Skocz do zawartości

tomi_86

Members
  • Zawartość

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutral

O tomi_86

  • Ranga
    Użytkownik

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. dominator 98/88 klimatyzacja

    ja spotkałem się w medionie z klimą wodną coś typu postojowej w ciężarówkach, nie wiem jak ze sprawnością bo układ był rozszczelniony i nie działała, może celuj w coś taniego czyli klima z golfa czwartego lub innej osobówki na oryginalnych podzespołach które można wypruć na złomie i zapłacić za ich wagę, dodatkowo + będzie to że będziesz wiedział ile oleju i czynnika trzeba tam wepchać, - to że będzie kombinacja z dodatkowym nawiewem w środku, chłodnicą klimy i kompresorem, koszty musisz sam wyliczyć bo będą zmienne od zastosowanych części,  a jak już interesuje Ciebie oryginał to serwis albo medyk który już z takim czymś walczył.
  2. Bogballe ewx -czujnik prędkości

    jeśli ma zasuwę dawkującą sterowaną siłownikiem elektrycznym to musi być czujnik żeby dobierać ilość wysiewanego materiału względem prędkości, z tego co kojarzę można mu zadać z ręki prędkość np. 9 km/h ale z taką samą będziesz musiał jechać żeby wysiew zgadzał się z tabelą jako tako, prędkość z czujnika zewnętrznego zawsze będzie bardziej wiarygodna niż przeliczeniowa z ciągnika, uwzględniając przy kalibracji czynniki takie jak, ciśnienie w kołach, 50% załadowania nawozem skrzyni, włączony przedni napęd i możliwość poślizgu na danym terenie
  3. KALIBRACJA SPRZĘGŁA W CLAAS AXION 810

    nakrętka może złapać luz,tak widziałem to jak skrzynia głupiała a czujniki były ok, powiedz mi jak zmierzyłeś oporność cewki w monecie zasilania ?:) bajka polega na tym że to działa , cewki 4 czy 6 ohm pracowały jak trzeba może książkowo to za mało ale większość tych elementów w deutz valtra czy inny maszynach miała podobne parametry, jak wiesz więcej to pomóż koledze zakładającemu temat  pyta o kalibracje więc zamiast uczyć mnie poprostu pomóż mu :) 
  4. KALIBRACJA SPRZĘGŁA W CLAAS AXION 810

    kustosz ciekawa lektura, mechaniczne przełożenie będziesz miał gdy sprzęgła połówek będą spięte sprężynami tłoków a nie ciśnieniem które by na nie wywierało więc masz 3 w 4 przełożeniach które nie są czysto mechaniczne, nakrętka nie musi odpaść wystarczy że złapie delikatny luz i tracisz sygnał na czujniku zakresu, a z tym książkowym 10Ohm to się żadko kiedy spotykam a te po 4 6 czy 8 ohm chodzą do dziś :D   
  5. KALIBRACJA SPRZĘGŁA W CLAAS AXION 810

     claas jak i mf mają te same skrzynie ZF gima, przełożenie 3ciego zakresu na 1połóce dla 4/4 i 3ciego zakresu na 4połóce 4/6 są czysto mechaniczne i w takie wpada ciągnik w trybie awaryjnym( niby powinien ), czyli bez zbędnego gadania masz 4 przełożenia mechaniczne dzielone na 4 lub 6 przełożeń mechaniczno hydraulicznych, kalibracja sprzęgieł ok ale pod warunkiem że pozamieniasz cewki włączania sprzęgieł miejscami, bo są sterowane PWM i się zacierają - to nie naprawi ale przedłuży możliwość użytkowania, (częsta przypadłość zjawiska kawitacji!!! w skrzyniach DSG WV i BMW :) prawie zawsze, ), ale mi to by wyglądało na zerowanie skrzyni czyli coś nie halo z czujnikami pozycji mechanicznych przełożeń skrzyni, przejścia możesz mieć ok  ale sprawdził bym oporność na poszczególnych zakresach, na początek, jeśli jest ok to uszczelnienia tłoków wyciskania wodzików i amortyzatory gazowe stabilizacji ciśnień sterowania, skrzynia zf miała w sobie myk z ciekawymi nakrętkami na wodzikach które sterowały czujnikami i lubiły się luzować błędny sygnał i pozamiatane, czujniki masz osadzone parami pionowo na skrzyni, czyli za silnikiem masz modół skrzyni elektor mechanicznej i następnie mechanicznej i tam ich szukaj zaraz przy łączeniu skrzyń,  PS, cewka powinna mieć około 4-8 ohm 
  6. Części do Gregoire Besson

    https://pl.gregoire-besson.com/pl/content/gregoire-besson-polska Gregoire-Besson Polska Sp. z o.o. | Kowanówko  | ul. Obornicka 1A  | 64-600 Oborniki Wlkp. | POLSKA | Tel. 61 297 75 34 może udostępnią Ci jakieś katalogi nawet po to żeby rozszyfrować model lub http://sprzedajemy.pl/plug-obrotowy-gregoire-besson-resor-jak-w-kverneland-naud-nr37291197 są podobne, zadzwoń do handlarza i poproś o model bo niby chcesz kupić i sprawdzić czy cześci dostaniesz do niego, na zdjęciu ma tabliczkę znamionową, może ba będą podobne, bo wątpię żeby jakieś mody robili w podzespołach, muszą mieć tylko taką samą szerokość roboczą lemiesza 
  7. serwis, trzeba spróbować nabić azotu i sprawdzić szczelność albo nowy akumulator, dodatkowo jak już będą niech sprawdzą Ci sprawność i stan prasy 
  8. potencjometr zgniotu ma 3piny, masa, sygnał, 12v, i ma w sobie stabilizator napięcia aby wyjście sygnału było zawsze jednakowe niezależnie od zasilania, sygnał powinien mieścić się w zakresie 0,5v do 4,75v, cewka budująca ciśnienie jest sterowana z modułu PWM lub współczynnikiem wypełnieniem, nie jest to cewka 0-1 więc pracuje cały czas pykając i jej temperatura może dochodzić do 70 stopni, przy czym otwiera ona układ, przy prawidłowym działaniu po zdjęciu z niej kostki, prasa powinna zbić balot z maksymalnym ciśnieniem. tyle z elektryki, jeśli macie problemy z budowaniem ciśnienia i  ogólnie hydrauliką to sprawdźcie sobie akumulator gazowy który znajduję się po prawej na górze, jest to taka wielka grucha 0,7 litra która ma na górze śrubkę na imbus 6 lub 8 po poluzowaniu jej powinien psiknąć azot jeśli pójdzie olej to znak że jest do wymiany, ważne aby przy sprawdzaniu nie wypuścić wszystkiego azotu, ten akumulator odpowiada za wstępnie ciśnienie sterowania hydrauliką prasowania, i drugi myk jeśli posiadacie rozdzielacz z funkcją pływania, bezciśnieniowa czy swobodnym spływem czyli 1-0-2-{pływająca} podepnijcie pod niego prasę 1 otwieranie klapy 2 zamykanie i po zamknięciu jeśli komunikator da sygnał to dajemy na {pływanie} prasa ma zamek hydrauliczny który czasem głupieje jak będziemy mieli wyższe ciśnienie w przewodzie między ciągnikiem a prasą niż w układzie za blokiem.
  9. Claas variant 380

    opisz na czym polega problem i się coś wmyśli, na tym sterowniku będąc w menu pracy czyli na czarno podświetlonej prasy szukasz rysunku sypełka ( tylko nie z klepsydrą bo to opóźnienie wiązania ) i przytrzymując niebieski przycisk obok puszczasz siatkę
  10. jak posiadasz identyczny to podrzuć koledze jak i gdzie podpiąć kabelki, a przy okazji sprawdź u siebie masę zaczynając od gniazda w ciągniku do głównego odbiornika, masz tylko sterownik czy też jeszcze skrzyknę elektryczną na rozrzutniku ??  i co tam jest ( przekaźniki czy kości mosfet które lubiły się upalać jak było słabe połączenia i proporcjonalnie do temperatury wzrastały Ampery) jam masz miernik to pomierz przy okazji ile volt idzie na cewki w momencie zasterowania    
  11. więc kolego  szarywilk  sprecyzuje bo tam nie pisze nigdzie o konieczności podpinania przez ISO ( choć może być opryskiwacz w to wyposażony) każda maszyna z reguły ma własny terminal sterujący żeby nie ingerować w konstrukcje i instalację ciągnika, kolega zakładający post ujął że " chce podpiąć pod traktor" i jest taka możliwość stosując iso w fendt-cie lub innym dieslu bo może owe gniazda posiada w obu maszynach, idąc najprostszą linką, opryskiwacz powinien być wyposażony w przewód łączący go z terminalem i dodatkowo z czujnikiem prędkości ( czepianym przy kole lub na wale przedniego napędy - ważna jest częstotliwość odczytu sygnałów Hz min i max na 100m ) jeśli czujnika nie dostarczono razem z opryskiwaczem można zastosować inny mono lub 3 pinowy, oba są typu halla ale nie będę się rozpisywał bo można sobie na necie doczytać, gniazda z reguły to mały lub duży jack dostępny w sklepach ze sprzętem muzycznym. ISO nie mam nic wspólnego z can-em  to zupełnie inna gałąź magistrali obsługująca zewnętrzne urządzenia i jak Ty chłopie chcesz wyciągnąć prędkość z gniazda diagnostycznego gdzie masz +12, mase can HI i can LOW, gdzie par can możesz mieć do potęgi "n" więc proszę nie siać zamętu. żeby pomóc potrzeba więcej danych, albo zdjęć złączy na opryskiwaczu i terminalu obsługowym. piotrek12413 spróbuj znaleźć jakąś nazwę tego srebrnego terminala lub producenta elektrozaworów, niebieski obsługuje z reguły wydatek pompy ( prędkość, ilość l/ha i regulator ciśnienia względem przepływu) a srebrne pudełko powinno odpowiadać za opuszczanie podnoszenie lanc, wyłączanie poszczególnych lanc, ustawienie kątów lanc itp czyli sterownie elektrohydrauliczne ale co i jak to się poszuka jak już będzie wiadomo jaki to sterownik 
  12. pierwsze jaki masz opryskiwacz i sterownik, 2 do czego to będzie uczepione, 3 opryskiwacz powinien mieć swój terminal obsługowy, a podłączasz przez ciągnik ( czyli isobus ) gdy chcesz mieć odczyt prędkości z laserowego  czujnika prędkości który jest w ciągniku
  13. Claas Rolland 375RC

    http://www.zvlslovakia.sk/pl/katalog/tab-16/ tu masz katalog łożysk, możesz sobie ustalić numer łożyska znając jedynie przypuszczalny wymiar, zamawiasz gdzie tylko chcesz, osobiście polecam INA, reszta części to spawarka, i pojechali, koła zębate można regenerować na surówkach ( czyli samych wieńcach ) ja tak ostatnio zaadoprowałem zęby od Jugosłowianki do swojej morry i wyszło po taniości 
  14. dawno mnie nie było, ogólnie pamięć wew masz około 512kb, foldery to tylko ikony funkcyjne (z krzyżykiem = usuń, ze strzałko = pobierz dane) z wywiadu środowiskowego dowiedziałem się że po podłączeniu maszyny i uruchomieniu terminala wyskakuje okno informujące o pobieraniu danych z maszyny i masz możliwość podłączenia kilka maszyn, jak brak Ci pamięci to tym folderem z "X" kasujesz ją i robisz wolne miejsce, ten claasa czyta siewnik horsh i na odwrót też działa, z tego co się dowiedziałem to one tak wolno poprostu chodzą ale tylko w menu wewnętrznym bo opóźnienie załanczania funkcji masz poniżej sekundy, zadzwoń do serwisu i zapytaj ile by kosztował po ich cenniku nowy  
×