Zaloguj się, aby obserwować  
Ogon988

Cisnienie oleju

Polecane posty

Ogon988    22

Witam. Moj 255 na zimnym silniku trzyma cisnienie rzedu 4atm. na jałowych. W miare rozgrzewania cisnienie słabnie do 2 na wolnych obrotach, przy ostrej jezdzie zejdzie troszke nizej. Srednie obroty 3,1 atm, wysokie cos kolo 3,3. Dodam , że po rozgrzaniu jak i zimnym  manometr ma lekkie przeskoki na wskazówce. I teraz się nasuwa pytanie co to moze byc? Wykluczam panewki i wał gdyz kapitalka byla robiona ok, 1,5 roku temu. Zaraz po remoncie po zagrzaniu miał problem z cisnieniem,(po odpaleniu 6atm - na pokreconej pompie) wiec wymienilismy pompe na nową (nie wiem jakiej jakości). I to chyba tyle, Olej milvus 15w40 filtr osso, silnik nie kopci ,nie ma z nim problemu  z wyjatkiem tego oleju.

Lekko olej cieknie spod korusu linki obrotomierza oraz pompy wtryskowej(uszczelka). Słyszałem , że mozna podkrecic pompe aby zwiekszyc cisnienie ale podobno na rozgrzany olej nie to pomaga. Myśle , ze jesli to nie wal i panewki to moze gdzies przewod olejowy moze byc nieszczelny lub na laczeniach przecieka. W planie mam zdajc miske , kupic pompe z gornej polki (hylmet lub oryginal za 190zl)  , sprawdzic przewody olejowe  pod cisnieniem , zlozyc wszystko, zalozyc filtr oleju i zalac lepszym olejem.

Sugestie mile widziane.

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1004t    38

Witam. a zastanawiałeś sie moze ile powinien mieć według fabryki? Bo jak czytam w instrukcji mf 255 to pisze że: ciśnienie oleju przy 2000 obr/ min i temp oleju 77°C - 0,276MPa czyli 2,76 bara a na obrotach biegu jałowego - 0,138 MPa czyli 1,38 bara. Te silniki po prostu tak maja fabrycznie , ze nie potrzebuja az tak wielkiego cisnienia oleju jak C- 360 czy inne polskie wynalazki. Wiec moim zdaniem nie potrzebnie to wszystko podkrecałeś i rozbierałeś. Zostaw w oryginale wszystko a silnik bedzie lata chodził. U nas po remoncie silnik ma podobne cisnienie jak opisałeś i juz 1500 Mtg smiga bez problemów. Tak wiec nie rob na siłe z ferdka szesćdziesiątki :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    22

Nic jeszcze nie rozbierałem i nie podkręcałem. Od 1,5 roku tak jezdze z takim cisnieniem. Zalaje go jakims lepszym olejem i skoro to normalne to nie bede nic grzebał. Dzięki za odp.

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1004t    38

ja mam turdusem zalany i na 250 godzin nie trzeba dolewac i nie jest taki czarny olej jak kiedys superol wiec polecam ten olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    22

Witam ponownie. Zalałem turdusem shpd i zmieniłem filtr , w efekcie po zagrzaniu silnik na wolnych obrotach ma 3,1bara , srednie i wysokie powyzej 4. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj