Polecane posty

qlimaxpl    0

Witam mam pytanie odnośnie półbiegów w moim zetorze, chodzi mi o to czy gdy nie mam załączonego półbiegu to czy traktor jest na zającu czy na żółwiu, interesuje mnie to ponieważ posiadam skrzynie 4 biegową z 2 półbiegami to znaczy jeden bieg zwykły i pół bieg, po włączeniu zająca pod dużym obciążeniem pół bieg zaczyna ślizgać i nie wiem czy są zużyte tarczki czy taśma ściskająca. Dodam tylko że mikro-pompka jest nowa.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Napisano (edytowany)
 

z opisu wynika ,że Masz 1 półbieg -każdy bieg jeden raz redukowany ?

Radziłbym zacząć od sprawdzenia  wielkości ciśnienia  .Wartości opisane w instrukcji napraw : przy obrotach  silnika 800, ciśnienie obowiązujące przy włączonym lub  wyłączonym WOM-ie to  minimalne 10,5atm. - max 13,3atm.

Tak na logikę biorąc to zaciśnięcie taśmy uruchamia przekładnię planetarną we wzmacniaczu czyli prędkość jest redukowana , a skoro tak to na tzw zającu taśma powinna być luźna .

Mam opis działania wzmacniacza z dwoma półbiegami ( trzy położenia dźwigni ) i na zającu ( najszybszy półbieg ) nie powinno być ciśnienia na siłowniczku taśmy to i u Ciebie w tym położeniu taśma  powinna być luźna

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

No tak tylko jeden pół bieg gdy mam załączonego zająca to pod obciążeniem zaczyna ślizgać. Wychodzi na to że tarczki są już kiepskie albo że gdzieś tam ucieka olej. Możesz mi powiedzieć czy te tarczki są takie same jak na sprzęgle od womu?? bo nie dawno je wymieniłem i wiem ile już kosztują ;[

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

 nie rozbierałem . Ile kosztowały od Wom-u ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

do Womu są 4 stałe tarczki 70 zł sztuka, oraz 3 cierne 80 zł sztuka, w sumie troche ponad 500 zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

tak z ciekawości zapytam : wymiana tych tarczek wystarczy żeby WOM jeszcz jakiś czas pochodził  ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Ja jeszcze nie zdążyłem sprawdzić womu czy ślizga, zauważyłem znaczną poprawę tylko na sucho, bez obciążenia wałek rusza natychmiast wcześniej trochę mu to trwało, w piątek albo w sobotę zamierzam go sprawdzić z prasą. Razem z wymianą tych tarczek wymieniłem manszety które uszczelniają docisk tarcz, bo były w fatalnym stanie, myślę ze powinno to działać jak należy   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Wom działa tak że aż silnik staje, nic nie ślizga ma pełną moc :)  mam tylko jeden problem, wystarczy mała górka to podnośnik i wom  staje, szukam co to może być wcześniej też miałem takie objawy to dolałem oleju i jakoś szło ale teraz chciałbym żeby to działało przy prawidłowym poziomie oleju, podejrzewam że to coś przy pompie oleju tylko co??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

nie tak dawno problem ten opisywano na tym forum . Jest w skrzyni ponoć rurka ,którą pompa ciągnie olej . Idzie (rurka) do końca skrzyni gdzie jest zaślepiona ale posiada wzdłużne nacięcie .

Poszukaj tematu : " Zetor 9540 problem ze wzmacniaczem podczas jazdy pod górkę "

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Okazało się że problem tkwił przy pompie... koszt naprawy 80 zł a ile to nerwów kosztowało ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kazimierza    0
Dnia 18.02.2016 o 20:42, qlimaxpl napisał:

Okazało się że problem tkwił przy pompie... koszt naprawy 80 zł a ile to nerwów kosztowało ;[

Witam powiedz co było przyczyną Przy pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj