dronningborg6

Blokada tylnego mostu.

Polecane posty

Po wymianie tarczy hamulcowych z prawej stronie w mtz, oba koła kręcą się jednocześnie. Co może być przyczyną i jak się włącza blokadę tylnego mostu w mtz? Co mogłem źle założyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A jak za jedno koło trzymasz to drugim nie możesz zakręcić. Blokadę się załącza przy kolumnie kierowniczej jest rozdzielacz poruszany linką z kabiny a cały siłownik znajduje się po lewej stronie ciągnika jest taka kopuła z podłączoną rurką od tego rozdzielacza.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3

z lewej strony koło pokrętła przesłony na chłodnicę. chyba że masz gdzieś indziej. podaj jaki to mtz i rocznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtz 82 rocznik 87, a w katalogu pisze że blokada załączana automatycznie powiązana z układem kierowniczym. I o co tu chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Blokada tylko włączysz jak ciągnik pracuje siłownik w tej kopule jest zasilany z pompy od wspomagania układu kierowniczego. A rozdzielacz jest tak jak kolega napisał.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

mógł się zaciąć rozdzielacz. wiesz gdzie się włącza blokadę? i gdzie jest ten rozdzielacz? dźwignia mogła wrócić a rozdzielacz nie odbił. zacznij od tego. remont prawego hamulca nie mógł wpłynąć na blokadę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba gdzies przy orbirtrolu co idzie taka linka od niego, ale to nie jest rozdzielacz tylko czujnik blokady. Dzisiaj jeszcze wymienie sprężyny i uszczelniacze i zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

ta wajcha jest jak sie siedzi na siedzisku kierowcy to pierwsza od lewej....ja sie pociaga jak sie siedzi na siedzeniu do siebie...ma ona 3 połozenia..1.wyłaczona 2.właczona automatycznie 3.właczona przymusowo....sterowanie jest przekazane linka na poczatek ciagnika do tego urzadzenia co nie wiem jak sie nazywa :D:D:) linka jest naciagnieta na małe kółeczko....na tym kółeczku jest małe naciecie....na korpusie sa dwa napisy po rusku....jak jest wyłaczona to jest na jednym znaku a jak jest w połozeniu 2 to naciecie jest przy drugim napisie...nie pamietam jakie były to znaki.....jak cos to piscie do mnie na gg jak chcecie dokładnego opisu...5612076....pozdro....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

przy tym rozdzielaczu chyba jest cos nie tak ... to znaczy ze cos sie moglo zaciac i zobacz czy wajcha od blokady jest w dobrej pozycji


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam.

Mam problem z blokadą tylnego mostu w mtz 80 a mianowicie teść ma go od nowości i niedziała blokada odpiołem przewód olejowy którym idzie on do tylnego mostu i wcale nie podaje oleju. Jaka moze byc tego przyczyna czy może jest coś od nowości wyłączone? czy trzeba coś odblokować? Proszę o pomoc i Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Tam niema żadnego wyłącznika powinien lecieć olej jak odkręciłeś i pociągnąłeś za dźwignię od blokady. To jest rozdzielacz który jest regulowany linką nawijaną na kółko, tak to wygląda.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

a jakim wlasciwie cudem ma byc ten olej tloczony do tylnego mostu? przeciez przewod powrotny (wychodzacy z pompy rozdzielajacej, lub orbitrola jezeli ktos juz przerabial ten uklad) jest podlaczony do takiej "rurki" wchodzacej do srodka obudowy tej kolumny, a tam wewnatrz siedzi juz tylko filtr.

co prawda po drugiej (zewnetrznej) stronie tej "rurki" jest przewod (metalowy) ktory prowadzi do tego urzadzenia od blokady. no ale jak tam ma byc tloczony olej, jezeli cale cisnienie spada na filtrze? jak to sie dzieje?

 

a propos, jezeli sie domyslacie, u mnie tez nie dziala blokada. ;) ale zanim podejme sie tej naprawy to chcialbym zrozumiec dokladna zasade dzialania tego ukladu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak masz tą kolumnę wspomagającą to z jej lewej strony na gorze jest kółko z linką sterującą i to służy do sterowania zaworem (kółko) od tego idzie przewód na tył do siłownika od blokady który sciska tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

bedziecie tak dalej pier..., ze koles zajezdzil jelenia bla bla, a tamten to tamto sramto itd.?

wybaczcie, ale ja myslalem, ze tutaj mozna nabyc troche wiedzy na temat napraw roznych podzespolow w ciagnikach, a nie jakies pogaduchy o ludzkiej glupocie i braku rozumu.

dobra, ochlonmy troche. wierze, ze sa tutaj uzytkownicy ktorzy znaja sie na rzeczy.

 

jak masz tą kolumnę wspomagającą to z jej lewej strony na gorze jest kółko z linką sterującą i to służy do sterowania zaworem (kółko) od tego idzie przewód na tył do siłownika od blokady który sciska tarcze

chyba nie zrozumiales o co mi chodzi.

jezeli pociagne za linke, no i otworzy sie ten zawor od blokady, to i tak olej nie wtloczy sie do mostu bo przeciez lepsze ujscie oleju jest na filtrze. i tam bedzie spadac cale te cisnienie.

to jest tak samo jakbys mial pekniety przewod olejowy prowadzacy do silownika np. od tura. nic nie podniesiesz bo cale cisnienie bedzie uciekac na peknietym przewodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

nierozumiem cię jak olej się nie wtłoczy to jest tak zrobione żę pójdzie .Inna sprawa to to to żę nie mówisz że majstrowałeś coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

ja tylko przerobilem stare serwo na orbitrol. a przewod powrotny z orbitrola podlaczylem do tej "rurki" - tego trojnika, ktory wchodzi do srodka kolumny. no i z tego trojnika odchodzi tez maly przewodzik, ktory prowadzi do pokrywy kolumny, i jeszcze z tego trojnika odchodzi mala rurka z oczkiem i sruba przelewowa, ktora prowadzi do tego malego ukladu od blokady.

czy cos namotalem z tym podlaczeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Wrzuć zdjęcia tej modernizacji i jaki koszt przerobienia (materiałów).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

ja kupowalem wszystko oddzielnie w roznych miejscach i jakos taniej mi wyszlo :)

i jest jeszcze jedno ale. nie polecam takiego sposobu montarzu, bo w przypadku tego kompletu orbitrol montuje sie do obudowy kolumny serwo (na miejsce starej pompy rozdzielajacej). czyli jak po staremu - kierownica jest polaczona z orbitrolem za pomoca dlugiego drazka przechodzacego nad silnikiem, ktory dodatkowo dodaje swoj opor podczas obracania kierownica, a jak silnik pracuje to tak napier.... (czyt. drży), że kierownica to jakby zaraz miala wyskoczyc.

zatem lepiej jest zamontowac orbitrol tuz pod kierownica, tak jak jest to zrobione w nowszych mtzach i we wszystkich nowszych ciagnikach.

 

ja wlasnie bede "przesadzal" orbitrol pod kierownice, bo mam aktualnie zronione tak jak wyzej opisalem.

... wiec wiem co mowie ;)

a propos tej aukcji. mozna kupowac tylko poszczegolne czesci, nie caly komplet. wystarczy skontaktowac sie ze sprzedawca.

 

a wlasnie....

mialem wrzucic fotki mojej przerobki, ale sponiewaz jest do bani, musicie jeszcze troche poczekac :)

 

ps. czy to wlasciwy temat? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a masz jeszcze podłączoną starą kolumnę pod drążki a i blokada wcale ci nie bierze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

wiem o co ci chodzi ;)

ten czujnik od blokady jest caly czas wyciagniety, nie ma tam juz nic co mogloby go wcisnac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Wprawdzie dopiero się przymierzam do przerobienia wspomagania na orbitrol, ale ja bym ze starej kolumny wywalił tylko ślimak i tłok z siłownika, i w ten sposób blokada będzie działać po staremu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Walec    0

Hej Chłopy

posiadam MTZ 82 z 95roku i mam problem bo gdy włączam blokadę to strasznie się olej leje z tej obudowy od blokady. Dlaczego???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj