Ferdek07

mf 255 ropa dostaje się do oleju silnikowego

Polecane posty

MF675ursus    1450

Pompka i świeca- sprawdzone w pierwszej kolejności :) Zastanawia mnie jedno- którędy z paliwo komory spalania dostaje się do oleju? Pierścieniami, zaworami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No to zostaje Ci uszczelniacz na pompie wtryskowej... skąd w ogóle podejrzenia że to przez komorę spalania idzie? przecież ten nadmiar paliwa by się spalił a nie poszedł przez pierścienie do oleju... dla mnie to nierealne
Przecież przy zużytych pierscieniach lub tulejach olej się spała więc niby co innego ma się dziać z paliwem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Opinia mechanika- lejące wtryski. I w tym temacie też wielokrotnie taka przyczyna padała. Więc coś jest na rzeczy, tylko zastanawiam się jak? Którędy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no właśnie którędy? temu diagnoza bez sensu. Też miałem w U5314 lejące wtryski i to na wszystkich cyl bez jakichkolwiek objawów typu ciężkie odpalanie, dym czy brak mocy z poziomem oleju w normie. Wtryski wyjąłem bo się paliwo sączyło obok wtrysku na zewnątrz i tylko dlatego poszły do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

lukbold -nie masz racji, lejące wtryskiwacze przez dłuższą chwilę mogą takie objawy powodować. 

 

Celem sprostowania: Olej napędowy się nie pali, musi być mieszanka paliwo-powietrzna ale to też się w silniku nie zapali jeśli nie będzie odpowiednio zmieszane ( dlatego wtryskiwać podaje mgiełkę która jest mieszana z powietrzem i odpowiednio zawirowana.

 

Nadmiar oleju może przedostać się przez nieszczelności cylinder-pierścień-tłok a jak wiadomo żaden silnik nie jest w 100% szczelny tym bardziej kilkunastoletni.

 

MF675ursus - ciągników ani innych maszyn przez forum się nie naprawia. Tu możesz dopytać, poczytać ale nikt z nas nie wie co w Twoim sprzęcie siedzi.

Przeczytałeś zapewne cały ten wątek, kilka rzeczy jak pompka czy świeca możesz sprawdzić samemu, lejące wtryski to jak masz czym zmierzyć, to samo z kompresją. Uszczelniacz pompy - nie sprawdzisz jak nie zdemontujesz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No pasuje.. ale znów ile tego nierozpylonego paliwa musi być aby to poszło w olej równocześnie facet nie odczuwa spadku mocy?

tak czy siak wtryski zrobi i będzie obserwował... Mam nadzieje że napisze czy dalej przybywa oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Małego spadku mocy można nie odczuć, ewentualnie nie ma z czym porównać bo może miał tak od kupna. 

Wtryskiwacze widać po tłumiku, nie ma możliwości aby było ładnie pięknie a wtryski leją.

A może ten nadmiar to trudne palenie w zimne dni? Dużo go odpalałeś? Jak długo kręci zanim złapie?

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Około 10 sekund potrzebował żeby załapać. Jesienią było ok, a zimą pracował tylko w rozrzutniku 4,5 tony po zmarzniętej ziemi więc tak naprawdę ciężko stwierdzić czy moc spadła, bo obciążenia porządnego nie dostał. I nie naprawiam go przez forum, chciałem tylko potwierdzić diagnozę mechanika. Bo wydało mi się mało prawdopodobne że w miarę sprawny silnik może puścić ON do oleju tylko przez lejące końcówki wtryskiwaczy. Dam znać co było jak już będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Wtryski wymienione, były w opłakanym stanie. Po wymianie, szczególnie na wolnych obrotach silnik równiej pracuje. Odpalanie w mrozie- nie ma mrozu więc nie wiem czy się poprawiło. Czy znów będzie ON w oleju dowiem się dopiero jak pójdzie w cięższą robotę, mam nadzieję że wymiana wtrysków go uleczyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blackfish    0

Witam, podłączam się , bo admin wykasował mój temat (słusznie istniały podobne wcześniej)

Do rzeczy: na wiosne okazało się, że z baku MF255 zeszła cała ropa. Jak wyciągnałem bagnet do sprawdzania ilości oleju w silniku to dosłownie lało się jak woda- olej wymieszał się z ropą (wąchałem ) . Z tego co tu czytam to problemem najprawdopodobniej jest pompa. Ze mnie mechanik żaden, ale zapału mi nie brakuje. Teraz nie wiem o jaką pompe chodzi. Czy o pompe zasilającą paliwową http://allegro.pl/pompka-zasilajaca-paliwowa-paliwa-mf-235-mf-255-i5268638941.html#imglayer  

nie wiem gdzie ten element się znajduje, nie mogę go zlokalizować. Czy moze chodzi o pompe wtryskową ? Rysunek ponizej. Jeśli to pompa wtryskowa to powinienem ją dać do regeneracji-ile moze to kosztować?

Ps. Tam są trzy śruby , zaznaczyłem na rysunku - czy po ich odkręceniu pompa zejdzie bez problemu czy są jeszcze jakieś niespodzianki?

676411331_1_1000x700_pompa-wtryskowa-mf235-mf-255-c360-3p-myslenice.jpg

Edytowano przez blackfish

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

musisz zdjąć pokrywke przed pompą i odkręcić trybo.

Wymień na początek pompkę zasilającą tak jak w linku choć widząc Twój słomiany zapał to oddaj go do mechanika bo i tak nie odpowietrzysz tego traktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blackfish    0
2 godziny temu, lukbold napisał:

musisz zdjąć pokrywke przed pompą i odkręcić trybo.

Wymień na początek pompkę zasilającą tak jak w linku choć widząc Twój słomiany zapał to oddaj go do mechanika bo i tak nie odpowietrzysz tego traktora

Gdzie jest ta pompka zasilająca? po tej samej stronie co wtryskowa czy pod drugiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj