bravo87

Problem WOM-u Ursus 1012

Polecane posty

bravo87    0

Witam.

Szukałem po forum ale nie znalazłem więc proszę o pomoc.

Mam problem z WOM-em w moim ursusie. Jak jest włączony pod siedzeniem i włączam go przy kierownicy to wywala olej ze skrzyni przez bagnet pen w podłodze kabiny. Olej jest wręcz zmiksowany. Co może być przyczyną??? Mikropompa jest nowa żółw działa (nowy w październiku robiony) olej nowy filtry nowe.

Dzięki za odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi7339    0

A wałek kręci pod obciążeniem? Jak ci wywala przez bagnet, przez zakręcony? Dokładnie nie pamiętam czy jest uszczelka pomiędzy rozdzielaczem a pokrywą skrzyni biegów, tak czy inaczej jakiś problem z rozdzielaczem. Być może się poluzował i olej pod ciśnieniem wypływa dlatego wygląda na zmiksowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

tak dzisiaj z rozsiewaczem chodził. co prawda po chwili się załączał jak dźwignią przy kierownicy poruszałem. Kręcił i wywalał olej. U mnie ta tuleja z bagnetem jest luźna i dlatego tamtędy wywala olej.

A ten rozdzielacz gdzie się znajduje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi7339    0

Rozsiewacz to niewielkie obciążenie, może kręcić. Podłącz coś konkretnego. A czy po wyłączeniu dźwignią przy kierownicy wałek się zatrzymuje? Rozdzielacz jest przykręcony do pokrywy skrzyni biegów, niestety od dołu. Żeby się dostać do niego musisz zdjąć pokrywę, tą w której siedzą dźwignie biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

Tak po wyłączeniu przestaje kręcić, ogólnie to dźwignia jak jest w połowie swojego zakresu to kręci wałek. Olej przestaje wyciekać jak wyłączę WOM pod siedzeniem. Czyli lepiej poszukać jakiegoś mechanika który to ogarnie. W październiku robiony był żółw i mechanik miał od razu zrobić WOM no i zrobił ;/

Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi7339    0

Na razie nie pomogłem.W takim razie uszczelnij tuleję z bagnetem, a dźwignia pod siedzeniem wyłącza WOM mechanicznie, więc nie ma nic wspólnego z hydrauliką.

Jeżeli WOM działa jak należy, to po prostu nieszczelny bagnet. Mniej więcej w tym miejscu znajduje się przelew z rozdzielacza żółw/zając i WOM. Stąd spieniony olej.

Napisz jak ogarniesz, jestem bardzo ciekaw przyczyny. Życzę powodzenia!

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

w końcu znalazłem czas aby zabrać się za ursusa. po odkręceniu podłogi okazało się że olej wywala nie przez tuleję z bagnetem tylko przez niedokręconą śrubę od jednej z rurek. Dokręciłem i już nie cieknie, mechanik magik zapomniał chyba o dokręceniu śrub. Teraz jeszcze muszę sprawdzić jak jest z rozłączaniem wałka bo jak wyłączyłem przy kierownicy to dalej się kręcił a próba zatrzymania go nie udała się. Może olej zimny, gęsty i dlatego nie dało się go zatrzymać ręcznie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj