rsiejka

Members
  • Ilość treści

    601
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Komentarze zdjęć napisane przez rsiejka


  1. tommmek napisał:

    W tym Posejdonie opróżnianie zbiornika mi się nie podoba bo wszystko na raz na przyczepę.

    Niby tak, ale nie ma tych listw jak w naptunie, wiec mniej uszkodzen. Delikatnie hydraulika i delikatnie powinno wypadac.


  2. Buraka cwiklowego da rade zebrac nim tak jak cukrowego? Domyslam sie ze trzeba zmniejszyc norme wysiewu bo musza rosnac prosto, aby ucielo liscie. Szukam jakiegos alternatywnego sposobu bo recznie nie chce sie a nkemiecki EM11 drogi.

  3. Kapusta

          5

    Zgoda. Wszystko zalezy od rozstawu kol ciagnika. Zasadzic 4 pod rozstaw od 30 to juz wogole na kopie rosna.


  4. A szkoda bo fajnie rechotaly, a jak szedl z przyczepa i oczywiscie przeladowany to juz wogole. Kiedys u nas na skupach przemysl wozili starami z przyczepami. Oczywiscie podwojne burty i jeszcze jakas deseczka musiala byc. Podobno na samochod 10-11 a na przyczepe 8-9brali. Potem liaz wszed, a potem juz bdf i skonczylo sie sluchanie. Przez jakis czas byl nawet star ciagnik siodlowy.


  5. Zalezy od pokladu wody. W moich okolicach 100-120zl/m studni srednicy okolo 15cm i 300-350zl/m takiej 30 pare cm. Nie pamietam dokladnie jakie tam wymiary byly bo ostatnia kilka lat temu bilem. Poklady mamy juz na okolo 3-5m. Pompa w zaleznosci od ciagnika. Obecnie pracuje na cappari na wom, ale jest za duza do mf235. Daje rade ale meczy sie chlopak. 1700l/min, cisnienie nie znane. Wejscie 110, wyjscie standard 3cale, ciagnik 100 koni, walek na 1000, manommetr do 15atm przekrecony, weze wytrzymaly bo to bylo chwialowe dla sprawdzenia. Ciagnik osiagnal 1200 obrotow i dalej nie poszedl. Dysza 18, deszczownia odra 3cale/270m, siegnela wredy okolo 70m.

  6. Kapusta

          5

    Przeciez sa siewniki punktowe i kapuste tez mozna siac prosto w pole i ludzie tak robia i robili. Z mojego punktu widzenia jest to nieoplacalne, i ma swoje plusy i minusy. Z minusow to 1. po posianiu gleba musi byc stale wilgotna i niezasklepiona do wzejscia. W przypadku kapusty glowiastej powiedzmy 3-4dni, a w przypadku pekiny 2dni. 2. nierownomierne wschody przez nierownomierna wilgotnosc gleby, zly docisk nasion lub blad siewnika. 3 zachwaszczenie pola. Np kapusty pekinskiej raczej nie prysnie od chwastow do 2 dni po siewie bo bardzo szybko kielkuja. Czasami siana jednego dnia rano po dobie ma juz kly. 4. po nierownomiernych wschodach sa nie rowne glowki. Tam gdzie wiecej wzeszlo sa drobniejsze, a tam gdzie mniej wieksze. A z plusow siania to ze robota mechaniczna. Ciagnikiem uprawi, ciagnikiem zasieje, ciagnikiem podleje. Rozsada daje powiedzmy 98-99% procent wschodow. Jezeli w multiplatach jest dokladnie zasiane, nasiona sa w donrej kondycji bez polowek itp to nawet 100% wschodow w tackach jest. Pozniej pracochlonne jest sadzenie, chociaz wszystko zalezy od sadzarki. Kapusty sianej wiecej wejdzie na hektar niz sadzonej. Np ursus c330 sianej pekiny ma 4 rzedy miedzy kolami, a rozsady 3 bo konstrukcja sadzarek nie pozwala zrobic tego inaczej.


  7. Na kolach to leciutko. Bez kol podporowych, na samym podnosniku to ciezko by bylo. Fajna sprawa te maszty, ale cholernie ciezkie sa. Znalazem ostatnio podnosnik POM rawa mazowiecka. 120kg wagi, udzwig 700-800kg, do 4m podnoszenia plus podnosnik ciagnika.


  8. Ciagnik wyglada efektownie jakn na swoj wiek, kabina zalezy kto co lubi, ale te gumy przy blotnikach wedlug mnie to juz porazka. Przy wolnej jezdzie moze i cos pomoga, ale w transporcie i tak wszystko leci na sprzet. Mam porownanie do 30 z gumami i mf235 bez. Wszystko tak samo uwalone, ale nie przetlumaczy. Do tego blotniki gnija, a jaka jest jakosc nowych to kazdy wie.


  9. Teraz juz za pozno, bo jest zaorane wszystko. Plug na wzor Unii grudziadz 2 skiby najzwyklejszej jakich pelno po 500zl. Jakis wyrob to jest, ale podobny. Tak przekrecam belke zaczepowatopka zeby 2 skiba opierala sie o bruzde, lewy lancuch podkrecony i wychodzi to tak ze kolko jest przy 2 korpusie i leci sladem ciagnika a prawy lanuch luzno. Prawa belka podnosnika jest wtedy okolo 5cm od zaczepu dolnego. oczywiscie poziom i pion ma byc ladnie ustawiony. Ursus 2812 rozstaw kol standard. Wyglada to tak ze cieglo jest pod skosem, na wysokosci lewego ramienia podnosnika. Nietypowy jest uklad zaczepiania, ale da sie ustawic, tylko trzeba chciec.


  10. Wydech moze byc mymieniony jakis czas temu, a felga od bruzdy nie musi byc wyslizgana. Ja w orce puszczam kierownice w bruzdzie i ma leciec sam bez pilnowania, a starzy gospodarze, oracze z skr-ow i pgr-ow twierdza ze mam zle ustawiony plug po stojac za ciagnikiem ch... to wyglada, ale za to pole ladnie.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj