Gustaw5030

Bardzo proszę o pomoc NEW HOLLAND FORD 5030

Polecane posty

Gustaw5030    0

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie wiem czy w odpowiednim miejscu otwieram nowy temat, a mianowicie mam problem z ciągnikiem marki NEW HOLLAND Ford 5030 70KM 4x4 95r. Od roku jestem nieszczęśliwym posiadaczem ciągnika a problem wygląda następująco: na zimnym silniku nierówna praca przez chwilę ok. 2-3 min i znaczne kopcenie na siwo a po rozgrzaniu praca silnika idealna i kopcenie częściowo ustało. Zawory ustawiłem a wtryskiwacze wraz z pompą zawiozłem do regulacji do Majdanu Górnego okolice Tomaszowa Lubelskiego. Ciśnienie wtryskiwaczy przed regulacją było ustawione na 190atm a oni przestawili na 240atm według nr końcówki wtryskiwacza a pompę uszczelnili (wymiana wszystkich uszczelek i oringów w środku). Ten zabieg nic nie pomógł a ciągnik nadal kopci jest trudny do odpalenia, słaby, bardzo łatwy do zaduszenia i bardzo dużo pali w orce około 25l na h z pługiem 3x35cm ledwo daje radę. Wstawiłem w zbiornik pompkę elektryczną, zasilającą bo nie ma w oryginale ale i to nic nie pomogło. Zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i było jednakowo na każdym po 21atm. Rozebrałem silnik wymieniłem pierścienie (stare miały szczelinę na zamku 1,30mm a nowe 0,40mm) ale niestety bez rezultatu nadal ciśnienie sprężania na 21atm. W dalszym ciągu jest problem z odpaleniem nawet przy 0 stopni (swieca płomieniowa dobra) jak już odpali to dalej chodzi nie równo. Ciśnienie wtryskiwaczy z powrotem obniżyłem na 190atm i troszkę poprawiło się z odpalaniem ale nie jest tak jak powinno być a mi już brak pomysłów co dalej robić więc proszę o pomoc.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    39

może wał jest wylatany ?  ma ten ciągnik turbinkę ? może z układem powietrza coś jest nie tak 


Jesli pomogłem , okaż to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pumpitup3    0

Wał nie będzie miał nic do rzeczy, zacząć od wymiany filtra paliwa na taki normalnej firmy np. Fleetguard albo Donaldson tak samo uczynić z filtrami powietrza, dopiero wtedy sprawdzić sprawność końcówek wtryskiwaczy,Nie pchać łapek tam gdzie ustawa nie przewiduje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

to jedyne co można zrobić to zezłomować, lub rozsprzedać na części bo jak to mówią fort gufno wort.

A nie ma gdzieś jakiegoś sitka w pompce, pompie, na wyjściu ze zbiornika. może zalepione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

a głowice robiłeś?? bo chyba nie , z tego co czytałem...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pumpitup3    0

Końcówki wtryskiwacza sprawdź powinny orginalnie być o takim numerze e8nn9e527ba , być może już ktoś wcześniej wsadził coś co w dziurę z grubsza pasowało, to musi być wina układu paliwowego.Jest jeszcze taka opcja że ręczna pompka puszcza powietrze i dlatego na zimno nie idzie zapalić bo mieszanka paliwowo-powietrzna jest nie odpowiednia.Ale i tak trzeba sprawdzić końcówki wtrysku bo myślę że one już nie leją ale nawet sikają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    141

to jedyne co można zrobić to zezłomować, lub rozsprzedać na części bo jak to mówią fort gufno wort.

A nie ma gdzieś jakiegoś sitka w pompce, pompie, na wyjściu ze zbiornika. może zalepione.

tak, najlepiej na złom... I co w zamian pewnie niech kpi C360, bo to dopiero traktor... Nie masz nic mądrego do napisania, to nie pisz. Ktoś pisał o pompce ręcznej, nie wiem jak ten, ale mój Ford nie ma takiej pompki(i kilka innych oglądałem i też nie mają). Te wtryski to może być dobry trop. U mnie nowa końcówka po 10 mth całkiem przestała pylić... Ew. jak pisałem w poprzednim temacie, po prostu źle ci zrobili pompe. Przerabiałem to w 2013r. 

Edytowano przez rafal4610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pumpitup3    0

Ten model ma na 100% pompkę, pracuje w branży mechanicznej i mam katalogi i już sprawdziłem :) Jak kupować wtryski to nie jakiejś dziwnej firmy tylko albo Lucas albo Bosch ewentualnie Seveny to i pochodzą więcej jak 10mth :) Ja bym wogóle nie ruszał tej pompy wtryskowej, to nie common rail, ta pompa i sztachetę puści i chodzić będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pumpitup3    0

Ten model powinien mieć ok. 23atm, zauważ że po zmianie pierścieni ciśnienie nie podniosło się ani trochę, on ma dobre ciśnienie, problem jest w układzie paliwowym i w szczególności na zimno, a tak by na ciepło byłyby cuda (rozszerzalność cieplna metali - pierścieni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

A sprawdzałeś czy zawory nie są ostre, mają ładne krawędzie.Moze prowadnice zaworów  też wytarte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    141

@pumpitup3 skoro masz dostęp do katalogów, to mógłbyś sprawdzić końcówki do mojego Forda ? Model to 4610, bo ciekaw jestem ile musze zainwestować. Co do tej pompy, że sztachete puści to sie raczej mylisz. U mnie trzeba było uszczelnić, bo ciekła, a "mechanik" jak sie wziął za nią to 3 miesiące traktor stał. Zawiozłem do dobrego mechanika i teraz cacy :P Poprzedni mechanik nie potrzebnie zmienił pierścień na pompie(dobrał nie właściwy) i sie zaczęły cyrki. Później ten w Hrubieszowie pokazał, co tamten spierdzielił. Co do tych końcówek, to sam mechanik zamawiał, bo stwierdził, że pewnie wtryski siadły i traktor nie pracuje właściwie

Edytowano przez rafal4610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pumpitup3    0

Hej, może z tą sztachetą przesadziłem, ale najnowszej generacji to te pompy nie są :) A końcówki powinieneś mieć o takim symbolu:   D8NN9E527BB :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pumpitup3    0

taka końcówka Boscha orginalna to 165zł a tańsze podjebki to o kant d*py, nawet nie zakładać badziewia bo wystarczą na 3 tygodnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    141

ok, dzięki. Troche sporo kosztuje taka końcówka, ale fakt, że lepiej kupić droższą i mieć spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DobryxD    1

Mam pytanie na temat forda 4830 czy ktos zna ten model ? jak odpala w zime w mrozach ? bo mam takiego na oku kupic do ośnieżania.

jak z spalaniem ? ma blokadę mostów ? prosze o jakies oponie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelkx
      Witam, w New Hollandzie 7740 zaczęła mi się zapalać kontrolka i nie wiem od czego jest. Zapala się jak przy wysokich obrotach. Np. przy 1600 się zaświeci to gdy odpuszczę gaz a obroty się zmniejszają lampka gaśnie.
       

    • Przez mario989
      Mam problem z wyświetlaczem w New Holandzie tvt 155. Nie wyświetlają się żadne kontrolki w liczniku, oprócz tej od ładownia. Ciągnik normalnie odpala 
    • Przez adam1968z
      Witam pacjent to nh 8260. Wymienione przewody paliwowe ,nowy wskaznik poziomu paliwa ,płukany zbiornik a nadal się zapowietrza dzieje się tak podczas cięższych prac np orka, talerzowanie. co może dolegać.
    • Przez LubelskiRolnik
      Witam wczoraj wyskoczył mi taki o to błąd co to oznacza?
      20210418_183517.mp4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj