wujekk110

Members
  • Ilość treści

    280
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

33 Excellent

4 obserwujących

O wujekk110

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 07/27/1969

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    lubelskie - Łuków
  • Zainteresowania
    mechanizacja , hodowla bydła

Ostatnio na profilu byli

2550 wyświetleń profilu
  1. @latka890098 nie słuchaj pseudo ekspertów. Nie podaj żadnego hormonu, wszystko będzie okej. To że ktoś zaciela w innym wieku nie jest wyznacznikiem dla Ciebie.
  2. Ten dźwięk może pochodzić z układu przeniesienia napędu silnika ma skrzynię biegów, jest on słyszalny jako taki dźwięczny miękki odgłos, nie jest to taki twardy donośny. Czy jest taki czy taki, to jest i należy go zdiagnozować skąd pochodzi i co jest przyczyną, aby nie doszło do poważniejszej awarii.
  3. Miałem tak, że w nowym akumulatorze zaraz po zakupieniu jedna z cel po ładowaniu nie uzyskiwała właściwej gęstości elektrolitu. Sprzedawca małego sklepu rozkładał ręce, utwierdzał mnie że reklamacja nic nie da. Męczyłem się z tym akumulatorem ze 4 lata, ciągle go doładowując. Akumulatory stoją u niektórych sprzedawców długo i wiadomo że są nie ładowane, tracą swoje parametry, za siarczają się. Należałoby przed zakupem zbadać gęstość elektrolitu w każdej celi, tam gdzie będzie niska, zasiarczenie płyt akumulatora na pewno już występuje. Tylko który sprzedawca na to pozwoli, trzeba zawsze starać się kupować akumulatory tam gdzie jest duża rotacja - sprzedaż.
  4. To nie tylko żart.. Trudno nazwać to traktowanie przez urzędasów New Holland za coś normalnego, to jest po prostu cwaniactwo i uważanie siebie za Dominanta a Ciebie za nic nie znaczącego klienta. W wypadku kolegi, którego przypadek opisałem powyżej, ciągnik odstawiony został tuż przed końcem gwarancji do serwisu (dealer do końca wmawiał winę użytkownikowi), dopiero nieugięta postawa kolegi zmusiła do rozebrania silnika. Zniszczenia były widoczne na elementach; tłoki, tuleje, głowica. Ponieważ na wale korbowym i panewkach nie było widać śladów zużycia (ciągnik był nowy z małym przebiegiem), zaproponowano mu remont. Po zasięgnięciu porad mechaników, postawił się i zażądał wymiany silnika. Ponieważ niezależny ekspert stwierdził że te zatarcia i przebarwienia wynikają ze złego obiegu płynu chłodniczego, co może mieć związek z niewłaściwym przekrojem kanałów wodnych w odlewie - korpusie silnika. Jest to trudne do zdiagnozowania i raczej nienaprawialne. Powiem szczerze nie było to łatwe, przekonać znawców New hollanda do tego, dopiero dalsze pisma z uzasadnieniem swojej decyzji wywarły pressje i dokonano wymiany silnika bez osprzętu. Osprzęt przełożono ze starego silnika.Tak jak zaznaczyłem, ciągnik pracuje ponad 10 lat bez zarzutów. Dla dilera i świadczonego przez niego serwisu decyzja o wymianie silnika skończyło się źle. Centrala New hollanda obciążyła ten serwis za ten silnik, a że taką decyzję podjął, bo chciał być dobry dla klienta, centrala zerwała z nim współpracę. Już od kilku lat ten diler nie funkcjonuje na rynku. Ten przykład pokazuje kto rządzi - fachowcy zza biurka w centrali - dileler nie ma nic do powiedzenia i w przypadku podjęcia decyzji która generuje jakieś duże dodatkowe koszty zostaje mocno skarcony. A jeśli chce dalej współpracować musi się odwoływać do takich sztuczek. Wspomnę jeszcze że kolega dzwonił i rozmawiał z jakimś wysoko postawionym urzędasem w centrali, usłyszał to, że nowy silnik pobiera duże ilości oleju i to jest rzecz normalna, tak musi być. Wszystko było mówione po to, aby przeciągnąć okres gwarancji. Podczas tych przepychanek zbieraj jak najwięcej dokumentów na piśmie, oraz rejestruj wszystkie rozmowy telefoniczne w tej sprawie. I nie pozwól na to że jak rozbiorą silnik,( choć nie znajdą przyczyny stukania), to Ci nie przedłużą gwarancji. To tak nie funkcjonuje. Przed rozbiórką miej zapewnienie o przedłużenie gwarancji na piśmie. Jeśli nie, pozostaje tylko droga prawna.
  5. Widać że w NH dalej stosują dawniej wypracowaną metodę, aby przeciągnąć okres gwarancji i nie poczuwać się do winy. Postępuj tak jak sugeruję @RU 68, bądź czujny i nie daj się wrobić. Jeśli stuka dalej, odprowadź ciągnik do serwisu. Dzień odstawienia ciągnika żądaj potwierdzenia na piśmie. Gwarancja przedłuża się o okres naprawy w serwisie.
  6. Cewka ma trzymać dopóki nie wyłączysz kluczyka. Tymczasem w elektrowłączniku są styki, które w momencie jak bendiks zazębi się z wieńcem koła zamachowego, załączają się aby popłynął prąd z akumulatora na uzbrojenie rozrusznika. Jeśli bendiks wyskakuje do przodu a rozrusznik dalej nie kręci, to wypalone są styki wewnątrz elektrowłącznika. Trzeba je rozebrać i wyczyścić.
  7. Zasada działania rozrusznika jest taka, że elektrowłącznik pociągając widełki rozrusznika najpierw zazębia małe koło zębate bendiksa z wieńcem koła zamachowego, a następnie zwiera styki elektromagnesu powodując uruchomienie silnika rozrusznika. Jeśli u Ciebie wirnik rozrusznika obraca się, a bendiks nie zazębia się z wieńcem, oznacza to że niesprawne są widełki przesuwające bendiks - prawdopodobnie rolki widełek wyskakują z prowadnicy bendiksa.
  8. Co znaczy, ,, na ostro kręci"?
  9. wujekk110

    Krowy od zera

    I co, ten Twój projekt produkcji mleka realizuje się?
  10. Tak. Odległość od łożyska wyłączającego dla dźwigienek wyłączających tarczę sprzęgłową napędu ciągnika wynosi 4 mm. dla dźwigienek wyłączających WOM wynosi 10mm.
  11. To ten silnik już masz naprawiony ?
  12. @robert1226 Podaj spokojnie jeszcze antybiotyk na zasuszenie. Zasuszyć ćwiartkę na stałe jeszcze zdążysz. Z zapaleniami w zasuszeniu różnie bywa. Biologia to nie matematyka, nie ma jednakowej reguły. Ja też tak miałem, postąpiłem tak jak Tobie proponuję. Po wycieleniu w tej ćwiartce utrzymywały się lekko podwyższone komórki somatyczne. Po za tym mleka do mleczarni po wycieleniu nie oddawałem przez około 10 dni, ponieważ utrzymywał się antybiotyk. W następnej laktacji było okej. W drugim wypadku zrobiłem tak jak piszę Paulina, musiałem zasuszyć ćwiartkę, ale w laktacji - był syf i nie reagował na antybioterapię.
  13. Powtórzę jak Robert. Jest na tym forum tyle tematów o regulacji sprzęgła. A jest tam 6 łapek, które trzeba odpowiednio ustawić, a to jest dość łatwe.
  14. Tomasz. Co ty za czarny scenariusz chłopakowi tu rysujesz.? Jakby nawet według Twojego scenariusza pękł by tłok, jak ta korba miałaby wyjść bokiem? Co z tym silnikiem miałoby być nie tak, jeśli ten silnik się nie zablokował nagle, tylko rozbezpieczył się zawór i ta awaria została szybko zdiagnozowana. Jak zapewnia Cezar 81, ten silnik pracował normalnie i nic nie stukało. Dalsza ingerencja w rozbiórkę tego silnika pogorszy, a nie polepszy jego stan, tym bardziej że nie bierze oleju.
  15. Z tym zaworem, rozumiem- postąpiłeś prawidłowo. Jak silnik oleju nie brał, nie ma sensu go rozbrajać, wszystko właściwie jest dotarte i lepiej po rozebraniu nie złożysz. Oczyścić, składać i jechać, ale ostateczna decyzja należy do Ciebie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj