Ferdynad

Wał napędowy 4514

Polecane posty

Ferdynad    6

Witam, mam dwa dwa pytania na temat wału napędowego w 4514;

 

1- Nie posiadam żadnej osłony na nim i czy będzie się owijać? chciałem kupić w agromie w Kutnie nie mają i w Greene też nie mają nie są wstanie sprowadzić mi tego. Znalazłem Gościa na Olx co mówi że ma komplet osłon i składa się z 4części ten komplet i cena to 450zł. Czy Warto tyle dać za nie? Czy może są jakieś sposoby żeby to ominoć jakimś domowym sposobem?

 

2- Moje drugi pytanie jest takie czy czasem nie mam tego wału odwrotnie założonego? oraz czy to w czymś przeszkadza jeśli jest odwrotnie?

Zdj poniżej gdzie widać wał i brak osłon.

 

post-7216-0-33256900-1462997941_thumb.jpg

post-7216-0-17222200-1462997951_thumb.jpg

 

Pozdrawiam


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Wał masz założony prawidłowo.

Bez osłony jeśli będziesz pracował przy sianie lub słomie to może być duży problem jak Ci się nawinie. Kiedyś kolega jak nawinął siano to silnik w Zetorze 8145 zatrzymało i walczyliśmy z tym glutem nawiniętym na wał chyba z godzinę w palącym słońcu i żeby nie ostry nóż to trwało by to znacznie dłużej.

Jeśli chcesz tym ciągnikiem pracować jeszcze parę lat to warto zainwestować w osłonę. Spróbuj się jeszcze potargować z handlarzem to może trochę zmięknie i opuści cenę...w końcu nie codziennie ktoś chce kupić taką osłonę :D

Możesz też coś pokombinować samemu jeśli masz trochę narzędzi i umiesz z nich korzystać. Jeśli zrobisz taką osłonę sam to pamiętaj o tym by były w niej otwory, które umożliwią smarowanie krzyżaków.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

To super że jest prawidłowo założony bo miałem obawy Dzięki

 

A co do osłony to pomyśle właśnie co zrobić z tym fantem ale chyba wymyśleć coś żeby zastąpiło tom osłone może być cięszko, Może nie będzie pracował w prasie ale kosił łąkę albo odbierał zboże od kombajnu i już może coś się owinąć. A czy ta osłona jest po całej długości wału? nie mogę znaleść zdj żadnych tych osłon jak to wygląda na traktorze.


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

U mnie od nowości wał jest odwrotnie założony, czy prawidłowo- nie wiem, ale działa.

Są 2 krótkie osłony- jedna przykręcona do korpusu przedniej osi i sięga mniej więcej do filtra oleju.

Druga krótka osłona jest przykręcona do przystawki przedniego napędu i też zasłania tylko krzyżaki.

Już teraz nie pamiętam czy czasem na samym wale nie ma osłony chroniącej sam frez.

Ale nie spodziewaj się rynny przez całą długość wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

ahaś nom rozumiem, a mógł byś zrobić mi fotki jak to u Ciebie wygląda? bo nie mogę znaleźć a ciężko to sobie wyobrazić dobrze to. Nom w sumie rynnę to sam jak coś mogę podwiesić ;D widziałem tak u jednego gościa rolnika jak szukałem traktora miał założone w MF375 po długości plastikową rynnę ;P


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tu sobie zobacz jak jest w MF serii 3xx

http://inforolnik.pl/czesci/modelimg.php?id=26

Szukaj "OSŁONY WAŁÓW NAPĘDOWYCH DO MASSEY FERGUSON 375 E"

Z takich elementów się to składa. Łączone są za pomocą takiego drutu wchodzącego w te wycięcia na osłonie przegubu. Poszukaj osłony wałków wom np. do starych kombajnów buraczanych ( jest tam sporo długich wałków ) i dorobisz bez problemu taką osłonę.

Wał masz na boku więc rynna odpada. Zresztą jak wsadzisz tam nawet rurę z tworzywa na wał to już nie będzie nawijało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Napisano (edytowany)

Pooglądaj se..a czy istotne jak jest wał odwrócony? ja mam odwrotnie i dzieki temu czesc teleskopowa wału jest w całości osłonieta... takie coś mi się nasunęło

post-120-0-47950700-1463075196_thumb.jpg

post-120-0-42216700-1463075207_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles3147    42

To jak to jest z tym wałem ? U mnie założony jest tą częścią wysuwaną w stronę przedniego mostu , wszystkie 4514 które widziałem w rzeczywistości i na zdjęciach mają tak samo jak ja a w katalogu właśnie jest pokazane odwrotnie tak jak wy tutaj opisujecie , że tą stroną wysuwaną do przystawki. Jak to z tym jest bo już nie wiem czy przełożyć odwrotnie czy ma tak być jak jest ? Akurat będę go wyjmował do zmiany uszczelniacza i chciałbym wiedzieć jak go założyć żeby był prawidłowo ;) Znalazłem temat i postanowiłem napisać z nadzieją że ktoś odpisze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Mam U 5314 i ta część wysuwana jest od strony przedniego mostu więc zostaw tak jak było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Albo jest nie wyważony albo lekko gibnięty 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

aa ja mam pytanie czy wie ktoś jak jest zamontowana i gdzie czujnik od włączonego napędu w 4514? i jak to działa? W swoim nic nie ma a by się przydało, chciał bym żeby było jak w orginale.

 

Pozdrawiam


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles3147    42

Jutro będę ten wał rozbierał bo cieknie mi olej na wejściu wału w przedni most .
Wtedy będę wiedział co i jak ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
Napisano (edytowany)

aa ja mam pytanie czy wie ktoś jak jest zamontowana i gdzie czujnik od włączonego napędu w 4514? i jak to działa? W swoim nic nie ma a by się przydało, chciał bym żeby było jak w orginale.

 

Pozdrawiam

Jeśli to jeszcze aktualne to czujnik mieści się z lewej strony skrzyni biegów 

post-173820-0-44802100-1486222098_thumb.jpg

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Ups faktycznie  :wacko:  już poprawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6
Napisano (edytowany)

aktualne, jutro zobaczę w dzień czy coś tam mam wgl, i te kabelki idą do pomarańczowej kontrolki na desce rozdzielczej? rozebrałem osłony od zegarów i tam nie ma śladu po tej kontrolce, nawet nie ma żadnego wolnego kabla a dziura jest na tą kontrolkę więc powinna być. jutro zobaczę czy jest czujnik i czy są jakieś kable przy nim.

 

Dzięki za zdj ;)

 

 

Patrzyłem dzisiaj i jest czujnik tylko bez kabli i nawet brak ( wsówków ) aby podłączyć do niego swoją instalacje ehh...

Edytowano przez Ferdynad

MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj