedni nadwymiar, jak z wałem korbowym.Później gdzieś już to zaginęło i były same nominały "włóż-wyjmij". Czyby ponownie to wróciło? Opłacalna jest taka zabawa? Bo chyba średnio, choć z drugiej strony, jak ktoś ma tuleje ze starszej produkcji, to szkoda taki materiał wywalić, bo te dzisiejsze, to różnie.Pozostaje tylko kwestia dobrego fachowca, który tego nie spieprzy.Jak zrobi dobrze, to pasowanie tłok-tuleja powinno być lepsze, niż w niektórych dzisiejszych zestawach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

W zasadzie to nie widzę większego sensu w szlifowaniu starych tulei. Wymiana tulei z reguły wiąże się z naprawą główną silnika, nikt od tak nie wymienia tulei. O ile silnik zalany jest płynem to może i byłby sens ale po wodzie zdarza się że powstają tak duże wżery że nie ma co ratować. Co prawda to fachowiec może dokładnie to wykonać ale można też pomierzyć i dobrać konkretne zestawy ( znajmy w sklepie mile widziany:)). Z częściami do starych ursusów jest jak jest ale są zestawy np. Krotoszyn i tam nie powinno być większych niespodzianek.

Szlifowanie przeminęło wraz z dostępem części, kiedyś co większy POM to sam dorabiał tuleje bo takie były czasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Były takie czasy że nie było dostępnych nominałów i ratowali  co było u siebie.Dziś nikt tego nie robi bo to więcej roboty niż sama wymiana na nominały.Chcesz mieć jakość zestawów naprawczych jakie szły na I montaż  kup Chełmno premium plus cena 360 zł za jeden zestaw  Tuleja Krotoszyn taka jak szła I montaż i tłoki Gorzyckie a większości to nie wiadomo skąd te tłoki  a cena tłoka 200 zł Gorzyckiego dzisiaj 200 zł stąd ta cena 360.Patrzyłem ceny poszczególnych elementów  co są w tym zestawie wszystko sumowałem i wychodzi to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

No dobra, to tak dla ścisłości, ten zestaw "premium" z Chełmna, to tuleja Krotoszyn, tłok Gorzyce i pierścienie prima? W takim razie, co jest w zestawie "zwykłym" Chełmno? Tyle tego jest teraz, że głowa mała.Coś będę musiał powoli zrobić z tym silnikiem, ale też nie chcę pakować milionów i nie chcę jednocześnie pakować części z gównolitu, bo szkoda roboty i pieniędzy.Jest pewność, że kupując zestaw np. Chełmno, czy Krotoszyn, czy Waryński (ponoć jedyne warte uwagi na rynku) kupujemy rzeczywiście to, co myślimy, że kupujemy, czy jakieś chińskie, czy inne gówno, z naszą naklejką? Tyle tego na rynku, że nie wiadomo.Widzę też na necie zestawy Prima,więc co to jest? Wszystko ładne, piękne na zdjęciu, ale w praktyce wychodzi ich jakość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Właśnie nie wiem jakie tłoki idą  do waryńskiego,premium i do mahle.Zestawy pakujesz raz na 10 15 20 lat decyzja należy do ciebie ja tylko po informowałem że są zestawy takie jak szły na montaż powinno być jakościowo te same co kiedyś Ja o to się nie martwię moje czekają zapakowane w karton kupione 1987 roku  pierścienie niby mam ale kupie dzisiejsze z primy

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Czyli do końca nie wiadomo, co tam jest? W zestawach mahle niby są gorzyckie i powinno być ok. ale parę lat temu, dawali niby tłoki azotowane, miały ciemny kolor i cena takiego zestawu sięgała 300 pln, a to było już lata temu.Teraz tego chyba nie ma.W tamtym czasie były też tłoki zwykłe, więc był wybór.

No, jak masz PRL-owskie części, to gratuluję.Nie każdy ma tak dobrze.Niewielu myślało wtedy, żeby się zaopatrzyć na przyszłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Zestaw Mahle a Zestaw Chełmno to co innego ;) W zestawie Mahle jest Tuleja Mahle, Tłok Mahle, Pierścienie- Nie pamiętam :P W komplecie Premium Plus od Chełmna jest, tak jak kolega wyżej, tłok FM Gorzyce (dawne WSK Gorzyce), tuleja Mahle Krotoszyn, pierścienie Prima Łódź :) Takie same komplety były montowane w Ursusie :D Kiedyś znalazłem artykuł w którym było że te części spełniają normy Ursusa :P

 

Oooo :D Znalazłem :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Teraz najlepszym i najpewniejszym zestawem jest Chełmno,ostatnio u wujka załozylismy Waryński i nawet chodzi , złych objawów nie zauważyłem.

Pojechaliśmy na Agrome po Chełmno ale wybrali to zostało Mahle Zetor THM i Waryński, noto wzieliśmy Waryński w ciemno, z opini wynika ze dobre zestawy noi zaryzykowaliśmy.Na razie pracuje ciągnik ok.

Mahle to już bubel , THM też a do Zetora jakoś nie mam przekonania.

Chełmno nigdy mnie nie zawiodło, moim zdaniem najlepsze zestawy, tak samo dobre jak PDC.

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

No i bądź tu człowieku mądry.Co kraj, to obyczaj.W zwykłych zestawach Chełmno są tuleje i tłoki ich produkcji, z tego co piszą na aukcjach.Czyli mam rozumieć, że zestaw premium, to to samo, co Mahle, a Mahle, to szajs? Kuzyn np. mnie namawiał na GMP, bo to tanizna, a ponoć nienajgorsze, tylko trzeba długo docierać, bo jak za szybko się da do cięższej roboty, to się zatrze, ze względu na ciaśniejsze pasowanie tych kompletów.Jego słowa.Ale to jakieś najtańsze niewiadomoco.Po sklepach u mnie, to widzę najczęściej THM i Chełmno "zwykłe".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaku1990    1

witam mam 2 pytanka, pierwsze to takie że mam c-360 i dzieje mi się taki problem,jak sie rozgrzeje a czasem i na zimnym ustawie obroty nie za wysokie gazem ręcznym i na przykład ruszę daje gaz nożny i powiedzmy zatrzymuje się to ma bardzo wysokie obroty, nie reaguje na gaz ręczny tylko jak tak szybko nacisnę na gaz nożny puszczę to wraca dopiero na normalne niskie, co to może  być??

A druga sprawa jak jest odpalony i łapię za przewody od wtrysków to tak na pierwszym wtrysku jest bardzo dobrze wyczuwanie pukanie podawanie paliwa i jest to równomierne a na pozostałych jest to nierównomierne i bardzo słabe pukanie. pewnie najlepiej wtryski sprawdzić?? dziękuje z góry za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

No i bądź tu człowieku mądry.Co kraj, to obyczaj.W zwykłych zestawach Chełmno są tuleje i tłoki ich produkcji, z tego co piszą na aukcjach.Czyli mam rozumieć, że zestaw premium, to to samo, co Mahle, a Mahle, to szajs? Kuzyn np. mnie namawiał na GMP, bo to tanizna, a ponoć nienajgorsze, tylko trzeba długo docierać, bo jak za szybko się da do cięższej roboty, to się zatrze, ze względu na ciaśniejsze pasowanie tych kompletów.Jego słowa.Ale to jakieś najtańsze niewiadomoco.Po sklepach u mnie, to widzę najczęściej THM i Chełmno "zwykłe".

 

bierz Chełmno.

Będziesz zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, mam pytanie. Chcę zrobić remont rozsiewacza amazone.Nie wiem czy jest to model ZAE 601 czy ZAE 602. Jaka jest między nimi różnica? Problem polega na tym że zaczął mi lecieć olej ze skrzyni tak jak widać na zdjęciu. Gdzie można dostać części do tych rozsiewaczy?


    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez MariuszKlim
      Cześć.
      Ktoś spotkał się lub korzystał/korzysta z dotacji innych niż "Czyste Powietrze" na dom lub podwórko (a dokładnie ogrodzenie od ulicy).
      w Najbliższych latach planuję przeprowadzić parę większych remontów w domu i ogrodzenie, znacie jeszcze takie dofinansowania które są wart uwagi, zwłaszcza jeśli mają małe wymogi?
      Bo Prow to chyba tylko na rzeczy gospodarcze i trzeba mieć ukończoną szkołę?
       
      Pozdrawiam
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj