krysp2105

Renault Ceres 340

Polecane posty

krysp2105    0

Witam wszystkich... Czy mógłby mi ktoś pomóc??? A mianowicie od jakiegoś czasu w mojej Reni ceres z silnikiem DJ rośnie niepokojąco temperatura cieczy chłodzącej, podchodzi do czerwonego pola na wskaźniku, wymieniłem termostat przepłukałem cały układ, zdemontowałem chłodnicę i pompę wodną nic nie znalazłem wszystko OK wymieniłem czujnik temp i pasek, oczywiście wszystkie części Clasa oryginał I NIC sprawdziłem połączenia przy wskaźniku i czujniku I DALEJ NIC......  Może ktoś miał podobny przypadek proszę p podpowiedz, co jeszcze można zrobić???????????/...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

jeszcze możesz sprawdzić czy niema przedmuchu spalin z komory spalania do układu chłodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Witam    przedmuch niema uszczelka pod głowicą też była wymieniona, a z zakręconym korkiem czy odkręconym jest to samo......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

...od jakiegoś czasu w mojej Reni ceres z silnikiem DJ rośnie niepokojąco temperatura cieczy chłodzącej...

 

Przypomnij sobie Co w tym czasie się stało? Coś robiłeś przy silniku, rozrządzie, itd.?

 

 

...podchodzi do czerwonego pola na wskaźniku...

 

Podczas ciężkiej pracy?

 

...wymieniłem termostat przepłukałem cały układ, zdemontowałem chłodnicę i pompę wodną nic nie znalazłem wszystko OK ...

 

Termostat sprawny - wrzuć co wody i sprawdź przy jakiej temp. otwiera się.

Przepłukałeś układ i był kamień, czy tez nie?

Chłodnica czysta zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz? Przedmuchaj sprężarką lub użyj Kärcher-a.

Pompa wodna tłoczy odpowiednio wodę?

Masz obieg w układzie? Chłodnica nagrzewa się cała i po jakim czasie?

 

...sprawdziłem połączenia przy wskaźniku i czujniku...

 

I co?

 

 

 

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Jesli podchodzi do czerwonego pola to jeszcze nie tragedia, byle nie wchodziło na czerwone! masz tam wiskoze czy na pasek?


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Witam    == co było robione....  Przed wymianą uszczelki pod głowicą było to samo. 

 

1. Układ był płukany wszelkimi środkami dostępnymi, owszem syf był  

 

2. Pompa wody przeglądnięta wygląda Dorze, pasek klinowy nowy wiskozy niema.A temperatura rośnie powoli przy agregacie biernym 3m jak również przy bronie wirowej z siewnikiem....

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Dodam jeszcze że silnik nie był rozbierany tylko wymieniona uszczelka pod głowicą, głowica planowana i sprawdzona szczelność oraz wymienione uszczelnienia zaworów. wszystko zrobione zgodnie z instrukcją i dalej nie wiem co robić, a termostar sprawdzony w wodziw i story może się otwiera troszkę wolniej jak nowy oczywiście oba podwieszone na jednej wysokości w garnku obok siebie i termometr, i zauważyłem że stary się wolniej zamyka ale to nie ma znaczenia....

Jeszcze przychodzi mi taka myśl czy nie ma jakiej złączki pomiędzy czujnikiem a wskaznikiem na tablicy, czy na magistrali nie ma wtyczek, złączek itd. :blink:  :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przy jakiej temp. otwiera się termostat? Przy takiej, jaka jest wybita nań? Czy otworzył się całkowicie?

Druga sprawa: Byłoby dobrze gdybyś sprawdził podczas pracy, gdy wskazówka dochodzi do czerwonego, jaka jest faktycznie temperatura płynu, aby wykluczyć przekłamanie licznika.

 

Co do połączeń to należałoby zmierzyć specjalistycznym miernikiem. Zwykły na niewiele się zda. Osobiście do połączeń nie przywiązywałbym większej wagi. Co innego gdyby były gwałtowne wahania wskaźnika.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Na starym termostacie jest wybite 82 stopnie a na nowym 83 org. claas. Jak pisałem wcześniej mam wrażenie iż nowy otwiera się więcej, sprawdzane w garnku i w wodzie jak pisałem wcześniej. A co do temperatury jak wskaznik podchodzi do czerwonego pola to nie mierzyłem termometrem  w chłodnicy. Kupiłem  termometr bezdotykowy  -32 ºC ~ 300 ºC tylko gdzie najlepiej mierzyć?.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Tylko nadal nie wiadomo przy jakiej temperaturze otwiera się, bo nie podajesz żadnej wartości. Skoro piszesz, że otwiera się "więcej", czyli rozumiem, że nie otwiera się całkowicie a to niedobrze.

Z takim termometrem możesz dokonać pomiaru w kilku miejscach (sam płyn po zdjęciu korka chłodnicy, górna część chłodnicy, głowica najdalej oddalona od chłodnicy, miejsce mocowania czujnika temperatury) i porównać je.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Termostaty oba zaczynają się otwierać 83/84 stopnie, nowy otwiera się szybciej do 100% jak stary ale stary się wolniej zamyka tak to wygląda..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

OK. W takim razie obydwa są w pełni sprawne, choć nowy reaguje szybciej. 1% to powiedzmy błąd pomiaru. Problem leży gdzie indziej.

 

Jak będziesz dokonywał pomiaru zwróć uwagę, czy dolna część chłodnicy po otwarciu termostatu także po pewnym czasie nagrzewa się.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Witam zaczynam przygodę z silnikiem od nowa, ponieważ ściągnąłem pokrywę klawiatury i okazało się, że poszła woda do oleju zdemontowałem głowicę, co ciekawe nic tam nie znalazłem dam głowicę do sprawdzenia i zastanawia mnie skąd woda w oleju?????? Może dziurawa chłodniczka oleju, bo nic mi nie przychodzi do głowy.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomitko    2

witam, pisze w sprawie ciagnika renault ceres. Podczas jazdy do przodu ( zolw, zajac) slysze tak jakby pykanie pod kabina, na wstecznym nie slychac juz tego. Spotkaliscie sie z takim przypadkiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Witam ponownie: głowicę sprawdzono i jest dobra, prosta i szczelna blok sprawdziłem tylko czy jest równy pod głowicę natomiast nie sprawdziłem szczelności pod ciśnieniem. Założyłem nową uszczelkę i szpilki org. JD nową pompę wody i chłodniczkę oleju, wszystko skręcone a wyczyściłem chłodnicę wody oczywiście chemią, byłem w szoku ile syfu zostało rozpuszczone i wypłukane. Ciągnik został skręcony zalany nowym płynem i olejem odpalony, odpowietrzony i rozgrzany około 1 godz. jak na razie jest dobrze, w poniedziałek do agregatu i się zobaczy, co pokaże......


Kolego czy nie wyskakuje ci jakichś bieg lub rewersja albo żółw zając itd. I czy się nie tłucze skrzynia na wysokim biegu jak jest obciążona albo jakieś inne objawy ??????.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

A jak sprawdziłeś blok bez rozbierania śilnika??  i jak tam teraz  przy tym agregacie wszystko ok?


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krysp2105    0

Witam ponownie wydarłem termostat i pole 4 godz. pracy z agregatem obciążony w 100% i temperatur mierzona w 4 miejscach na silniku nie przekroczyła 65 stopnia i wlocie do chłodnicyna wylocie z chłodnicy 37=38, a na wskaźniku wskazówka poszła na zielone pole, pomiarów dokonywano miernikiem laserowym i tak jak wcześniej przypuszczałem wszystkiemu jest wskaźnik lub czujnik, tylko były nowe i. Oryginały JD.......

Edytowano przez krysp2105

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

jeśli jeździsz bez termostatu to temp będzie niska nawet jak uszczelka ma przedmuch, czemu tych pomiarów nie dokonałeś przed ponownym rozebraniem śilnika??  wnioskuje że po ponownym złożeniu było tak samo skoro wyrzuciłeś termostat?


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj